Jump to content
Sign in to follow this  
wojaczek7

10 KM za 800 zł chip czy to jest sens

Recommended Posts

wojaczek7

Witam

Mam do was pytanie, czy jest sens wydać za chip ok 10 km przyrostu mocy 800 zł i czy będzie to odczuwalne w czasie jazdy. Nadłożę, że mam 206 2.0 hdi 90 KM. Firma, która ma mi to robić, powiedziała, że wyciągnie 100 KM.

 

Proszę o radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

110 KM masz zamym zamontowaniem IC :) 100 KM to nie rewelacja kolega witos samym sofetm doszedl do 124KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojaczek7
110 KM masz zamym zamontowaniem IC :) 100 KM to nie rewelacja kolega witos samym sofetm doszedl do 124KM

 

ok ale za jaką kasę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus
czy jest sęs

:hurra: świetnie to napisałeś :D

Zapraszam do lektury:

Tani chip do 2.0 HDi

Chip a trwałość silnika - gdzie chipować, czym sie kierować przy wyborze firmy tuningowej

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziolo

to tez powinno pomoc:

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turek

Softem w HDi faktycznie mozna zyskac wiecej niz 10 KM z tego co sie orientuje. To jest przewaga wlasnie diesli nad benzynówkami ze soft daje wiecej mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites
otles2

benzyna z turbo i tak wymiata ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łapek

10 koników za 800zł jak najbardziej pomoże i odczuwalne będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

wojaczek7, nie warto. Lepiej dołożyć drugie tyle i mieć ~120KM. I nie chodzi tu o o sam przyrost. Dobra, uznana firma zrobi Ci bezpieczny program na ok. 120KM. Tutaj masz niższy koszt i niższy przyrost, ale to każe się zastanowić, czy oni wiedzą, co robią, tzn. czy ten program na pewno jest dobry i bezpieczny. Ja bym jednak dołożył więcej kasy i zrobił chipa w firmie z dużym doświadczeniem, np. Masters lub Compsport.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

ale pamietaj ze bedzie ci po chipie kopcil duzo bardziej ..

ja mam np po chipie 2.0 hdi i mam 274 Nm i 115Km okolo i naprawde jest super poza tym ze niestety kopci dosc sporo ,,, no ale mi to rura ;) nie ja to wdycham

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

moze ten czip doda 10 koni ale nie wiadomo jak beda wygladaly linie mocy i momentu na wykresie z hamowni. moze okazac sie ze dodalo 10 koni ale sa straszne schody przez co auto nie bedzie jezdzilo tak dobrze, wrecz gorzej niz seria.

 

najlepiej dolozyc drugie 800stow i podjechac do kogos kto naprawde sie zna, efekt bedzie napewno bardziej zadowalajacy, do tego bedziesz mial wykres z hamowni i linie przebiegu mocy i momentu jak najrowniejsze, przez co samochod bedzie rowno przyspieszal.

 

co do dymienia, bedzie dymil to fakt ale czy az tak to przeszkadza ?

 

http://pl.youtube.com/watch?v=KEiXlD9YdmE

 

jak dymienie bedzie takie jak na tym filmiku to moznaby sie przejac :P

 

polecam :D ja latam pare miesiecy na sofcie i jezdzi sie prze fajnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
eMeM
ale pamietaj ze bedzie ci po chipie kopcil duzo bardziej ..

ja mam np po chipie 2.0 hdi i mam 274 Nm i 115Km okolo i naprawde jest super poza tym ze niestety kopci dosc sporo ,,, no ale mi to rura ;) nie ja to wdycham

 

no wlasnie ... mi nie pozostaje nic innego niz wyprzedzac auta z tak profesjonalna ulozona mapa .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos
benzyna z turbo i tak wymiata ;P

 

O TAK!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziomal

Witam

 

Tak chodzę po Waszym forum i szukam wątków dla początkujących bo sam siedzę na OCP i natknąłem się na ten wątek .

 

Znam osoby które zrobiły program za 500zł , nie którzy narzekają drudzy nie .

 

Prawda jest taka , że do silnika powinny się zabierać osoby które już zrobiły te kilkadziesiąt samochodów różnej marki , dlatego znane firmy typu MT , Compoty czy inne cieszą się renomą i zawalonymi terminami . Nie jestem obeznany w Waszych silnikach Common Rail ale wiem dużo o TDI . Co do kopcenia to się nie zgodzę znam wiele osób z naszego forum Octavii które potwierdziły , że kopcenie im zmalało , co nie oznacze , że po programie samochód w ogóle nie będzie dymił . Diesel musi dymić taka jest prawda.

 

Moim zdaniem jeżeli już ingerować w podnoszenie mocy to zostawić to fachowcom .

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

zgadzam sie z w/w , szkoda kasy na 10KM za 800 zł, za 1500 zł około idzie wycisnąć około 120KM jak piszą koledzy, ja bym zrobił dobrego softa w dobrej firmie z hamownią plus potem wymienił Intercooler na wydajniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziomal
za 1500 zł około idzie wycisnąć około 120KM
Tu nawet nie chodzi o to ile z samochodu wyciśniesz bo jest pewna granica , można wycisnąc i 130 na hardkorowym sofcie , tylko po co ? Zaraz dwumas będzie drgał i sprzęgło do wymiany . Co to IC to aż tak puchną wam te 206 w HDI ? Myślę , że nie ma sensu zmiany jeżeli samochód nie będzie dalej modyfikowany chyba , że ktoś chce .

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas
Co to IC to aż tak puchną wam te 206 w HDI

 

2.0 HDi w 206 w ogole nie ma IC ... Wiec nawet nie ma cos puchanc :)

 

Ja dolozylem IC z 406 HDi 110 :) Koszt okolo 400 zl + dzien roboty :)

 

Przed montazem IC wystarczylo 3 razy przybutowac ze swiatel zeby odczuc, ze sie zamula...

 

Jesli ktos chce w pelni korzystac z tych 120 PS po progarmie, mysle ze warto zalozyc IC i cieszyc sie moca caly czas, bo latem to srednio sie jezdzi bez IC :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziomal
2.0 HDi w 206 w ogole nie ma IC
co Ty gadasz :o Dziwne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
2.0 HDi w 206 w ogole nie ma IC
co Ty gadasz :o Dziwne

 

No nie ma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziomal

Witos, to jak ten samochód się zachowuje przy temperaturach rzędu 25-30 stopni C ? Odczuwasz różnicę niż przy chłodniejszych temperaturach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
powerride

Założyłem czip u goscia co robi czip specjalnie pod auto nie seryjnie, czas ok 24h.

Jestem zadowolony +18 koników pod maską w 1.4hdi rużnica kolosalna :cieszesie

jesli chodzi o kopcenie to zmniejszyło sie. Wszystko zalezy jak sie ustawi czip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon
Softem w HDi faktycznie mozna zyskac wiecej niz 10 KM z tego co sie orientuje. To jest przewaga wlasnie diesli nad benzynówkami ze soft daje wiecej mocy

 

raczej przewaga silników doładowanych nad n/a, spróbuj chipować luźnego diesela...

 

Za to benzyna + turbo = duże przyrosty po sofcie (w zasadzie olbrzymie, zależne od reszty komponentów).

Share this post


Link to post
Share on other sites
rabus

a w silniku doładowanym zawsze możemy zmienić turbosprężarkę żeby dmuchała pod większym ciśnieniem... wtedy jest moc ....i koszta są..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Żeby zwiększyć doładowanie wystarczy zaworek MBC lub skrócić sztangę :)

 

Chiptuning sens ma w doładowanych jednostkach .. przeważnie +25KM +45Nm zyskujemy .. kopcenie oczywiście zmniejsza się, a także spalanie auta..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kloch
Żeby zwiększyć doładowanie wystarczy zaworek MBC lub skrócić sztangę :)

 

 

A po Polskiemu dla debila? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...