Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/16/2020 in all areas

  1. Witam; Jestem w stanie ogarnac strzaly, ognie z wydechu , w wiekszosci wersji silnikowych. Ostatnio padlo na CC RFN. Pierwsze podejscie ;) https://youtu.be/-SPnQaBm0os Jesli ktos zainteresowany, chetnie powiem co i jak, Pozdrawiam!
    1 point
  2. Witam, jest to mój pierwszy poradnik, więc może czegoś zabraknąć , jednak będę starał się zawrzeć wszelkie ważne informacje. Jako iż lubię majsterkować przy aucie, co wiąże się nieraz z rozłączeniem akumulatora czego konsekwencją jest wyzerowanie daty i godziny w komputerze pokładowym. Szukając rozwiązania tego "problemu" wpadłem na pomysł, aby podłączyć źródło zasilania (podtrzymujące pamięć) do komputera pokładowego działające po odłączeniu akumulatora. Rozwiązanie to może okazać się przydatne majsterkowiczom lub każdemu kto nie lubi ustawiać daty i godziny po ładowaniu akumulatora ?.
    1 point
  3. Udało w mojej 206 dorobić przycisk komputera pokładowego. Moja wersja to 1.4 hdi z 2003 roku. Przełącznik DAV. Pierwsze co to wyjąłem główkę z manetki wycieraczek https://imgur.com/m2IDZzM W wyjętej główce znajduje się blaszka (gdyby ktoś chciał ją wyjąć to musicie uważać na sprężynkę która znajduję się za blaszką. Tak wygląda blaszka https://imgur.com/SgatF5B Ta blaszka musi teraz przesuwać się po ścieżkach zaznaczonych na czerwono https://imgur.com/a/z9zSxkw Możemy spróbować na krótko przejechać śrubokrętem i sprawdzić czy wyświetlacz zareaguje.
    1 point
  4. Ja mam pirelli p zero Nero i też jak najbardziej mogę polecić dobrze się sprawuje i na suchym i mokrym.
    1 point
  5. PiS wierzy, że dopiero po ich reformach sądy będą działać poprawnie. Co do przebiegów, ja nie widzę niczego złego. Nie masz chociaż kawałka przebiegu na jałowych obrotach? Sam mam podobne, wg mnie brzydkie przebiegi pierwszej sondy lambda. Mam też lekkie poszarpywanie obrotów (+-30 rpm), ale prawie mi to nie dokucza. Uznałem, że ten typ tak ma i nie walczę już z tym. Pofalowany wykres nie jest gwarantem świetnego zdrowia sondy lambda, może mieć laga i silnik nie będzie gładko pracować, no ale to tylko wymieniając na oryginalną sondę można stwierdzić. Takie przypadki nie są częste. Szcz
    1 point
  6. Jako że po migracji dział poradnik nam zniknął w takiej formie w jakiej był, zakładam ten temat żeby trzymać listę wszystkich tematów starego "poradnika" i - jeśli macie dodatkowe propozycje - doklejajcie je w odpowiedziach. EDIT: jeszcze nie wszystkie linki poniżej działają jak powinny, ale to tylko kwestia czasu zanim indeksy się odbudują i będę w stanie poprawić Aktualny poradnik 206club.net: Montaż Halogenów po raz kolejny Montujemy halogeny w 206 nie wyposażonym w elektrykę zgodnie z oryginałem! 11-02-12
    1 point
  7. Witam Postanowiłem zająć się radiem, które leżało w szufladzie i się kurzyło (a zostało wyjęte z jednego z naszych dwóch pugów ) i zamontować w drugim, którym aktulanie jedzi mama Tinki. Opis będzie dotyczył wersji kasetowej ale identycznie postępujemy z wersją CD. Oczywiście po włożeniu radia do auta jak nie trudno przewidzieć pikało co kilka sek. Oczywiście można pojechać do serwisu i aktywować radio w BSi ale postanowiłem trochę pogrzebać w nim :hyhy: Radio po rozebraniu wygląda tak : Wykręcamy 4 torxy i wypinamy wtyczki jedna czerwona i jedną od głowic Oczom naszym poj
    1 point
  8. Olej oryginalny do skrzyni z silnikiem TU3JP (czyli 1.4 benzynowy) to TOTAL BV TRANSMISSION 75W80! Poradnik skróciłbym do: 0. Usunąć wszelkie nieszczelności obudowy skrzyni biegów. 1. Na gorącym silniku odkręcić kluczem kwadratowym 8x8 mm (nasadka na grzechotkę) korek spustu oleju. Zlać olej do wiadra. Czekać nawet 2-3 godziny, aby jak największa ilość oleju została wylana. 2. Oczyścić korek z opiłków metalu i syfu na gwincie (np. naftą). Oczyścić gwint w skrzyni biegów. Wkręcić korek spustu oleju z nową uszczelką miedzianą (koszt 1-2 PLN). Moment wkręcania prawdopodobnie 25 Nm - nie za mo
    1 point
  9. No więc nie wiem od czego to zależy ale po przejechaniu około 7km silnik zgasł i nie dało się go odpalić, ewidentnie nie było prądu - padł akumulator także moim nie da się jeździć bez zegarów !
    1 point
  10. Grubby-Tri-City, musisz się przyłożyć i zrobić to bardzo dokładnie. Ja najpierw dałem za luźną ośkę i też się zacinało. potem dałem większą z miedzi, ale była deko za duża, więc wkręciłem tą oś w wiertareszkę i pilniczkiem zeszlifowałem, aż trybik chodził na niej swobodnie. Do tego kropla wd40 i śmiga, aż miło. Do listwy lcd zrobiłem sobie uchwyt dociskowy z drutu i ładnie mi się to trzyma i działa. Efekty mojej pracy na tym filmie
    1 point
  11. @zagtom, wskazówka prędkościomierza i obrotomierza będzie zawsze pozostawać w pozycji jaką ustawisz. Gdy masz rozebrany licznik (zdjęty plastik okularów) to przed pierwszą kreską widać nieco poniżej dwie kropeczki - tam powinieneś "pozostawić" wskazówkę po montażu - na pewno nie na 0 (tudzież 10 w przypadku prędkościomierza). Prawidłowo naprawiony silniczek, podczas ruszania wskazówką stawia delikatny opór wyczuwalny jak lekko przeskakujące zębatki. rahimex, guide'a o tym nie ma, jest o rozbieraniu licznika i to wystarczy. Tarczę zmieniasz tak że wyciągasz wskazówki, odklejasz orygin
    1 point
  12. Witam, rozebrałem ostatnio swój licznik... mam Mux z 2002r. Gti 2.0 Licznik wygląda tak (Trochę inaczej jak na opisach wcześniej tj bezMUX): Prędkościomierz cały czas mi się "cofa". co się przejadę to wskazówka opada coraz niżej... Obrót pełen już zrobiła i postanowiłem wyjąć licznik. Pooglądałem go i zobaczyłem że te silniczki trzeba by było wylutować... Póki co nastawiłem ręcznie wskazówki tak jak na zdjęciach ale to nic nie dało bo dalej się cofa... Warto wylutować silniczek do roboty? Da się na bank zrobić tą ośkę?(to ona w ogóle u mnie powoduje to cofanie?) czy tylko przekładka z inn
    1 point
  13. Moja propozycja jest taka. Zdjąć daszek, wyjąć szybkę z licznika, która jest przymocowana do obudowy na zatrzaskach przekręcić wskazówkę palcem do końca do lekkiego oporu a potem o jeszcze o tyle ile brakuje do prawidłowej pozycji przy 0. Potem cofnąć do oporu przy 0. Przy wyłączonym zapłonie powinna opadać poniżej zera tak jak wskazówka obrotomierza. Po włączeniu zapłonu powinna być dokładnie na 0. Ale prawdopodobnie wskazówka ma pękniętą tulejkę, która wchodzi na ośkę silniczka i trzeba będzie ją przykleić do ośki. Ja przykleiłem ją minimalną ilością jakiegoś kleju silikonowego. Nie nale
    1 point
  14. BSI jest to moduł zarządzający, który grupuje większość funkcji sterowania i kontroli elektrycznej nadwozia pojazdu , które w starszych autach były zarządzane przed odrębne moduły. BSI (Built in systems interface) inteligentny moduł zarządzający, w wielkim skrócie jest to centrum sterowania i kontroli samochodu .Gromadzi i przetwarza dane silnika ,napędu, oraz innych podzespołów w aucie .Upraszcza połączenia elektryczne , jeden przewód wystarcza do przekazywania wielu danych o podzespołach samochodu.Posiada własny procesor i pamięć BSI jest umieszczone w kabinie pojazdu pod tablicą rozdzi
    1 point
  15. zeby ustawic wskazowke paliwa i temperatury robi sie tak wyciagasz licznik zdejmujesz przednia oslone czyli szybke i czarna obrysowke i ustawia wskazowki dzwigajac je palcem delikatnie do gory tak zeby same w pewnym momencie poszly w gore powinny sie ustawiac w max polozeniu i powinny byc w pozycji pionowej jezeli nie sa w takiej poycji to wtedy sciagnij wskazowke i wloz ja ponownie tak zeby byla w pionie i powtórz to kilka razy czyli opuść ja z powrotem na dol i jeszcze raz do gory i zobacz czy ustawia sie pionowo jezeli nie to znowu wyciag ja i przestaw i wskazanie powinno byc juz ok --
    1 point
  16. świetnie! ja dodam jeszcze od siebie kilka podpunktów: - jeśli airbag w kierownicy - w miejscu gdzie jest lewek ma lekkiego "garbka" - jest taki wypukły to NIE MASZ muxa. Jeśli airbag jest bardizej płaski - MASZ muxa 1. NIE MA muxa 2. JEST mux - jeśli kierownica obszyta jest fabrycznie skórą i posiada wybrzuszenia na kciuki (patrz fotki wyżej) MASZ muxa. Jeśli jest jednolita - NIE MASZ muxa. - jeśli po włączeniu kierunkowskazu słyszysz dziwnego rodzaju cykanie (takie bardziej "klak klak" - jakby koń po asfalcie szedł ) to znaczy ze JEST muxm jesli sl
    1 point
  17. Potrzebujesz: klucz torx T20, wprawne ręce, chwilę czasu. 1. Otwierasz klapkę prawie maksymalnie i delikatnie dół ciągniesz do siebie (tzn. w stronę tyłu auta). Na dole znajdują się oprawki blaszane, które robią za zawiasy i z nich musisz ją wyciągnąć. 2. Zamykasz klapkę prawie do końca górą z dołem wyciągniętym z zatrzasków (dół delikatnie odciągając). Przymykając starasz się wyciągnąć górne prowadnice klapki (są zagięte na końcach do góry, więc musisz wychylać do siebie spód klapki). 3. Odkładasz to, co wymontowałeś 4. Bierzesz do ręki torx-a. 5. Odkręcasz wkręty znajdu
    1 point
  18. Z tego co pamiętam / zabawa z licznikiem / rozbieramy go od tyłu (hi hi hi) nie zdejmujemy szybki !!! Całe wnętrze siedzi na paru zatrzaskach, które trzeba umiejętnie porozpinać - po jego wyjęciu musimy coś zrobić ze wskazówkami. Jeśli dobrze pamiętam to prędkość i obroty chodzą luźno, więc wszytko jedno jak je wyjmiemy. Problem jest z paliwkiem i temeraturą - jak nie trzeba nic naprawiać z tymi wskaźnikami - to lepiej ich nie ruszać, bo potem wsazuje co chce. Ale jak już musimy (np. wymieniamy sobie obrazki pod wskazówkami) to jest taka metoda. Jak ruszysz palcem wskazówkę (temp. lub paliwko)
    1 point
  19. Nie ma sensy wymieniac licznika. Jaki jest problem - jeśli wskazówki mają "zapaści" to da się to naprawić na 2 spsoby. 1 - wymieniamy mały silniczek krokowy z podobnego licznika (tutaj na 2 wytczki) - może być z prędkościomierza lub obrotomierza, są takie same - w ASO część jest na 99% niedostępna (DZIWNE - przecież na naszych drogach to typowa usterka). 2 spsób - wyjmujemy ten nawalony silniczek z zamiarami regeneracji, zazwyczaj pęka mała plastikowa ośka, którą można łatwo zastąpić cienkim drucikiem - nawiercamy dziurkę w miejscu gdzie urwała się ośka i ostrożenie wklejamy (kropelką lub inny
    1 point
×
×
  • Create New...