Jump to content
Visterio

[Guide] GOTOWY Deska rozdzielcza - zdejmowanie, wyciszanie

Recommended Posts

Visterio

już obiecałem dawno...

 

i nadeszła ta chwila :P

 

oto guide mojego autorstwa jak zdjac i wyciszyć deske rozdzielczą w naszych autkach!

 

sprawa wcale nie jest tak skomplikowana jak się wydaje :) (zamierzam jeszcze raz zdjac deske do poprawek i cykne wtedy jeszcze więcej fotek :)

 

Co nam będzie potrzebne:

=> taśma filcowa (była kiedyś na allegro ale juz nie ma i nie będzie ;( (można kupić tylko 80 rolek tej tasmy w hurcie.......... ktoś chętny na zrzute? koszt ok 1600 zł :D a potem będziemy sprzedawać na allegro

=> opaski samozaciskowe (najlepiej dwa rozmiary krótsze i dluższeok 7 - 8 zl za 100 sztuk)

=> kilka nitów chyba 3,2 mm o ile pamiętam (ale może się okazać, że nie są potrzebne)

=> zestaw torxów

=> troche cierpliwości i wolnego czasu

=> pianka ze szrotu

=> ja używam silikonowego (cena 25 zł za 60 gram)

 

smaroc7.th.jpg

 

Mnie to zajęlo 2 dni... ale ja nie wiedziałem jak to zdjac i musiałem sam wszystkiego szukać - teraz wiem co i jak, dlatego wiem, że może to zajać pół dnia ;)

 

0. WAŻNE jesli ktoś nie zna dobrze puga i będzie się zagłębiał w te kabelki pierwszy raz to proponuje sobie do każdej odpinanej kostki przypinać karteczkę od czego była

 

ja zanim przystapiłem do zdejmowania deski to wielkorotnie odpinałem jakeiś tam pojedyńcze elementy i teraz wiem od czego jest dana kostki w peuegotach w zalezności od kształtu i koloru :P

 

1. zdejmujemy środkowy tunel

a) wyjmujemy przełacznik szyb elektrycznych (ja zawsze ciągne do góry w miejscu A a potem robi sie szczelina wmiejscu B i tam właśnie wtedy podważam drugą ręką) i rozpinamy kostkę/kostki

b) żeby wypiąc mieszek łapiemy go z przodu i ciągniemy do góry (miejsce C na fotce poniżej)

c) wyjmujemy popielniczkę - każdy wie jak ;)

 

szybyimieszekws6.th.jpg

 

odkręcamy śrubkę na samym tyle tunelu która jest pod zaślepką i możemy zdjąc częśc tunelu przykrywającą mechanizm ręcznego

 

rubkatylnytunelyz1.th.jpg

 

pod przełacznikiem szyb jest śruba "10"

 

rubkapodprzecznikiemszysi6.th.jpg

 

na samym przodzie tunelu pod zaślepką są jeszcze dwie śrubki

 

rubkizprzodutuneludf7.th.jpg

 

teraz tunel jest "wolny" ale trzeba go jeszcze wyjąć - da się to zrobić bez wyjmowania siedzeń

- z całej siły zaciągamy ręczny ale bardzo mocno!

- tył tunelu delikatnie unosimy tak, żeby zszedł z tej szpilki na którą wkręcamy śrubę "10" z pod przełacznika i popychamy tunel do tyłu mocno

- przednią cześć ciągniemy do góry i troszke w strone siedzenia pasażera odginając lewą cześc tunelu (miejsce A na zdjeciu poniżej)

 

zdejmowanietuneluea6.th.jpg

 

tunel nam ładnie wyszedł :D

 

2. zdejmujemy schowek

a) otwieramy drzwiczki schowka i je łapiemy i ciągniemy mocno do siebie - wyskakują z zaiwasów - manerwrując uwalniamy jeszcze te plastikowe łukowate podpory drzwiczek i drzwiczki wyjęte

b) odkrecamy 6 śrubek torx które przytwierdzają deskę rozdzielczą bezpośrednio ze schowkiem (oznaczone literką S) oraz dwie śrubki "10" plastikowe które trzymaja "sufit" schowka z metalową poprzecznicą

 

drzwischowkaby9.th.jpgsrodekschowkaro1.th.jpg

 

c) ciągniemy schowek w dół, żeby dziurki w "suficie" wyszły z metalowych gwintowanych "szpilek" wystajacych z owej poprzecznicy

d) odginamy dolną cześc schowka aby można go było wypchnąc pod deską rodzielczą - trzeba sie troche namanewrować ale da się :)

 

przdschowkaaz7.th.jpg

 

3. zdejmujemy daszki, konsole, zegary itd

a) ciągniemy za daszek od wyświetlacza pionowo do góry (większość ma to opanowane do perfekcji :P) odpinamy kostkę od awaryjnych

b) odkręcamy wyświetlacz (2 śrubki oznaczone SW) i wypinamy kostkę (w wyśwetlaczu trzeba wyciszyc przyciski - mam na to patent ale nie mam chwilowo aparatu :/ )

c) odkręcamy dwie śrubki konsoli środkowej (oznaczone jako S), a dalej konsola trzyma się juz tylko na zatrzaskach wiec delikatnie ją ciągniemy wypinając z zatrzasków! Szczególnie trzba pomóc zatrzaskowy przy nawiewach (oznaczony jako A - trzba podważyć ale wystarczy delikatnie)

konsola wychodzi ładnie razem z radiem :)

 

konsolarodkowavi6.th.jpgkonsolawyciganievj2.th.jpg

 

(jak widać ja juz dawno mam wszystkie zatrzaski i miejsca styku obklejone taśmą filocową :) )

 

d) odkręcamy jeszcze panel ogrzewania - 4 śrubki torx - gdyż po zdjęciu deski zostanie on na linkach od nagrzewnicy (w przypadku climatronica chyba wystarczy wypiąc kostki bez odkręcania)

e) daszek zegarów... ciężko zawsze się go wyjmuje ale również trzeba ciągnąć i wreszcie wychodzi

f) odkręcamy zegary (jedna śrubka na górze) i je po prostu wyciagamy

 

4. zdejmujemy kierownice i przełacznik zespolony

- tutaj odsyłam już do istniejącego guida

 

5. pora na samą deskę

 

moim błędem bylo to, że chciałem zdjac deskę bez tej metalowej poprzecznicy - NIE DA SIĘ :D

 

a) wyjmujemy zaślepki który są po obu stronach deski. W sumie można je podważać ale lepiej wypchnąć je od środka :) Od strony pasażera zaden problem bo nie ma juz schowka a od strony kierowcy łatwy dostep jest po zdjęciu pokrywy bezpieczników

 

zalepkagl6.th.jpg

 

Dzieki temu odsłonią nam się śruby trzymające poprzecznicę (po dwie z kazdej strony oczywiście je odkręcamy - tam jest jeszcze metalowy bolec (oznaczenie B) wiec nawet po odkręceniu śrub wszystko będzie sie trzymać

 

podzalepkoo4.th.jpg

 

jest jeszcze śruba za zegarami i... nie pamiętam jak się do niej dostałem :D ale chyba nie sprawiło mi to kłopotu skoro nei pamiętam.. :|

 

rubazazegaramiuj4.th.jpg

 

odkręcamy śrubę na tunelu środkowym (foto S) która trzyma pionową cześć wystajacą zpoprzecznicy oraz dwie śrubki które znajdują się za radiem i które łacza nagrzewnice z poprzecznicą

 

rubarodekeg9.th.jpg

 

zanim okdreciemy te dwie śrubki od nagrzewnicy (foto SN) to proponuje podłożyć coś między nagrzewnice a podłogę (mimo, że nagrzewnica trzyma sie na trzeciej srubie widocznej tylko od strony silnika i od tej strony należy ja odkręcać) bo inaczej... o tym później :P

(nie miałem innej fotki więc musicie sie takową zadowolić)

 

rubynagrzewnicalb8.th.jpg

 

:!: teraz są dwie opcje

- oddzielanie kolumny kierownicy od poprzecznicy (i ja ją polecam mimo, że wymaga troche szarpania i nerwów)

- rozłączenie kolumny kierownicy (ale uwaga bo może po złaczeniu miec kierownicę np. do góry nogami dlatego ja nie wybrałem tej opcji) po prostu na drazki kierowniczym mniej wiecej na wysokosci pedałów jest wieloklin i tam można rózłaczyć kolumne kierownicy spokojnie

(tak mi się przynajmniej na zdrowy rozum wydaje - oto fotka tego miejsca) Ja tego nie robiłem więc nic więcej o tym powiedzieć nie mogę

 

rozczeniekolumnydw1.th.jpg

 

a ten wieloklin robi sie również po to, że przy wypadku kolumna kierownicy sie ładnie "składa" i nie powstaja naprężenia

 

no dobra ale do rzeczy.. wyczepiamy z zaczepów szarawy plastik pod kolumna kierownicy w miejscu krzyżowaia się z poprzecznicą! o właśnei ten :D żeby go wyjać najpierw rozginamy tam gdzie są strzałki z "1" a potem do prozdtu tak jak pokazuje "2"

 

plastikod1.th.jpg

 

odkręcamy 4 śruby które trzymaja kolumne kierownicy (dwie z przodu które widać na fotce i dwie od spodu też tak samo duże więc na pewno je znajdziecie :) )

 

srubyodkieryja0.th.jpg

 

no i teraz najgorsze... trzeba "odbezpieczyć" regulacje wysokosci kierownicy i próbować zdjąć kolumne kierownicy z szpilek wystających z poprzecznicy - konkretnie tych szpilek które wystają na fotce powyżej tylko, że na fotce na te szpilki nakręcone są jeszcze śruby - wymaga szarpania i troche siły ale da się :)

 

na sam koniec odkręcamy śrubke torx która znajduje się za wyswietlaczem

 

rubkazawywetlaczemjz9.th.jpg

 

w tym momencie trzeba odkręcic punkt masy MC30 czyli ten przy sterowniku poduszek powietrznych po to, żeby moc zdjać deske bo w sumie teraz trzyma się ona już tylko na balekach!

 

rozpinamy jeszcze kilka kostek oznaczonych na fotce i wyjmujemy je z tego biało szarego plastiku tak, żeby sobei luźno wisiały

 

kostkiqa6.th.jpg

 

Finał :D wyjmujemy deskę ciągnąc do siebie - UWAGA CIEŻKIE - można robić samemu ale w dwie osoby byłoby idealnie :)

 

no i mamy sobie teraz mniej więcej taki widok!

 

bezdeskiyy5.th.jpg

 

6. zdejmowanie nagrzewnicy

można też wyjąć nagrzewnicę (ale obawiam sie, że tylko w wersji be zklimy gdyż w wersji z klimą przeszkadzały by rurki z czynnikiem dlatego w wersji z klimą odradzam w ogole ruszać!

 

odkręcamy wczesniej wspomniana śrubkę od nagrzewnicy od strony silnika (foto później) śrubka jest bardzo charakterystyczna gdyż ma bardzo dużą podkładkę!

 

nagrzewnicy teraz trzyma sie w sumie już tylko na przewodach z płynem chłodniczym... w żadnym wypadku ich nie rozłączamy :P

 

można wyjąć tą mini chlodnice z nagrzewnicy podważają ze 3 zatrzaski...

 

zatrzaskiau4.th.jpg

 

wysuwamy delikatnie nagrzewnice w prawo podtrzymując mini chłodnice - uwaga na łaczeni tej chłodnicy z przewodami - jest ono zakryte oslonką z ciemnej pianki ale mnie tam zaczeło delikatnie kapac i musiałem dokręcic troszkę to łaczenie (choć przyznaje, że śrubka byla tam faktycznie lekko przykręcona)

 

teraz mamy oto taki widok i dostęp do kompletnie wszystkiego!

 

beznagrzewnicyuk8.th.jpgbeznagrzewnicy2he7.th.jpg

 

nadszedl czas na osiągnięcie celu... nakładamy piankę na gordź silnika (ja użylem pianki od citroena ZX - pianka ta lezy tam w bagażniku) wcześniej odpowiednio ja docinamy

starałem się sklejać pianke razem tam gdzie np. wkładałem kilka kawałków (przy silniku nagrzewnicy żeby go wyciszyć ale niewiele to dało :/) starałem sie przyklejać piankę do oryginalnego wyciszenia, żeby sie nie przesuwałą i nie trzeszczała!

Tam przy silniku od wentylatora jest blisko przewód do lewej kratki nawiewu więc tam wszystko obkleiłem taśmą filcową po to by pianka nie stykala sie bezposrednio z tym przewodem wentylacji bo jak wiemy od zmian temperatur to sie delikatnie kurczy lub rozkurcza i chciałem uniknąć "strzelania" z pod deski!

 

możemy wkałdać spowrotem wszystkie graty poczynając od nagrzewnicy!

 

pianka1bl2.th.jpgpianka2um3.th.jpg

 

ja sobie przy okazji wyczyściłem cała nagrzewnicę z zewnątrz jak i wewnątrz i nasmarowałęm troszke silniczek i wyczyściłem łopatki dmuchawy - jeśłi chodzi o dźwięki dmuchawy to... raczej brak różnicy :(

 

wyczyściłem też ta mini chlodnice i teraz jak włącza sie ogrzewanie to nie czuć spalonego kurzu :P

 

unieruchamiamy wszystlie kable od nagrzewnicy

 

mamy teraz super dostep do pedałów więc można tam posmarować np. łączenie linki sprzęgła z pedałem to unikniemy pstrykania no i jeszcze posmarować można wszystko co nam przyjdzie do głowy :P pedały są dość sztywno więc nie będziemy się nimi zajmować :D

 

za to zajmiemy sie kablami od BSI i sama skrzynką - ja tam wsadziłem pianke za puszkę od BSI przez co naprężyła się troche i usztywniła - związujemy opaskami samozaciskowymi wszystkie kable najlepiej łącząc je w jak najgrubsze wiązki to wtedy będą sztywniejsze i nawet nie drgną

 

można skrzystać z okazji i przepuscić sobie przewód do wzmaka przez przelotke na grodzi bo dostep jest idealny :)

 

możemy sobie zdjac poduszke pasażera - mamy świetny dostep przy zdjętej desce

- odkręcamy 4 śrubki chyba "10" i 4 śrubki torx poduszka powinna niby wyjśc... ale nie... trzyma się na jakiś blaszkach... trzeba ciągnąc poduszkę i jakos te blaszki podważac ale ja już nei pamietam jak - ja zdejmowałem poduszkę gdy deska jeszcze była na aucie i to był błąd :/ ja sobie dodatkowo okleiłem poduszke filcem do okoła szczególnie po lewej stronie bo mi tam popiskiwało kiedyś :/ z resztą kązdy metodą pórbo i błędów i walenia piescią zobaczy co gdzie mu obciera i trze

 

o ile pamietam to zazębiały jakoś dziwnei te blaszki zaznaczone na fotce

 

poduszkapasaeracx2.th.jpg

 

a tak wygląda deska bez poduchy - w miejscach zaznaczonych na czerwono warto coś podkleić + sami sobie zobaczycie gdzie jeszcze jest szansa że poduszka może sie ocierać :)

 

podpoduszkath9.th.jpg

 

koniecznie trzeba usztywnić tunele doprowadzajace powietrze do bocznych nawiwów bo latają jak głupie - ja zamiast oryginalnych spinek użyłem kilku opasek samozaciskowych :)

 

tak wygląda to seryjnie

seriauj8.th.jpg

 

a tak spięte przeze mnie

nieseriaec0.th.jpg

 

jak ktoś zdecyduje się na zdjęcie poduszki pasażera to można odkręcic deske od metalowej poprzecznicy dzięi czemu można podkleić taśma filcową miejsca styku deski z poprzecznicą

(tylko zapomniałem, że tam po obu stronach deski są dwa nity łączace deskę z poprzecznicą -warto je rozwiercic żeby rozdzielić deskę - oznaczone jako 1 na fotce - wtedy odsłonią sie nam kolejne nity które łączą poprzecznice i ten pionowy wspornik deski rozdzielczej bo u mnie te nity były luźne - oznaczone jako 2 na fotce

 

nityfr2.th.jpg

 

przykleiłem sobie tez ten styropian, żeby juz nigdy nie drgnął

 

styropianwp7.th.jpg

 

wszystkie miejsca styku różnych cześci obkleiłem taśma filcową i npachalem gąbki i pianki wszędzie gdzie bylo tylko można :)

 

np. takie "uszy" które trzymają deskę rozdzielcza tez obkleiłem i bolce które wchodza w te "uszy" też obkleiłem :D

 

uchork0.th.jpgbolecrs6.th.jpg

 

należy tez pamiętać o kablach od radia - ja wszystkie wiązki które znajduja sie za konsolą centralna obkleiłem szczelnie taśma filcową a następnie powiązałem opaskami samozaciskowymi :)

 

 

nie muszę chyba dodawać, że składamy wszystko w kolejności odwrotnej? :D

 

UWAGA! nie ponoszę żadnej odpowiedzialności jesli ktos coś popsuje przy demontazu deski wg moich instrukcji - to jest jednak auto a nie zabawka i jak ktoś nie ma ręki to niech nie rusza ;P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

To czekamy na resztę guida :D i na fotki ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

fotki będa ale jakos imageschack mi nie działa :[

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

Rozumiem ze tasma filcowa jest najlepszym rozwiazaniem.

A jakas alternatywa dla niej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

jasne gwint :D niezle roboty przy tym było :)

 

Visterio - sprawdz PW

 

 

gratuluje cierpliwosci i swietnego opisania !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

Jak zwykle pelen profesjonalizm ;-)

 

czekamy z niecierpliwoscia na fotki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Visterio, wpadnij do mnie na weekend :hyhy:

wyciszylibysmy SW, bo samemu mi to chyba tydzien zajmie, a nie mam tyle czasu :P

Zapewniam paliwo do pyzia, spanie jedzenie i dobra imprezke z soboty na niedziele :))

 

Guide profesjonalny jak zawsze.

Jestes moim guru w tej dziedzinie :padam:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

To jakbys wpadal do wawy to jeszcze na HB na wyciszenie :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
focus

to jak juz bedziesz to i ja sie podstawie na wyciszenie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

a potem możesz na Śląsk podjechac :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr

Ej, to ma być guide a Wy spamujecie jak nie wiem co... najlepiej niech weźmie miesiąc wolnego i wszystkim powycisza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

kocurr, miesiaca by braklo a jeden lew to:

1 dzien wyciszania + 1 dzien oblewania + 1 dzien parowania

wiec dopiero czwartego dnia nastepny lew do czesania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

dzięki za miłe słowa :)

 

pewien użytkownik z forum juz mnie do wyciszania na forum zatrudnił na sierpień :P bo wczesniej nie mam czasu bo teraz wyjeżdżam do końca lipca a w sierpniu mam praktyki i tylko weekendy wolne :/

 

ziachu, chyba we wrzesniu najprędzej ;P

 

[ Dodano: 07-07-2007, 22:49 ]

aaa fotki wstawię rano :) bo już wszystko działa

 

[ Dodano: 07-07-2007, 22:56 ]

Cobra, no lepszego w sumie nie spotkałem i nie bardzo wiem czym to można zastąpić... :/

 

można np. w nomi kupić podkąłdki filcowe o wymiarach 10 x 10 cm ale kosztują coś ok 4 zł i są dośc grube... ;/ totalnie się nie opłaca i po dwa ciężko to wcisnąc gdziekolwiek... :/

 

ja jeszcze mam troszke etj tasmy filcowej co prawda resztkę i juz wiem, że będe musiał użyć czegoś innego bo mi nie starczy.. :(

 

ale jeszcze nie wiem czego.. jak będę wiedział to na pewno dam znać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Saint

Z niecierpliwością czekam na zdjęcia, oraz informację czy po skręceniu deski nie słychać nowych dodatkowych dźwięków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
focus

Visterio, to ja juz moge sie przejechac do Lodzi, w sumie nie daleko i nigdy nie bylem wiec jest okazja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

The Saint, no właśnie zabieram sie za fotki

 

bałem się dźwięków typu skrzypienie tej pianki... ale o dziwo nic nie trzeszczy od tej strony!

 

teraz zabieram sie za fotki i dodatkowo zrobię mały update i dodam troche informacji bo wczoraj juz nie miałem siły ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szisz

Guid klasa ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

teraz jak patrze na zdjecia to MEGA pogmatwanie wyglada ;) Podwojny respekt, ze to poskladales do kupy pozniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio
Podwojny respekt, ze to poskladales do kupy pozniej

 

spoko to na serio proste :) pug nie jest skomplikowany :)

 

ale mimo wszystko dzięki :) bardzo się cieszę, że Wam się podoba :)

 

jeszcze mam mały elektroniczny projekcik w zanadrzu :D

 

bo już udalo mi sie opracowac przejsciówkę do wyśwyetlacza i do klimatronica z czujnikiem światła :P

 

muxa obiecuje przetestuje niedlugo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Saint

Do tej chwili myślałem, że mam najbardziej wyciszonego PUGA, ale to co zrobiłeś z deską rozdzielczą - to jest coś czego się chyba nie odważę ruszyć w takim stopniu jak Ty. Chylę czoła ...

Ciekawe jaki jest spadek głośności ? Są niektóre telefony komórkowe NOKIA, które mają wbudowany sonometr - można by porównać rocznikowo i silnikowo takie same 206 tzn. Twojego wyciszonego i standartowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

The Saint, może Twój nadal jest najbardziej wyciszony bo ja jeszcze podłogi nie ruszyłem - dorwałem komplet oryginalnych wyciszeń a dodatkowo tam gdzie nie sięgnie druga wartswa oryginalnych wyciszęń od 206 to mam przecież jeszcze jedna taką wielkąpiankę :)

 

powiem tak... przy przyspieszaniu wiekszej różnicy chyba niema ale (choć mogłem się przyzwyczaić bo jak np. w bronku przejechałem się totalna seria bez wyciszania Onimushy to przeżyłem szok :D) np. jadąc w granicach 70 - 90 km/h ta różnica jest już dosć widoczna :)

 

ale myślę, że u mnie będzie jeszcze ciszej po zrobieniu podlogi i tyłu auta (tak samo od podstaw jak przód) i po wymianie TŁUMIKA ktory mi siep osypał i jest już dość głośńy :/

 

[ Dodano: 09-07-2007, 09:14 ]

The Saint, weź jeszcze pod uwage, że u mnie nic nie puka ani nie skrzypi w aucie ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Visterio, świetny guide. na prawdę to co tam jest kabelków to mnie przeraża .

 

ciekawi mnie ile Twój pug albo The Sainta przytył ? bardzo dużo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
ziachu, chyba we wrzesniu najprędzej ;P

bardzo chetnie :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Shiver, wcale nie tak dużo - te gąbki wbrew pozorom nie są cieżkie! możę ta duża gabka wazy 1 - 1,5 kg to jest max! no wiec sory.. jak wpakujesz trzy takie ogromne do auta to jest 5 kg - to jest woda mineralna w duzej butelce :P

 

najbardziej puga dobiły maty bitumiczne :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Saint
The Saint, weź jeszcze pod uwage, że u mnie nic nie puka ani nie skrzypi w aucie ;P

 

U mnie też :)

 

[ Dodano: 09-07-2007, 22:50 ]

ciekawi mnie ile Twój pug albo The Sainta przytył ? bardzo dużo ?

 

Mój około 10 - 15 kg (oczywiście w przybliżeniu).

Najcięższe są maty bitumiczne i polimerowe, ale tego dałem nie za dużo. Najlżejsze są maty filcowe - tego mam bardzo dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×