Jump to content
Misiek

plyn do hydrauliki dachu 206cc

Recommended Posts

Misiek

Jaki płyn stosuje się do układu hydrauliki podnoszenia dachu w Peugeocie 206cc???????

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom 1
Jaki płyn stosuje się do układu hydrauliki podnoszenia dachu w Peugeocie 206cc???

czy nie czasami od wspomagania lub inny do układów hydraulicznych jak np w sztaplarkach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szisz

taki płyn kupuje sie w ASO ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
biszkopt

Misiek, ja polecam płyn LHM,jet to mineralnu płyn hydrauliczny wykorzystywany w hydropneumatyce cytryn,Odradzam wszelkie płyny hydrauliczne to koparek itp (boxol,hydrol itp)

 

[ Dodano: 09-06-2007, 18:07 ]

Misiek, na przyszłośc konkretniej pisz o co chodzi w temacie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206
Jaki płyn stosuje się do układu hydrauliki podnoszenia dachu w Peugeocie 206cc???????

 

Płyn musisz kupic w ASO bo jest to specyficzny plyn, ja osobiscie go nie wymienialem bo nie mialem takiej potrzeby , ale pojawil sie juz taki problem na forum bylo nawet zdjecie tego plynu poszukaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
abel

Witam!

 

To moj pierwszy raz na forum a jestem tu za namowa waszego kolegi, ktory juz mi czesciowo pomogl za co chcialem mu serdecznie podziekowac!!!

 

Mam maly problem, poniewaz daszek w moim cc coraz wolniej sie sklada (z bagaznika na "swoje" miejsce). Po wstepnych rozwazaniach ustalilismy, ze mam za malo plynu w zbiorniczku do hydraulki. Wiem juz tez jaki powinienem plyn kupicΘ i gdzie.

 

Teraz pytanie!

 

Czy nie wiecie jak sie go dolewa?? Czy ta czynnosc jest skomplikowana?? Czy moge przez nieumiejetne dolewanie np. zapowietrzyc uklad??

 

:help:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

na dniach byl taki sam temat :)

 

[ Dodano: 10-06-2007, 10:29 ]

nawet na glownej liscie tematow...

 

http://www.206club.net/viewtopic.php?t=13546

 

ale na przyszlosc uzywaj wyszukiwarki bo tu modom piana z ust leci na to czesto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
abel

Jestem tu dzis pierwszy raz i nawet jeszcze dobrze nie wiem jak sie poruszac!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

dlatego spoczko :) tylko od razu przestrzegam na przyszlosc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
abel

Dzieki kolego!

 

Przegladnalem tego linka ale tam jest tylko jaki plyn kupic a nie ma ani slowa jak sie go dolewa!! I powiem Ci, ze inny uzytkownik poleca mi orginalny, ktory wyglada tak:

http://img510.imageshack.us/my.php?image=66183531og1.jpg

 

Jak ktos wie jak sie go dolewa to prosze o info!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

hmm w tym ci niestety nie pomoge bo nie mam cycka, ale napisz do Fidela albo CyberNeta. Oni beda racej na pewno wiedziec

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206
ze inny uzytkownik poleca mi orginalny

inny uzytkownik to ja

 

i szczerze odradzam oszczedzanie na tym plynie, jesli wlejesz zly to ewentualna naprawa moze wyniesc baaaaaardzo duzo!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

Bardzo ładny opis genka: KLIK

 

[ Dodano: 11-06-2007, 11:41 ]

PS. Scaliłem te dwa wątki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
abel

Witam!

 

Ostatnio pisalem o problemie ze swoim daszkiem w 206 cc.

Dla przypomnienia chodzilo o to, ze bardzo wolno pracowal.

 

Jezeli tez macie taki problem albo zauwazycie ze skladanie i zamykanie dachu zajmuje coraz wiecej czasu to:

 

1) sprawdzcie stan plynu do hydrauliki w zbiorniczku wyrownawczym przy pompie, ktora znajduje sie w bagazniku

2) dolejcie plynu tak, zeby byl caly pelny

 

POMAGA! :hurra:

 

plyn mozna kupic w ASO i mala buteleczka kosztuje ok. 75 zl

 

Pozdrawiam wszystkich i zycze slonecznej pogody!!!

 

 

>>Mod<<

Scaliłem wątki.

Bardzo proszę o nie zakładanie kolejnych takich samych tematów. Można poświęcić minutę na odnalezienie poprzedniego wątku i dodanie w nim nowych postów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206

abel, Dzieki ;) za info ze wszystko okej .

Sam dolales plynu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyper

Witam i przepraszam za odgrzanie kotleta, ale skoro już taki temat istnieje, to nie chciałem zakładać nowego wątku.

 

Może proszę ktoś podać ile litrów oleju wchodzi do zbiornika pompy dachu, żeby był pełny? W ASO się dowiedziałem, że chodzi o olej ARAL VITAMOL ZH-M o symbolu 973557.

 

Jednakże z przykrością informują, że nie udzielają informacji na tematy związane z dokumentacją techniczną Automobiles Peugeot, a kontrola z czynnością uzupełnienia stanu oleju hydraulicznego w układzie to koszt 180,00 zł z VAT (bez oleju).

 

Koszt oleju, 250ml to 62,58 zł z VAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyper

Pozwolę sobie na posta pod postem, aby uzupełnić informację - do zbiornika pompy dachu wchodzi ok. 0,9L oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krissu
Pozwolę sobie na posta pod postem, aby uzupełnić informację - do zbiornika pompy dachu wchodzi ok. 0,9L oleju.

 

To jest pewna informacja? Wydaje mi się, że ktoś wspominał w którymś temacie o dwóch kieliszkach tego oleju..

 

A że w salonie Ci nie udzielą takiej informacji, to norma - odebrałbyś im szansę na niejednokrotne zarobienie 180+ zł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyper

We środę był spuszczany u mnie olej i wlewany nowy. Operację przeprowadzał mechanik z Peugeot Klub Polska, także informacja pewna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MKauca

Witam jestem nowy na forum. Cycka mam od tygodnia i tak czytam ten caly temat o dachu i ma ktos moze zdj gdzie jest konkretnie ten zbiorniczek na plyn hydrauliki bo cos ciezko sie sklada. Rozklada sie elegancko ale gorzej ze skladaniem. Pomocy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emillien

Odgrzewam temat. Ktoś próbował zmienić olej w pompie dachu na FEBI-BILSTEIN ZH-M? Aral, który podobno jest w ASO jako genuine Peugeota (Vitamol ZH-M) jest niestety niedostępny na rynku indywidualnym :( W ASO 125ml kosztuje około 100zł, Drugie pytanie, czy po dolewce pompę dachu trzeba odpowietrzać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Olej podejdzie, spełnia normę MB 343

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emillien

Dzięki :) Pytanie jeszcze techniczne, jak wylać całość płynu z układu? Zbiorniczek przy pompie ma ze 100 ml, a w całym układzie jest podobno 0.9l (900ml)? To się później jakoś odpowietrza? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
skiba-26

Witam kolego Emillien,

Czy wykonałeś u siebie zmianę płynu w układzie dachu? Jeśli tak to możesz opisać jak to zrobić?

Szczegóły jak dobrać się do pompy możesz pominąć bo mam ją na wierzchu. (Chyba że chciałbyś zostawić dla pokoleń)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emillien
13 godzin temu, skiba-26 napisał:

Witam kolego Emillien,

Czy wykonałeś u siebie zmianę płynu w układzie dachu? Jeśli tak to możesz opisać jak to zrobić?

Szczegóły jak dobrać się do pompy możesz pominąć bo mam ją na wierzchu. (Chyba że chciałbyś zostawić dla pokoleń)

Hej,

Wymieniłem wg. nauk szkoły 2,

Są dwie szkoły jak to zrobić. W szkole 1 - nazwałem ją Brytyjską z racji tego gdzie znalazłem info ? uczą, że na pompie są śruby na imbus. Jedna z nich to tzw. drain czyli spust a druga to filler czyli dolewka. Powinno się zgodnie ze sztuką uzupełniać używając tych śrubek. Szkoła ta mówi też żeby nie ruszać cybantu i zbiorniczka ? tutaj full opis: http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/c5id0bf3.htm

Szkoła 2 - Partyzantka musiałem skorzystać z jej nauk, bo śrubka "filler" u mnie ma nie da się odkręcić, bo jakaś łajza przede mną urwała imbus w środku, a wiercenie itp nie było możliwe w momencie wymiany, ale do sedna. Ustawiasz pompę w pionie, zbiorniczkiem u dołu, oznaczasz pozycję zbiorniczka względem korpusu pompy. Odkręcasz cybant i ściągasz zbiorniczek. Uwaga na uszczelkę która powinna tam być. Wylewasz stary płyn, zalewasz nowy, zakładasz zbiorniczek, znów uwaga, żeby oznaczenia były w dobrym miejscu. Cybant dokręcasz kluczem bodajże 8, nie śrubokrętem!! U mnie za pierwszym razem cybant był źle dociągnięty i olej się wylał ? za drugim już było ok.

Co do oleju zalewałem FEBI ZH-M to chemicznie i fizycznie to samo co ARAL Vitamol sprzedawany jako Ori w salonie, z tą różnicą że kosztuje około 35 zł za litr a nie 110 zł za 100 ml w salonie . Nie zalewaj żadnych innych wynalazków. Jeśli chcesz oryginalny ARAL to zapytaj o cenę oleju do dachu w BMW, oni mają uzupełniacze po 250 ml za około 140 zł, więc zdecydowanie lepszy deal niż w Peugeocie.  Idąc w FEBI masz litr oleju i procedurę wymiany możesz zrobić raz, a po kilku otwarciach/zamknięciach drugi a nawet trzeci raz żeby przepłukać układ. Ważne żeby otwierając/zamykając robić przerwy powiedzmy co 2-3 cykle, dla bezpieczeństwa, żeby nie zajechać pompki. 

Powodzenia! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...