Jump to content

Leaderboard

  1. Damianos1

    Damianos1

    Members


    • Points

      9

    • Content Count

      870


  2. wrobeleczek

    wrobeleczek

    Members


    • Points

      9

    • Content Count

      2,162


  3. DAWID MILER

    DAWID MILER

    Members


    • Points

      3

    • Content Count

      341


  4. kanngax

    kanngax

    Members


    • Points

      3

    • Content Count

      2,315



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/25/2019 in all areas

  1. 1 point
  2. 1 point
  3. 1 point
    ten komunikat ma wiele zastosowań, jest bardzo ogólny. Sygnalizuje tylko błąd a reszta wychodzi po podpięciu pod kompa.
  4. 1 point
    No pod schematem opisałem trochę... ale może masz rację? Reasumując: piny 85 i 86 to cewka i ma mieć ok. 68 omów (pin 1 i 2 na schemacie) pin 30 to styk "kotwicy" przekaźnika (pin 3 na schemacie) pin 87 to styk NO - Normal Open (pin 4 na schemacie) pin 87a to styk NC - Normal Closed (pin 5 na schemacie)
  5. 1 point
    @wrobeleczek może dla przejrzystości napisz koledze oznaczenia pinów przekaźników na schemacie bo teraz ma tam tylko 1,2,3,4,5 … i nie wiadomo jak to odnieść do styków na przekaźnikach. To może być kluczowe żeby tego nie pomylił.
  6. 1 point
    Ten piąty kabelek załączający masę to informacja dla ECU, że pierwszy przekaźnik od wolnego biegu jest w stanie wyłączenia. I niestety, ale PSA tworzyła różne wersje softu i być może, że u Ciebie nie jest on potrzebny (choć byłbym skłonny o sprawdzenie tego). Podaj jakie masz napięcia na tych pinach to można walczyć dalej.... Ale Jeżeli nie masz +12V na pinie 30 i 87 to trzeba zacząć od sprawdzenia dlaczego tak jest.
  7. 1 point
    Aaaa myślałem, że masz inny Jest na forum topik "Peugeot Planet szukam/mam"...
  8. 1 point
    No i tu leży problem... Na pinie 30 przekaźnika od szybkich obrotów ma być cały czas +12V ale na przekaźniku od wolnych obrotów te napięcie +12V ma być na pinie 87. Sprawdzałeś w BM34 pod spodem jest bezpiecznik typu MAXI. Dostęp poprzez wyjęcie tego modułu do góry bo bezpieczniki są montowane od dołu. Jeżeli nie masz napięcia na pinach 30 i 87 (w zależności, który przekaźnik) to bezpiecznik MF1 odpowiada za to. W przekaźniku pin 86 i 85 to cewka przekaźnika i ma mieć ok. 68 omów. Pin 30 przekaźnika to "kotwica". Jak widać ze schematu zasilanie na cewki przekaźników jest podawane też z BM34 tyle, że z różnych wtyczek, ale to jest po prostu +12V po jakimś tam bezpiecznikach. W czasie prób można podpiąć się do jakiegoś innego sprawnego bezpiecznika.
  9. 1 point
    Odnośnie tego uciętego kabla... Masz przerysowany schemat układu chłodzenia? Możesz posprawdzać połączenia? Masz wtyczkę, która idzie do tego opornika dużej mocy? Jeżeli masz wszystkie wtyczki to okazać się może, że to jest od innego układu. PSA często dawała różne wtyczki w instalacji np. przeciwmgielne światła, spryskiwacze reflektorów itp. Napisz jakie napięcie masz pomiędzy tą śrubą masy a pinami przekaźników. Sprawdź czy jak zapniesz miernik na "omach" to masz połączenie pomiędzy jednym stykiem silnika a masą (powinno być zero omów).
  10. 1 point
    Tak o tę masę chodzi. Ma być dobrze podłączona i dobra "jakościowo". Schemat układu chłodzenia zapodałem wyżej. Jest on wprawdzie od 1.4HDi lecz sam schemat przekaźników będzie taki sam. Różnica będzie tylko przy ECU.
  11. 1 point
    Matko jedyna.. Jak to czytam to muszę cały czas powtarzać sobie "nie wku...się"... Kolego, nie wiem ile masz lat, ale czyta się to masakrycznie. Stosuj choć podstawowe zasady pisowni j. polskiego! A odnośnie awarii auta... Jesteś pewien, że ten wentylator jest sprawny? Druga sprawa. To coś, montowane przy chłodnicy (w jej dolnej części) to jest rezystor dużej mocy a nie przekaźnik. Przekaźniki są zasilane z BM34 (to ta skrzyneczka pod maską z bezpiecznikami). Jeżeli napięcie masz na pinach przekaźników a po "ręcznym" załączeniu ich, dalej wentylator nie załącza się to może oznaczać, że albo wentylator jest uwalony albo brak jest masy, która powinna dochodzić do silnika wentylatora na stałe. Dojście do samego wentylatora nie jest łatwe. Trzeba sporo zdemontować... obawiam się, że nawet chłodnicę wyciągać trzeba (nie mam wersji 1.6 więc nie znam jego dokładnej budowy).
  12. 1 point
    Pewnie zaciągnęło syf z baku, wymień filtr paliwa jak go masz i sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej. Co do tych błędów to może chodził chwilę na ubogiej mieszance i lambda złapała jakiś błąd czy coś? To przychodzi mi na myśl.
  13. 1 point
    Za pierwszy i drugi bieg odpowiada sterownik czyli ECU To on podaje sygnał na poszczególne przekaźniki. W układzie pierwszego przekaźnika (od wolnego biegu wentylatora) jest umieszczony rezystor dużej mocy (umiejscowienie -> dolna część osłony... tak mniej więcej na osi zamontowanych przekaźników). W drugim biegu wentylatora ten rezystor jest pomijany. Niestety umiejscowienie przekaźników i ich gniazd jest do bani i stąd też ich gnicie. Trzeba całość oczyścić i poskładać. Zwróć uwagę na same przewody dochodzące do gniazd przekaźników bo w żonkowozie były (a właściwie to ich nie było) zgniłe i trzymały się tylko na izolacji... wygniły tak na ok. 2-3 cm. Musiałem je skrócić i od nowa zarobić końcówki. Co do samego odpięcia czujnika od klimatyzacji... to nie dziw się, że ona nie działa. Na Twoim miejscu poskładałbym najpierw do kupy te dwa biegi wentylatora a dopiero potem robiłbym klimę. Jeżeli ECU (sterownik silnika) dostanie informację, że coś złego dzieje się z biegami chłodzenia silnika to nie pozwoli na załączenie klimy. Ogarnij wpierw ten układ chłodzenia. Tu masz moje opracowanie montażu klimy i schemat... -> Klima
  14. 1 point
    To masz do sprawdzenia układ tych dwóch przekaźników, rezystora mocy, wentylatora no i samego zasilania tego układu. Tu masz schemat jak to wygląda-> GUIDE Wprawdzie rysunek dotyczy 1.4HDi ale układ w innych wersjach silnikowych jest identyczny... różnica jest tylko w części dotyczącej pinów ECU.
  15. 1 point
    Ja ostatnio ogarniałem. Kupiłem mocowanie i wkręty, otwory zrobiłem sam, po czym wszystko zmontowałem i problem zażegnany 👍
  16. 1 point
    Przecież wyjęła z osłoną/gniazdem to co ma przekręcać??? Ja też miałem problem ale wyciągnąłem przez cienką szmatkę, nawet jak pęknie to wtedy możesz pinseta pokombinować
  17. 1 point
    Ja dostałem "dywaniko-wkręty" które wkręcasz w oryginalny dywanik.....kiedyś to wkręcę
  18. 1 point
    @Chris_C Domyślam się że chodzi ci o numer przełącznika zespolonego.
  19. 1 point
    Jak się nie mylę to mamy tutaj na forum kolegę co się zajmuje regeneracją tylko nicku już nie pamiętam. /// Już sobie przypomniałem @karolp1993 https://www.206club.net/forum/profile/59365-karolp1993/
  20. 1 point
    Myślałem, że sam kolor będzie nieco ciemniejszy a to taki bardziej szary wyszedł :d no ale jak już położyłem pierwszą warstwę to leciałem dalej. Na kolejny raz kupie czarny mat to będzie na pewno się ładnie komponowało
  21. 1 point
    Tylko że producent zaleca Total Quartz 9000 5W40, więc i tak zalewasz zły idąc twoim tokiem rozumowania.
  22. 1 point
    Jak chcesz o niego naprawdę zadbać, to zamiast tego "tuningu" zainwestuj w nowe gumy, ładne aluski, dobre hamulce, itd., a jego serducho zostaw w spokoju. Uwierz mi, że żaden dobry kardiolog nie robi operacji zdrowemu sercu. Te lwiątka potrafią być naprawdę ładne i w miarę niezawodne gdy się o nie zadba. A silnika nie tykaj tym czipem.
  23. 1 point
    Temat walkowany 1000 razy. Olej taki jak zaleca producent. 5w40 full syntetyk. Ja leje mobila 3000 5w40
  24. 1 point
    http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf
  25. 1 point
    Jeśli chodzi o przegląd to nie powinno być problemów przy zmianie licznika, pod warunkiem, że licznik jest sprawny. Po prostu wpisują taki przebieg jaki aktualnie wskazuje licznik i taki będzie dostępny w historii pojazdu. A że było X km a jest mniej, to już każdy kto się będzie z historią pojazdu zapoznawał, wyciągnie sobie wnioski sam.
×