Jump to content

Leaderboard

  1. Damianos1

    Damianos1

    Members


    • Points

      8

    • Content Count

      817


  2. wrobeleczek

    wrobeleczek

    Members


    • Points

      5

    • Content Count

      2,138


  3. Pawcio89

    Pawcio89

    Members


    • Points

      4

    • Content Count

      488


  4. kanngax

    kanngax

    Members


    • Points

      4

    • Content Count

      2,303



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/23/2019 in all areas

  1. 2 points
    Jak chcesz o niego naprawdę zadbać, to zamiast tego "tuningu" zainwestuj w nowe gumy, ładne aluski, dobre hamulce, itd., a jego serducho zostaw w spokoju. Uwierz mi, że żaden dobry kardiolog nie robi operacji zdrowemu sercu. Te lwiątka potrafią być naprawdę ładne i w miarę niezawodne gdy się o nie zadba. A silnika nie tykaj tym czipem.
  2. 2 points
    Temat stary, lecz wiedza się nie starzeje, dlatego dodam tu swój komentarz. Objaw ściągania podczas przyspieszania w prawo, a przy puszczeniu gazu (lub chociażby wciśnięcia sprzęgła celem zmiany biegu) w lewo, w przerabianych przeze mnie przypadkach dla P206, zawsze był spowodowany uszkodzeniem tulei gumowo-metalowych wahacza. Najczęściej była to tylna tuleja - dla opisanego przypadku w wahaczu lewym i analogicznie dla przypadku odwrotnego. W ramach prostego testu należy unieruchomić kierownicę, na śrubę koła założyć klucz do kół w pozycji pionowej, a następnie ciągać przód - tył w takich granicach siły, aby śruba się nie odkręciła. Zazwyczaj to wystarcza, aby zobaczyć, które z kół w większym zakresie będzie się lekko skręcać. W tym kole mamy uszkodzoną tuleję i to ona powoduje niepożądane skręcanie się koła podczas działania siły napędowej jak przyspieszamy i przeciwnej, gdy hamujemy silnikiem lub chociaż przestaniemy przyspieszać.
  3. 1 point
    Na 16stki chyba 205/45. W najgorszym wypadku 195/45.
  4. 1 point
  5. 1 point
    *Damianos To wyrazić swojego zdania nie wolno? może akurat kolega się zastanowi nad rozmiarem felgi i skusi się na 16. Nie napisałem przecież że 15 cali to zło wcielone i że nie można tego zakładać Do to otworu centrującego to faktycznie jest inny, nawet o tym nie pomyślałem.
  6. 1 point
    Daminos - gościu szuka dla siebie 15 a nie dla CIEBIE także nie pyta się o zdanie czy będzie się TOBIE podobać
  7. 1 point
    Nie będzie pasować. Ford ma inny otwór centrujący
  8. 1 point
    Valvo i Motul nadal są dobrymi olejami....chyba, że podróby ktoś kupuje. Widzę, że firmy olejowe powstają szybciej niż nowe modele Samsunga i Iphonea
  9. 1 point
    To jest wtyczka do czujnika otwarcia schowka, jest przy lewym zawiasie klapki schowka.
  10. 1 point
    Tak jak kol. Damianos1 zapodał, to by wychodziło, że 4mm2 powinien być. Jaki ja mam to nie jestem teraz sobie przypomnieć lecz skłaniałbym się właśnie do 4mm2.
  11. 1 point
    @=AM= Jeśli znasz pobór prądu to ta tabelka ci pomoże
  12. 1 point
  13. 1 point
    Spoko. Ważne, że działa i cieszy oko 😀
  14. 1 point
    Tam w opcjach BSI było coś o czujniku zewnętrznym lub czujniku oddzielnym... albo coś podobnego już nie pamiętam dokładnie.
  15. 1 point
    Pin i przewód są OK... trzeba pp200 zaprogramować poprawnie... coś mi świta, że jako czujnik dodatkowy lub podobnej nazwy. Ta wtyczka 40V NR poprawnie rozpoznana? To jest pierwsza wtyczka od prawej na samej górze (patrząc na zamontowane BSI).
  16. 1 point
    Pin 2 -> 16VNR pin 4 w BM34 -> 10V NR pin 4 w BM34 -> 40V NR pin 29 w BSI Opisałem jak po kolei idzie połączenie. Jeżeli chcesz iść na skróty to wal pin 2 czujnika do wtyczki 40V NR pin 29. No i nie wiem czy nie będzie potrzebna ingerencja PP2000 w ustawienia BSI... by brało dane pod uwagę.
  17. 1 point
    Dziękuję serdecznie jesteś meeega gość.
  18. 1 point
  19. 1 point
  20. 1 point
    Pewnie sie urwalo. Ale daj zdjecia jakies dokladne rano. P. S. Straszna ulewa musiala byc ze ci sie wajcha urwala 😛
  21. 1 point
    Ciezko bedzie do tej kwoty chyba cos porzadnego nie pierdzacego. Chyba najlepsze efety daje Ulter ale ceny 480 zl w gore.
  22. 1 point
    Wsadż nogi do doniczki z yuką. Wyjdzie taniej, gleba bardziej zbliżona do właściwej i samopoczucie jakieś takie …. egzotyczne.
  23. 1 point
    Mam generator ozonu, kup filtr kabinowy to możemy podziałać. Serwis instalacji to masz: https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bytom/specjalistyczny-serwis-samochodowy.html Znam, skorzystałem
  24. 1 point
    Ostatnimi czasy - na forum - coraz częściej pojawiają się pytania typu: co to jest MUX i jak rozpoznać czy go mam w swoim samochodzie? Starałem się to napisać językiem dla typowych laików, tak aby każdy mógł coś z tego zrozumieć i ogarnąć. Mam nadzieję, że ta krótka wzmianka, wyjaśni odrobinę nieścisłości i rozwieje kilka mitów. Osoby, które uważają, iż warto byłoby coś dodać, bądź zmienić - proszę o treściwe komentarze i podpowiedzi. Co to jest MUX i po co to komu? MUX – pochodzi od słowa multiplex i dosłownie oznacza - instalację multipleksową, która niejako zastępuje tradycyjną instalację elektryczną w naszych samochodach. Oparta jest na tzw. szynie CAN (ang. Controller Area Network) - sygnały na tej instalacji „płyną” w wersji cyfrowej, w przeciwieństwie do standardowych instalacji samochodowych. CAN został wymyślony przez firmę BOSCH i zadebiutował na początku lat 80-tych ubiegłego wieku. Dzięki temu rozwiązaniu, znacznie zmniejszono ilości przewodów używanych na wiązki elektryczne samochodu, zmniejszono ilość punktów połączeniowych oraz podniesiono szybkość przepływu sygnałów. Dla porównania - w latach 60’tych - długość ogólna przewodów w instalacji elektrycznej wynosiła ok. 300m, obecnie ok. 2 km. Gdyby tak dalej to wyglądało, wozilibyśmy ze sobą kilogramy miedzi i szafę bezpiecznikową Warto jeszcze podkreślić, iż nie cała instalacja jest cyfrowa w samochodzie!!! Występują tzw. główne trakcje CAN’owskie, które komunikują ze sobą poszczególne komputery i sterowniki w samochodzie. Na jednej szynie CAN może „chodzić” ok. 650 sygnałów, na CAN 2.0 ponad 2 tysiące!!! W standardowej instalacji jeden przewód miał jeden sygnał – łatwo policzyć ile trzeba przewodów aby dorównać jednej szynie CAN Tyle z podstawowej teorii, co mamy z tego w praktyce? Medal ma dwie strony - z jednej strony mamy multum funkcji, z drugiej strony multum problemów. Jak wiemy z własnego doświadczenia, im więcej elektroniki w samochodzie, tym więcej problemów. Poza awaryjnością, której samemu nie sposób usunąć poza wyspecjalizowanym serwisem, o nierzadko wielu rzeczach decyduje komputer, która ma na celu dobro auta i swoją hierarchię wartości np. może nie pozwolić na włączenie np. ogrzewania szyby, gdy akumulator jest rozładowany, a silnik pracuje na wolnych obrotach. Dlatego mogą występować kaprysy naszego autka – dzisiaj nie działa, jutro już jest ok Czas na pozytywy W instalacjach CAN’owskich (zwanych MUX’em), mamy o wiele więcej możliwości i funkcji do wykorzystania w naszym autku: począwszy od bezpieczeństwa, po przez prace silnika i jego podzespołów, skończywszy na naszym wygodnictwie wiele rzeczy oblicza komputer, podając nam już gotowe informacje. Tak jak we wszystkim, są zwolennicy sieci cyfrowych, jak i konserwatyści, którzy wolą tradycyjne instalacje elektryczne. Niestety Ci drudzy muszą pogodzić się z faktem iż technologia idzie do przodu i jest nieuniknionym, że systemy CAN wraz dziesiątkami komputerów opanują nasz samochód warto zauważyć, iż obecnie, w samochodach najwyższej klasy, sieci cyfrowe opanowały już większość instalacji elektrycznej, włącznie z wprowadzenie technologii światłowodowej (np. BMW, Mercedes). Jak rozpoznać czy mam MUX’a (CAN)? Tutaj proszę o praktyczne wskazówki dla użytkowników od forumowiczów (np. data wprowadzenia, manetki etc.)  wtedy z edytuje artykuł i dodam w to miejsce Visterio dodał: 1. MUX wszedł od drugiej połowy 2001 roku! 2. Jeśli masz 1.4 HDI - to na bank jest to MUX, bo innych nie było! 3. Jeśli masz zegary (licznik) na jedną wtyczkę - to masz MUX'a (jak na dwie to bez MUX'a)! 4. Jak zdejmiesz tą zaślepkę od bezpieczników wewnątrz pojazdu (tam gdzie również BSI jest) to jest tam mnóstwo kabli idących do BSI. Na nich są papierowe "metki" - więc spójrz na nie, jeśli będziesz miał MUX'a, to będzie napisane na metce "MUX", a jeśli nie, to podejrzewam, że będzie coś innego (raczej słowa MUX nie będzie) ;] 5. Jeśli nie masz MUX'a, to Twoje manetki wyglądają tak: a jeśli masz MUX'a, to wyglądają tak: Ja mogę jeszcze dodać na koniec od siebie, że jeżeli kiedykolwiek przyjdzie Wam grzebać w elektryce samochodowej, w celu podłączenia czegoś, unowocześnienia etc., uważajcie na pary cieniutkich przewodów, które zazwyczaj są ze sobą wzajemnie splecione (a’la warkocz u kobiet ) to właśnie jest CAN -> nie ciąć, nie rwać, nie podłączać nic do nich, najlepiej nie ruszać Światłowód w naszych pugach nie występuje, ale np. w BMW 7 (najnowsza seria) przypomina on linkę hamulcową z rowera – taki sztywny i mało elastyczny tutaj również: „nie ciąć, nie rwać, nie podłączać nic do nich, najlepiej nie ruszać” PS jeżeli coś mi się przypomni, to najwyżej dodam
  25. 1 point
    Jako że po migracji dział poradnik nam zniknął w takiej formie w jakiej był, zakładam ten temat żeby trzymać listę wszystkich tematów starego "poradnika" i - jeśli macie dodatkowe propozycje - doklejajcie je w odpowiedziach. EDIT: jeszcze nie wszystkie linki poniżej działają jak powinny, ale to tylko kwestia czasu zanim indeksy się odbudują i będę w stanie poprawić Aktualny poradnik 206club.net: Montaż Halogenów po raz kolejny Montujemy halogeny w 206 nie wyposażonym w elektrykę zgodnie z oryginałem! 11-02-12 Usuwanie zarysowań na lakierze Jak uporać się z tymi mniej i bardziej widocznymi zarysowaniami na powłoce lakierniczej przy użyciu "domowych" środków. 19-08-11 Zdejmowanie- demontaż zderzaka tylnego Jak tego nie popsuć...? 28-03-10 Przycisk komputera pokładowego W jaki sposób zrobić sterowanie komputerem pokładowym bez kupowania nowej manetki? 05-10-08 Oryginalne spryskiwacze z wersji skandynawskiej Montujemy spryskiwacze reflektorów w aucie wyposażonym w MUX... 14-08-08 Deska rozdzielcza - zdejmowanie, wyciszanie Czyli ostatnia rzecz, której jeszcze nie wygłuszaliśmy... 07-07-07 Montaż świateł do jazdy w dzień LEDy zamiast reklektorów H4/H7? Dlaczego nie?! 05-02-08 Zmiana numeru VIN w radiu fabrycznym Czyli jak przerobić radio z innego peugeota w taki sposób, żeby zagrało w naszym aucie? 30-10-07 Zmiana koloru podświetlenia - panel klimatyzacji Czyli jak zrobić, żeby to pomaranczowe nie bylo pomarańczowe tylko np. niebieskie? 17-05-07 Montaż czujnika temperatury w aucie z MUXem Jeśli Twoje auto nie posiada termometru - zobacz jak niewielkim nakładem można je zmusić do podawania aktualnej temperatury. 01-03-07 Wymiana kierownicy i przełącznika zespolonego (MUX) Przełącznik zespolony nie należy do najtrwalszych elementów w Peugeocie. Z tym GUIDE-m jego wymiana nie powinna przyspożyć większych trudności. 08-01-07 Temat świateł xenonowych w 206 Dość kontrowersyjne sprawy związane z montażem przetwornic i żarników Xenonowych do 206tek. Legalne czy nie legalne? Jak to świeci? Jak zamontować? Warto? Montaż standardowego zestawu D2R Montaż dostępnych zamienników żarówek H7 08-01-07 Lotka - czyli spojler nad tylną szybą Junk nie po raz pierwszy pokazuje, że nie trzeba jechać do ASO, żeby wykonać tak prostą czynność jak montaż lotki na tylnej klapie. Niemożliwe? Zobaczcie sami! 17-09-06 Wygłuszanie drzwi (2) Drugi już GUIDE przedstawiający problem niedostatecznej izolacji akustycznej seryjnych Peugeotów. Tym razem do lektury zaprasza Visterio. 08-09-06 Aluminiowe rygielki ...opis podmiany krok po kroku. 18-05-06 Klimatyzacja - FAQ ...czyli zbiór tematów z Forum związanych z konserwacją i obsługą klimatyzacji. 10-05-06 Elektryczne szyby - montaż mechanizmu Czas montażu - ok 6- godzin ale mysle że z tym guidem znacznie szybciej (Lotek). 02-05-06 Wygłuszanie drzwi w 206 3d Przygodę z Car-Audio warto zacząć od wygłuszenia drzwi. Peugeot niestety nie zadbał o melomanów i jakakolwiek ingerencja w system audio musi się zacząć właśnie od tej czynności... 29-04-06 Wymiana wtryskiwacza paliwa Wiele osób pyta jak go wymienią. Cybernet opisał tą ciekawą operację krok po kroku. 06-03-06 Montaż aluminiowych pedałów Mogłoby się wydawać, że montaż oryginalnych aluminiowych nakładek na pedały w 206 to zajęcie na conajwyżej pół godziny... 28-12-05 Elektryczne lusterka w 206 Opis ten tyczy się już częsciowo obecnej instalacji elektrycznych lusterek, czyli kable w BSI są już podłączone, a nie ma ich w boczkach drzwi. 23-12-05 Montujemy tweetery Nasze samochodziki wyposażone są w standardzie w instalacje pozwalającą zamontować w nim 3 pary głośników. Wykorzystamy więc istniejące okablowanie do podwyższenia standardu auta. 19-09-05 Wymiana siłownika centralnego zamka w drzwiach Gdy zawodzi centralny zamek, pug sam się otwiera, a mamy do dyspozycji zapasowy oryginalny siłownik od centralnego zamka... 02-09-05 Instrukcja rozbierania licznika Wersja z dwiema wtyczkami - model sprzed 2001 roku. 28-08-05 Dziacial radzi - garść informacji dla rozpoczynających romans z CB Jaki model wybrać, na co zwrócić uwagę kupując radio CB, jak dobrać odpowiednią antenę - zapraszamy do dyskusji! 19-08-05 Gdy wentylator odmawia posłuszeństwa Głośna praca, podwyższona temperatura silnika - to objawy kończącego się wentylatora. Tutaj zobaczycie w jaki sposób się do niego dobrać. 29-07-05 Jak zdjąc przedni zdezio z halogenami Zamierzacie demontować przedni zderzak? Lepiej przejrzyjcie te informacje. 10-07-05 Jak zdjąć boczek drzwi Podstawowa czynność przy wszelkich pracach związanych z audio w samochodzie. Temat niby prosty, a najwięcej pytań dotyczy właśnie ściągania boczków z drzwi w samochodzie... 19-06-05 Demontaż tylnego obicia w 3D W jaki sposób dobrać się do tylnych głośników 130mm 05-06-05 Wymiana cewki wysokiego napięcia Krok po kroku fotorelacja - zmagania junk-a z cewką WN 30-05-05 Wymieniamy żarówkę oświetlenia wewnętrznego Nie jest to operacja skomplikowana, tylko konstrukcja lampki jest lekko zakręcona i jak się nie zna budowy, można coś up... 22-04-05 Dezynfekcja klimatyzacji w 206 Raz do roku powinno się oczyścić przewody nawiewu specjalnym preparatem do czyszczenia klimatyzacji. Zabieg ten nie jest zbyt skomplikowany, a konieczny ze względów zdrowotnych, tak więc posiadaczy klimatyzacji wszelkiej maści zapraszamy do lektury... 18-04-05 Sciągamy gałkę od biegow Obiema rękami i do góry! 09-04-05 Jak tanim kosztem wyciszyc sobie klape od bagaznika Gdy z tyłu dochodzą nieprzyjemne, brzęczące dĄwięki... 09-04-05 Montaż halogenów do puga wcześniej w nie niewyposażonego Krok po kroku jak podłączyć przekaźniki, gdzie się wpiąć w istniejącą instalację elektryczną. Instrukcja ta tyczy się 206-tek do końca 2000r. czyli tzw. 'bez mux-a'. 13-03-05 Obniżanie przodu Co jest potrzebne do obniżenia przodu naszego samochodu i jak się do tego zabrać... 15-02-05 Podświetlany schowek Kelly Jeżeli w schowku panują kompletne ciemności, to trzeba sobie jakoś radzić! 09-02-05 Zmiana podświetlenia wyświetlacza Gdy użytkownik peugeota nie może już patrzeć na pomarańczowy kolor... 08-02-05 Montaż lamp H7 w miejsce starych H4 Lepiej świecą, lepiej wyglądają... 07-02-05 Kierunkowskazy LED w lusterkach? Kupiliśmy garść żółtych diód, podłączyliśmy to wszystko ładnie do kupy i przymocowaliśmy do lusterek. Efekt jak zawsze bardzo dobry! 13-12-04 Podświetlane boczki drzwi Diody w drzwiach? Czemu nie... 05-12-04
×