Jump to content
Sign in to follow this  
Q34

blow off

Recommended Posts

Q34

Witam ,

 

czy ktos moze montowal sobie w swoim 2.0 hdi blow off'a ?

 

 

jesli tak to jakie wrazenia, gdzie mozna takie cacko zamontowac tzn. kto by mi takie cos w Krakowie zrobil .. no i czy to cos daje oprocz pieknego dzwieku? i ostatnie - szarpie mocno silnik czy to po prostu fajny bajerek ?

 

 

szukalem tu na forum ale niestety nic nie znalazlem wiec z gory sorry ...

 

 

zaznaczam ze jestem chetny na montaz czegos takiego wiec jesli ktos sie tym trudni i chcialoby sie mu u mnie takie cos zalozyc (oczywiscie nie za darmo ;) ) to bardzo prosze pisac ..

 

 

z wyrazami szacunku,

Q34

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

W naszych, seryjnych silnikach nie da nic oprócz właśnie pięknego dźwięku. No ale czego się dla tego nie robi, również jestem chętny.

 

Nie słyszałem, aby w Polsce ktoś zakładał blow off do 2.0 HDi także będzie to eksperyment. Za granicą kilka takich aut jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kudlacz

Witos, mowisz o tym filmiko ktory kiedys wkleilem ?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Dokładnie tak, piękny dźwięk ;)

 

blow off czeka w kolejce modyfikacji od tamtego czasu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

no wlasnie tez taki filmik kiedys ogladalem i jestem stunned ! :) a dlaczego to jest tak malo popularne ? przeciez nie jest znowu jakies drogie ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kudlacz

Tak dla przypomnienia jak to panowie wyciagaja ponad 160 konikow z diesla 2.0 :D

 

 

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=OBkTnUmDUFM"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=OBkTnUmDUFM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Share this post


Link to post
Share on other sites
eMeM

przeciez diesel nie ma przepustnicy, to jaki blow off ;o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
przeciez diesel nie ma przepustnicy, to jaki blow off ;o

 

Blow off w dieslu zakłada się w innym mechaniźmie niż w benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radzio_87

a blow off to jest ten dzwięk po po puszczenia gazu ?? :P czy coś innego :> czy moze ktos wyjasni ?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

Radzio_87, tak to jest takie piekne syczenie przy wcisnięciu sprzęgła tzn przy zmianie biegu jak z NFS'a he he ;)

 

[ Dodano: 25-08-2007, 11:10 ]

Witos, a nie wiesz gdzie w Krakowie mozna zalozyc blow off'a ? jesli tak to bede pierwszy na forum ;-) od razu jade i montuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

nie wiem, gdzie do 2.0 HDi mozna założyć w Krakowie blow off`a bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił, ale możesz dowiedzieć się w TTC, albo troszkę dalej, w bielsku w CompSporcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GOLDI
bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił

ciekawe czy ktoś ma w 1.1... hmm

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

ja bym takie cos sobie zalozyl do 1.9 TDI :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

znalazlem cos takiego (oczywiscie jest tego duzo na necie ale to wydawalo mi sie w miare dobrze napisane ) ... czy to wszystko prawda? czy to tylko reklama ?

 

 

"!ZASADA DZIAŁANIA BLOW OFF!

 

Wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki. Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów. Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarki. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.

 

ZAWORY BLOW OFF MOŻNA TAKŻE MONTOWAĆ W SAMOCHODACH Z SILNIKIEM DISLA.

 

W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Dzięki zamianie DV na BOV, eliminujemy tzw. cichego zabójcę turbosprężarki. Należy pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.

 

Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obciążenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym.

 

Pomimo, że efekt akustyczny, jaki wydaje zawór upustowy, jest efektem ubocznym jego pracy, to jest również jego najbardziej charakterystyczną rzeczą, który każdy jest w stanie rozpoznać, i dla każdego miłośnika samochodów, bardzo przyjemną.

 

SPALANIE VER BOV !

 

Często można się spotkać z opiniami, że po montażu zaworu upustowego wzrosło spalanie samochodu. Oczywiście zamiana DV na BOV może mieć wpływ na spalanie, ale nie spowoduje jego wzrostu w bezpośredni sposób, chodź zapewne jest odpowiedzialne w sposób pośredni. Często przyjemność, jaką czerpie się z działania zaworu upustowego, czyli słuchania dźwięku, jaki zawór upustowy wydaje podczas swojej pracy. Prowokuje do częstego przyspieszania i agresywniejszej jazdy, a taki styl prowadzenia samochodu nie jest ekonomiczny, i stąd wzrost spalania.

 

Również wzrost spalania może sugerować skład spalin. Reguły jest, że po zamontowaniu zaworu upustowego zmienia się proces spalania, który jest podczas zmiany biegów zubożany w powietrze. Podczas obciążenia silnika, skład jest taki sam, i nie zachodzą żadne zmiany, różnica jest w momencie zmiany biegu w czasie jazdy, wtedy w silniku mieszanka robi się bogata w paliwo, co użytkownicy interpretują jako większe spalanie, gdy tym czasem jest to mieszanka uboga w powietrze, ale dawka paliwa jest ta sama, co przed zmianą DV na BOV.

 

Po korekcji map paliwa, np. poprzez przeprowadzenie chip tuningu, nadmiar paliwa, jaki powstaje podczas zmiany biegu, można skorygować do odpowiedniej wartości, a idąc dalej, korygując mapę paliwa w całym zakresie, można spowodować, że samochód zrobi się oszczędniejszy w spalaniu.

 

Posłuchaj jak syczy blow off.

 

Niestety podczas postoju doładowanie turbo i atmosfery są mniejsze,ale blow i tak słychać gdy jade po ulicy ten syk jest zabójczy ;)

 

http://www.airbrush.host4e.pl/1.avi

 

A tak działa w TDI......Niestety nie wiem co to za model ale mniej więcej widać i słychać.

 

http://nitas.wrzuta.pl/film/vng8X6NfsS/blow_off_w_dieslu

 

Warto go zainstalować z trzech powodów:

 

- większa dynamika po zmianie biegów

 

- przedłuża żywotność turbiny

 

- robi piekny odgłos gdy zmieniamy biegi

 

W SKRÓCIE O BLOW OFF WASTE GATE!

 

Z przepustnicy do intercolera przedostaje się sprężone powietrze,z intercolera dostaje się pod silnym ciśnieniem do-Turbo,a z turbo do komory silnika,dzięki temu uzyskujemy większą moc naszego samochodu!! Zasada-dodając gazu w samochodach z turbo,nie ważne czy w "Dislu" czy w "Benzynie" zasada jest ta sama-sprężone powietrze trafia do turbo i do komory spalania.Podczas jazdy dodajemy gazu np-wyprzedzając inny samochód,po wyprzedzaniu zdejmujemy nogę z gazu,a więc zamykamy przepustnicę,a w kanale dolotowym pozostaje nam nadmiar gazów,zgromadzonych przez turbo- ,i tu zaczyna działać nasz Blow Off.Silnie skompresowane ćiśnienie które jeszcze przez chwile doładowywuje rozpędzone turbo-zaczyna podnośić tłoczek go góry,a z Blow Off wydostaje się upragniony syyk, i gine nasza nieprzyjazna turbo dziura.

 

Dlatego ważne jest dobranie odpowiedniego zaworu - za mocny nie bedzie działal wcale,a za słaby może tylko rozszczelniać nasz kanał dolotowy.Zawory WasteGate są droższe,mechanicznie regulują ciśnienie w kanale - często mylone w Polsce przez laików z Blow Offami,nie wydają syku.

 

Głośność Blow off zależy od doładowania silnika i od tego jak dociskamy gaz.Dociskając w koncowej fazie rozpędzania samochodu i zdejmując gwałtownie nogę z gazu uzyskamy najgłośniejszy syk. ;).

 

ZASADA DOBIERANIA BLOW OFF.

 

Zawory blow off dobieramy w zależności od mocy naszego samochodu.Z zasady czym mniejszy kanał wlotowy Blow Off,tym powinien być założony do silnika z mniejszym doładowaniem"disel".Z zasady,gdyż wszystko zależy od twardości sprężyn które są w nim zainstalowane.Więc zanim kupisz zawór zapytaj sprzedającego jaki zawór powinieneś kupić."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił

ciekawe czy ktoś ma w 1.1... hmm

 

nie wziąłeś pod uwagę tego, ze połączenie silnika wolnossącego z blow offem nie istnieje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
GOLDI
bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił

ciekawe czy ktoś ma w 1.1... hmm

 

nie wziąłeś pod uwagę tego, ze połączenie silnika wolnossącego z blow offem nie istnieje!

 

wiem do czego służy blow off i jak działa i właśnie szkoda ze ja nie mam silnika np 2.0 :rozpacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Banan

Q34 wyprzedziles mnie :-D, sam chcialem to wkleic :hyhy:

 

hehe

 

pozdro

 

P.s kumpel w nissanie ma bowa, poza orchona silnika niezle to sobie psyczyy :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił

ciekawe czy ktoś ma w 1.1... hmm

 

nie wziąłeś pod uwagę tego, ze połączenie silnika wolnossącego z blow offem nie istnieje!

 

wiem do czego służy blow off i jak działa i właśnie szkoda ze ja nie mam silnika np 2.0 :rozpacz:

 

czy 1.1 wolnossący czy 2.0 wolnossący nie ma różnicy...

 

Blow off nadaje się tylko do silnika turbodoładowanego, zarówno do 1.1 jak i do 2.0!

Share this post


Link to post
Share on other sites
GOLDI
bo nikt tego w Polsce chyba jeszcze nie robił

ciekawe czy ktoś ma w 1.1... hmm

 

nie wziąłeś pod uwagę tego, ze połączenie silnika wolnossącego z blow offem nie istnieje!

 

wiem do czego służy blow off i jak działa i właśnie szkoda ze ja nie mam silnika np 2.0 :rozpacz:

 

czy 1.1 wolnossący czy 2.0 wolnossący nie ma różnicy...

 

Blow off nadaje się tylko do silnika turbodoładowanego, zarówno do 1.1 jak i do 2.0!

 

wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

pisalem do jakiegos goscia na allegro i polecil mi cos takiego do 2.0

 

http://www.airbrush.host4e.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=3&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=113&vmcchk=1

 

 

co Wy na to ?

 

[ Dodano: 25-08-2007, 22:02 ]

Banan, a jakis problem ten twoj kumpel mial z zakladaniem tego czy byle jaki warsztat to zrobi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Banan
pisalem do jakiegos goscia na allegro i polecil mi cos takiego do 2.0

 

http://www.airbrush.host4...id=113&vmcchk=1

 

a do 1.4 HDi bedzie pasowac?? :hyhy:

 

[ Dodano: 25-08-2007, 22:02 ]

Banan, a jakis problem ten twoj kumpel mial z zakladaniem tego czy byle jaki warsztat to zrobi ?

 

on zamowil to ze stanów (ma nissana 200SX S14a), montowalismy to w garazu metoda prob i bledów - to chyba tak ma byc a to tak - jak narazie nie ma problemów z niczym, czyli chyba dobrze to zamontowalismy.

P.s tyle ze on za swojego HKSa dal ok 1000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34

no to co ? zamawiamy? : )

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek
- większa dynamika po zmianie biegów

 

- przedłuża żywotność turbiny

 

- robi piekny odgłos gdy zmieniamy biegi

 

panowie ;)

kurcze... te wszystkie argumenty są spoko, ale blow off sprawdza się jedynie przy dużych doładowaniach ;). Wtedy mamy wzrost dynamiki, bo z tym powietrzem faktycznie nie ma co zrobić jak się zamyka przepustnica. Przy obiegach wtórnych-zamkniętych jak np. we wszystkich 1.8T takie zabawki mogą conajwyżej:

1. spowolnić reakcję na gaz

2. wysypać błąd na komputerze

3. w najlepszym wypadku tylko nieznacznie osłabić osiągi przy normalnej jeździe, pozostając bez wpływu na jazdę oporową...

 

oczywiście dźwięk rekompensuje wszystkie niewygody :]

 

W dizlu oczywiście da się wszystko zrobić, ale dizel jest od dziecka przystosowany do tego, żeby sobie z nadmiarem ciśnienia radzić:

 

w dizlu nie ma przepustnicy - co to znaczy? Ano to, że nic się nie stanie jak zdejmiecie nogę z gazu - paliwo zostaje odcięte, a nadmiar powietrza z turbo tak jak poprzednio - trafia do komory spalania, a stamtąd bezpośrednio w wydech. Nic nie wraca, nic się nie uszkadza...

 

Fakt istnienia przepustnicy w benzyniaku to jeszcze jeden ciekawy patent - z chwilą zdjęcia nogi z gazu wytwarza się ogromne (stosunkowo) podciśnienie, które jest w stanie poruszyć (odessać) zawór/membranę/tłoczek, który w tym momencie się otwiera i spuszcza resztki powietrza, powodując cudowne woooooooooooossshhhhhhh..

 

teraz powiedzcie panowie, jak chcecie sterować klasycznym blow offem w dizlu? Jak już wymyślicie, to dajcie znać ;)

 

W grę wchodzą chyba tylko jakieś wynalazki elektryczne, z czujnikiem położenia pedału gazu...

 

Zupełnie inną historie stanowią akustyczne zabawki, które można podłączyć do czegokolwiek... duży głośnik + mały układ elektroniczny i czujnik ciśnienia (ew. położenia pedału gazu) i macie dźwięk blow offa z subaru imprezy w każdym samochodzie :P nawet wolnossącym dizlu :}

Share this post


Link to post
Share on other sites
Q34
Zupełnie inną historie stanowią akustyczne zabawki, które można podłączyć do czegokolwiek... duży głośnik + mały układ elektroniczny i czujnik ciśnienia (ew. położenia pedału gazu) i macie dźwięk blow offa z subaru imprezy w każdym samochodzie :P nawet wolnossącym dizlu :}

 

he he he -- doobre :)

 

a tak na serio to dzieki za rozjasnienie sytuacji ... czyli suma sumarum nie warto sie w cos takiego bawic , bo i tak nic nie da? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...