Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 22.02.2019 w Posty

  1. 1 punkt
    Witajcie, Mam Puga,2005 r. 1.1 przebieg 136 tyś. Przygoda zaczeła się przy 90 tyś. że zapalił mi się check engine. Wiele żeczy w tym czasie zrobiłem ale olewałem powyższy błąd p0402(chodzi o wydatek powietrza większy od pożądanego) Więc przy koło 130 tyś. wymieniłem katalizator ponieważ sondy dziłały(podawały nawet prawidłowe wartości). Przez około 5000 tyś. zadowolony jeździłem że nic mi się już nie świeci,zainwestowałem w nowe opony i ogólnie chuchałem i dmuchałem żeby było tip top. Podczas powrotu z dziłaki zaświecił mi się znowu check i po sprawdzeniu ponownie pojawił sie P0402. To może być egr? gdzie on jest i czy mogę w nim podłubać nie psując go?
  2. 1 punkt
    Nie mana co czekać i bierzemy się do roboty Oto co musimy zakupić: - silniczki (mam na myśli tylko oryginalne) najlepiej kupić razem z prowadnicami lub dowiedzieć się jak wygląda zębatka w mechaniźmie podnoszenia szyb i jaka jest w silniczku jaki chcemy kupić, - około 5m przewodu dwużyłowego, - przełącznik do sterowania szybami, - takie małe ustrojstwa (rys. 1) aby podłączyć przewody do sterownika (6 sztuk) oraz silniczków (4 sztuki). Rys. 1 1 Etap Szyby kręcimy, po raz ostatni maksymalnie do góry i zdjemujemy boczki drzwi. Opis tutaj: http://www.206club.net/1392.htm#30279 2 Etap Zabieramy się za odkręcanie manualnego mechanizmu (rys. 2). Jest on umocowany na trzech wkrętach, które znajduję się od strony blachy drzwi. Wymacamy je bez problemu gorzej z ich wykręceniem tu każdy walczy jak uważa, ja radziłem sobie płaskim kluczem, a do niego wymienna nasadka krzyżakowa ze śrubokręta. Rys.2 3 Etap Odkręcone. Widzimy mniej więcej coś takiego (rys. 3). W tym miejscu (o ile wcześniej nie sprawdzaliśmy) dowiadujemy się czy silniczek pasuje nam do zębatki którą już mamy czy jednak czeka nas przekładanie tego ustrojstwa. U mnie zainstaniała gorsza opcja czyli przekładanie i ponowne nawijanie linek. Jeśli silniczek pasuje to pomijamy etap 4. Rys. 3 4 Etap Bez paniki i bez wyjmowania jeszcze oglądamy sobie w jaki sposób są nawinięte linki na zębatkę. Po czym podważamy śrubokrętem to "kółeczko" z zębatką i naszymy linkami. Każda linka ma sprężynę i czerwony plastikowy pancerz. Teraz skracamy ten czerowny pancerz ale tylko ten który jest na krótszej lince i tylko tą jego węższą część, ja tej węższej części zosatawiłem sobie niecały centymetr (rys. 3, rys. 4). Zabieramy się za nawijanie linek na nasze "kółeczko". Linki wstępnie nawinięte, teraz trzeba to wszystko upchnąć w czarnej plastikowej obudowie. Czerowny pancerzyk dłuższej linki wkładamy w czarną obudowę i ciągniemy za krótszą linkę oczywiście "kółczeko mamy częściowo włożone w czarną osłonę. Gdy srpężyna dłuższej linki zostanie już maksymalnie ściśnięta, jedną ręką przytrzymujemy sobie "kółeczko" by nam się dłuższa linka nie odwinęła dzięki tej sprężynie, a drugą ręką ciągniemy do dołu krótszą linkę i wciskamy ten krótszy czerwony pancerzyk w czarną obudowę. Nie ma się co cackać zepsuć raczej nic nie zepsujemy, ja próbowałem cały nieskrócony czerwony pancerzyk wcisnąć, ale raz się udało, a za drugim razem popękał przy wciskaniu dlatego lepiej go od razu skrócić i się nie męczyć, a nie ma to żadnego wpływu na działanie naszego mechanizmu. Rys. 4 Etap 5 Linki nawinięte teraz dopasowujemy nasze silniczki do zębatki i przykręcamy je tymi trzema wkrętami (rys. 5) Rys. 5 Etap 6 Teraz pora na przeciągnięcie przewodów. Zdjemujemy gumową rurkę oraz boczne zaślepki i przez gumową rurkę przeciągamy przewód do wnętrza pojazdu (rys. 6, rys. 7). Od strony pasażera przebiega to bezproblemowo, gorzej jest u kierowcy i trochę spanikowałem bo żadnego dojścia nie było, wyjąłem zaślepkę, nawiew boczny, regulację świateł, osłonę bezpieczników i nic, a jak się później okazało zupełnie nadaremnie. Od strony kierowcy należy "wciskać" przewód do kabiny do momentu aż sam nam się ukaże w okolicy pedałów. Wyjmujemy schowek w tunelu środkowym, podnosimy mieszek gałki zmiany biegów, wywalalmy zaślepkę od przełącznika szyb oraz podważamy zapalniczkę (nie udało mi się jej wyjąć) aby odłączyć wtyczkę. Przewody puszczamy tunelem środkowym, nie ma z tym żadnych problemów ani niespodzianek. Rys. 6 Rys. 7 Etap 7 Przewody puszczone długość ich już znamy więc odcinamy co nam niepotrzebne i produkujemy końcówki do przewodów (rys 8 ). Do silniczków kupiłem wtyczki 20zł/szt oryginalne używane, bo strasznie ciężko jest się dostać do styków w silniczkach, natomiast przy przełączniku nie ma z tym żadnego problemu więc oszczędziłem sobie wydatku i sam je zmontowałem. Radzę wyjąć bezpiecznik nr 23 (od zapalniczki) gdy będziemy robić zaislanie do naszych szyb (straciłem dwa bezpieczniki w tym miejscu). Środkowy przewód z wtyczki do zapalniczki (rys. 9) to +, grubszy przewód z boku to -, a cienki szary z boku to + odpowiadający za oświetlenie i działa przy włączonych światłach. Wybrałemy grubsze przewody. Podpinamy się i na końcach również montujemy te małe ustrojastwa, które pozwolą nam na wpięcie się do styków przełącznika. Rys. 8 Rys. 9 Etap 8 Korzystając ze schematu (rys. 10), który wykonał któryś z naszych forumowiczów podłączamy do przełącznika (rys. 11) zasilanie oraz przewody silniczków. Te ostatnie możemy zamieniać + z - jak kto woli podnosić/opuszczać szyby, przycisk w dół szyba w dół czy na odwrót to w tym miejscu mamy możliwość ustalenia tego. Całość podłączona tak by się prezentowała (rys. 12). Wiem, wiem, totalna amatorka, ale tego w końcu nie widać i działa bez zarzutu, a co najważniejsze minimalnym kosztem. Rys. 10 Rys. 11 Rys.12 Etap 9 Podpianmy zapalniczke i montujemy całą resztę na swoim miejscu i cieszymy się śmigającymi szybkami za dotknięciem palca (rys. 13) Jeszcze jedna droba sprawa jeśli włożymy bezpiecznik w to samo miejsce to szyby będą nam działały non stop a co za tym idzie i podświetlenie przełącznika będzie non stop nam świecić. Wystarczy przełożyć ten bezpiecznik o jedną nóżkę wyżej, a szyby i zapalniczka będą nam działały dopiero po przekręceniu kluczyka lub przy działającym silniku. Standardowy bezpiecznik 20A w zupełności sobie radzi mnie on się nie przepala więc nie widzę powodu by dawać większy. Zaślepienie dziurek po korbach zostawiam już waszej inwencji twórczej bo pisząc ten tekst otwory po korbach świecą mi w drzwiach Rys. 13 Co do czasu to wszystko zależy od tego ile osób to robi, jak zwinne palce posiadają, cierpliwość itp. itd. Osobiście za pierwszym podejściem nawinięcie tylko jednego "kółeczka" zajęło ponad 5h, a przy drugim podejściu w tym samym czasie zrobiłem całe drugie drzwi oraz okablowanie, podłączenie wszystkiego i posprzątanie auta. Także początek najgorszy, a później już z górki. Mam nadzieję, że z tym guide zminimalizuje to ilość poświęconego przez was na to czasu oraz oszczędzi wam wielu nerwów i przekleństw, których sam nie szczędziłem przy tej operacji. Grunt to to że było warto!! Kosztorys: Silniczki z prowadnicami 60 - 120zł/jedną strone Przewód dwużyłowy ~1,5zł/m Ustrojstwa do styków ~30gr/szt Przełącznik szyb 50 - 100zł To by było chyba na tyle, mam nadzieję, że temat został wyczerpany i zebrany w jedym miejscu, w razie pytań lub sugesti proszę pisać Zapomniałem dodać, nie sugerujcie się tym, że silniczki kupujecie z tego samego roku co wasze auto, bo jak się okazało na moim przykładzie nie ma reguły, że trafimy na taką samą zębatkę. Ja kupiłem z takiego samego rocznika jak mój nawet ilość drzwi taka sama i były różne zębatki. Druga sprawa silniczki od CC nie pasują do HTB i odwrotnie.
  3. 1 punkt
    U mnie w dowodzie jest tylko 206. Nawet na przeglądzie nikt się nie czepia czyli jest to poprawny wpis.
  4. 1 punkt
    Czemu ma być problem przy wypłacie? Tam dobierają części po Vin Muszę u siebie zobaczyć bo nie pamiętam czy pisze w dowodzie cc
  5. 1 punkt
    Prawdopodobnie przy rejestracji wpisali tylko to najlepiej udać się do wydziału komunikacji i zapytać .
  6. 1 punkt
    Wg mnie zapowietrzająca się pompa wtryskowa ona gdy nie ma odp. ciśnienia nie przestawi nawet kąta wtrysku za pomocą zaworka ten z boku na tłoko rozdzielaczu są tam 2 jeden z prawej drugi z lewej ten pomiędzy zaworem stop często jest to okute blachą dość sporej grubości jest tam immo na 3 kablach . Te zawory kątowe są po obu stronach między tym zaworem stop.pompa się rozszczelnia to zjawisko normalne po latach.... ale ja sam je naprawiam po wymianie uszczelnień działa jak nowa .(dodam że wytrzymują bardzo duże przebiegi nawet milion.. -konstrukcja oparta o roto diesel promieniowy rozdzielacz) Wg mnie jej konstrukcja jest lepsza od boscha .Wymiana i regulacja wymaga trochę doświadczenia ale jest to warte by zacząć od nieszczelności pompy i wcześniej podgrzewacza paliwa . Podgrzewacz paliwa jest ważnym elementem ukł wtryskowego i warto go zostawić (uszczelnić) nie pomijać.. ponieważ -cieplejsze paliwo daje lepsze spalanie jest podgrzewane do około 60 stopni -praca jest bardziej miękka -co dalej... lepiej się zbiera samochód -wg. opinii ludzi którzy stosowali podgrzewacze paliwa w ratrakach gdzie przepał jest konkretny mniej palą -dodam że paliwo z dodatkami bio lepiej się spala w wstępnym podgrzaniu. -wynika to tez że zmienia się płynność paliwa co za tym idzie ciśnienie i przepływ.. Ja wymieniam uszczelki nie na zwykłe MBR tylko takie z dodatkami fluorowymi ta guma... jest niby odporniejsza na chemiczne działania dodatków w paliwie i temp. objaw chmury dymu to nic innego jak nie przepalone paliwo.. ewentulnie uszczelki ale wykluczam to z powyższych objawów .. P.S. sorry zę teraz odpisuję ale jestem nowy na forum Peugeota zwykle działałem na forum Citroena od końca 90 lat..ale to koncern PSA więc mezalians nie został popełniony. pozdrawiam wszystkich z klubu 206 i innych czytających
  7. 1 punkt
    Przez korek wlewu możesz widzieć lustro w głowicy, a bagnet wchodzi w miskę i on jest wyznacznikiem. U góry widzisz olej bo został w zagłębieniach głowicy...nie może odciekać wszystko do miski bo pierwsze kilka sekund wszystko by tarło jak kot po dywanie
  8. 1 punkt
    Do sprawdzenia czujnik temperatury płynu i luz zaworowy. - dokładnie w tej kolejności
  9. 1 punkt
    Na desce rozdzielczej przy airbagu pasażera masz 3 szczeliny....dokładnie między radiem a airbagiem pasażera Przy napisie AIRBAG
  10. 1 punkt
    To jest czujnik temperatury wewnętrznej do klimatronika. Jest tam czujnik i silniczek z wiatraczkiem do zasysania powietrza z kabiny by klimatronik w pozycji "AUTO" wiedział jak klapkami w mieszalniku regulować.
  11. 1 punkt
    Jeśli masz zespolony com 2000 to tylko takiego możesz zamontować nowego inaczej nie przejdzie to. A z samym przyciskiem to ściąg z Twojego cały ten kapturek i przełóż z tamtego i zobaczysz czy zadziała jesli nie to wymiana przełącznika no ale jest jeszcze opcja jak zmieniłeś z zegarka że przycisk nie będzie resetował komputera i wtedy jeszcze jest potrzebna aktywacja w PP 2000.
  12. 1 punkt
    Jakby to tak umiejętnie zrobić to może może..........ale ja bym potem nie spał po nocy czy czasem......
  13. 1 punkt
    Możesz naciągać, możesz podlewarować.......bo przednia poduszka u Ciebie to tuleja pływająca, tylna jest miękka i ma spory zakres, ale dla świętego spokoju można kolumnę podnieść z 5cm. Ja osobiście podnoszę jak czuję, że ciężko się odgina (nic na siłę)....i koniecznie przy tulejach z PU. W moim od kiedy mam obniżone zawieszenie to wogóle jest bezproblemowo
  14. 1 punkt
    Ciezko bedzie do tej kwoty chyba cos porzadnego nie pierdzacego. Chyba najlepsze efety daje Ulter ale ceny 480 zl w gore.
  15. 1 punkt
    Wsadż nogi do doniczki z yuką. Wyjdzie taniej, gleba bardziej zbliżona do właściwej i samopoczucie jakieś takie …. egzotyczne.
  16. 1 punkt
    Będą tylko że do 2006 roku są na dwie żarówki h7 a po 2006 do 2008 h7+h1
  17. 1 punkt
  18. 1 punkt
    16 to wg. mnie optymalny rozmiar do 206stki jeśli ktoś chce poprawić wygląd (chyba właśnie najbardziej Ci na tym zależy), a jednocześnie nie chce szaleć i wchodzić w większe średnice. Ja bym na lato mniej niż 16 cali nie kupił, szkoda kasy, bo do tej budy 15 jest ciut za mała i po miesiącu stwierdzisz, że to nie jest to, za to na 16 jest już ok. No i w osiągach między 15, a 16 bez stopera nie odczujesz większej różnicy, jeszcze jak założysz 195/45r16... 1.1 i tak nie jedzie, to niech chociaż cieszy oko właściciela i nadrabia wyglądem. Sam kiedyś ze 2 lata jeździłem punto, takim najsłabszym 1.1 55konnym, najpierw na 195/50r15, później na 215/40r16 i nie widze problemu w zakładaniu takiego koła do 1.1 Tak wogóle to dziwny temat, bo w Google wystarczy wpisać: -Peugeot 206 16" -Peugeot 206 16 zoll felgen -Peugeot 206 s16 -Peugeot 206 ouraqan -Peugeot 206 205/45r16 itp, itd... i ukazują sie nam setki zdjęć i inspiracji
  19. 1 punkt
    Dla potomnych, problemem tym razem okazał się wtryskiwacz sterujący Po wymianie na inny używany auto działa jak nowe
  20. 1 punkt
    Mam człowieka w Warszawie który może Ci wymienić przełącznik ode mnie. Mam takie ze zregenerowaną manetką kierunkowskazów, będzie spokój na kilka lat.
  21. 1 punkt
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
    aluland, napisz do zbyszek1975 - zna się na rzeczy
  24. 1 punkt
    Witam, zamieszczam instrukcje obsługi 206 bez mux'a. Widziałem wiele próśb z tym związanych, bez konkretnych odpowiedzi. Szczegółowo opisane co jak i gdzie zrobić http://www.instrukcja206.republika.pl/ PS. Prosił bym moderatora o przyklejenie wątku. =================================== Jeśli pomogłem KLIKNIJ NA "DZIĘKI":whstl
  25. 1 punkt
    graba79, na przód masz 165mm...na tył potrzebujesz 130mm. Głebokością raczej bym się nie przejmował Pozdrawiam!
×