Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 13.11.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Po uciążliwych tegorocznych upałach naszła mnie ochota na klimatyzację w moim lwie. Postaram się opisać moją walkę… Pacjent, wiadomo lew z rocznika 2003. Bez jakiejkolwiek klimy… Do zrobienia potrzebne mi były: 1. przewody klimatyzacji – od grodzi do sprężarki, od sprężarki do kondensatora klimatyzacji (chłodnica) i od tejże chłodnicy do odwilżacza; 2. nagrzewnia z silniczkami, czujnikami i okablowaniem oraz z zaworem rozprężnym; 3. sprężarka klimatyzacji; 4. presostat klimatyzacji; 5. odwilżacz; 6. kondensator klimatyzacji (chłodnica); 7. pas przedni z przekaźnikami, wentylatorem i okablowaniem; 8. wspornik sprężarki; 9. uszczelki do przewodów klimatyzacji; 10. śruby mocujące sprężarkę do wspornika klimatyzacji; 11. śruby mocujące wspornik sprężarki do silnika auta; 12. pasek alternatora; 13. pierścienie centrujące i inne śruby mocujące. Posługując się internetem stwierdziłem, że: - do mojego auta nie będą pasowały przewody klimatyzacji od każdego modelu P206; - są co najmniej dwa rodzaje przewodów (na jeden model silnika) – stary i nowszy model (?); - uszczelki do przewodów (różne wersje) są chyba prawie wszędzie takie same… różne jest natomiast ich rozmieszczenie; - sprężarki są różnie mocowane do silnika i trzeba samemu dobrać ich typ… u mnie pasuje montaż na cztery śruby poprzecznie montowane w stosunku do osi sprężarki; - czujniki ciśnienia klimatyzacji są chyba wszędzie jednakowe; - instalację pod maską silnika muszę wykonać sam; - bardzo ciężko dostać wszystkie przewody klimatyzacji w komplecie… zazwyczaj ci, którzy zajmują się demontażem aut, obcinają przewody… - trzeba być nieźle powalonym by podejmować się takiego zadania… Jednym z powodów, dla którego zdecydowałem się na instalację chłodzenia było to, że sprzedaż obecnie posiadanego auta (bez klimatyzacji) i kupno innego z klimatyzacją nie wchodzi w rachubę z błahej przyczyny… to auto mam od nowości, wiem co z nim się działo, jak jest eksploatowane i jak utrzymane. Inne (może i nowsze) nie daje mi żadnej wiedzy z powyższych wymienionych. Drugim, równie ważnym powodem jest to, że z podstawowej wersji X-Line wyposażonej w ABS, elektryczne szyby z przodu, dwoma poduszkami, lakierem metalik w chwili obecnej mam dodatkowo: - lusterka regulowane i składane elektrycznie; - kierownicę obszytą skórą; - dzielony wyłącznik awaryjnych z działającą diodą; - tempomat w wersji podstawowej; - zegarek typu B ze wskazaniami komputera pokładowego; - licznik ze wskaźnikiem temperatury oleju; - elektryczne szyby z przodu i z tyłu; - domykanie szyb z przodu i z tyłu; - ultradźwiękowe czujniki cofania w kolorze nadwodzia; - lusterko fotochromatyczne; - czujnik zmierzchu i opadów; - dodatki aluminiowe typu nakładki progów, pedałów, klamki oraz klapka wlewu paliwa, itp.; - światła dzienne LED; - podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera; - alarm; - oświetlenie schowka; - emulator zmieniarki; - instalację audio JBL (wraz z subwooferem). To chyba wszystko… i jak widać do szczęścia brakuje tylko tej klimy Teraz koszta na jakie trzeba się przygotować… no cóż tanie to nie jest. - przewody klimatyzacji – 200zł (u mnie pasują od 206+) - sprężarka (nowa po regeneracji) – 400zł - wspornik sprężarki - 80zł ( chyba do każdego modelu silnika jest inny!!) - śruby, uszczelki, pasek, przekaźniki, kołki (nowe) – 500zł - wentylator (nowy) – 130zł - pas przedni – 80zł - osuszacz (nowy) – 80zł - chłodnica (skraplacz) klimatyzacji (nowa) – 160zł - wspornik sprężarki – 20zł - nagrzewnica z klimatyzacją i panelem – 200zł - czujnik ciśnienia klimatyzacji – 60zł - wałek napinacza - 60zł Schemat połączeń elektrycznych: Okablowanie motoreduktorów zakupiłem od kol. "m13bb" z forum więc odeszło sporo roboty. Jak widać, w środku kabiny nie ma wiele do roboty… trzeba jedynie podłączyć czujnik parownika do BSI oraz wykonać połączenie samego panela klimatyzacji do licznika. Pomijam oczywiście sprawę podłączenia grubych kabli zasilających sam wentylator bo to chyba sprawa oczywista (wtyczka pasuje od wersji bez klimy lecz brak jest dwóch przewodów od czujnika parownika). Pin 1 wtyczki licznika to w rzeczywistości +12V, które jest „pobierane” z pinu 6 wtyczki BSI 10V NR. Napięcie potrzebne do załączenia sprężarki klimatyzacji dostarczane jest do niej z BSI poprzez moduł BM34, który w rzeczywistości jest tylko przekaźnikiem w czystej postaci… tzn. wewnątrz modułu jest wykonane połączenie „na sztywno” pomiędzy pinem 13 wtyczki 16V GR a pinem 7 wtyczki 16V NR (bez ingerencji elektroniki). Jak już pisałem kiedyś w innym GUIDzie, dawno temu zakupiłem instalację elektryczną do P206 więc problem z pinami w moim przypadku sprowadzał się do poszukania w plątaninie kabli właściwych wtyczek i pobrania z nich pinów. Zapewne inni chętni na instalację klimatyzacji nie będą mieli tyle ułatwień. Montaż mechaniczny jest o wiele gorszy od elektrycznego… a przynajmniej dłużej trwający. - trzeba spuścić płyn chłodzący (nie zapomnijmy go potem nalać), - zdemontować kokpit by wymienić nagrzewnicę, - zamontować przewody klimatyzacji, - zdemontować pas przedni i zamontować „nowy”, - zamontować wspornik sprężarki i samą sprężarkę, - zmienić pasek alternatora, - zmienić wałek prowadzący paska alternatora na inny (jest DIAM 51 a ma być DIAM 60), - usunąć jeden wałek prowadzący paska alternatora (górny), - zamontować odwilżacz, - zamontować presostat klimatyzacji. Cała masa roboty… A tak wygląda ułożenie paska dla wersji bez klimy: Tu jest wałek napinacza (dolny) nr ref. 575190 (DIAM 51) A tak wygląda ułożenie paska dla wersji z klimą: Jak widać „z klimą” jest za dużo o jedną rolkę (trzeba usunąć) oraz rolka, która zostaje jest większa od tej zamontowanej w wersji bez klimatyzacji. Tu ma być wałek napinacza nr ref. 575187 (DIAM 60). Pasek też oczywiście trzeba zmienić. Dla wersji bez klimatyzacji jest nr ref. 5750VP (K6 LE-1341) a dla wersji z klimatyzacją ma być nr ref. 5750VQ (K6 LE-1705). No i wreszcie sprawa sprężarki. Ja zdecydowałem się na regenerowaną VALEO. Należy pamiętać, że sprężarek jest kilka wersji. Są „starego” i „nowego” typu (różnią się systemem mocowania rurek). A co najważniejsze, są różne do silnika 2.0HDi, do 1,6HDi a jeszcze inne mogą mieć benzyniaki. Każda z ww. ma inny system mocowania do silnika. Do wersji 1.4HDi pasuje ta, która montowana jest na 4 śruby wkręcane poprzecznie w stosunku do osi sprężarki. Właśnie taka: Dla tych co będą chętni do wykonania całej tej instalacji podaję ilości czynnika i oleju: - czynnik 700g (dla 1.6 i 2.0 Hdi – 650g); - olej PAG46 – 135 (chyba gramów... nie znalazłem informacji czy gramów czy też mililitrów). Dla zainteresowanych... to też niby sprężarka na cztery śruby poprzecznie przykręcane lecz proszę zwrócić uwagę na jeden otwór z gwintem do przymocowania rurek klimatyzacji... A tu przykład sprężarki z mocowaniem na śruby mocujące wzdłuż osi sprężarki oraz przewodami klimatyzacji mocowanymi z tyłu obudowy... Ale w każdej z wersji może istnieć jakaś inna wersja... (Zdjęcia zaczerpnięto z przykładowych aukcji...). Wykonanie całej operacji mechanicznego „dorzeszczepu” klimatyzacji zajęła nam (pomagał kol. „Kamil 206sw”) prawie cały dzień (brak miejsca, temperatura i pogoda). Mechaniczne poskładanie wszystkiego nie jest sprawą prostą. Trzeba mieć wiedzę jak rozebrać poszczególne rzeczy by nie uszkodzić spinek, zatrzasków itp. Tak wyglądał mój wóz… Jak widać wygląda to strasznie… jak po dobrym dzwonie Demontaż konsoli w kabinie też nie jest prosty bo trzeba zdemontować praktycznie wszystko… począwszy od kierownicy, przełącznika zespolonego, licznika, rozłączenia kolumny kierowniczej a skończywszy na zdjęciu całego kokpitu i wymianie nagrzewnicy na taką, która „obsłuży” nam klimatyzację. Niestety zdjęć nie mam (nawet nie myślałem o tym) lecz bez demontażu foteli nie ma co zaczynać roboty. Nie możemy też zapomnieć o „dodaniu” klimatyzacji w elektronice auta. Wykonuje się to w dwóch miejscach: ECU i BSI. W pierwszym przypadku trzeba ustawić na klimatyzację automatyczną oraz aktywować czujnik (presostat liniowy). W drugim zaś po dodaniu klimatyzacji automatycznej i po ponownym skanowaniu modułów powinien pojawić się moduł klimatyzacji. W nim zmieniłem chyba tylko jedną opcję… ustawiłem „silnik diesla”. Nie mam pojęcia jaka różnica jest pomiędzy wersjami „benzyna” a „diesel”. Wykonanie połączeń elektrycznych „pod maską” robiłem w następnym dniu. W rzeczywistości musiałem dodać do wtyczki ECU jedynie cztery przewody. Trzy od czujnika (presostatu liniowego) i jeden do załączania jednego z przekaźników wentylatora. Reszta już była fabrycznie zamontowana. PSA „obdarowało” mnie gotowym, fabrycznym wtykiem i wiązką do sprężarki! Lecz żeby nie było za kolorowo to nie miałem okablowania z BSI do BM34 Napełnianie klimatyzacji robiłem w zakładzie, gdzie najpierw sprawdzono szczelność a potem napełniono ją "z automatu". Czy opłacało się? Na to pytanie niech każdy odpowie sobie sam... Inną sprawą jest satysfakcja A…. i jeszcze jedna rzecz odnośnie montażu klimatyzacji… nie róbcie tego .... Po namyśle, stwierdzam, że opiszę zmianę klimy manualnej na automatyczną w dość tani i prosty sposób. Sam zrobiłem to w żonkowozie (1.4 PB) a kol. „Kamil 206sw” również ją wykonał. Odejdzie robota pod maską a jedynie co trzeba zrobić to wymienić panel na automatyczny, zamontować wiązkę do sterowania silniczkami klap no i same silniczki oraz trzeba wymienić silnik dmuchawy (jest inny dla klimy automatycznej i inny dla manualnej) i zmienić część rury (chwyt powietrza), który otwiera/zamyka przepływ powietrza z zewnątrz (za schowkiem pasażera). Nie wolno zapomnieć o fakcie, że w klimatyzacji automatycznej jest montowany czujnik temperatury wewnętrznej kabiny, który ma swoje miejsce montażu w okolicach poduszki AIRBAG pasażera. Bez tego czujnika będą błędy w układzie klimatyzacji. Do wykonania będzie podłączenie panela klimatyzacji z licznikiem (wg schematu wyżej). Wtyczka do zasilania (dwa grube przewody i dwa cienkie) pasują od wersji manualnej. Pozostaje oczywiście kwestia zmian w BSI i ECU, które trzeba wykonać bo inaczej auto dalej będzie "myślało", że ma manuala Najgorsza w tej robocie jest wymiana wentylatora... Jedynym sposobem (bez rozbierania kokpitu) jest sposób z rozłączeniem kolumny kierownicy (przy podłodze) i przeciśnięcie wentylatora gdzieś w tamtej okolicy. Mnie zajęło to dość sporo czasu z racji "gabarytów osobistych" To chyba wszystko...
  2. 1 punkt
    w 307 występuja skrzynie MA z linkami, więc masz skąd wziąć wszystkie elementy na skrzynię, mechanizm zmiany biegów z linkami albo z 307 pod pasować, albo z 206 z linkami linki też nie działają jakoś super fenomenalnie lepiej, problem w tych skrzyniach to nie sterowania a dokładność pracy samej skrzyni
  3. 1 punkt
    Ja mam założony używany katalizator, koszt 250 zł. "Musiał" być założony przy wymianie układu wydechowego, tak przynajmniej twierdził mechanik który serwisował mi auto.
  4. 1 punkt
    Skieruj to pytanie do najbliższego zakładu zajmującego się wydechami. Dobiora ci odpowiedni i zobaczą jak z montażem.
  5. 1 punkt
    Jeśli jesteś zielony w temacie to oddał bym to do kogoś kto się na tym zna i zrobił by to porządnie, bo samemu możesz narobić tylko lipy. A co do tych ledów to jestem do nich bardzo negatywnie nastawiony i w życiu bym tego nie montował.
  6. 1 punkt
    Tak już całkowicie odbiegając od tematu co by tak do czego dolać, to są jeszcze dużo bardziej ,,suche" paliwa od benzyny Jak w podstawówce było słabo z kasą, a jeździć sie chciało całe dnie, to nasze Romety i WueSKi zamiast PB zalewaliśmy rozpuszczalnikiem (wymieszanym z nieco większą ilością mixolu), bo akurat rozpuszczalnik mieliśmy w dużych ilościach za darmo. Kaszlak też na tym chodził. Gaźnikowce miały na takim paliwie troche podwyższone wolne obroty i minimalnie mniejszą moc, na wtrysku tego nie testowaliśmy (całe szczęście)
  7. 1 punkt
    Wypowiem sie co do tych lamp. A więc tak... Mam ,,gładkie" H7. Na początku miałem mocno zmęczone Valeo w stanie słabym, czyli odprysk na odprysku i jeszcze w macie, później trąciłem zwierzaka i musiałem coś kupić ,,na wczoraj", bo z jednej lampy została sama obudowa, a trzeba czymś jeździć. Kupiłem TYC nówke. Pojeździłem na tym chwile i przypadkiem na jednym ze szrotów natrafiłem na świeżutki komplet Valeo (wyglądały jak nowe) w dobrej cenie i je przełożyłem, tego nowego TYCa miałem rozbić o posadzke w garażu, ale chyba jeszcze gdzieś leży na półce (w sumie to nie wiem czemu jeszcze tego nie wyrzuciłem). Mam porównanie i z tych trzech lamp nowy TYC był najgorszy/najbardziej irytujący. Świeciło to jaśniej od moich starych Valeo, ale to wszystko co moge dobrego powiedzieć o nowym TYC. Potwierdzam to V na drodze, światło jakie dają jest przypadkowe, świecą gdzie popadnie, ale nie tam gdzie trzeba, jeżeli ustawiłem to tak, żeby coś widzieć jak w Valeo, to ludzie z naprzeciwka zaczęli mi mrugać, jakość wykonania i spasowanie też słabe. Mógłbym to wystawić i komuś sprzedać dalej, ale nie zrobie tego, bo nie chce być &ujem, żeby później ktoś na mnie narzekał. Lampy warte swojej ceny, jak dla mnie jest to lampa dla handlarzy klepiących fury, gdzie trzeba coś tanio naprawić i nie stracić zbyt wiele na częściach. Po rozmowie z kolegą prowadzącym warszrat blacharsko-lakierniczy pare domów dalej DEPO nielepsze.
  8. 1 punkt
    Wujek google sluzy pomocą 😉 wpisz zegary 206 s16 i jest od groma zdjec 😉
  9. 1 punkt
    Poszukujesz licznika na 2 wtyczki z benzyny https://allegro.pl/peugeot-206-1-4-8v-licznik-zegary-2-wtyczki-i7693578117.html
  10. 1 punkt
    Nawiazujac do problemu kolegi tovias, sterownik silnika nie dostaje sygnalu zaplonu. W naszych 206 czesto się pojawia problem ze stacyjka. Zdejmij obudowę pod kierownica I zmierz czy pojawia się +12v na kostce stacyjki po wlaczeniu zaplonu. Jeśli tak, to sprawdź czy nie ginie napięcie podczas proby rozruchu. Wydaje mi się, że tam leży problem.
  11. 1 punkt
    Co prawda manual od CC ale zbytnio fotele się nie roznia. http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/c4cg1df3.htm
  12. 1 punkt
    Temperatura tez moze szybko wsrastac i sie utrzymywac jak bedziesz mial malo oleju. Ale 100 st to jeszcze nie tragedia 😉 olej zaraz po smarowaniu silnika jest m.in. po to zeby odprowadzac tez z niego cieplo..
  13. 1 punkt
    Nie bać. Chlodniejszy diesel ma tak na autostradzie bez butowania.
  14. 1 punkt
    Wersja mux zmiana zegarka na typ b wyświetlanie komunikatów Pin 7 > + po stacyjce Pin 8> masa Pin 9> + stały Pin 4 > do pinu 10 licznika Pin 17 > do pinu 5 licznika Teraz ładnie pokazuje komunikaty.
  15. 1 punkt
    Dziękuję za pomoc zakupilam oryginalny peugeotowski czujnik wału ale używany i auto odpalilo super wszystko działa
  16. 1 punkt
  17. 1 punkt
    Problem rozwiązany. Pomimo tego, że pompa paliwa była sprawdzana (ciśnienie) i kupiona nowa niecałe 3 lata temu to ona okazała się winna. W zasadzie nie sama pompa, bo ona tryskała dobrze, ale zintegrowany z nią jakiś regulator ciśnienia (przypominający rurkę, bodajże znajdujący się w środku sprężyny). Po wymianie w końcu auto odpala i jeździ bez zastrzeżeń.
  18. 1 punkt
    G... prawda, Częstochowa nie leży, Częstochowa dumnie stoi. A tak serio korba77 byś napisał np "koło Katowic", bo od '99 troszkę się Nam rozrosło i jeśli Sosnowiec wygra walkę o dostęp do morza to będziemy od morza aż po góry, ale nawet teraz z jednego końca na drugi jest kawałek.
  19. 1 punkt
    Spróbuj od linki zacząć, nieduże pieniądze
  20. 1 punkt
    PASEK ZĘBATY 108 DENTS LARG 17
  21. 1 punkt
    tak oczywiscie nr silnika to TU3JP 206 HATCHBACK 3DRZW 1.4 i 75 (TU3JP) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model 206 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 08880 88 2 0188 Data Początku Gwarancji 13.08.2001 NRE(homologacja) e2*98/14*0237*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 206 TYP NADWOZIA HATCHBACK 3DRZW WYKOŃCZENIE POZIOM XR PRESENCE SILNIK WTRYSK TU3JP PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5 RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA NOROIT + EFKA "MF" KOLOR OKŁADSZIN "FT" SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA SILNIK (TYP) SILNIK TYP TU MONOGRAM DODATKOWY BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO MONOGRAM DODATKOWY, INNE BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO MONOGRAM BEZ MONOGRAMU Charakterystyka pojazdu WYKOŃCZENIE POZIOM XR PRESENCE RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA NOROIT + EFKA "MF" KOLOR OKŁADSZIN "FT" SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 19 X 17 Zasilanie silnika SILNIK WTRYSK TU3JP KOREK WLEWU PALIWA KOREK ZBIORNIKA PALIWA KOLOR NADWOZIA CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP BLOK SILNIKA (MATERIAŁ) OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA PALIWO BENZYNA BEZOŁOWIOWA USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 2000 (SILNIK) FILTR WSTĘPNY MONTAŻ BEZ FILTRA WST SILNIK (TYP) SILNIK TYP TU KATALIZATOR KATALIZATOR 3-SKŁADNIK CHŁODZENIE OLEJU BEZ WYMIENNIKA WODA/OLEJ OPTYMALIZACJA ZUŻYCIA PALIWA BEZ SYSTEMU OPTYMALIZACJI ZUŻYCIA PALIWA SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 18 - 21DM2 PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU ODCIĘCIE DOPŁYWU PALIWA Z ODCINANIEM ZASILANIA PALIWEM OPORNIK NASTAWNY BEZ REGUL NATĘŻENIA OŚWIETLENIA AUTODIAGNOSTYKA EOBD AUTODIAGNOST. "EOBD" Z PRZYSPIESZOMIERZEM SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY BEZ SYSTEMU ZAPOB ZANIECZYSZCZENIU TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU UKŁ OCZYSZ SPALIN TECH POJAZD L4 FILTR CZĄSTEK (FAP) BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO WENTYLATOR 2 WENTYLATORY 2 PRĘDKOŚCI 250W ODZYSK OPARÓW BENZYNY UKŁ POCHŁ OPARÓW BENZ ZE STER WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU SAGEM FILTR ZBIORNIKA FILTR ZBIORN. WEWN. OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA) OBUDOWA PRZEPUSTN MECHAN (WLOT POW SILN) Skrzynia biegów, Napęd PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5 SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 16 X 65 PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 19 X 17 KOŁO STYLIZOWANE KOŁO ZOPTYMALIZOWANE 14 CALI RYGIEL BEZPIECZEŃSTWA SKRZYNI BIEGÓW BEZ BLOKADY ZABEZPIECZ SKRZYNI BIEGÓW TYP SKRZYNI BIEGÓW (HOMOLOGACJA) TYP BV MA/5 N UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY STANDARDOWY OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 175/65 R14 82T NIE WZMOCNIONA KOŁA ZAMONTOWANE KOŁO 5 I ½ CALA KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA Z BLACHY STAL SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA MA Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce ABS BEZ SYST ZAPOB POŚLIZ KÓŁ PRZY HAM STABILIZATOR POPRZECZNY TYLNY DRĄŻEK STABILIZATORA TYL ŚRED 18 PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE STABILIZATOR PRZEDNI DRĄŻEK STAB. PRZEDNI O ŚREDN. 18 HAMULEC GŁÓWNY Z KOREKTOREM DOSTOS DO OBCIĄŻENIA HAMULEC TYP TARCZE PRZED NIE WENTYL/BĘBNY TYL ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE Nadwozie, Wyposażenie SYGNAŁ DŹWIĘKOWY KLAKSON STANDARDOWY ANTENA ANTENA PRZED DŁUGA KOREK WLEWU PALIWA KOREK ZBIORNIKA PALIWA KOLOR NADWOZIA ELEMENTY OZDOBNE (SAMOPRZYLEPNE) SŁUPEK DRZWI CZARNY BEZ SIATEK DEKOR ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD) LISTWY OCHRONNE BOCZNE BARWIONE ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY) LISTWY OCHRONNE BOCZNE KOŁPAK (STYL) OZDOBNY KOŁPAK KOŁO FLORIDA 14 CALI OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM) BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. LUSTERKO ZEWN SKŁADANE RĘCZNIE OZDOBNA KOŃCÓWKA RURY WYDECHOWEJ BEZ WYKOŃCZ OZDOB RURY WYDECH WYCISZENIE OD STRONY SILNIKA IZOL DŹWIĘK WYCIERACZKA PRZEDNIA WYCIERACZKA PRZED BEZ CZUJNIKA OPADÓW WYCIERACZKA TYLNA WYCIERACZKA TYL WYCIERACZKA REFLEKTORA BEZ WYCIERACZEK REFLEKTORÓW PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM SZYBA DACHU BEZ SZYBY W DACHU ZDERZAKI ZDERZ W KOL NADWOZIA OD MOD2000 OSŁONA PRZECIWBŁOTNA (CHLAPACZ) CHLAPACZ PRZ KOŁA TYL REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY BEZ ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH REFLEKTOR SPECJALNY (PODWÓJNA OPTYKA) REFLEKTOR Z POJEDYNCZYM ODBŁYŚNIKIEM LUSTERKO ZEWNĘTRZNE KIEROWCY LUSTERKO ZEWN KIER STER RĘCZNIE LUSTERKO ZEWNĘTRZNE PASAŻERA LUSTERKO ZEWN PAS STER RĘCZNIE KOŁO ZAPASOWE KOŁO BLACHA STALOWA + OPONA STAND OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY LUSTER ZEWN + KLAMKI ZEWN NEUTR LUSTERKO ZEWNĘTRZNE (PROMIEŃ OD STR. KIEROWCY) LUSTERKO ASFERYCZNE ZEWNĘTRZNEGO LUSTERKA WSTECZNE DACH OTWIERANY DACH SZTYWNY MASKOWNICE ZDERZAKÓW PAS OCHR ZDERZAKA BARWIONY SZYBA TYLNA (RODZAJ) SZYBA TYLNA OGRZEWANA SZYBA (WYGLĄD) PRZYCIEMNIONA SZYBA TYLNEGO BOCZNEGO OKNA (RODZAJ) SZYBA BOCZ TYL UCHYLNA SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA Wyposażenie wnętrza TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA NOROIT + EFKA "MF" ALARM ANTYWŁAMANIOWY BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO ZAPALNICZKA ZAPALNICZKA PRZEDNIA ZAGŁÓWEK TYLNY ZAGŁÓWEK TYLNY REGULOWANY ZAGŁÓWEK PRZEDNI ZAGŁÓWEK PRZEDNI REGULOWANY SIEDZENIE TYLNE KANAPA DZIELONA SKŁADANA ALARM WEWNĘTRZNY ALARM OTWARTE DRZWI ZASŁONA BAGAŻNIKA BEZ POKRYWY PRZESTRZENI BAGAŻOWEJ PAS BEZPIECZEŃSTWA TYLNY PAS BEZP TYL 3 ZWIJACZE 3DRZW PAS BEZPIECZEŃSTWA PRZEDNI PAS PIROTECH BEZ ALARMU KLIMAT (TEMP. ZEWNĘTRZNA) KRAJE O ZIMNYM KLIMACIE KLIMATYZATOR NAGRZEWNICA POWIETRZA Z OGRZEWANIEM TYL STOPNIOWANIE BIEGÓW PODZIAŁKA W KM/H UŁATWIENIA (UCHWYTY) KLAMKI PRZ + TYL Z ZACZEPAMI LICZNIK OBROTÓW OBROTOMIERZ WSKAZÓWKOWY OPAKOWANIE RADIA ZASIL ANTENY ODBIOR GŁOŚ PRZED KONSOLA KONSOLA Z OGRZEWANIEM TYL STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ STEROWANIE ZDALNE MONTAŻ NAD ZDALNEGO STEROWANIA OGRZEWANIE DODATKOWE BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA OŚWIETLENIE SCHOWKA BEZ OŚWIETLENIA SCHOWKA OŚWIETLENIE BAGAŻNIK POJEMNOŚĆ ŁADOWANIE STER OŚWIET AUTO BAGAŻ LUB PRZESTRZ BAG WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ KONSOLA CENTRALNA CZARNA ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE BEZ WEWNĘTRZNEGO ŚWIATŁA TABLICA ROZDZIELCZA (CHARAKTERYSTYKA) TŁO TARCZY WSKAŹNIKA CZARNE LICZNIK OBROTÓW (GNIAZDO INFORMATYCZNE) OBROTOMIERZ INFO MODUŁ ELEKTRO MOCOWANIE FOTELIKA DZIECIĘCEGO BEZ MOCOWAŃ FOTELIKÓW DLA DZIECI GŁOŚNIK MONTAŻ 2 GŁOŚNIKÓW PRZ STEROWANIE AUTORADIA BEZ ZDALNEGO STER RADIEM NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA BEZ PODWYŻSZ SIEDZISKA PRZÓD PASAŻERA REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO KIEROWCY OPARCIE KIEROWCY ODCHYLANE REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA OPARCIE PASAŻERA ODCHYLANE WYWINIECIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY ZE SKŁADANYM SIEDZISKIEM PRZEDNIM KIEROW WYWINIECIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA SIEDZISKO PRZED PASAŻERA WYJMOWANE WSKAŹNIK TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ BEZ WSKAŹNIKA TEMPERATURY ZEWN ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD SKRZYNKA (PUDŁO) NA CZĘŚCI/NARZĘDZIA BEZ SCHOWKA SYSTEM NAWIGACJI BEZ SYSTEMU NAWIGACJI PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ BEZ PODNOŚNIKA SZYBY TYLNEJ PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ KIEROWCY PODNOŚ SZYBY PRZED KIER STER ELEKTRYCZ PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ PASAŻERA PODNOŚ SZYBY PRZED PASAŻ STER EL WYŚWIETLACZ WYŚWIETLACZ (ZEGAR I OU T°) ZEGAR ZEGAR CYFROWY WSKAŹNIK OLEJU BEZ CZUJNIKA POZIOMU OLEJU MATA GRZEJNA FOTEL BEZ PODGRZEWANIA PODUSZKA POWIETRZNA BOCZNA PRZEDNIA BEZ PODUSZKI POW BOCZNEJ PRZEDNIEJ PODUSZKA POWIETRZNA PASAŻERA BEZ PODUSZKI POW PAS PAKIET WYPOSAŻENIA BEZ ZESTAWU WYPOSAŻENIA DODATKOWEGO LUSTERKO WSTECZNE ZEW. (PODGRZEWANE) LUSTERKO ZEWN BEZ OGRZ BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ BEZ FUNK WYŁĄCZ PODUSZKI POWIETRZNEJ WEWNĘTRZNE ELEMENTY STEROWANIA DRZWI (WYGLĄD) WEWN ELEM STER WYGLĄD NEUTRALNY ZABEZPIECZENIE MIEJSC PRZEDNICH BEZ OSŁONY PRZEDNIEGO STANOWISKA OSŁONA P-SŁONECZNA PRZEDNIA STRONA KIER+PASAŻ (BEZ NAPISU) ODBIORNIK RADIOWY 2 GŁOŚNIKI PRZED BEZ RADIOODBIORNIKA CHŁODZENIE KLIMATYZACJI CHŁODZENIE ZWYKŁE NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO (KIEROWCY) PODWYŻSZ SIEDZ KIEROWCY REG RÓWNOLEGŁA OPORNIK NASTAWNY BEZ REGUL NATĘŻENIA OŚWIETLENIA SCHOWKI (INNE) KIESZEŃ DRZWI PRZEDNICH + TLN. PŁYTKA DO STŁUCZ. NAKŁADKA NA DYWANIK BEZ WYKŁADZINY WYKAŃCZAJĄCEJ PODUSZKA POWIETRZNA KIEROWCY PODUSZKA POW KIEROWCY LUSTERKO ZEWNĘTRZNE (PROMIEŃ OD STR. KIEROWCY) LUSTERKO ASFERYCZNE ZEWNĘTRZNEGO LUSTERKA WSTECZNE SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA BEZ SIATKI W BAGAŻNIKU DYWANIK WYKŁADZINA TUFTOWA KRÓTKA F550 WYŁĄCZNIK CZASOWY OŚWIETLENIA WYŁĄCZNIK CZASOWY STAŁY STACYJKA TRANSPONDER DOSTOSOWANIE WYKŁADZINY BEZ DOSTOSOWANIA POSZYCIA STEROWANIE RYGLOWANIEM ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA SZYBA TYLNA (RODZAJ) SZYBA TYLNA OGRZEWANA SZYBA TYLNEGO BOCZNEGO OKNA (RODZAJ) SZYBA BOCZ TYL UCHYLNA SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA KIEROWNICA KIER ZAMSZ 3 RAMIONA RYGLOWANIE SCHOWKA SCHOWKI BEZ ZAMKA WENTYLATOR 2 WENTYLATORY 2 PRĘDKOŚCI 250W Elektryka ALTERNATOR ALTERNATOR KLASA 7 SYGNAŁ DŹWIĘKOWY KLAKSON STANDARDOWY AKUMULATOR AKUMULATOR L1 250 STEROWANIE ZDALNE MONTAŻ NAD ZDALNEGO STEROWANIA ROZRUSZNIK ROZRUSZNIK KLASA 3 OŚWIETLENIE SCHOWKA BEZ OŚWIETLENIA SCHOWKA OŚWIETLENIE BAGAŻNIK POJEMNOŚĆ ŁADOWANIE STER OŚWIET AUTO BAGAŻ LUB PRZESTRZ BAG OŚWIETLENIE SPECJALNE BEZ OŚWIETLENIA SPECJAL ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE BEZ WEWNĘTRZNEGO ŚWIATŁA FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. LUSTERKO ZEWN SKŁADANE RĘCZNIE MULTIPLEKSAŻ BEZ SIECI MULTIPLEKSOWEJ REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY BEZ ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH REFLEKTOR SPECJALNY (PODWÓJNA OPTYKA) REFLEKTOR Z POJEDYNCZYM ODBŁYŚNIKIEM Marki wyposażenia WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU SAGEM Inne KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA MECCANO 1 ATMOSFERA ATMOSFERA NORMALNA APTECZKA BEZ APTECZKI STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ GNIAZDO GŁOŚNIKOWO-SŁUCHAWKOWE RADIA BEZ GNIAZDA AKCESORIÓW ZDERZENIA BOCZNE DRZWI NIE WZMOCNIONE ZESTAWY KLUCZY 1 KLU PLIP WYS CZ + 1 KLU GŁÓW TOCZENIE SIĘ SZEROKIEJ DROGI OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY LUSTER ZEWN + KLAMKI ZEWN NEUTR KONTROLA PRĘDKOŚCI BEZ KONTROLI PRĘDKOŚCI TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY KLIMA TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
  24. 1 punkt
    Jeszcze raz krótka INSTRUKACJA rozbierania licznika w celu ożywienia: Mamy licznik - nasz z autka lub stary potłuczony ze SZROTU (tak jak mój) Z tej strony się do niego nie dobieramy - szybkę zostawiamy na miejscu. Odwracamy do i dobieramy się od tyłu - Jak widac mamy 2 wtyczki więc to inst. raczej do takiego autka z roku do 2001. No to się dobieramy: biała część trzyma się w czarnej na małych zatrzaskach - delikatnie - a wszystko da się rozebrać - wyjmujemy białą część i wychodzi ona razem z tarczami i wskazówkami. I teraz już nie od tyłu (chyba że edukacyjnie) bo to wygląda tak: a potem tak : i sensu w tym żadnego nie było bo dalej nie mamy dostępu do silniczków, są pod lewą czarną częścią licznika. Wieć TAK NIE ROBIMY. a robimy to już od przodu. Wyjmujemy tarcze - delikatnie, bo to jakaś plexi - troszkę ciężko idzie, bo silniczki siedzą w płycie na pinkach (nie lutowane tylko wsuwane). I po wyjęciu tarcz z plexi mamy TAK wyszło razem ze wskazówkami. teraz decydujemy się, który licznik nam padł i tylko tą wskazówkę wykmujemy delikatnie ciągnąc i kręcąc przeciwnie do ruchu wsk.zegara, nie w drugą bo to sensu nie ma. Ciężko idzie ale da się to zdjąć. Silniczek z drugiej strony wyjmujemy przy pomocy dość szerokiego płaskiego wkrętaka - rozchylamy boczne zapinki z plexi - więc ostrożnie, i silniczek dość ładnie nam wychodzi I tu musimy musimy go naprawić. Rozpinamy obudowę - i to opisywałem wcześniej - wyjmujemy zębatki - jest tam mała sprężynka, którą musimy później dobrze naciągnąć. W miejscu gdzie była ośka wiercimy otworek - MAŁA WIERTARKĄ (nie udarem ) najlepiej taką aku-ręczną małym wiertełkiem 1mm i dopasowujemy drucik (ja wziąłem z kabla elektrycznego - miedziany) tak aby ładnie się obracała na nim zębatka (na zdjęciu ta zielona). Potem składamy obudowę bez zębatek i wkładamy drucik tak daleko aby oparł się o metalową obudowę i go podkapujemy delikatnie jakimś cyjanopanem lub kropelką aby się ładnie zakleił w otworku (uważajmy aby nie skleić obudowy ). Czekamy aż dobrze wyschnie i odpiłowujemy pilniczkim iglakiem pozostały wystający na zewnątrz drucik. SORRKI ŻE NIE MAM ZDJĘĆ ALE W TYM MOMENCIE TEGO NIE ROBIĘ. Rozpinamy znów obudowę i próbujemy złożyć wszystko z zębatkami i sprężynką, którą musimy troszkę naciągnąć (na otwartej obudowie z założoną zębatką) i zapinamy obydowę. Zakładamy wstępnie wskazówkę i sprawdzamy czy chodzi płynnie. Jak wszystko dobrze wykonaliśmy to będzie OK. I mamy zregenerowany silniczek krokowy ten po prawej: Wkładamy silniczek w tarcze i nakładamy z drugiej strony wskazówkę - wstępnie dociskamy i kręcą przeciwnie do ruch wskaz.zegara ustawiamy ją pomiędzy 2 kropeczkami w dolnej części podziałki - najlepiej dokładnie pośrodku. Wkładamy tarcze w biały element z elektroniką licznika ostrożnie i dokładnie aby pinki silniczków ładnie weszły w dziurki w płytce licznika. Składamy wszystko do kupy i nie zapomnijmy przed zatrzaśniściem licznika w daszku z szybką o małym popychadełku do przycisku kasowania licznika (mi udało się nie raz zapomnieć - i trzeba go jeszcze raz rozpinać, a zatrzaski mogą tego nie wytrzymać) Wkładamy do autka i GITARA. A ponieważ Jacek zabił jaden silniczek to mój leci do niego - Jacek opisz czy zadziałał bo sam jestem ciekaw.
×