Portal Zarejestruj się Lista użytkowników Encyklopedia Poradnik Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Oznacz wszystkie fora jako przeczytane

Wróć   ::206 CLUB NET:: > Peugeot 206 - Mechanika > Tematy związane z techniczną stroną funkcjonowania pojazdu > Zawieszenie

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Old 10 January 08, 18:21   #1
Tummi
206club.net VIP
Tummi's Avatar
Silnik: 1.4 8V 75KM
Rok produkcji: 2002
Domyślnie Wymiana lozyska podporowego polosi

Witam,

Cybernet (pozdrawiam ;D) podrzucil mi pomysl, ze huczec w aucie moze mi nie skrzynia, a w/w lozysko podporowe polosi. Numer 5 (oznaczenie 324703) na ponizszym schemacie:



Koszt w ASO ~120zl (z vatem), Dexx-auto proponuje mi lozysko firmy OPTIMAL za 25 zl.


I teraz moje pytanie - czy oprocz w/w lozyska cos jeszcze musze albo powinienem kupic i wymienic? Jakis uszczelniacz etc., ktory po wymianie lozyska moze zaczac cieknac?





//BTW - Gdyby ktos szukal katalogow SKFu, to tutaj sa linki do PDF'ow i katalogu on-line: http://www.emi-skf.pl/katalog.php

T.
Tummi is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Sponsored Ads   #1.5
Sponsored posting
 
 
Dołączył:
Skąd:
Posty:
Reklama

Google is online  
Old 10 January 08, 18:53   #2
kurbik
Guest
Domyślnie

fachowo powinieneś wymienić i łożysko i uszczelniacz półosi prawej. fabryczne łożyska to polska produkcja.
  Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 10 January 08, 19:24   #3
Tummi
206club.net VIP
Tummi's Avatar
Silnik: 1.4 8V 75KM
Rok produkcji: 2002
Domyślnie

kurbik dzieki

Czy w takim razie ktos zna kod uszczelniacza polosi prawej do 206 1.4 8v? Nie moge znalezc tej czesci na servicebox'ie :/

T.
_________________________________
Jomiaca! Yeah mon, no problem. IRIE!
Jamajka me crazy
Tummi is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 10 January 08, 19:30   #4
kurbik
Guest
Domyślnie

312146 prawy fabryczny uszczelniacz
  Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 10 January 08, 19:56   #5
Tummi
206club.net VIP
Tummi's Avatar
Silnik: 1.4 8V 75KM
Rok produkcji: 2002
Domyślnie

Dzieki jeszcze raz

Po numerze znalazlem raz dwa - schemacik:



ASO: USZCZELKA SKRZY. K0 JOINT A LEVRE 312146 37,28 zł

T.
Tummi is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 10 January 08, 20:09   #6
Przem
206 addicted
Silnik: 1,8 TDDI
Rok produkcji: 2001
Domyślnie

Ja razem z łożyskiem wymieniałem taki pierścień metalowy który jest zamontowany razem z łożyskiem. Ten pierścień powinno się wymieniać razem z łożyskiem.
Przem is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 23 January 08, 01:14   #7
Tummi
206club.net VIP
Tummi's Avatar
Silnik: 1.4 8V 75KM
Rok produkcji: 2002
Domyślnie

Cytat:
Przem napisał/a
Ja razem z łożyskiem wymieniałem taki pierścień metalowy który jest zamontowany razem z łożyskiem. Ten pierścień powinno się wymieniać razem z łożyskiem.
Pewnie chodzilo o:
Pierścień wałka - oryginał ASO (brak zamiennikow) - numer czesci 324808 - 44,75zl

T.
Tummi is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 02 November 09, 18:43   #8
toivias
Guest
Domyślnie

witam,
czy łożysko podporowe półosi we wszystkich 206 jest takie samo ? jeśli nie, to czy ktoś mógłby mi podać numer części takiego łożyska do peugeot 206 2.0 hdi z 2002r. ?
prosiłbym jeszcze o numer części pierścienia uszczelniającego, który radzicie wymienić razem z łożyskiem... oczywiscie ten sam silnik i auto.
z góry dziękuje za odpowiedź.
pozdrawiam tomek.
  Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 07 November 09, 21:24   #9
toivias
Guest
Domyślnie

nikt nie pomoze ?
  Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 08 November 09, 09:08   #10
cerber
206club.net VIP
cerber's Avatar
Silnik: 1.9 D 70KM
Rok produkcji: 2000
Domyślnie

Cytat:
toivias napisał/a Zobacz post
nikt nie pomoze ?
jako że dostęp do servicebox'a mam dość ograniczony i w związku z tym że nikt z tych co mogą na razie ci nie odpisał,powiem ci jak ja to robię.najlepiej udać się do jakiegoś sklepu moto (oczywiście najlepiej z częściami do francuzów) i sprzedawca powinien ci w katalogu dobrać odp część. metoda ta jest o tyle prostsza że występuje wiele zamienników o tych samych parametrach i możesz wybrać sobie jaki przedział cenowy ci odpowiada.
_________________________________
... owoc żywota twojego je...ZUS .
cerber is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 24 March 10, 18:10   #11
Blumek
posiadacz 206
Silnik: 1.1 8V 60KM
Rok produkcji: 1999
Domyślnie

odświeżę trochę temat :0 . Czy ktoś z was robił taką wymianę już sam? bo słyszałem że ten pierścień wyciąga i wkłada się na gorąco. I co to w ogóle znaczy "na gorąco" .
Blumek is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 24 March 10, 18:39   #12
eko
malutkie 206
eko's Avatar
Silnik: 1.4 8V 75KM
Rok produkcji: 1999
Domyślnie

Dosłownie wczoraj w warsztacie wymieniałem łożysko podporowe na półosi.
Koszt łożyska i pierścienia wałka w sklepie to 55 zł (40+15) + robocizna 50zł.
W sklepie również mówiono mi, że pierścień wałka montuje się na gorąco (nie dopytywałem na czym to polega). Wymiana ww. części w warsztacie trwała ok. 30 min.
Osobiście nie widziałem jak mechanik montuje części na półosi (poszedł do innego pomieszczenia aby umieścić łożysko i pierścień na półosi).
eko is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 24 March 10, 18:39   #13
cerber
206club.net VIP
cerber's Avatar
Silnik: 1.9 D 70KM
Rok produkcji: 2000
Domyślnie

Cytat:
Blumek napisał/a Zobacz post
słyszałem że ten pierścień wyciąga i wkłada się na gorąco. I co to w ogóle znaczy "na gorąco" .
"na gorąco" tzn że trzeba podgrzać (np:palnikiem) aby wyjąc . łożysko "wychodzi" tak jak każde.
_________________________________
... owoc żywota twojego je...ZUS .
cerber is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 24 March 10, 20:29   #14
Blumek
posiadacz 206
Silnik: 1.1 8V 60KM
Rok produkcji: 1999
Domyślnie

No tak tez się domyślałem, ze prawa fizyki maczają tu nos.Czyli sam tego nie zrobię, bo palnika nie mam a nie wiadomo czy opalarka do 850 stopni da rady. Powiedzcie jeszcze czy ten cały pierścień to ma numer fabryczny 324808?

U mnie koszt łożyska i pierścienia to 24+48, czyli kolejny wydatek, wczoraj zapłaciłem 1100 zł za wymianę belki tylnej ehhh, a dzisiaj już awaria łożyska.
Blumek is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
Old 24 March 10, 20:41   #15
cerber
206club.net VIP
cerber's Avatar
Silnik: 1.9 D 70KM
Rok produkcji: 2000
Domyślnie

Cytat:
Blumek napisał/a Zobacz post
sam tego nie zrobię, bo palnika nie mam
ale tam nie trzeba nic grzać. ściągacz lub bardziej ekstremalnie - młotek i już.
_________________________________
... owoc żywota twojego je...ZUS .
cerber is offline   Odpowiedz cytując tą wiadomość
::206 CLUB NET:: > Peugeot 206 - Mechanika > Tematy związane z techniczną stroną funkcjonowania pojazdu > Zawieszenie

Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is On
UśmieszkiOn
[IMG] kod jest On
HTML kod jest Off

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:27.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd. Oryginalny styl LightBlue dostarczony przez: Wrestling Clique - Wrestling Forums, wywrócony do góry nogami przez 206club.net
W czasie wolnym od forum składamy replikę Lotusa Super Seven!