Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 27.09.2008 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
    Panie i Panowie. Przy przenoszeniu forum na nowy silnik odgrażaliśmy się, że z czasem włączane będą kolejne elementy urozmaicające życie. Jak wszyscy dobrze wiedzą - nie samym shoutboxem człowiek żyje - włączamy do zabawy reputację, czyli system oceniania Was przez Was. Jak to działa? Już tłumaczę. Ta ikona służy do komentowania postów. Od Was zależy czy skomentujecie wypowiedź pozytywnie czy negatywnie. Komentując zostawiacie punkt reputacji - dodatni - jeśli zgadzacie się z treścią lub ujemny - jeśli uważacie, że autor bredzi... Ikonka znajduje się pod każdą wypowiedzią na forum, pod avatarem użytkownika: Zasady przyznawania puntków reputacji są na chwilę obecną następujące: Jednorazowe przyznanie puntku reputacji: 1 punkt dodatni lub ujemny Mnożnik stażu na forum: każde 365 dni na forum dodaje 1 do Waszej mocy dawania/odejmowania reputacji. Mnożnik ilości postów: każdych 1000 napisanych postów dodaje 1 do Waszej mocy dawania/odejmowania reputacji. Minimalna ilość postów: 50 postów oznacza, że użytkownik ma prawo do rozdawania punktów... Dzienny limit: 5 kliknięć Taki system rodzi mnóstwo okazji do nadużyć, dlatego ma kilka ograniczeń: 1. jedna osoba może dodać reputację do pojedycznej wypowiedzi tylko raz 2. zanim przyznacie punkt reputacji użytkownikowi ponownie, musicie przypunktować 20 różnych osób. Tak więc - do dzieła. Pobawcie się tym. Uwagi mile widziane. Jeśli ustawenia trzeba skorygować, to coś wymyślimy "w locie"... Aktualny repertuar reputacji wygląda następująco: XXX jest niepopularny w tych rejonach -100 XXX może tylko liczyć na poprawę -50 XXX zaliczył kilka wpadek -10 XXX nie ma jeszcze wyrobionej reputacji na forum 0 XXX jest na dobrej drodze 10 XXX niedługo będzie sławny 50 XXX cieszy się dobrą opinią 100 XXX wie co mówi i zwykle ma rację 200 XXX jest przemiłym człowiekiem 400 XXX jest uwielbiany przez tłumy 800 XXX jest znany wszystkim w okół 1600 XXX jest niedoścignionym wzorem 3200 XXX ma z czego być dumny! 7000 XXX jest naszym forumowym guru! 8000 XXX osiągnął na tym forum wszystko co tylko mógł osiągnąć 10000 Jeśli macie uwagi co do punktacji albo etapów reputacji, to piszcie w tym temacie co tylko przychodzi Wam na myśl... Na bazie reputacji będziemy mogli użytkownika przydzielać do konkretnych grup, nadawać przywileje (np. do wrzucania fotek na forum), zrobimy też bonus w postaci skrzynek pocztowych w naszej domenie 206club.net (do ustalenia pozostaje pułap). W drugą stronę - użytkownicy sami decydować będą o tym, kogo tutaj być nie powinno. Jeśli system się sprawdzi, umożliwimy Wam banowanie niechcianych autorów (jeśli reputacja spadnie poniżej -xxx). update1: system ten jest zupełnie niezależny od punktacji "pomógł"
  2. 5 punktów
    a czemu nie? :] nie, nie dam Ci minusa bo to by było za proste... za to napisze co myślę o Twoich wypowiedziach tutaj... zadajesz głupie pytania, zakładasz głupie tematy, chcesz być ekspertem nie posiadając odpowiedniej wiedzy, na sile próbujesz się wylansować, najważniejsze widzę są dla Ciebie repy (co wnioskuje po zacytowanej wyżej wypowiedzi i nie tylko) oraz ilość nabitych postów a kwintesencja całej tej dziecinady jest Twój avatar. Pozdrawiam!
  3. 5 punktów
    jaaaa pierdziu teraz paliwo jest tanie to nie patrzec na spalanie tylko jezdzic z przyjemnoscia a nie ekonomicznie :majty litr wiecej ?? co to jest litr wiecej ?? nie kupicie browara albo fajek i bedzie was stac na litr 2 litry paliwa wiecej. A tak piwko tu piwko tam, fajeczki wodeczka na łykendzik a pozniej ekonomiczna jazda bo za drogo i trzeba oszczedzac. Oszczedzajcie tam gdzie trzeba a nie kluccie sie o byle pierdoly jak w tym temacie. Ja nie pije i nie pale i w gaz autu wale P.S ciekawe ile dostane minusow za ta wypowiedz ave
  4. 5 punktów
    a mi te repy zwisają. jestem nowy i widze ze bede nieżle w plecy bo nie jestem mistrzem ortografii i już zbieram zniwo ujemnych repow :brawa. jestem tu dla dobrej zabawy i zeby dowiedziec sie wszystkiego o PUGU. jesli ktos jest tu dla REPA to...
  5. 4 punkty
    Witam Czas chyba troszkę powrócić do działalności twórczej na forum. Tym razem przedstawiam intrukcję jak dorobić sobie przycisk do komputera pokładowego w MUXie przy zmiane wyświetlacza ze zwykłego zegarka na TYP B lub choćby z TYP A na TYP B. Jeśli nie wiesz o czym mówię to najpierw dowiedz się więcej na temat MUX, a następnie poczytaj o wyświetlaczach. => KROK 1 - czy mamy odpowiednią manetkę? Sprawdzamy czy nasza manetka w ogóle nadaje się do przerobienia. Poniżej przedstawiam zdjęcia dwóch manetek: Lewa - nadaje się do przerobienia, prawa - niestety nie da się nic zrobić. Jak to rozpoznać? To proste.. w lewej manetce możemy wyjać kapselek (zaślepkę) z końca manetki. W prawej manetce jest to lita część, a w lewej widąć, że mozna wsadzić kawałek papierka w szczelinę. Jeśli nasza manetka nie nadaje się do przeróbki to pozostaje nam tylko wymienić przełącznik zespolony. => KROK 2 - wyjęcie zaślepki Aby wyjąć zaślepkę należy podważyć ją pilnikiem lub małymi nożyczkami dokładnie w miejscu, gdzie pokazano na fotce (czyli kawałek "do tyłu" względem zgrubienia u góry manetki) => KROK 3 - przygotowanie zaślepki Po wyjęciu zaślepki trzeba odciąć (np. żyletką) ograniczniki (to te śmieszne wypustki na obrzeżach guzika przypominające most zwodzony), której do tej pory uniemożliwiały wciśniecie przycisku. => KROK 4 - przygotowanie bolca Oryginalny przycisk ma wystający bolec, który ma za zadanie dociskać blaszkę w środku manetki, co powoduje zamykanie obwodu i zmianę funkcji na kompuetrze pokładowym Ja wykonuje owy bolec ze spinacza biurowego. Wykonuje z niego następujący kształt - do uzykania odpowiedniej krzywizny używam np. korektora lub innego walcowatego przedmiotu. => KROK 5 - osadzenie bolca w przycisku Okrągła podstawa naszego spinacza pozowli nam na osadzenie go w przycisku w miejscu przeznaczonym między innymi na osadzenie sprężyny. U mnie nie ma sprężyny bo juz ją zdążyłem wykorzystać, ale można zobaczyć ją na tym zdjęciu (jest to zdjęcie AMIGO i mam nadzieję, ze nie ma nic przeciwko, żebym wykorzystał jej tutaj - nie wiem czego tyczy się opis na zdjęciu - zdjęcie zamieszczam tylko po to by pokazać o jaką sprężynę chodzi) "] Sprężynę wkładamy tak, żeby docisnęła podstawę naszego "spinacza" co zapewni doskonałą stabilizację. => KROK 6 - regulacja i koniec Ustawiamy nasz bolec tak, by wchodził idealnie w otwór widoczny w manetce: Chodzi oczywiście o ten otwór na górze (nie ten centralny). Musimy jeszcze tylko dociąć nasz "spinacz" na odpowiednią długość, żeby bolec nie był ani za krótki ani za długi! Składamy wszystko z powrotem i przycisk teoretycznie powinien działać. Jeśli nie -> patrz KROK 7 => KROK 7 (opcjonalnie) - aktywacja Być może potrzebna będzie aktywacja w BSI (tylko w ASO lub u kogoś kto ma PPSa - np. ja) odpowiednich funkcji komputera pokładowego. Spotkałem się z tym, że funckja "zerowania" komputera nie działa mimo aktywacji wszystkich funkcji komputera pokładowego. Rozwiązaniem jest podobno zmiana softu w BSI.
  6. 4 punkty
    W związku z tym, co napisała AniracK oraz daniem mi "-" przy reputacji i komentarza: "eksperckie" porady wyssane z palca zawsze "w cenie" zamknięciem tematu, a co za tym idzie uniemożliwieniem mi odpowiedzi zakładam nowy temat odnośnie likwidacji szkody. Nie mam zamiaru się z nikim spinać, ale wszystko co pisałem na pewno jest prawdą. Wiem, że AniracK jest znacznie dłużej na forum, na pewno wiele razy pomogła itd., nie mam zamiaru wchodzić z nią w konflikt, ale to co napisała mija się z prawdą, i dodatkowo daje mi komentarz przy reputacji będący kompletną bzdurą. W którym miejscu to co pisałem w temacie o link4 jest "ekspercką poradą wyssaną z palca"? Wszystko sprawdzone i potwierdzone przez m.in. rzecznika ubezpieczonych, rzeczoznawcę PZM, oraz prawnika. Dodatkowo załączam tekst znaleziony na innym forum potwierdzający to co pisałem oraz być może przydatny komuś w walce z ubezpieczalnią. "Jestem prawnikiem zajmującym się między innymi walką z wszelakiej maści ubezpieczalniami. Pracuje w kancelarii prawnej „OMEGA”, która jest siecią kancelarii,dlatego możemy działać na terenie całej Polski. Swoją drogą dzięki ubezpieczalniom mam sporo pracy. Ale do rzeczy. Ubezpieczalnie na polskim rynku robią, co chcą: - zaniżają wysokość naprawy auta, - wartość auta przy szkodach całkowitych - wysokość odszkodowania za uszkodzenie ciała i rozstaj zdrowia Z badań wynika, że co tylko jedna osoba na 10 odwołuje się od decyzji ubezpieczalni, a 1/20 skutecznie walczy o swoje prawa. Pewnie niewielu z Was wie, że oprócz odszkodowania związanego z kosztami naprawy auta należy sie Wam również odszkodowanie za utratę wartości handlowej pojazdu jak i odszkodowanie za uszkodzenie ciała i rozstrój zdrowia, zadośćuczynienie za doznane cierpienie. Stworzyłem poradnik, który mam nadzieje, że pomoże osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych. SPIS TREŚCI: 1. KOSZTORYS NAPRAWY AUTA 2. UTRATA WARTOŚCI POJAZDU 3. ODSZKODOWANIE ZA USZKODZENIE CIAŁA I ROZSTRÓJ ZDROWIA 1.NALICZANIE RZECZYWISTYCH KOSZTÓW NAPRAWY AUTA 1) PODATEK VAT MUSI ZOSTAĆ NALICZONY Zgodnie z wyrokiem SN- uchwała z 15.11.2001, III CZP 68/01, odszkodowanie za szkodę poniesioną w wyniku uszkodzenia pojazdu mechanicznego, należącego do poszkodowanego nie będącego podatnikiem podatku VAT, ustalone według cen części i usług koniecznych do wykonania naprawy pojazdu, obejmuje mieszczący się w tych cenach podatek VAT. 2) PRZYSŁUGUJĄ ORGINALNE CZĘŚCI Prawo jak i orzecznictwo sądów mówi jednoznacznie: istnieje obowiązek przywrócenia stanu czyli wymienienie części uszkodzonych na nowe i oryginalne wg art. 5 KC, art. 363§1 i art. 354 §1 KC UBEZPIECZALNIA nie może narzucać zamiany uszkodzonych elementów na nieoryginalne przez uwzględnianie amortyzacji , a tym samym licząc koszta części zamiennych po cenach części nieoryginalnych: " potrącanie amortyzacji części może naruszać zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy (sygn. III CZP 91/05) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, " Stosowanie przy szacowaniu szkody wartości części zamiennych o porównywalnej jakości narusza zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”. Często ubezpieczalnie zabezpieczają się przed uwzględniam części oryginalnych, mówiąc, że wartość pojazdu wzrośnie lub, że wypłacą odszkodowanie z uwzględnieniem części oryginalnych tylko wówczas jak poszkodowany przedstawi rachunki za części. W oby przypadkach dochodzi do przekroczenia prawa, ponieważ wymiana części uszkodzonych, ale oryginalnych na nowe i oryginalne nie wpływa na wartość auta. Od poszkodowanego zależy czy samochód będzie naprawiane przez: - ASO - na podstawie kosztorysu - na podstawie rachunków We wszystkich wymienionych wyżej przypadkach przy sporządzaniu kosztów naprawy należy brać ceny części oryginalnych. Poszkodowanemu należy się odszkodowanie za uszkodzenie auta i tylko od niego zależy czy naprawi auto czy nie art. 363 kc 4) CENY ZA USŁUGĘ LAKIEROWANIA I BLACHARKI MAJĄ BYĆ CENAMI ŚREDNIMI Ubezpieczalnie często zaniżają ceny robocizny, malowania – mają być ceny średnie, dłużnik musi współpracować z wierzycielem (poszkodowany z ubezpieczalnia), dlatego przyjmuje się kompromis w wyniku, którego ceny naprawy (robocizny) są uśrednione. Najskuteczniejszą drogą do zmuszenia ubezpieczalni do wypłacenia należnego odszkodowania jest sporządzenie kosztorysu naprawy auta przez niezależnego rzeczoznawcę (http://WWW.rzeczoznawcy.pl)– (rewelacyjnie jak to będzie biegły sądowy), koszt takiej opinii wynosi około 200-300zł, ale warto bo w większości przypadków rzetelny kosztorys jest o 100% wyższy od tego sporządzonego przez ubezpieczalnie (zamiast 2500 jest 5000). Do takiej opinii należy dołączyć odwołanie z żądaniem wypłaty należnego odszkodowania. 2. UTRATA WARTOŚCI POJAZDU Samochód powypadkowy ma, bowiem na rynku mniejszą wartość niż taki sam, ale bezwypadkowy. Niby oczywiste, ale rzadko zdarza się, że ktoś występuje do ubezpieczalni z takim roszczeniem. A cały wic polega właśnie na tym, że z roszczeniem o wypłatę odszkodowania z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu trzeba samemu wystąpić! Nie zdarzyło mi się w mojej praktyce ani razu żeby którykolwiek z ubezpieczycieli dobrowolnie z własnej woli wypłacił taką należność. Warunki: 1. Twój samochód nie mógł mieć wcześniejszych uszkodzeń powypadkowych. 2. Wartość kosztów naprawy powinna przewyższać 10% wartości samochodu. Ten warunek nie jest jednak bezwzględny, bowiem każdy przypadek trzeba badać indywidualnie. W praktyce warunek ten nie musi być spełniony w przypadku samochodów w miarę nowych o dużej wartości. 3. Likwidujesz szkodę z OC sprawcy (AC zwykle nie obejmuje takiego roszczenia, ale: warto przeczytać dokładnie ogólne warunki ubezpieczenia) Jeśli nie wiesz jakiej kwoty zażądać - zleć wykonanie opinii w przedmiocie utraty wartości handlowej uprawnionemu rzeczoznawcy - najlepiej PZM. Koszty takiej opinii zwykle wynoszą około200-300 zł. Następnie zgłoś na piśmie żądanie wypłaty odszkodowania z tego tytułu ubezpieczycielowi. Jeśli nie masz ochoty inwestować w prywatną opinię - zgłoś po prostu żądanie wypłaty jakiejś rozsądnej kwoty po wcześniejszej analizie cen np. na allegro,gratka. ================================================== ===== Najważniejsze artykuły Ustawy o Działalności Ubezpieczeniowej oraz Kodeksu Cywilnego, stosowane w sprawach związanych z uzyskaniem należnego odszkodowania: • Ustawa z dnia 8 lipa 2005r Dz.U.Nr 143 poz. 1204 - o zmianie ustawy o działalności ubezpieczeniowej oraz niektórych innych ustaw. Ustawa wprowadziła istotną zmianę w postępowaniu likwidacyjnym szkód komunikacyjnych - OC. W artykule 16 ust.1 zmieniono zapis: "...zakład ubezpieczeń informuje o tym ubezpieczającego i ubezpieczonego oraz przeprowadza postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości odszkodowania, a także pisemnie lub droga elektroniczną informuje ubezpieczającego, ubezpieczonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odszkodowania" na zapis: "...zakład ubezpieczeń informuje o tym ubezpieczającego i ubezpieczonego [...] oraz podejmuje postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości świadczenia, a także informuje osobę występującą z roszczeniem pisemnie lub w inny sposób, na który osoba ta wyraziła zgodę, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości świadczenia jeżeli jest to niezbędne do dalszego postępowania" Co to oznacza? po pierwsze: Właściciel uszkodzonego pojazdu z ubezpieczenia OC (jeżeli posiada notatkę z Policji lub oświadczenie sprawcy szkody) nie jest obecnie zobowiązany i skazany wyłącznie na pracownika zakładu ubezpieczeń. Może sam powołać certyfikowanego niezależnego rzeczoznawcę samochodowego w celu oceny technicznej uszkodzonego jego samochodu oraz wykonania kosztorysu naprawy. Sporządzone dokumenty przez rzeczoznawcę przedstawić należy w firmie ubezpieczeniowej. o po drugie: Zakład ubezpieczeń należy tylko niezwłocznie zawiadomić o zajściu zdarzenia losowego objętego ochroną ubezpieczeniowa - a samo zawiadomienie może obecnie dokonać nawet inna osoba niż ubezpieczający lub ubezpieczony. Wybrane artykuły Kodeksu Cywilnego: • Art. 5 Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony (komentarz: każde działanie-postępowanie ubezpieczyciela, który np. zaniża odszkodowanie przez zastosowanie amortyzacji, bez określonych normami polskimi czy europejskimi zasad, jest pozbawione ochrony prawnej - jest bezprawne i podlega zaskarżeniu) • Art. 6 Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu wywodzi skutki prawne (komentarz: To poszkodowany musi udowodnić swoje roszczenia np. przy użyciu opinii rzeczoznawcy, własnej kalkulacji kosztów naprawy jaka jest rzeczywista wysokość należnego odszkodowania lub czy kwestionowane zdarzenie rzeczywiście miało miejsce) • Art. 58 §2 Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego (komentarz: sprzeczne z zasadami współżycia społecznego jest np. odmawianie wglądu w akta szkody i sprawdzanie jak dłużnik- ubezpieczyciel wywiązuje się ze swoich obowiązków. Sprzeczne jest również żądanie ujawniania tajemnic handlowych- rachunków zakupowych części w przypadku ich odsprzedaży. Taka czynność nie rodzi skutków prawnych- nie można np. na podstawie odmowy ujawnienia za ile kupiliśmy pojazd odmówić nam wypłaty odszkodowania) • Art. 118 Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat 10, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata. (komentarz: Praktyką stosowaną przez ubezpieczycieli jest zaznaczanie na swoich decyzjach 30 dniowego terminu na odwołanie. Przepis określa ten termin na 3 lata. Ubezpieczyciele liczą na zniechęcenie się poszkodowanego i jego niewiedzę w tym temacie) • Art. 353 Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swojego uznania, byleby jego treść nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego, (komentarz: np. umowa auto casco nie może zawierać zapisów, które w rażący sposób naruszają prawa poszkodowanych do otrzymania odszkodowania tj. wydłużają termin na "wyjaśnienie okoliczności", dają możliwość "biernego" wyczekiwania ubezpieczyciela na potwierdzenie okoliczności zdarzenia przez drugiego uczestnika itp. Zapisy takiej umowy, lub cała jej treść są nieważne jeżeli umowa ta jest nie zgodna z zasadami określonymi w kodeksie cywilnym) • Art. 354 §1 Dłużnik powinien wykonywać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w sposób odpowiadający jego celowi społeczno- gospodarczemu oraz zasadom współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie określone zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom, (komentarz: normą społeczną jest uczciwość i rzetelność oraz stosowanie istniejących norm w tych norm rzeczoznawczych. Zaniżenie odszkodowania przez "amortyzacje", pomijanie uszkodzeń - nie wpisywanie ich pod pretekstem "niewiedzy" jest naruszeniem tego aktu prawnego), §2 W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonywaniu zobowiązania wierzyciel, (komentarz: poszkodowany zgłaszając swoje roszczenie winien zgodnie ze "zwyczajem" podać rzeczywiste okoliczności zdarzenia lub uszkodzenia pochodzące z tego zdarzenia) • Art. 355 §1 Dłużnik obowiązany jest do staranności ogólnie wymaganej w stosunkach danego rodzaju (należyta staranność), (komentarz: Opis i szacowanie uszkodzeń należy wykonać tak aby koszt i sposób naprawienia miał odbicie w realiach rynku napraw pojazdów. Chodzi tu również o stosowanie się do terminów określonych kc oraz postępowania w taki sposób by nie narażać wierzyciela na dalsze straty.) • Art. 361 §1 Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania z którego szkoda wynikła. §2 W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub postanowienia umowy naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści które mógłby osiągnąć gdyby mu szkody nie wyrządzono, (komentarz: chodzi tu o sprawę naprawienia nie tylko przedmiotu utraconego - kradzież czy uszkodzonego - w kolizji ale inne koszty z takimi zdarzeniami związane np. utrata wartości rynkowej przy ewentualnej sprzedaży, wynajęcie samochodu zastępczego itp.) • Art. 363 §1 Naprawienie szkody powinno nastąpić według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej.... (komentarz: To poszkodowany decyduje w jaki sposób ma zostać naprawiona szkoda na jego własności. Np. jakie części mają być użyte podczas naprawy( o ile wcześniej nie zgodził się w umowie auto- casco na inne rozwiązanie). Przywrócenie stanu poprzedniego to obowiązek pokrycia kosztów zamontowania lub wymiany elementów na takie, które wcześniej nigdy nie były uszkodzone skoro te uszkodzone w zdarzeniu również wcześniej nie były uszkodzone) • Art. 365 §2 Wyboru (chodzi tu o świadczenie - dop.) dokonuje się przez złożenie oświadczenia drugiej stronie. Jeżeli uprawnionym do wyboru jest dłużnik, może on dokonać wyboru także przez spełnienie świadczenia. §3 Jeżeli druga strona uprawniona do wyboru świadczenia wyboru tego nie dokona, druga strona może jej wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na stronę drugą, (komentarz: można ubezpieczycielowi wyznaczyć termin np. wykonania oględzin pojazdu. Jeżeli on z tym zwleka lub powoduje, że pojazd który jest nam niezbędnie potrzebny np. do pracy stoi zbyt długo w oczekiwaniu na oględziny. Kodeks cywilny nie określa w tym przypadku konkretnie np. jak długo należy czekać na spełnienie świadczenia przez ubezpieczyciela) • Art. 471 Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania.... (komentarz: np. ubezpieczyciel ponosi konsekwencje prawne i finansowe w przypadkach gdy: działający na jego zlecenie pracownik nie potrafi prawidłowo opisać uszkodzeń, odpowiednio ich zakwalifikować w sposób zgodny z obowiązującymi normami, lub przekracza terminy wypłaty kwoty bezspornej itp.) • Art. 472 Jeżeli ze szczególnego przepisu ustawy albo z czynności prawnej nie wynika nic innego, dłużnik odpowiedzialny jest za niezachowanie należytej staranności. • Art. 474 Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działania lub zaniechania działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonywa, jak również osób którym wykonywanie zobowiązania powierza... • Art. 476 Dłużnik dopuszcza się zwłoki gdy nie spełnia świadczenia w terminie a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela... (komentarz: prawo do dochodzenia odsetek za każde nieterminowe działanie ubezpieczyciela: nie wypłacenie w terminie 30 dni od zgłoszenia szkody kwoty bezspornej, nie wypłacenie odszkodowania w terminie 14 dni od złożenia rachunków itp.) • Art. 477 §1 W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może żądać niezależnie od zobowiązania, naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki... • Art. 481 §1 Jeżeli dłużnik spóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego, wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia chociażby nie poniósł żadnej szkody... • Art. 817 §1 Jeżeli nie umówiono się inaczej zakład ubezpieczeń obowiązany jest spełnić świadczenie w terminie dni 30 licząc od daty zawiadomienia o wypadku. §2 Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w ciągu 14 dni od wyjaśnienia tych okoliczności. Jednakże bezsporną część świadczenia zakład powinien spełnić w terminie przewidzianym w paragrafie poprzedzającym. ================================================== ===== 3. Odszkodowania - ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej (OC) Przy wypadkach komunikacyjnych prawie zawszę są osoby poszkodowane.Za uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia, za doznaną krzywdę należy się odszkodowanie. W tym przypadku ubezpieczalnie zaniżają odszkodowania, ale robią to w sposób drastyczny -zamiast 20.000 wypłacają około 5.000tyś. , zamiast 100.000 wypłacają około 15.000. Każdy pojazd, który ma OC jest ubezpieczony na 1,500.000 euro, dlatego odszkodowania z tytułu OC sprawcy są tak wysokie. Jest jedna podstawowa zasada, należy iść do lekarza i opowiedzieć mu o wszystkich cierpieniach fizycznych i psychicznych (wszystkie bóle, dyskomforty, skurcze, problemy z zasypianiem,strach przed jazdą autem). Przy szkodach rzeczowych można samemu wywalczyć odszkodowanie, niestety przy szkodach osobistych to już jest wielkie wyzwanie, dlatego sprawa powinna przejść przez kancelarie, wówczas mamy pewność,że otrzymamy należną wysokość roszczenia. Ubezpieczenie OC komunikacyjne- to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu za szkody wyrządzone ruchem tego pojazdu. Ubezpieczeniem tym objęci są wszyscy, którzy posiadają pojazd mechaniczny, czyli samochód osobowy, ciężarowy, motorower, ciągnik rolniczy lub inny pojazd podlegający rejestracji. Dla objętego tym obowiązkiem najważniejsze jest, iż ubezpieczenie to chroni go przed skutkami materialnymi spowodowanych przez siebie wypadków. Dlatego też każdy kto w wyniku wypadku został poszkodowany, może żądać odszkodowania z ubezpieczenia OC. Nazwa tego ubezpieczenia wskazuje, ze posiadacz jest nim chroniony wtedy, gdy porusza się po drogach. Jednakże w ubezpieczeniu OC przez ruch pojazdu rozumie się także: • wsiadanie i wysiadanie, • załadunek i wyładunek, • krótkotrwały postój na trasie, • garażowanie. Tak więc nie tylko same poruszanie się pojazdu objęte jest ochroną. Również i w innych sytuacjach pojazd może stwarzać zagrożenie. Ze względu na tak szerokie działanie ubezpieczenia OC i fakt, że pełni ono funkcję ochronną w stosunku do wszystkich uczestników ruchu drogowego, ustawodawca nadał mu charakter obowiązkowy. Odszkodowania - szkody osobowe W związku ze szkodami na osobie wyróżnia się sytuacje: • gdy w następstwie wypadku poszkodowany doznał uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia; • gdy w następstwie wypadku poszkodowany zmarł."
  7. 4 punkty
    W tym roku ADAC przetestował zimówki w dwieścieszóstkowym rozmiarze 175/65R14 (TABELA). Nieco zaskakujące jest pierwsze miejsce (Vredestein Snowtrac 3), ale jednocześnie jest to potwierdzenie teorii, że rozwój opon jest szybki i nowa opona, nawet mniej renomowanego producenta, może być lepsza od opony uznanego producenta sprzed kilku lat. Pozostałe miejsca w czołówce przypadły uznanym markom i modelom (Continental WinterContact TS800, Goodyear UltraGrip 7+, Dunlop SP Winter Response, Michelin Alpin A3). A teraz do sedna, czyli CO KUPIĆ? Wrzuciłem w ceneo zapytanie: rozmiar 175/65R14 z ograniczeniem do producentów czterech modeli opon, które w teście dostały ocenę szczególnie warta polecenia (Continental, Dunlop, Goodyear, Vredestein), a następnie posortowałem po cenie. Takie podejście do sprawy pozwala wybrać oponę najtańszą z najlepszych. A więc dzisiejszym zwycięzcą jest... Dunlop SP Winter Response za 170zł, ale Continental WinterContact TS800 i Goodyear UltraGrip 7+ są tylko nieznacznie droższe. PS. Przed wyborem warto się zastanowić, w jakich warunkach najczęściej użytkujemy samochód. Jeśli jeździmy głównie po mieście, po odśnieżonych ulicach, to lepiej kupić opony dobrze sprawujące się na mokrym (najlepszą ocenę dostał Continental TS800). Jeśli mieszkamy w górach, to lepiej wybrać oponę dobrą na śniegu i lodzie (Vredestein - oceny 1,8 i 2,7)
  8. 4 punkty
    Wd-40 można nawet lać na wtyki, można usuwać nim czarne plamki z asfaltu, które sa na lakierze, można robić nim jeszcze wiele różnych, innych rzeczy. Jest to dobry, najlepszy preparat tego typu. Do zamków możesz go lać spokojnie, centralnie do bębenków, tam gdzie ładujesz kluczyk. I nie jest potem kluczyk brudny z tego, czy tłusty, bo to sie ładnie rozchodzi po bębenku. Po zalaniu pozamykaj kluczykiem i pootwieraj drzwi kilkanaście razy żeby sie ładnie rozeszło. -- automatycznie scalone ( 28/12/2008 o 23.29 ) -- Nie wiem co za chamski debil dał mi takiego repa za ten post "tak tak wd40 po lakierze.. po glowie sobie popryskaj" Nie wiesz cieciu, że jest to znakomity środek między innymi do usuwania plamek z asfaltu, to sie nie wypowiadaj, tylko doucz. Potwierdziło to wielu użytkowników. Debili się nie sieje, damn :[
  9. 3 punkty
    Po drobnych zmianach zewnętrznych wyglądałem tak :mec: Później przyszedł pomysł na jakieś lepsze światło – padło na zestaw xenonów h1 8000K. Bez porównania z tym co wcześniej tam siedziało: Kolejną rzeczą, która przyszła mi do głowy był to zestaw oryginalnych spryskiwaczy często montowany w wersjach skandynawskich lub w platynowych: Żeby zrealizować ten pomysł musiałem zakupić kilka części. 1) Zderzak z listwą wyciętą na spryskiwacze ( można w swoim starym XS wyciąć otwory i efekt będzie identyczny: 2) Nakładki: 3) Dysze ( tu już przymierzyłem nakładki ): 4) Pompka: 5) Trójnik: 6) Zbiornik: 7) Gumowa podkładka, która przychodzi między pompką sprysków a zbiornikiem: 8) Śrubki do przykręcenia dysz: 9) Wąż gumowy i metalowe opaski zaciskowe ( tu już częściowo złożone z nowym zbiornikiem) Całość powinniśmy złożyć według schematu: i nr referencyjnych podzespołów: Dokładne ceny można sprawdzić w sklepie JDKulej sklep Od cen brutto możemy odjąć 15% bo taki u nich mamy upust (dla 206club.net). Operację właściwą zacząłem od zdjęcia zderzaka przedniego wraz z nadkolami przednimi [Guide] Jak zdjąć zderzak przedni Do tego wymontowałem reflektory przednie. Każdy trzyma się na 3 śrubach nr 10. Później przyszło na belkę zderzaka (przykręcona ona jest na 2 śrubach). Do niej montujemy dysze i przez nią przechodzi wąż od spryskiwaczy. Możemy już w gotowe otwory przykręcić dysze: Pamiętaj, że wypustka dyszy musi być na zewnątrz i jej ruchoma nakładka musi być wsunięta w belkę!!! ( foto niżej) Po przykręceniu dysz zabrałem się za wymianę zbiornika, do którego teraz będą podłączone 2 pompy. Trzyma się on na 1 śrubie nr 10. Po jej odkręceniu należy lekko go pchnąć do tyłu ( wysunąć go z oczka pod belką ): Po jego wyjęciu krótkie porównanie: Nie ma co się obawiać, że nie będzie pasował. Wszystko będzie ok. Ja mam wąskie błotniki i nic nie przeszkadza w jego zmianie. Po tej podmianie wszystko należy zmontować. Zaczynamy od połączenia wężyków i skręcenia ich opaskami. Podpinamy kostki od zasilania pompy spryskiwaczy szyb i reflektorów. W mojej wersji kostka sprysków była podwieszona. Wystarczyło ją tylko podpiąć. ZANIM SIĘ DO TEGO ZABIERZESZ SPRAWDŹ CZY MASZ KOSTKĘ POD SPRYSKIWACZE. Znajduje się ona przy zbiorniku spryskiwacza, zazwyczaj jest podwieszona do wężyka. Przy okazji składania auta można podmienić sobie kratkę zderzaka. Ja wcześniej zakupiłem lśniący nowością plaster miodu wraz z zaślepką na klakson: Można zmienić sobie reflektory na inne np.: z h4 na h7. Ja zmieniłem na podwójne soczewki IN.PRO z elektryczną regulacją i fantastycznym xenonem h7 8000K: Po całe tej zabawie przyszedł czas na elektrykę, tzn. na aktywację wycieraczki reflektora i automatycznych świateł dziennych ( wszystko oczywiście w BSI przez komputer). Aktywowałem światła dzienne( same się włączą po odpaleniu silnika i same wyłączą po jego zgaśnięciu) , ponieważ mogę normalnie spryskiwać szybę przednią bez włączenia spryskiwaczy przednich. Spryskiwacze zadziałają tylko jak ręcznie włączę światła. Oszczędność płynu . Kolejną rzeczą którą musimy wymienić jest moduł BSM. Ja w serii ,z racji tego, że mam światła przeciwmgielne miałem BSM B3. Niestety spryskiwacze reflektorów obsługuje tylko BSM B5 ( zwany jako bm34). Tylko w bm34 jest przekaźnik wycieraczki reflektora. (Nie kupujcie BSM B4 bo nie będzie to działało!!! Sprawdziłem na własnej skórze:P Moduł ten znajduje się pod okrywą silnika z prawej strony: Należy odłączyć akumulator i powypinać wszystkie kostki; po środku okręcić kluczem 13 śrubę; odpiąć z dołu bezpieczniki i podmienić moduł. Po całej tej zabawie wszystko wygląda tak (BSM B5 – bm34 – nr ref. 6500Y1): czas wykonania: około 4h + aktywacja na kompie $: too much I efekt końcowy: f i l m __v i d e o__ j a k__ t o __ w y g l ą d a Pozdro @ll. Dzięki za pomoc Tummi & ...Michal.
  10. 3 punkty
    1) simota jest ok! 2) raczej ktoś demonizował 3) każdy zrobi ale najlepiej zrobisz to sam. Jak coś to pisz do mnie na prv 5) ten dolot jest pod autko z klimą więc będzie pasował super do każdego. ja mam taki pod 1.4 8v racerlanda a ta simota jest duzo lepsza od mojego...
  11. 3 punkty
    Moze i racja, ze dziwnie... ale widuje sie tez pugi z 50cm batem od radiowej anteny z przodu Jak sie jezdzi czesto po miescie albo parkuje auto co godzine to chowanie magnetycznej do bagaznika za kazdym razem moze byc meczace - wiec uwazam, ze cos takiego moze byc calkiem niezlym rozwiazaniem edyta: wow znowu dostalem minusowy punkt reputacji najpierw za jednym zamachem 10 punktow od moda ktory nie zrozumial wypowiedzi a teraz nawet nie wiadomo od kogo i za co pozdrawiam
  12. 3 punkty
    j amysle z emoznaby bylo zostawic pomogl a punkty rep wywali. beda si ez tego rodzily nieprzyjemne konflikty. takie moje zdanie - pewnie dostane punkt na - od jakiegos statsiarza :majty
  13. 3 punkty
    Jakby co, to informacja o przyznanych nowych punktach reputacji pojawia się w górze ekranu przy pierwszym wejściu na forum. Żeby sprawdzić reputację - wejdźcie po prostu do panelu użytkownika. Na głównej stronie jest lista punktów, tematów i komentarzy związanych z Waszą reputacją...
  14. 2 punkty
    Szperajac w sieci znalazłem listae komunikatów komputera pokładowego: 1 ABS system faulty - błąd systemu ABS, idzie w parze z Braking Fault 2 Active bonnet deployed - Odpalona aktywna maska (system ochrony potrąconych przechodniów, występuje np w Citroenie C6) 3 Active bonnet faulty - Awaria aktywnej maski 4 Airbag(s) faulty - awarie airbagów 5 Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - błąd Air-bagu lub napinacza pasów bezpieczeństwa 6 Airbag(s) or seat belt(s) faulty - błąd Air-bagu lub pasów bezpieczeństwa 7 Ambient brightness sensor faulty - awaria automatycznych świateł 8 Anti-wander lane-crossing warning device faulty - Uszkodzenie urządzenia ostrzegającego o przekroczeniu pasa ruchu 9 Antypollution system fault - ogólny błąd pracy w którymś z systemów związanych z jakością spalin 10 Auto gearbox temperature too high - za wysoka temperatura automatycznej skrzyni biegów 11 Auto headlights setting faulty - błąd ustawienia automatycznych świateł 12 Auto. door locking deactivated - wyłączone automatyczne zamykanie drzwi 13 Automatic frequency lock - automatyczna regulacja częstotliwości (dotyczy radia) 14 Automatic frequency lock (RDS)deactivated - automatyczna regulacja częstotliwości (RDS) wyłączona 15 Automatic gearbox faulty - uszkodzenie automatycznej skrzyni biegów 16 Automatic gearbox temperature too high - za wysoka temp oleju w skrzyni automatycznej 17 Automatic handbrake activated - uruchomiony automatyczny hamulec ręczny 18 Automatic handbrake deactivated - Automatyczny hamulec ręczny nieaktywny 19 Automatic headlights - automatyczne światła (główne) 20 Automatic headlights activ. - automatyczne światła (główne) właczone 21 Automatic headlights deact. - automatyczne światła (główne) wyłączone 22 Automatic headlights deactivated - automatyczne światła (główne) nieaktywne 23 Automatic headlights setting faulty - awaria auto-świateł 24 Automatic windscreen wiper activated - automatyczne wycieraczki aktywne 25 Automatic windscreen wiper deactivated - automatyczne wycieraczki nieaktywne 26 Automatic wiping active - czujnik deszczu aktywowany ( dot. automatycznych wycieraczek) 27 Battery charge faulty - awaria alternatora 28 Battery low - niskie napięcie akumulatora 29 Bonnet open - otwarta maska 30 Boot mechanism not locked ! - mechanizm bagażnika niezabezpieczony (czyli zamknięty) 31 Boot open - otwarty bagażnik 32 Brake light bulb(s) faulty. - uszkodzenie żarówki(ek) świateł stopu 33 Brake pads worn - zużyte okładziny klocków hamulcowych 34 Braking system faulty - awaria systemu hamowania, często połączona z awarią ABS, wtedy jest po tym "ABS system fault" 35 Brightness sensor faulty. - uszkodzenie czujnika zmierzchu 36 Bulb(s) blown - przepalona(e) żarówka(i) 37 Call forwarding deactivated - przekazywanie rozmów nieaktywne ( dotyczy podłączonego telefonu) 38 Cannot read CDs - nie można odczytać płyty CD 39 CD changer empty - pusta zmieniarka płyt CD 40 CD changer not available - niedostępna zmieniarka płyt ( może być zablokowana ?) 41 CD changer temperature too high - za wysoka temperatura zmieniarki CD 42 Check tyre pressure and reinitialize - sprawdzić cisnienie opon i powtórnie zainicjować (zaprogramować ?) 43 Check tyre pressure. - Sprawdź ciśnienie w oponach 44 Child safety activated - System bezpieczeństwa dzieci aktywowany 45 Child safety deactivated - System bezpieczeństwa dzieci wyłączony 46 Coolant level low - niski poziom płynu chłodzącego 47 Cruise control activation impossible: enter speed - aktywacja tempomatu niemożliwa: wprowadz wartość 48 Cruise control faulty - awaria tempomatu 49 Cruise control not possible: speed low - tempomat - ustawienie prędkości niemożliwe; zbyt niska prędkość 50 Current speed too high - bieżąca prędkość zbyt wysoka (dla aut z tempomatem) 51 Depollution system fault - ogólny błąd zwiazany z poprawą jakości spalin (patrz także Antipollution system fault) 52 Diagnosis complete - (Auto)diagnostyka kompletna (zakończona) 53 Diagnosis in progress... - (Auto)diagnostyka w toku... 54 Diagnosis OK - (Auto)diagnostyka w porządku 55 Diagnosis underway... - trwa diagnostyka... 56 Diesel particle filter additive level low - niski poziom dodatku (płynu) do filtra cząstek stałych (FAP) 57 Dipped beam bulb(s) faulty - uszkodzona(e) żarówka(i) świateł mijania 58 Direction indicator(s) faulty - uszkodzony(e) kierunkowskaz(y) 59 Directional headlight(s) faulty - uszkodzenie świateł kierunkowych 60 Discharge lamp(s) defective. - uszkodzenie lamp wyładowawczych (tzw. ksenonów) 61 Door(s) open - drzwi otwarte 62 Doors locked - drzwi zablokowane 63 Driver's seatbelt not fastened - nie zapięty pas kierowcy 64 Driving school pedals indication - wskazanie pedałów samochodu do nauki jazdy ?? 65 Economy mode active - tryb zabezpieczenia akumulatora przed rozładowaniem 66 Engine antipollution system faulty. - awaria katalizatora lub FAP ? 67 Engine level coolant too high - zbyt wysoki poziom cieczy chłodzącej 68 Engine management system faulty. - awaria komputera silnika 69 Engine oil level low - niski poziom oleju w silniku 70 Engine oil pressure low - niskie ciśnienie oleju w silniku 71 Engine oil temp too high - Za wysoka temperatura oleju w silniku 72 Engine overheating - przegrzanie silnika 73 ESP system deactivated - wyłączony system ESP 74 ESP/ASR system faulty - awaria systemu ESP/ASR 75 F. seat belt(s) not fastened! - niezapięte przednie pasy bezpieczeństwa 76 FAP additive level low - niski poziom dodatku (płynu) FAP 77 Fault :load-shedding in progress - błąd: trwa zrzucanie obciążenia (prawdopodobnie dotyczy odcięcia zasilania do niekrytycznych systemów) ??? 78 Faulty suspension max speed 90 km/h (50 mph). - uszkodzenie zawieszenia - max prędkość 90 km/h 79 Fog lamp bulb(s)faulty - przepalona żarówka przeciwmgielna 80 Foglight bulb(s) faulty - przepalona żarówka przeciwmgielna 81 Folding roof mechanism faulty - uszkodzenie mechanizmu składania dachu 82 Front left hand door open - otwarte przednie lewe drzwi 83 Front parking asst. system faulty. - uszkodzenie przedniego systemu wspomagania parkowania 84 Front passenger seatbelt fastened - pas przedniego pasażera zapięty 85 Front passenger seatbelt not fastened - niezapięty pas przedniego pasażera 86 Front passenger seatbelt unfastened - niezapięty pas przedniego pasażera 87 Front right hand door open - otwarte przednie prawe drzwi 88 Front seatbelts not fastened - niezapięte przednie pasy 89 Fuel circuit deactivated - obieg(?) paliwa nieaktywny 90 Fuel filler flap not locked - niezamknięta pokrywa wlewu paliwa 91 Fuel level low - niski poziom paliwa 92 Fuel tank not locked - nie zamknięty zbiornik (korek wlewu) paliwa 93 Fuel used change in progress - trwa przełączanie na alternatywne paliwo (LPG/benzyna?) 94 Gearbox faulty - awaria skrzyni biegów 95 Handbrake cable fault auto handbrake activated - uszkodzona linka ręcznego aktywny automatyczny hamulec 96 Handbrake faulty - awaria hamulca ręcznego 97 Handbrake off - hamulec ręczny "zwolniony" 98 Handbrake on - hamulec ręczny "zaciągnięty" 99 Hands free starting system faulty - uszkodzenie systemu zdalnego uruchamiania pojazdu 100 High speed, check tyre pressures - wysoka prędkość, sprawdź ciśnienie w oponach 101 Hydraulic suspension pressure faulty - niewłaściwe ciśnienie zawieszenia (hydro)pneumatycznego 102 Ice alert - ryzyko gołoledzi, oblodzenia 103 Ignition key left in - informacja że nie wyjęliśmy kluczyka 104 Immobilizer faulty - błąd immobiliser-a 105 L. hand brake light bulb fault. - uszkodzenie lewej żarówki świateł stopu 106 Lane monitoring deactivated. - wyłączone śledzenie pasa ruchu 107 Lane monitoring inactive. - nieaktywne śledzenie pasa ruchu 108 Lane monitoring system deactivated - wyłączony system śledzenia pasa ruchu 109 Lane-crossing warning system faulty. - błąd systemu ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu 110 Left hand brake light bulb faulty. - uszkodzenie lewej żarówki świateł stopu 111 Left hand reversing light bulb faulty. - uszkodzenie lewej żarówki świateł cofania 112 Left rear sliding door faulty - awaria przesuwanych drzwi (to na pewno nie dotyczy) 113 LPG fuel refused - odrzucone żądanie przełączenia na LPG (dotyczy inst.gazowych) 114 LPG in use - LPG w użyciu (dotyczy inst.gazowych) 115 LPG system faulty - awaria (błąd) układu LPG (dotyczy inst.gazowych) 116 Main beam bulb(s) faulty - uszkodzenie żarowek świateł drogowych 117 Min level LPG - niski poziom LPG (dotyczy inst.gazowych) 118 Mobile deflector faulty - uszkodzenie ruchomego spoilera / wlotu powietrza ? 119 More than one door open. - otwarte więcej niż jedne drzwi 120 No bulb blown. - brak przepalonych żarówek 121 No CD changer magazine - brak magazynku CD w zmieniarce 122 No cruise control: speed low. - brak tempomatu: niska prędkość 123 No door open. - brak otwartych drzwi 124 No warning present. - brak ostrzeżeń 125 None of rear passenger seatbelts fastened. - Żadne z tylnych pasów nie są zapięte 126 Oil level low - niski poziom oleju 127 Oil pressure low - zbyt niskie ciśnienie oleju 128 Operation impossible : cassette not locked. - operacja niemożliwa: kaseta nie zatrzaśnięta 129 Operation impossible : screen open. - operacja niemożliwa: otwarte okno / żaluzja ? 130 Operation impossible: lock roof - czynność niemożliwa - zablokowany dach 131 Operation of roof impossible: boot open - praca dachu niemożliwa - otwarty bagażnik ( dot.modeli typu cabriolet) 132 Operation of roof impossible: screen not in place - praca dachu niemożliwa, (okno?) nie jest na właściwym miejscu ( dot.modeli typu cabriolet) 133 Operation of roof impossible: speed too high - praca dachu niemożliwa - zbyt duża prędkość ( dot.modeli typu cabriolet) 134 Overtaking assistance faulty. - uszkodzenie wspomagania wyprzedzania 135 Overtaking assistance system faulty - uszkodzenie systemu wspomagania wyprzedzania 136 Parking assistance system faulty - awaria systemu parkingowego (zbliżeniowego) 137 Parking asst. system deactivated. - system parkingowy wyłączony 138 Parking lamps activated - aktywne oświetlenie parkingowe 139 Parking lights activated. - włączone światła parkingowe 140 Passenger airbag switched off. - wyłączona poduszka pasażera 141 Passenger's airbag deactivated - wyłączona poduszka (Air-bag) pasażera 142 Power steering faulty - awaria układu wspomagania kierownicy 143 Press footbrake and set gear lever to 'N' - wcisnąć hamulec (zasadniczy) i ustawić bieg na pozycję N (neutral) 144 Prolonged starting in progress. - trwa przedłużona procedura uruchamiania 145 Puncture(s) in tyres detected - wykryto przebicie opony 146 Put auto box in 'P' position. - ustaw bieg skrzyni automatycznej w położeniu 'P' 147 Put automatic gearbox in 'P' position - ustaw (automatyczną) skrzynię biegów w pozycji P 148 R. hand brake light bulb fault. - uszkodzenie prawej żarówki świateł stopu 149 Rain sensor faulty - awaria czujnika deszczu 150 RDS activated - RDS aktywny (Radio Data System) 151 Rear cent. passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego środkowego" pasażera 152 Rear cent. pass. seatbelt fastened. - zapięty pas tynego środkowego pasażera 153 Rear left hand door open. - otwarte tylne lewe drzwi 154 Rear LH & CENT pass. seatbelts fastened. - zapięte tylne pasy pasażera: lewy i środkowy 155 Rear LH & RH pass. seatbelt is fastened. - zapiete tylne pasy pasażera: lewy i prawy 156 Rear LH passenger seatbelt fastened. - zapięty pas tylnego lewego pasażera 157 Rear LH passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego lewego" pasażera 158 Rear LH passenger seatbelt unfastened. - niezapięte pasy tylnego lewego pasażera 159 Rear LH sliding door faulty. - uszkodzenie tylnych lewych drzwi przesuwnych 160 Rear parking asst. system faulty. - uszkodzenie tylnego systemu wspomagania parkowania 161 Rear passenger seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnych pasażerów 162 Rear RH & CENT pass. seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnych pasażerów: prawy i srodkowy 163 Rear RH pass seatbelt unfast. - niezapięty pas tylnego prawego pasażera 164 Rear RH pass. seatbelt fastened. - zapięty pas tylnego prawego pasażera 165 Rear RH passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego prawego" pasażera 166 Rear RH passenger seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnego pasażera 167 Rear right hand door open. - otwarte tylne prawe drzwi 168 Rear screen open. - otwarte tylne okno ? 169 Rear seatbelts fastened. - zapięte tylne pasy 170 Rear. LH pass. seatbelt fastened. - zapięty tylny lewy pas pasażera 171 Regional stations preference(REG) mode activated - włączony tryb preferencji stacji lokalnych (REG) 172 Regional stations preference(REG) mode deactivated - wyłączony tryb preferencji stacji lokalnych (REG) 173 Reminder: Lane monitoring inactive - Przypomnienie: nieaktywny system śledzenia pasa ruchu 174 Remote control battery flat - padnięta bateria w pilocie 175 Remote control battery low - słaba bateria w pilocie 176 Remote control not detected - pilot nie został wykryty 177 Remote control of battery is spent - bateria w pilocie zużyta 178 Reversing light bulb(s) faulty - uszkodzenie żarówki(ek) cofania 179 Right hand brake light bulb faulty - przepalona żarówka prawego "STOP"-u 180 Right hand reversing light bulb faulty - uszkodzenie prawej żarówki cofania 181 Right rear sliding door faulty - Awaria (odsuwanych) tylnych prawych drzwi (P806) 182 Risk of black ice - ryzyko gołoledzi, oblodzenia 183 Risk of FAP clogging - ryzyko zatkania się filtra FAP 184 Risk of ice. - ryzyko wystąpienia gołoledzi 185 Risk of particle filter clogging - ryzyko zatkania się filtra cząstek stałych 186 Roof frame fault - awaria ramy dachu 187 Roof mechanism faulty. - uszkodzenie mechanizmu dachu 188 Roof mechanism not locked - mechanizm dachu niezabezpieczony 189 Roof open. - dach otwarty 190 Roof operation - mechanizm dachu w użyciu 191 Roof operation complete - zamknięcie / otwarcie dachu ukończone 192 Roof operation impossible: boot net not in position. - niemożliwe otwarcie / zamknięcie dachu : siatka w bagażniku w złym połozeniu 193 Roof operation impossible: boot open. - niemożliwe otwarcie / zamknięcie dachu : otwarty bagażnik 194 Roof operation impossible: cassette not locked - praca dachu niemożliwa - niezablokowana kaseta(?) 195 Roof operation impossible: external temperature low - praca dachu niemożliwa - niska temperatura zewnętrzna 196 Roof operation impossible: Lock roof. - praca dachu niemożliwa - zatrzaśnij dach ? 197 Roof operation impossible: roof locked - praca dachu niemożliwa - dach zablokowany 198 Roof operation impossible: screen open - praca dachu niemożliwa - otwarty szyberdach ? 199 Roof operation impossible: speed too high. - praca dachu niemożliwa: za wysoka prędkość 200 Roof operation incomplete - nie ukończone zamykanie/otwieranie dachu 201 Screen washer fluid level low - niski poziom płynu do spryskiwaczy 202 Seat belt(s) fastened. - pasy bezpieczeństwa zapięte 203 Seatbelt(s) not fastened - nie zapięte pasy kierowcy 204 Self locking doors activated - automatyczne blokowanie drzwi aktywne 205 Self locking doors deactivated - automatyczne blokowanie drzwi nieaktywne 206 Shock sensor faulty - awaria czujnika wstrząsu 207 Side airbag faulty - awaria bocznych Air-bagów 208 Sidelight bulb(s) fault - przepalona żarówka postojowa 209 Sidelights left on - zostawione światła włączone 210 SIM Card missing or poorly inserted - brak lub niewłaściwie włożona karta SIM 211 Space measuring system faulty - błąd pomiaru systemu zbliżeniowego 212 Sport suspension mode activated - tryb zawieszenia sportowego aktywny 213 Start impossible: unlock steering - uruchomienie niemożliwe: odblokuj kierownicę 214 Starting phase has failed (consult handbook) - Faza uruchomienia zakończona niepowodzeniem (skonsultuj się z instrukcją) 215 Starting phase has failed. - Faza uruchomienia zakończona niepowodzeniem 216 STOP - START faulty. - awaria systemu Stop & Start (system automatycznie wyłączający silnik w korkach, występuje np.. w Citroenie C2) 217 Stop & Start activated - system Stop & Start włączony 218 Stop & Start available. - dostępny system Stop & Start 219 Stop & Start deactivated - system Stop & Start wyłączony 220 Stop & Start deferred - uruchomienie systemu Stop & Start odłożone na później 221 Stop lamp test: brake gently - test świateł stopu: zahamuj delikatnie 222 STOP; START system faulty - awaria systemu Stop & Start 223 Suspension faulty - awaria układu zawieszenia 224 Suspension faulty max v speed :90 km/h - awaria zawieszenia; max prędkość 90km/h 225 Suspension pressure faulty - błąd (niewłaściwe) ciśnienia zawieszenia 226 Top up engine coolant level - kontrolka minimalnego poziomu płynu chłodzącego, dolej płynu 227 Traffic message(TA) mode activated - informacja o korkach aktywowana 228 Traffic message(TA) mode deactivated - informacja o korkach nieaktywna 229 Tyre pressure normal. - ciśnienie w oponach w normie 230 Tyre pressure not monitored. - wyłączone śledzenie ciśnienia w oponach 231 Tyre pressure to low - za małe ciśnienie w oponach, dla samochodów z czujnikami ciśnienia 232 Tyre pressure(s)not monitored - ciśnienie opon nie jest monitorowane 233 Tyre puncture(s) detected - wykryto przebicie opony 234 Unblock disel filter - zapchany filtr FAP 235 Use Stop & Start - użyj systemu Stop & Start 236 Stop & Start available - Stop & Start dostępny 237 Water in diesel filter. - woda w filtrze oleju napędowego 238 Water presence in the diesel filter - stwierdzona obecność wody w filtrze oleju napędowego (diesel) 239 X seatbelts attached - zamontowane pasy 3-punktowe Myśle że lista się przyda wielu użytkowniką, spis dotyczy wszyskich marek PSA, stąd np komunikaty o hydroaktywnym zawieszeniu Ps nie jestem jej autorem, została cytowana z http://peugeot-klub.com.pl/forum/viewthread.php?forum_id=14&thread_id=3186#post_23494
  15. 2 punkty
    Albo OnTrack Easy Recovery. Jeśli dysk nic nie nadpisal w tym miejscu spokojnie to odzyskasz. Mozna nawet po formacie dane odzyskac.
  16. 2 punkty
    Wiem jak to wygląda, bo jeżdzę też po terenie z technikiem z 3Ma i szkolimy lakierników... I wiem jak powinno wygladać. I co ma wady a co zalety...
  17. 2 punkty
    Najszybciej w ASO będzie.
  18. 2 punkty
    Shiver, VIN potrzebny bo jest tyle rodzajów: 9326 36 01 LISTWA OZDOBNA LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BEZ SIATEK DEKOR DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 01 LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 01 LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW I SŁUPEK DRZWI CZARNY+SIATKI OZDOBNE DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 9326 99 01 LISTWA OZDOBNA LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BEZ SIATEK DEKOR OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW I SŁUPEK DRZWI CZARNY+SIATKI OZDOBNE OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 LEWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 4DRZW I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM 9326 67 01 LISTWA OZDOBNA LEWO EXY - CZARNY ONYX - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BŁYSZ BEZ SIATEK DEK DO OPR 09330 9327 61 01 LISTWA OZDOBNA LEWO EXY - CZARNY ONYX - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BŁYSZ BEZ SIATEK DEK OD OPR 09331 9327 33 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BEZ SIATEK DEKOR DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW I SŁUPEK DRZWI CZARNY+SIATKI OZDOBNE DO OPR 10002 BEZ QUIKSYLVER 9327 89 01 LISTWA OZDOBNA PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BEZ SIATEK DEKOR OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 5DRZW I SŁUPEK DRZWI CZARNY+SIATKI OZDOBNE OD OPR 10003 BEZ QUIKSYLVER 01 PRAWO FXX - CZARNY - HATCHBACK 4DRZW I MATT BLACK REAR SURROUND TRIM 9327 62 01 LISTWA OZDOBNA PRAWO EXY - CZARNY ONYX - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BŁYSZ BEZ SIATEK DEK DO OPR 09330 9326 66 01 LISTWA OZDOBNA PRAWO EXY - CZARNY ONYX - HATCHBACK 5DRZW OSOB LUB DOST I SŁUPEK DRZWI CZARNY BŁYSZ BEZ SIATEK DEK OD OPR 09331 (M.)
  19. 2 punkty
    Dajcie już spokój... Kolejny temat który pokazuje, że zakładanie podobnych na tym forum nie ma sensu. Zaraz się zaczynają pyskówki i nie miła atmosfera : Nie umiecie rozmawiać na pewne tematy - nie rozmawiajcie
  20. 2 punkty
    No i załatwiłeś gościa? Twu, tzn załatwiłeś coś?
  21. 2 punkty
    tył przedliftem zwykły!!! tył polifcie tzw. sport, czyli GTi, XS itp. !!! wąski z kratką XR wąski z plastrem XR XS z plastrem miodu "sport", czyli szeroki XS z kratką "sport", czyli szeroki gt przód gt tył będę walczył z tym przed/poliftowy :] bo to nie tak
  22. 2 punkty
    Czemu, to proste - mniejsza powierzchnia styku z podłożem, zatem łatwiej przenieść moc na koła... I uwaga, dotyczy to jazdy po śniegu kopnym. Jeżeli jeździmy po mokrych odśnieżonych drogach (tudzież z tzw. błotem pośniegowym) mniejsza pow. styku oznacza gorsze hamowanie i mniej pewne zachowanie auta w zakrętach.... Także z tym "pocienianiem" opon na zimę, jak śmigacie po miastach, nie przesadzajcie... Grubo, powiem.... (znaczy że cienko) Kalkulator a nie wróżenie z fusów :mur: Odpowiedniki -> 185/65R14 185/60R15 175/70R14... Jak niewłaściwe (za małe ET) to będą wystawać i powodować takie skutki. Ale właściwe ET też nie chroni w pełni przed brudzeniem auta. Jak chcesz ochronić boki tudzież progi za wszelką cenę - właściwie dobierz felgę i załóż chlapacze, choćby tylko na zimę
  23. 2 punkty
    A Tobie minusy lecą za goły brzuch Nie gadaj tylko dawaj wisienie pierwszego punkta Zabawa musi być ! (M.)
  24. 2 punkty
    No ale uważasz, że większa reputacja, cokolwiek by to znaczyło dla osób, które się dopiero co zalogowały względem osób, które siedzą na forum od lat... hmm W ogóle to, choć staram się rozdawać punkty, jestem sceptyczny... Jakieś niezdrowe emocje mogą temu towarzyszyć, wyścig szczurów czy co...
  25. 2 punkty
    Ogólnie GUIDE fajny i zdecydowanie KAŻDY powinien wiedzieć jak zachować się takich sytuacjach. Z mojej strony dodam kilka rzeczy. I tutaj BARDZO WAŻNA RZECZ. Owszem, wykonanie tych czynności pomoże poszkodowanemu, i jest pod tym względem jak najbardziej poprawne. Jest jednak WIELKIE ALE!!! Nigdy nie prowadzimy sztucznego oddychania w ten sposób. Osoba po wypadku może mieć różnie obrażenia wewnętrzne, powodujące wydobywanie się różnych wydzielin z jamy ustnej, lub małe skaleczenie warg. Naraża nas to, pomijając już każdemu nasuwający się na myśl HIV, choćby na wirusowe zakażenie wątroby, którego nie da się później uleczyć, sex z żoną/mężem do końca życia w gumce, własny zestaw kosmetyków w łazience, własne sztućce i talerze w kuchni i każdorazowe odkażanie ich po skorzystaniu. NIE PROWADZIMY SZTUCZNEGO ODDYCHANIA JEŚLI NIE MAMY MASKI PRZEZNACZONEJ DO TEGO CELU!!! Nawet jeśli sami się nie zakazimy i pomożemy poszkodowanemu, takie są czasy, że on może podać nas do sądu, za stworzenie zagrożenie zakażenia się przez niego (od nas). Uważać należy na prawidłowe udrożnienie dróg oddechowych. Źle udrożnione drogi mogą u osoby nieprzytomnej powodować pompowanie powietrza do żołądka zamiast do płuc, co może spowodować cofanie sie treści żołądkowych i w efekcie zakwaszenie płuc (po którym poszkodowany jest już nie do uratowania). Jest 5 punktów które bezwzględnie trzeba przestrzegać. Od najważniejszego do mniej ważnych: 1. Bezpieczeństwo WŁASNE – maska, rękawiczni 2. Bezpieczeństwo miejsca zdarzenia 3. Ocena ilości poszkodowanych 4. Zapewnienie sobie niezbędnego sprzętu i wsparcia 5. Ocena mechanizmu urazu (jak to się stało i czego po tym możemy się spodziewać, jakich urazów) Dodatkowo: To są faktycznie objawy mogące świadczyć o urazie kręgosłupa. Ale, jeśli nie widzieliśmy samego wypadku, każda poszkodowany dla nas, to tak zwany poszkodowany URAZOWY i z góry zakładamy uszkodzenie kręgosłupa. W przypadku wypadków samochodowych, nawet jeśli jesteśmy świadkiem takiego wypadku ocenienie czy mogło dojść do urazu czy nie jest trudne i każda osoba po wypadku samochodowym z założenia jest URAZOWA i postępujemy z nią tak, jak by miała złamany kręgosłup. Stwierdzenie, że poszkodowany jest NIE URAZOWY może nastąpić w momencie kiedy widzimy zdarzenie (ktoś zemdlał i osuną się na ziemie) i wiemy, że uszkodzenie kręgosłupa nie nastąpiło. To też jest istotna informacja dla służb ratowniczych. Tak czy inaczej najważniejsze jest: 1.ŻYCIE - nie oddycha nie ma krążenia nie zwracamy uwagi na kręgosłup (ratujemy życie) 2. KRĘGOSŁUP - żyje, dbamy o kręgosłup. Nie wyciągamy poszkodowanego z auta, żeby opatrzyć mu rękę, bo po takim wyciagnięciu może już tą ręką nigdy nie poruszyć. 3.KOŃCZYNY - kiedy życie nie jest zagrożone i kręgosłup jest bezpieczny, zabieramy się za resztę. Owszem, ALE, jeśli poparzeniu uległa znaczna powierzchnia ciała (powyżej 10% jego powierzchni) owszem schładzamy miejsce oparzenia ale tylko przez MINUTĘ. W innym razie, możemy doprowadzić do wychłodzenia organizmu i hipotermii. (ogólnego wychłodzenia poszkodowanego) Dodatkowo przy oparzeniach chemicznych, usuwamy odzież i biżuterię z poszkodowanego (oczywiście zachowując zasadę BEZPIECZEŃSTWO WŁASNE NAJWAŻNIEJSZE (nie usuniemy ubrania nasączonego kwasem z poszkodowanego własnymi gołymi rękami)) Owszem, ale przyczyną wstrząsu bardzo często są duże ubytki krwi. Jeśli ułożymy poszkodowanego np. z urazem uda (nawet widocznym krwawieniem z uda) w podanej pozycji, na pewno pomożemy mu, ale tylko się wykrwawić, w najlepszym (jeśli można tak powiedzieć) wypadku pogłębimy jego wstrząs. Pierwsze to zatrzymanie wszelkiego rodzaju krwawień i opatrzenie innych obrażeń. Później opisana pozycja. Dodatkowo bardzo ważne jest zapewnienie komfortu termicznego i psychicznego i obowiązkowe sprawdzanie czynności życiowych (oddech, tętno) Tętno przy wstrząsach wyczuwalne jest najlepiej na tętnicach szyjnych. Na tętnicach obwodowych (np. nadgarstki) może zanikać. To kolejny objaw wstrząsu. Super [email protected], że poruszyłeś ten temat.
×