Jump to content
Sign in to follow this  
APROPO

Wentylator

Recommended Posts

APROPO

Jade sobie dzisiaj i slysze ze wentylator na chlodnicy zaczyna sie krecic, malo tego dzwiek jest dosc glosny i denerwuje, olalem, po paru km stop na zegarach zaswiecil sie 2 razy i wskazowka od temp plynu w chlodnicy posza na maxa w gore a po chwili powoli zaczela opadac. po paru minutach znowu to samo, niby teraz nic sie nie dzieje ale jednak cos nie tak :? olac czy szukac przyczyny ?

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kudlacz

czyzby tenisistka pokazala pazoorek chyba bedzie najlepiej jak udasz sie do jakiejs stacji obsloogi "mechaniora" bo ASO nie polecam z wiadomych powodow :P:P €€€€€

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Podjedź do jakiegoś mechanika samochodowego. Niech obada czy silniczek od wentla się skończył. Jak tak to czym prędzej wymieniaj póki nie jest za późno. Masz spory motorek i on potrzebuje wydajne chlodzenie. Mój "młynek do kawy" potrzebowal tylko gorący nadmuch na trójkę i otwarte na full szyby :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

mam znajomego ktory moglby to zrobic ale zanim do niego pojade chcialbym wiedziec o co cho z tym wiatrakiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
NOWY

Po wielu doświadczeniach jakie mi zapewnił mój pug, wniskuję że masz do wymiany wentylator(tzn.silniczek a dokładnie to pewnie sie wyrobiła lub skszywiła ta ośka na której jest śmigło - to i tak jest nierozbieralne). W zeszłym roku w lecie też tak miałem,went. warkotał,wył,grzechotał i myślałem że odleci razem z moim pugiem.Kupiłem kompletny wentl. sam wymieniłem i jest cycuś!Tylko radzę kipić nowy,bo używka może za tydzień się również rozj... Ale zanim kupisz sprawdż go na krótko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fuksa

Ja miałem sytuację kiedy wiatrak padł i na światłach też wskazówka podskoczyła do maksimum skończyło się to przytarciem silnika i spaleniem uszczelki pod głowicą. Z tego co piszesz nie wiem do końca czy przegrzałeś to auto czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mecenas

a moze termostat swiruje??

 

miałem tak w tico

 

temp max kontrolki migaja wiatrak max obrotów a płyn w chłodnicy chłodny

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

no moze moze, puki co wiecej sie to nie powtorzylo wiec chyba oleje to

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

ale z olewaniem tez uwazaj bo jak dostanie temp ze duzej to moze być kuku :/

 

a awaria wentyla to w pugu niestety dosc popularna sprawa...

Carlos powinien sie tu wypowiedziec, on silniczek wymieniał u siebie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Swoop

Jeśli wyje Ci tylko czasami jak się włącza wentyl, to znaczy, że padło Ci łożysko w silniku wentylatora. teoretycznie jest to nierozbieralne, ale u mnie znajomy wymienił łożysko i wszystko grało. Poza tym łożysko jest tam strasznie małe i bardzo trodno znaleźć odpowiednie, ale na moje potrzseby zostało przystosowane inne...

 

IMO lepiej poszukać nowey/używany silniczek i po kłopocie bądź zaadoptować z innego samochodu (był już podobny wątek na forum)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Silniczek wentylataora nie ma łożysk a panewki ślizgowe. Ale się doktoryzuję :wink:

Jak ci podejdzie woda na ośkę i lekko przyrdzewieje to wyciera panewkę. Jak widać da się to wymienić ale jak już ośka przykorodowała to jest to naprawa tak na chwilę (pewnie rok). Albo wymiana silniczka albo inny solidniejszy :twisted: z normalnymi łożyskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal

Da sie to naprawic

W weekend naprawialem swoj.

Kto byl na zlocie w czerwcu to slyszal moj terkot.

 

Mam fotki wiec zrobie foto story jak znjade chwile czasu.

Genealnie zasada jest zeby plotkiem punknca w mozliwie jak najblizej czopa/walka.

tedy sie one wyginaja do srdoka i przyciskaja lozyska slizgowe (kasuje sie luz) zrobilem to pierwszy raz dokladnie wwe wrezsniu 2003 wiec wtzrymalo ponad 1,5roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

kwestia tez chyba tego ile razy i jak czesto mozna tak pukać... młotkować... (zanim sie rypnie na amen..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal

tydzien temu mlotkowalem drugi raz i mysle ze straczy do wiosny i bedzie znim koniec.

 

zawsze to te kilka mieseicy dluzej pochodzi. A wyjac trzeba i tak gdy sie zmienia, wiec spawdzic czy w oklicy jakis jest, zakleac drugie autko i wyjac zobaczyc czy da sie naprawic jak nie wsadzic inny

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

a pytanie teoretyczne... czy samo "śmigło" jest wymienialne? czy to jest jako całość?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Smigło jest wymienialne

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

dobra u mnie problemy sie skonczyly, byc moze byla to wina zle zamocowanego dolotu powietrza i zdarzylo mu sie zwariowac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fuksa

Myśle ze śmigło nie jest wymienialne jako osobny podzespól a nawet wiecej niż myśle

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

widze tu sprzeczne opinie... :D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

No to powiem tyle. Śmigło demontowałem. Wystarczy tylko zawleczkę wyciągnąć i zchodzi z ośki. Następnie trochę to śmigło "przytuningowałem" i założyłem na nowy silniczek z trochę grubszą ośką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no to czyli sprawa jasna?

 

bo mi chodzi o taki efekt (wiem ze ludzie to robili - co prawda na silniku 2.0 to widzialam, gdzie ten wiatrak jest nieco inny - pelniejsze "smigła" - ale wydaje mi sie ze mocowanie nie powinno sie sporo roznic? ) zeby to sciągnąc - (samo smigło-wiatrak) i polakierowac... tylko tez mysle czym - zeby temperature wytrzymalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RAAH

Witam serdecznie

 

Chciałem zapytać o następujący problem dotyczący awarii niewłączającego się wentylatora (P206 1.4 8V)

 

Wentylator się nie włącza po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika, natomiast po podłączeniu "na krótko" - działa.

Termostat jest nowy,

czy przyczyną może być uszkodzony; bezpiecznik, przekaznik (w jednym ASO mówią że przekaznika nie ma przy tym silniku a w innym ASO mówią że jest, ale nie chcą powiedzieć w jakim miejscu) :(

 

Mam równierz pytanie, gdzie można ściągnąć książke "P 206 - Sam naprawiam" ?

 

 

jestem tutaj "nowy"

za wszelkie uwagi dziękuje

 

 

służe swoją pomocą ewentualnym użytkownikom Vectry

oto link do strony forum

 

http://forum.vectraklub.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites
GRETZ
Chciałem zapytać o następujący problem dotyczący awarii niewłączającego się wentylatora (P206 1.4 8V)

z klimą - czy bez :?: :?:

bo jak z klimą ro jest jeszcze rezystor I i II bieg wentylatora

 

Więcej TU

Share this post


Link to post
Share on other sites
RAAH

nie ma klimatyzacji,

wykręcając włącznik termiczny z chłodnicy i zwierając styki też nie załącza :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Mam równierz pytanie, gdzie można ściągnąć książke "P 206 - Sam naprawiam" ?

ktoś tutaj na forum gdzies wrzucał link do ksiazki Dietera Korpa ;-) trzeba poszukac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...