Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 27.09.2008 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
    Panie i Panowie. Przy przenoszeniu forum na nowy silnik odgrażaliśmy się, że z czasem włączane będą kolejne elementy urozmaicające życie. Jak wszyscy dobrze wiedzą - nie samym shoutboxem człowiek żyje - włączamy do zabawy reputację, czyli system oceniania Was przez Was. Jak to działa? Już tłumaczę. Ta ikona służy do komentowania postów. Od Was zależy czy skomentujecie wypowiedź pozytywnie czy negatywnie. Komentując zostawiacie punkt reputacji - dodatni - jeśli zgadzacie się z treścią lub ujemny - jeśli uważacie, że autor bredzi... Ikonka znajduje się pod każdą wypowiedzią na forum, pod avatarem użytkownika: Zasady przyznawania puntków reputacji są na chwilę obecną następujące: Jednorazowe przyznanie puntku reputacji: 1 punkt dodatni lub ujemny Mnożnik stażu na forum: każde 365 dni na forum dodaje 1 do Waszej mocy dawania/odejmowania reputacji. Mnożnik ilości postów: każdych 1000 napisanych postów dodaje 1 do Waszej mocy dawania/odejmowania reputacji. Minimalna ilość postów: 50 postów oznacza, że użytkownik ma prawo do rozdawania punktów... Dzienny limit: 5 kliknięć Taki system rodzi mnóstwo okazji do nadużyć, dlatego ma kilka ograniczeń: 1. jedna osoba może dodać reputację do pojedycznej wypowiedzi tylko raz 2. zanim przyznacie punkt reputacji użytkownikowi ponownie, musicie przypunktować 20 różnych osób. Tak więc - do dzieła. Pobawcie się tym. Uwagi mile widziane. Jeśli ustawenia trzeba skorygować, to coś wymyślimy "w locie"... Aktualny repertuar reputacji wygląda następująco: XXX jest niepopularny w tych rejonach -100 XXX może tylko liczyć na poprawę -50 XXX zaliczył kilka wpadek -10 XXX nie ma jeszcze wyrobionej reputacji na forum 0 XXX jest na dobrej drodze 10 XXX niedługo będzie sławny 50 XXX cieszy się dobrą opinią 100 XXX wie co mówi i zwykle ma rację 200 XXX jest przemiłym człowiekiem 400 XXX jest uwielbiany przez tłumy 800 XXX jest znany wszystkim w okół 1600 XXX jest niedoścignionym wzorem 3200 XXX ma z czego być dumny! 7000 XXX jest naszym forumowym guru! 8000 XXX osiągnął na tym forum wszystko co tylko mógł osiągnąć 10000 Jeśli macie uwagi co do punktacji albo etapów reputacji, to piszcie w tym temacie co tylko przychodzi Wam na myśl... Na bazie reputacji będziemy mogli użytkownika przydzielać do konkretnych grup, nadawać przywileje (np. do wrzucania fotek na forum), zrobimy też bonus w postaci skrzynek pocztowych w naszej domenie 206club.net (do ustalenia pozostaje pułap). W drugą stronę - użytkownicy sami decydować będą o tym, kogo tutaj być nie powinno. Jeśli system się sprawdzi, umożliwimy Wam banowanie niechcianych autorów (jeśli reputacja spadnie poniżej -xxx). update1: system ten jest zupełnie niezależny od punktacji "pomógł"
  2. 5 punktów
    a czemu nie? :] nie, nie dam Ci minusa bo to by było za proste... za to napisze co myślę o Twoich wypowiedziach tutaj... zadajesz głupie pytania, zakładasz głupie tematy, chcesz być ekspertem nie posiadając odpowiedniej wiedzy, na sile próbujesz się wylansować, najważniejsze widzę są dla Ciebie repy (co wnioskuje po zacytowanej wyżej wypowiedzi i nie tylko) oraz ilość nabitych postów a kwintesencja całej tej dziecinady jest Twój avatar. Pozdrawiam!
  3. 5 punktów
    jaaaa pierdziu teraz paliwo jest tanie to nie patrzec na spalanie tylko jezdzic z przyjemnoscia a nie ekonomicznie :majty litr wiecej ?? co to jest litr wiecej ?? nie kupicie browara albo fajek i bedzie was stac na litr 2 litry paliwa wiecej. A tak piwko tu piwko tam, fajeczki wodeczka na łykendzik a pozniej ekonomiczna jazda bo za drogo i trzeba oszczedzac. Oszczedzajcie tam gdzie trzeba a nie kluccie sie o byle pierdoly jak w tym temacie. Ja nie pije i nie pale i w gaz autu wale P.S ciekawe ile dostane minusow za ta wypowiedz ave
  4. 5 punktów
    a mi te repy zwisają. jestem nowy i widze ze bede nieżle w plecy bo nie jestem mistrzem ortografii i już zbieram zniwo ujemnych repow :brawa. jestem tu dla dobrej zabawy i zeby dowiedziec sie wszystkiego o PUGU. jesli ktos jest tu dla REPA to...
  5. 4 punkty
    Witam Czas chyba troszkę powrócić do działalności twórczej na forum. Tym razem przedstawiam intrukcję jak dorobić sobie przycisk do komputera pokładowego w MUXie przy zmiane wyświetlacza ze zwykłego zegarka na TYP B lub choćby z TYP A na TYP B. Jeśli nie wiesz o czym mówię to najpierw dowiedz się więcej na temat MUX, a następnie poczytaj o wyświetlaczach. => KROK 1 - czy mamy odpowiednią manetkę? Sprawdzamy czy nasza manetka w ogóle nadaje się do przerobienia. Poniżej przedstawiam zdjęcia dwóch manetek: Lewa - nadaje się do przerobienia, prawa - niestety nie da się nic zrobić. Jak to rozpoznać? To proste.. w lewej manetce możemy wyjać kapselek (zaślepkę) z końca manetki. W prawej manetce jest to lita część, a w lewej widąć, że mozna wsadzić kawałek papierka w szczelinę. Jeśli nasza manetka nie nadaje się do przeróbki to pozostaje nam tylko wymienić przełącznik zespolony. => KROK 2 - wyjęcie zaślepki Aby wyjąć zaślepkę należy podważyć ją pilnikiem lub małymi nożyczkami dokładnie w miejscu, gdzie pokazano na fotce (czyli kawałek "do tyłu" względem zgrubienia u góry manetki) => KROK 3 - przygotowanie zaślepki Po wyjęciu zaślepki trzeba odciąć (np. żyletką) ograniczniki (to te śmieszne wypustki na obrzeżach guzika przypominające most zwodzony), której do tej pory uniemożliwiały wciśniecie przycisku. => KROK 4 - przygotowanie bolca Oryginalny przycisk ma wystający bolec, który ma za zadanie dociskać blaszkę w środku manetki, co powoduje zamykanie obwodu i zmianę funkcji na kompuetrze pokładowym Ja wykonuje owy bolec ze spinacza biurowego. Wykonuje z niego następujący kształt - do uzykania odpowiedniej krzywizny używam np. korektora lub innego walcowatego przedmiotu. => KROK 5 - osadzenie bolca w przycisku Okrągła podstawa naszego spinacza pozowli nam na osadzenie go w przycisku w miejscu przeznaczonym między innymi na osadzenie sprężyny. U mnie nie ma sprężyny bo juz ją zdążyłem wykorzystać, ale można zobaczyć ją na tym zdjęciu (jest to zdjęcie AMIGO i mam nadzieję, ze nie ma nic przeciwko, żebym wykorzystał jej tutaj - nie wiem czego tyczy się opis na zdjęciu - zdjęcie zamieszczam tylko po to by pokazać o jaką sprężynę chodzi) "] Sprężynę wkładamy tak, żeby docisnęła podstawę naszego "spinacza" co zapewni doskonałą stabilizację. => KROK 6 - regulacja i koniec Ustawiamy nasz bolec tak, by wchodził idealnie w otwór widoczny w manetce: Chodzi oczywiście o ten otwór na górze (nie ten centralny). Musimy jeszcze tylko dociąć nasz "spinacz" na odpowiednią długość, żeby bolec nie był ani za krótki ani za długi! Składamy wszystko z powrotem i przycisk teoretycznie powinien działać. Jeśli nie -> patrz KROK 7 => KROK 7 (opcjonalnie) - aktywacja Być może potrzebna będzie aktywacja w BSI (tylko w ASO lub u kogoś kto ma PPSa - np. ja) odpowiednich funkcji komputera pokładowego. Spotkałem się z tym, że funckja "zerowania" komputera nie działa mimo aktywacji wszystkich funkcji komputera pokładowego. Rozwiązaniem jest podobno zmiana softu w BSI.
  6. 4 punkty
    W związku z tym, co napisała AniracK oraz daniem mi "-" przy reputacji i komentarza: "eksperckie" porady wyssane z palca zawsze "w cenie" zamknięciem tematu, a co za tym idzie uniemożliwieniem mi odpowiedzi zakładam nowy temat odnośnie likwidacji szkody. Nie mam zamiaru się z nikim spinać, ale wszystko co pisałem na pewno jest prawdą. Wiem, że AniracK jest znacznie dłużej na forum, na pewno wiele razy pomogła itd., nie mam zamiaru wchodzić z nią w konflikt, ale to co napisała mija się z prawdą, i dodatkowo daje mi komentarz przy reputacji będący kompletną bzdurą. W którym miejscu to co pisałem w temacie o link4 jest "ekspercką poradą wyssaną z palca"? Wszystko sprawdzone i potwierdzone przez m.in. rzecznika ubezpieczonych, rzeczoznawcę PZM, oraz prawnika. Dodatkowo załączam tekst znaleziony na innym forum potwierdzający to co pisałem oraz być może przydatny komuś w walce z ubezpieczalnią. "Jestem prawnikiem zajmującym się między innymi walką z wszelakiej maści ubezpieczalniami. Pracuje w kancelarii prawnej „OMEGA”, która jest siecią kancelarii,dlatego możemy działać na terenie całej Polski. Swoją drogą dzięki ubezpieczalniom mam sporo pracy. Ale do rzeczy. Ubezpieczalnie na polskim rynku robią, co chcą: - zaniżają wysokość naprawy auta, - wartość auta przy szkodach całkowitych - wysokość odszkodowania za uszkodzenie ciała i rozstaj zdrowia Z badań wynika, że co tylko jedna osoba na 10 odwołuje się od decyzji ubezpieczalni, a 1/20 skutecznie walczy o swoje prawa. Pewnie niewielu z Was wie, że oprócz odszkodowania związanego z kosztami naprawy auta należy sie Wam również odszkodowanie za utratę wartości handlowej pojazdu jak i odszkodowanie za uszkodzenie ciała i rozstrój zdrowia, zadośćuczynienie za doznane cierpienie. Stworzyłem poradnik, który mam nadzieje, że pomoże osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych. SPIS TREŚCI: 1. KOSZTORYS NAPRAWY AUTA 2. UTRATA WARTOŚCI POJAZDU 3. ODSZKODOWANIE ZA USZKODZENIE CIAŁA I ROZSTRÓJ ZDROWIA 1.NALICZANIE RZECZYWISTYCH KOSZTÓW NAPRAWY AUTA 1) PODATEK VAT MUSI ZOSTAĆ NALICZONY Zgodnie z wyrokiem SN- uchwała z 15.11.2001, III CZP 68/01, odszkodowanie za szkodę poniesioną w wyniku uszkodzenia pojazdu mechanicznego, należącego do poszkodowanego nie będącego podatnikiem podatku VAT, ustalone według cen części i usług koniecznych do wykonania naprawy pojazdu, obejmuje mieszczący się w tych cenach podatek VAT. 2) PRZYSŁUGUJĄ ORGINALNE CZĘŚCI Prawo jak i orzecznictwo sądów mówi jednoznacznie: istnieje obowiązek przywrócenia stanu czyli wymienienie części uszkodzonych na nowe i oryginalne wg art. 5 KC, art. 363§1 i art. 354 §1 KC UBEZPIECZALNIA nie może narzucać zamiany uszkodzonych elementów na nieoryginalne przez uwzględnianie amortyzacji , a tym samym licząc koszta części zamiennych po cenach części nieoryginalnych: " potrącanie amortyzacji części może naruszać zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy (sygn. III CZP 91/05) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, " Stosowanie przy szacowaniu szkody wartości części zamiennych o porównywalnej jakości narusza zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”. Często ubezpieczalnie zabezpieczają się przed uwzględniam części oryginalnych, mówiąc, że wartość pojazdu wzrośnie lub, że wypłacą odszkodowanie z uwzględnieniem części oryginalnych tylko wówczas jak poszkodowany przedstawi rachunki za części. W oby przypadkach dochodzi do przekroczenia prawa, ponieważ wymiana części uszkodzonych, ale oryginalnych na nowe i oryginalne nie wpływa na wartość auta. Od poszkodowanego zależy czy samochód będzie naprawiane przez: - ASO - na podstawie kosztorysu - na podstawie rachunków We wszystkich wymienionych wyżej przypadkach przy sporządzaniu kosztów naprawy należy brać ceny części oryginalnych. Poszkodowanemu należy się odszkodowanie za uszkodzenie auta i tylko od niego zależy czy naprawi auto czy nie art. 363 kc 4) CENY ZA USŁUGĘ LAKIEROWANIA I BLACHARKI MAJĄ BYĆ CENAMI ŚREDNIMI Ubezpieczalnie często zaniżają ceny robocizny, malowania – mają być ceny średnie, dłużnik musi współpracować z wierzycielem (poszkodowany z ubezpieczalnia), dlatego przyjmuje się kompromis w wyniku, którego ceny naprawy (robocizny) są uśrednione. Najskuteczniejszą drogą do zmuszenia ubezpieczalni do wypłacenia należnego odszkodowania jest sporządzenie kosztorysu naprawy auta przez niezależnego rzeczoznawcę (http://WWW.rzeczoznawcy.pl)– (rewelacyjnie jak to będzie biegły sądowy), koszt takiej opinii wynosi około 200-300zł, ale warto bo w większości przypadków rzetelny kosztorys jest o 100% wyższy od tego sporządzonego przez ubezpieczalnie (zamiast 2500 jest 5000). Do takiej opinii należy dołączyć odwołanie z żądaniem wypłaty należnego odszkodowania. 2. UTRATA WARTOŚCI POJAZDU Samochód powypadkowy ma, bowiem na rynku mniejszą wartość niż taki sam, ale bezwypadkowy. Niby oczywiste, ale rzadko zdarza się, że ktoś występuje do ubezpieczalni z takim roszczeniem. A cały wic polega właśnie na tym, że z roszczeniem o wypłatę odszkodowania z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu trzeba samemu wystąpić! Nie zdarzyło mi się w mojej praktyce ani razu żeby którykolwiek z ubezpieczycieli dobrowolnie z własnej woli wypłacił taką należność. Warunki: 1. Twój samochód nie mógł mieć wcześniejszych uszkodzeń powypadkowych. 2. Wartość kosztów naprawy powinna przewyższać 10% wartości samochodu. Ten warunek nie jest jednak bezwzględny, bowiem każdy przypadek trzeba badać indywidualnie. W praktyce warunek ten nie musi być spełniony w przypadku samochodów w miarę nowych o dużej wartości. 3. Likwidujesz szkodę z OC sprawcy (AC zwykle nie obejmuje takiego roszczenia, ale: warto przeczytać dokładnie ogólne warunki ubezpieczenia) Jeśli nie wiesz jakiej kwoty zażądać - zleć wykonanie opinii w przedmiocie utraty wartości handlowej uprawnionemu rzeczoznawcy - najlepiej PZM. Koszty takiej opinii zwykle wynoszą około200-300 zł. Następnie zgłoś na piśmie żądanie wypłaty odszkodowania z tego tytułu ubezpieczycielowi. Jeśli nie masz ochoty inwestować w prywatną opinię - zgłoś po prostu żądanie wypłaty jakiejś rozsądnej kwoty po wcześniejszej analizie cen np. na allegro,gratka. ================================================== ===== Najważniejsze artykuły Ustawy o Działalności Ubezpieczeniowej oraz Kodeksu Cywilnego, stosowane w sprawach związanych z uzyskaniem należnego odszkodowania: • Ustawa z dnia 8 lipa 2005r Dz.U.Nr 143 poz. 1204 - o zmianie ustawy o działalności ubezpieczeniowej oraz niektórych innych ustaw. Ustawa wprowadziła istotną zmianę w postępowaniu likwidacyjnym szkód komunikacyjnych - OC. W artykule 16 ust.1 zmieniono zapis: "...zakład ubezpieczeń informuje o tym ubezpieczającego i ubezpieczonego oraz przeprowadza postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości odszkodowania, a także pisemnie lub droga elektroniczną informuje ubezpieczającego, ubezpieczonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odszkodowania" na zapis: "...zakład ubezpieczeń informuje o tym ubezpieczającego i ubezpieczonego [...] oraz podejmuje postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości świadczenia, a także informuje osobę występującą z roszczeniem pisemnie lub w inny sposób, na który osoba ta wyraziła zgodę, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości świadczenia jeżeli jest to niezbędne do dalszego postępowania" Co to oznacza? po pierwsze: Właściciel uszkodzonego pojazdu z ubezpieczenia OC (jeżeli posiada notatkę z Policji lub oświadczenie sprawcy szkody) nie jest obecnie zobowiązany i skazany wyłącznie na pracownika zakładu ubezpieczeń. Może sam powołać certyfikowanego niezależnego rzeczoznawcę samochodowego w celu oceny technicznej uszkodzonego jego samochodu oraz wykonania kosztorysu naprawy. Sporządzone dokumenty przez rzeczoznawcę przedstawić należy w firmie ubezpieczeniowej. o po drugie: Zakład ubezpieczeń należy tylko niezwłocznie zawiadomić o zajściu zdarzenia losowego objętego ochroną ubezpieczeniowa - a samo zawiadomienie może obecnie dokonać nawet inna osoba niż ubezpieczający lub ubezpieczony. Wybrane artykuły Kodeksu Cywilnego: • Art. 5 Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony (komentarz: każde działanie-postępowanie ubezpieczyciela, który np. zaniża odszkodowanie przez zastosowanie amortyzacji, bez określonych normami polskimi czy europejskimi zasad, jest pozbawione ochrony prawnej - jest bezprawne i podlega zaskarżeniu) • Art. 6 Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu wywodzi skutki prawne (komentarz: To poszkodowany musi udowodnić swoje roszczenia np. przy użyciu opinii rzeczoznawcy, własnej kalkulacji kosztów naprawy jaka jest rzeczywista wysokość należnego odszkodowania lub czy kwestionowane zdarzenie rzeczywiście miało miejsce) • Art. 58 §2 Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego (komentarz: sprzeczne z zasadami współżycia społecznego jest np. odmawianie wglądu w akta szkody i sprawdzanie jak dłużnik- ubezpieczyciel wywiązuje się ze swoich obowiązków. Sprzeczne jest również żądanie ujawniania tajemnic handlowych- rachunków zakupowych części w przypadku ich odsprzedaży. Taka czynność nie rodzi skutków prawnych- nie można np. na podstawie odmowy ujawnienia za ile kupiliśmy pojazd odmówić nam wypłaty odszkodowania) • Art. 118 Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat 10, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata. (komentarz: Praktyką stosowaną przez ubezpieczycieli jest zaznaczanie na swoich decyzjach 30 dniowego terminu na odwołanie. Przepis określa ten termin na 3 lata. Ubezpieczyciele liczą na zniechęcenie się poszkodowanego i jego niewiedzę w tym temacie) • Art. 353 Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swojego uznania, byleby jego treść nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego, (komentarz: np. umowa auto casco nie może zawierać zapisów, które w rażący sposób naruszają prawa poszkodowanych do otrzymania odszkodowania tj. wydłużają termin na "wyjaśnienie okoliczności", dają możliwość "biernego" wyczekiwania ubezpieczyciela na potwierdzenie okoliczności zdarzenia przez drugiego uczestnika itp. Zapisy takiej umowy, lub cała jej treść są nieważne jeżeli umowa ta jest nie zgodna z zasadami określonymi w kodeksie cywilnym) • Art. 354 §1 Dłużnik powinien wykonywać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w sposób odpowiadający jego celowi społeczno- gospodarczemu oraz zasadom współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie określone zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom, (komentarz: normą społeczną jest uczciwość i rzetelność oraz stosowanie istniejących norm w tych norm rzeczoznawczych. Zaniżenie odszkodowania przez "amortyzacje", pomijanie uszkodzeń - nie wpisywanie ich pod pretekstem "niewiedzy" jest naruszeniem tego aktu prawnego), §2 W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonywaniu zobowiązania wierzyciel, (komentarz: poszkodowany zgłaszając swoje roszczenie winien zgodnie ze "zwyczajem" podać rzeczywiste okoliczności zdarzenia lub uszkodzenia pochodzące z tego zdarzenia) • Art. 355 §1 Dłużnik obowiązany jest do staranności ogólnie wymaganej w stosunkach danego rodzaju (należyta staranność), (komentarz: Opis i szacowanie uszkodzeń należy wykonać tak aby koszt i sposób naprawienia miał odbicie w realiach rynku napraw pojazdów. Chodzi tu również o stosowanie się do terminów określonych kc oraz postępowania w taki sposób by nie narażać wierzyciela na dalsze straty.) • Art. 361 §1 Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania z którego szkoda wynikła. §2 W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub postanowienia umowy naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści które mógłby osiągnąć gdyby mu szkody nie wyrządzono, (komentarz: chodzi tu o sprawę naprawienia nie tylko przedmiotu utraconego - kradzież czy uszkodzonego - w kolizji ale inne koszty z takimi zdarzeniami związane np. utrata wartości rynkowej przy ewentualnej sprzedaży, wynajęcie samochodu zastępczego itp.) • Art. 363 §1 Naprawienie szkody powinno nastąpić według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej.... (komentarz: To poszkodowany decyduje w jaki sposób ma zostać naprawiona szkoda na jego własności. Np. jakie części mają być użyte podczas naprawy( o ile wcześniej nie zgodził się w umowie auto- casco na inne rozwiązanie). Przywrócenie stanu poprzedniego to obowiązek pokrycia kosztów zamontowania lub wymiany elementów na takie, które wcześniej nigdy nie były uszkodzone skoro te uszkodzone w zdarzeniu również wcześniej nie były uszkodzone) • Art. 365 §2 Wyboru (chodzi tu o świadczenie - dop.) dokonuje się przez złożenie oświadczenia drugiej stronie. Jeżeli uprawnionym do wyboru jest dłużnik, może on dokonać wyboru także przez spełnienie świadczenia. §3 Jeżeli druga strona uprawniona do wyboru świadczenia wyboru tego nie dokona, druga strona może jej wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na stronę drugą, (komentarz: można ubezpieczycielowi wyznaczyć termin np. wykonania oględzin pojazdu. Jeżeli on z tym zwleka lub powoduje, że pojazd który jest nam niezbędnie potrzebny np. do pracy stoi zbyt długo w oczekiwaniu na oględziny. Kodeks cywilny nie określa w tym przypadku konkretnie np. jak długo należy czekać na spełnienie świadczenia przez ubezpieczyciela) • Art. 471 Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania.... (komentarz: np. ubezpieczyciel ponosi konsekwencje prawne i finansowe w przypadkach gdy: działający na jego zlecenie pracownik nie potrafi prawidłowo opisać uszkodzeń, odpowiednio ich zakwalifikować w sposób zgodny z obowiązującymi normami, lub przekracza terminy wypłaty kwoty bezspornej itp.) • Art. 472 Jeżeli ze szczególnego przepisu ustawy albo z czynności prawnej nie wynika nic innego, dłużnik odpowiedzialny jest za niezachowanie należytej staranności. • Art. 474 Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działania lub zaniechania działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonywa, jak również osób którym wykonywanie zobowiązania powierza... • Art. 476 Dłużnik dopuszcza się zwłoki gdy nie spełnia świadczenia w terminie a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela... (komentarz: prawo do dochodzenia odsetek za każde nieterminowe działanie ubezpieczyciela: nie wypłacenie w terminie 30 dni od zgłoszenia szkody kwoty bezspornej, nie wypłacenie odszkodowania w terminie 14 dni od złożenia rachunków itp.) • Art. 477 §1 W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może żądać niezależnie od zobowiązania, naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki... • Art. 481 §1 Jeżeli dłużnik spóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego, wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia chociażby nie poniósł żadnej szkody... • Art. 817 §1 Jeżeli nie umówiono się inaczej zakład ubezpieczeń obowiązany jest spełnić świadczenie w terminie dni 30 licząc od daty zawiadomienia o wypadku. §2 Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w ciągu 14 dni od wyjaśnienia tych okoliczności. Jednakże bezsporną część świadczenia zakład powinien spełnić w terminie przewidzianym w paragrafie poprzedzającym. ================================================== ===== 3. Odszkodowania - ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej (OC) Przy wypadkach komunikacyjnych prawie zawszę są osoby poszkodowane.Za uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia, za doznaną krzywdę należy się odszkodowanie. W tym przypadku ubezpieczalnie zaniżają odszkodowania, ale robią to w sposób drastyczny -zamiast 20.000 wypłacają około 5.000tyś. , zamiast 100.000 wypłacają około 15.000. Każdy pojazd, który ma OC jest ubezpieczony na 1,500.000 euro, dlatego odszkodowania z tytułu OC sprawcy są tak wysokie. Jest jedna podstawowa zasada, należy iść do lekarza i opowiedzieć mu o wszystkich cierpieniach fizycznych i psychicznych (wszystkie bóle, dyskomforty, skurcze, problemy z zasypianiem,strach przed jazdą autem). Przy szkodach rzeczowych można samemu wywalczyć odszkodowanie, niestety przy szkodach osobistych to już jest wielkie wyzwanie, dlatego sprawa powinna przejść przez kancelarie, wówczas mamy pewność,że otrzymamy należną wysokość roszczenia. Ubezpieczenie OC komunikacyjne- to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu za szkody wyrządzone ruchem tego pojazdu. Ubezpieczeniem tym objęci są wszyscy, którzy posiadają pojazd mechaniczny, czyli samochód osobowy, ciężarowy, motorower, ciągnik rolniczy lub inny pojazd podlegający rejestracji. Dla objętego tym obowiązkiem najważniejsze jest, iż ubezpieczenie to chroni go przed skutkami materialnymi spowodowanych przez siebie wypadków. Dlatego też każdy kto w wyniku wypadku został poszkodowany, może żądać odszkodowania z ubezpieczenia OC. Nazwa tego ubezpieczenia wskazuje, ze posiadacz jest nim chroniony wtedy, gdy porusza się po drogach. Jednakże w ubezpieczeniu OC przez ruch pojazdu rozumie się także: • wsiadanie i wysiadanie, • załadunek i wyładunek, • krótkotrwały postój na trasie, • garażowanie. Tak więc nie tylko same poruszanie się pojazdu objęte jest ochroną. Również i w innych sytuacjach pojazd może stwarzać zagrożenie. Ze względu na tak szerokie działanie ubezpieczenia OC i fakt, że pełni ono funkcję ochronną w stosunku do wszystkich uczestników ruchu drogowego, ustawodawca nadał mu charakter obowiązkowy. Odszkodowania - szkody osobowe W związku ze szkodami na osobie wyróżnia się sytuacje: • gdy w następstwie wypadku poszkodowany doznał uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia; • gdy w następstwie wypadku poszkodowany zmarł."
  7. 4 punkty
    W tym roku ADAC przetestował zimówki w dwieścieszóstkowym rozmiarze 175/65R14 (TABELA). Nieco zaskakujące jest pierwsze miejsce (Vredestein Snowtrac 3), ale jednocześnie jest to potwierdzenie teorii, że rozwój opon jest szybki i nowa opona, nawet mniej renomowanego producenta, może być lepsza od opony uznanego producenta sprzed kilku lat. Pozostałe miejsca w czołówce przypadły uznanym markom i modelom (Continental WinterContact TS800, Goodyear UltraGrip 7+, Dunlop SP Winter Response, Michelin Alpin A3). A teraz do sedna, czyli CO KUPIĆ? Wrzuciłem w ceneo zapytanie: rozmiar 175/65R14 z ograniczeniem do producentów czterech modeli opon, które w teście dostały ocenę szczególnie warta polecenia (Continental, Dunlop, Goodyear, Vredestein), a następnie posortowałem po cenie. Takie podejście do sprawy pozwala wybrać oponę najtańszą z najlepszych. A więc dzisiejszym zwycięzcą jest... Dunlop SP Winter Response za 170zł, ale Continental WinterContact TS800 i Goodyear UltraGrip 7+ są tylko nieznacznie droższe. PS. Przed wyborem warto się zastanowić, w jakich warunkach najczęściej użytkujemy samochód. Jeśli jeździmy głównie po mieście, po odśnieżonych ulicach, to lepiej kupić opony dobrze sprawujące się na mokrym (najlepszą ocenę dostał Continental TS800). Jeśli mieszkamy w górach, to lepiej wybrać oponę dobrą na śniegu i lodzie (Vredestein - oceny 1,8 i 2,7)
  8. 4 punkty
    Wd-40 można nawet lać na wtyki, można usuwać nim czarne plamki z asfaltu, które sa na lakierze, można robić nim jeszcze wiele różnych, innych rzeczy. Jest to dobry, najlepszy preparat tego typu. Do zamków możesz go lać spokojnie, centralnie do bębenków, tam gdzie ładujesz kluczyk. I nie jest potem kluczyk brudny z tego, czy tłusty, bo to sie ładnie rozchodzi po bębenku. Po zalaniu pozamykaj kluczykiem i pootwieraj drzwi kilkanaście razy żeby sie ładnie rozeszło. -- automatycznie scalone ( 28/12/2008 o 23.29 ) -- Nie wiem co za chamski debil dał mi takiego repa za ten post "tak tak wd40 po lakierze.. po glowie sobie popryskaj" Nie wiesz cieciu, że jest to znakomity środek między innymi do usuwania plamek z asfaltu, to sie nie wypowiadaj, tylko doucz. Potwierdziło to wielu użytkowników. Debili się nie sieje, damn :[
  9. 3 punkty
    Po drobnych zmianach zewnętrznych wyglądałem tak :mec: Później przyszedł pomysł na jakieś lepsze światło – padło na zestaw xenonów h1 8000K. Bez porównania z tym co wcześniej tam siedziało: Kolejną rzeczą, która przyszła mi do głowy był to zestaw oryginalnych spryskiwaczy często montowany w wersjach skandynawskich lub w platynowych: Żeby zrealizować ten pomysł musiałem zakupić kilka części. 1) Zderzak z listwą wyciętą na spryskiwacze ( można w swoim starym XS wyciąć otwory i efekt będzie identyczny: 2) Nakładki: 3) Dysze ( tu już przymierzyłem nakładki ): 4) Pompka: 5) Trójnik: 6) Zbiornik: 7) Gumowa podkładka, która przychodzi między pompką sprysków a zbiornikiem: 8) Śrubki do przykręcenia dysz: 9) Wąż gumowy i metalowe opaski zaciskowe ( tu już częściowo złożone z nowym zbiornikiem) Całość powinniśmy złożyć według schematu: i nr referencyjnych podzespołów: Dokładne ceny można sprawdzić w sklepie JDKulej sklep Od cen brutto możemy odjąć 15% bo taki u nich mamy upust (dla 206club.net). Operację właściwą zacząłem od zdjęcia zderzaka przedniego wraz z nadkolami przednimi [Guide] Jak zdjąć zderzak przedni Do tego wymontowałem reflektory przednie. Każdy trzyma się na 3 śrubach nr 10. Później przyszło na belkę zderzaka (przykręcona ona jest na 2 śrubach). Do niej montujemy dysze i przez nią przechodzi wąż od spryskiwaczy. Możemy już w gotowe otwory przykręcić dysze: Pamiętaj, że wypustka dyszy musi być na zewnątrz i jej ruchoma nakładka musi być wsunięta w belkę!!! ( foto niżej) Po przykręceniu dysz zabrałem się za wymianę zbiornika, do którego teraz będą podłączone 2 pompy. Trzyma się on na 1 śrubie nr 10. Po jej odkręceniu należy lekko go pchnąć do tyłu ( wysunąć go z oczka pod belką ): Po jego wyjęciu krótkie porównanie: Nie ma co się obawiać, że nie będzie pasował. Wszystko będzie ok. Ja mam wąskie błotniki i nic nie przeszkadza w jego zmianie. Po tej podmianie wszystko należy zmontować. Zaczynamy od połączenia wężyków i skręcenia ich opaskami. Podpinamy kostki od zasilania pompy spryskiwaczy szyb i reflektorów. W mojej wersji kostka sprysków była podwieszona. Wystarczyło ją tylko podpiąć. ZANIM SIĘ DO TEGO ZABIERZESZ SPRAWDŹ CZY MASZ KOSTKĘ POD SPRYSKIWACZE. Znajduje się ona przy zbiorniku spryskiwacza, zazwyczaj jest podwieszona do wężyka. Przy okazji składania auta można podmienić sobie kratkę zderzaka. Ja wcześniej zakupiłem lśniący nowością plaster miodu wraz z zaślepką na klakson: Można zmienić sobie reflektory na inne np.: z h4 na h7. Ja zmieniłem na podwójne soczewki IN.PRO z elektryczną regulacją i fantastycznym xenonem h7 8000K: Po całe tej zabawie przyszedł czas na elektrykę, tzn. na aktywację wycieraczki reflektora i automatycznych świateł dziennych ( wszystko oczywiście w BSI przez komputer). Aktywowałem światła dzienne( same się włączą po odpaleniu silnika i same wyłączą po jego zgaśnięciu) , ponieważ mogę normalnie spryskiwać szybę przednią bez włączenia spryskiwaczy przednich. Spryskiwacze zadziałają tylko jak ręcznie włączę światła. Oszczędność płynu . Kolejną rzeczą którą musimy wymienić jest moduł BSM. Ja w serii ,z racji tego, że mam światła przeciwmgielne miałem BSM B3. Niestety spryskiwacze reflektorów obsługuje tylko BSM B5 ( zwany jako bm34). Tylko w bm34 jest przekaźnik wycieraczki reflektora. (Nie kupujcie BSM B4 bo nie będzie to działało!!! Sprawdziłem na własnej skórze:P Moduł ten znajduje się pod okrywą silnika z prawej strony: Należy odłączyć akumulator i powypinać wszystkie kostki; po środku okręcić kluczem 13 śrubę; odpiąć z dołu bezpieczniki i podmienić moduł. Po całej tej zabawie wszystko wygląda tak (BSM B5 – bm34 – nr ref. 6500Y1): czas wykonania: około 4h + aktywacja na kompie $: too much I efekt końcowy: f i l m __v i d e o__ j a k__ t o __ w y g l ą d a Pozdro @ll. Dzięki za pomoc Tummi & ...Michal.
  10. 3 punkty
    Witam, zamieszczam instrukcje obsługi 206 bez mux'a. Widziałem wiele próśb z tym związanych, bez konkretnych odpowiedzi. Szczegółowo opisane co jak i gdzie zrobić http://www.instrukcja206.republika.pl/ PS. Prosił bym moderatora o przyklejenie wątku. =================================== Jeśli pomogłem KLIKNIJ NA "DZIĘKI":whstl
  11. 3 punkty
    i zeby nie dymic dalej to _zamkniety
  12. 3 punkty
    1) simota jest ok! 2) raczej ktoś demonizował 3) każdy zrobi ale najlepiej zrobisz to sam. Jak coś to pisz do mnie na prv 5) ten dolot jest pod autko z klimą więc będzie pasował super do każdego. ja mam taki pod 1.4 8v racerlanda a ta simota jest duzo lepsza od mojego...
  13. 3 punkty
    Moze i racja, ze dziwnie... ale widuje sie tez pugi z 50cm batem od radiowej anteny z przodu Jak sie jezdzi czesto po miescie albo parkuje auto co godzine to chowanie magnetycznej do bagaznika za kazdym razem moze byc meczace - wiec uwazam, ze cos takiego moze byc calkiem niezlym rozwiazaniem edyta: wow znowu dostalem minusowy punkt reputacji najpierw za jednym zamachem 10 punktow od moda ktory nie zrozumial wypowiedzi a teraz nawet nie wiadomo od kogo i za co pozdrawiam
  14. 3 punkty
    j amysle z emoznaby bylo zostawic pomogl a punkty rep wywali. beda si ez tego rodzily nieprzyjemne konflikty. takie moje zdanie - pewnie dostane punkt na - od jakiegos statsiarza :majty
  15. 3 punkty
    Jakby co, to informacja o przyznanych nowych punktach reputacji pojawia się w górze ekranu przy pierwszym wejściu na forum. Żeby sprawdzić reputację - wejdźcie po prostu do panelu użytkownika. Na głównej stronie jest lista punktów, tematów i komentarzy związanych z Waszą reputacją...
  16. 2 punkty
    Nie rób jaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd! Czujnik ciśnienia (dwufunkcyjny) pozwala na złaczenie klimy tylko w bezpieczmnym zakresie ciśnień. Zbyt niskie prowadzi do zatrcia sprężarki (oprócz gazu w układzie jest olej ale jego nośnikiem jest właśnie gaz), zbyt wysokie - czyli przepełniony układ klimy prowadzi do uszkodzenia sprężarki. ---------- Wypowiedź z 21:28 ---------- Poprzedni post o 21:27 ---------- Zła odpowiedź! ---------- Wypowiedź z 21:37 ---------- Poprzedni post o 21:28 ---------- Sprawdź dokładnie w 1,4 8V wentylator chodzi razem ze sprężarką na Iszym biegu. Byliśmy z Maro razem w warsztacie gdzie pracowałem przy klimatyzacjach i robiłem obsługe w obu autach - mamy te same modele, roczniki i podobne przebiegi. I dziwiło mnie właśnie, czemu u Maro wentylator włacza sie od razu a mój na IIgim biegu od razu i tylko gdy cisnienie znacznie wzrosło (bardziej niz znacznie). Później okazłao sie, ze miałem kompletnie zgnite przekaźniki wentylatorów chłodnicy (między wentylatorami a zderzakiem po prawej stronie samochodu w takiej skrzyneczce - narazone na sól z drogi zima). Doszedłem do tego gdy nagle w czasie jazdy miejskiej temperatura rosła sobie spokojnie i nagle w ułamku sekundy wskazówka temp silnika znalazła sie na końcu skali, zapaliła sie kontrolka STOP i wentylator silnika właczył sie na IIgim biegu, po chwili wszystko wróciło do normy (temp spadła) i za chwilę znów ta sama akcja i tak w koło - a na trasie spokój... Zacząłem sie dowiadywać, grzebac i znalazłem te przeklęte przekaźniki, zaraz znajdę temat i fotki... ---------- Wypowiedź z 21:39 ---------- Poprzedni post o 21:37 ---------- * => Temperatura wody - problem z przekażnikami 1go biegu wentylatora chłodnicy. Pierwszy link w temacie Klimatyzacja FAQ na trzeciej stronie sa fotki tych przekaźników.
  17. 2 punkty
    Jeśli autko posiada ABS to uszkodzony jest czujnik w skrzyni biegów, odpowiedzialny za przekazywanie impulsów o prędkości. W autkach z ABS-em prędkośc na liczniku jest pokazywana z skrzyni biegów a na komputerze pokładowym jest pobierany sygnał z kalkulatora ABS-u,z czujników na kołach, stąd mogą się brać różnice
  18. 2 punkty
    polecam NGK w kilku autkach ich używałem i w 206 też się sprawdzają , aco do klucza to faktycznie potrzebny jest długi i dobry a nie jakieś badziewie z marketu.
  19. 2 punkty
    2 opcje ,a pewnie masz 2 problemy jednocześnie. Opcja nr 1 pokrywa silnika : http://206gti.net/enginecover/ Opcja nr 2 kolektor: http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/engines/exmanif/exmanif.htm Pozdrowionka
  20. 2 punkty
    Nie od dziś wiadomo że nadmiar szkodzi. Można poniekąd powiedzieć że chodzi tu też o prędkość. Sama prędkość nie zabija - to fakt, ale są pewne granice po przekroczeniu których ryzyko wystąpienia wypadku rośnie gwałtownie. Wystarczy niewiele, wystraczy pokonać zakręt tylko o 5km/h szybciej a w tym wypadku (i w innych również) taki mały błąd powoduje, ze konsekwencje są/będą bardzo poważne. I nie chodzi tu o prędkości "trzycyfrowe". Chodzi mi o prędkosć w zmiennych warunkach jakie często mamy okzaję widzieć, spotkac teraz na drodze... MYŚLENIE za kierownicą, to wg. mnie jest coś czego nie potrafi zrozumieć zdecydowana większość kierowców, szczególnie takich którzy (bądzmy szczerzy) są świeżo upieczonymi kierowcami, albo mają prawko na tyle krótko że nie doświadczyli jeszcze wszystkiego, a zdaje im się że są dobrymi kierowcami, bo przeciez mogą ruszyć z piskiem opon, albo wykonać zwrot na "ręcznym" o 180 stopni (daj boże jesli tylko na parkingu). Poza tym w NFS w CMR wykręcają extra czasy. Bo ja mam refleks, zdecydowanie... problem tylko w tym że praw fizyki oszukac się nie da. Śmieszne ale niestety prawdziwe. Gdybyśmy zrobili sondę na temat tego - czy jesteś dobrym kierowcą... to założe się że jakieś... 5% zaznaczyłoby odpowiedź że nie. Reszta taaaak... no a jakżeby inaczej. Kwestia tylko tego co oznacza stwierdzenie "dobry kierowca"? Czy dobry kierowca to ten który jeździ przepisowo i kuturalnie, czy też taki który potrafi uniknąć kontroli drogowej i mandatu pomimo brawurowej jazdy, czy też taki który potrafi bezbłednie udzielić pierwszej pomocy podczas wypadku w którym są cięzko ranni ludzie? Jak widać temat wcale łatwy nie jest. Mało tego że nie łatwy to jeszcze drażliwy. W każdej dziedzinie życia są pewne granice przyzwoitości których przekroczenie oznacza nie miłe sytuacje, albo sytuacje niemiłe w skutkach. Dotyczy się to także warunków i sytuacji na drogach. Poza tym, narzekanie na infrastrukturę drogową w naszym kraju i zwalanie winy na to po czym jeździmy to również "jednen z bzdurnych i wyświechtanych frazesów". Prawda jest taka że prekość dostosowuje się do warunków panujących na jedzni/drodze, a nie do znaków/przepisów jaką predkość określają. Widziałem kiedyś reportaż w TV po karambolu na autostradzie podczas gęstej mgły, ograniczającej widoczność do kilkunastu metrów. Wypowiedź jednego ze sprawców zamieszania brzmiała tak: "Znaki na tej drodze ograniczały prędkość do 80 na godzinę, więc myślałem że jest to prędkość bezpieczna...". Jak myślicie - czy ten facet faktycznie MYŚLAŁ? Mnie się wydaje ze gdyby choć trochę pomyślał to nie jechałby 80 kiedy nie widac nic, pomimo tego że to autostrada... Takich, albo podobnych przykładów można mnożyć. No ale chyba jestem w błędzie...
  21. 2 punkty
    na pewno kochasz żone, także odpuść kupno i klepanie tego auta. Jeżeli chcesz RC to dołóż troszkę plnów i kup auto bezwypadkowe. Jeżeli większa kwota nie wchodzi w grę to szukaj bezwypadka z mniejszym silnikiem.
  22. 2 punkty
    Czemu, to proste - mniejsza powierzchnia styku z podłożem, zatem łatwiej przenieść moc na koła... I uwaga, dotyczy to jazdy po śniegu kopnym. Jeżeli jeździmy po mokrych odśnieżonych drogach (tudzież z tzw. błotem pośniegowym) mniejsza pow. styku oznacza gorsze hamowanie i mniej pewne zachowanie auta w zakrętach.... Także z tym "pocienianiem" opon na zimę, jak śmigacie po miastach, nie przesadzajcie... Grubo, powiem.... (znaczy że cienko) Kalkulator a nie wróżenie z fusów :mur: Odpowiedniki -> 185/65R14 185/60R15 175/70R14... Jak niewłaściwe (za małe ET) to będą wystawać i powodować takie skutki. Ale właściwe ET też nie chroni w pełni przed brudzeniem auta. Jak chcesz ochronić boki tudzież progi za wszelką cenę - właściwie dobierz felgę i załóż chlapacze, choćby tylko na zimę
  23. 2 punkty
    No ale uważasz, że większa reputacja, cokolwiek by to znaczyło dla osób, które się dopiero co zalogowały względem osób, które siedzą na forum od lat... hmm W ogóle to, choć staram się rozdawać punkty, jestem sceptyczny... Jakieś niezdrowe emocje mogą temu towarzyszyć, wyścig szczurów czy co...
  24. 2 punkty
    no wyścig fajny i emocjonujący , szkoda tylko Ferrari no ale cóż to jest wyścig :] Najgorsze w tym wyścigu było jak ostatnio to często się zdarza komentowanie a raczej paplanie : Wielkie dywagacje co by było gdyby Kubica nie dostał 10 sekund kary, szybkie przeliczenie/podliczenie straty do Alonso i wychodzi że kubica by wygrał - a neutralizacja przed końcem wyścigu która zniwelowała uzyskane przewagi ?? Biadolenie bla bla bla... Fajnie by się oglądało wyścig w domu , kino domowe i brak komentarzy tylko ryk silników w stereo - bajka -----dodane po chwili ( 28/9/2008 o 16:52:42 ) ----- Wieczny co Twoich odwiedzi w Ferrari to nie dało się wynieś jakiejś kurtałeczki dla mnie w kolorze RED ?? Nie widze Cię w bolidzie czyli nie było takiej możliwości tak ??
  25. 2 punkty
    Ja u siebie odlaczalem kilka razy licznik ale nie odlaczałem aku i nic się nie stało więc myślę, że u Ciebie też nic nie powinno się stac.
×