Jump to content
Sign in to follow this  
losdamianos

PIERWSZY CITROEN C2 TURBO W POLSCE !!!

Recommended Posts

losdamianos

Witam!

 

Zdaję sobie sprawę, że C2 to nie 206 jednak silniki są niemal identyczne a same auta maja więcej cech wspólnych niż różnic, dlatego chciałbym się z wami podzielić moim projektem. Uważam, że jest dosyć ciekawy z racji tego, że jest to pierwsze C2 turbo w Polsce i jedno z niewielu w Europie.

 

Gdy zabieraliśmy się do pracy to nie było też żadnych turbo kitów do C2i dlatego był to taki dosyć interesujący eksperyment. Kolejną sprawą jest zastosowanie pewnego bardzo ciekawego rozwiązania, o którym będzie mowa później.

 

Zatem zaczynam...

 

OGÓŁY:

- Auto: Citroen C2 VTS

- Rocznik: 2005

- Właściciel: losdamianos :)

- Pojemność: 1598 cm3

- Moc: 186 KM

- Max. moment obrotowy: 228 Nm

- Przysp. 0-100 km/h: ~6,5 sek.

- Zużycie paliwa: 11.50 l/100km (miasto)

- Rodzaj paliwa: PB98

- Plusy i minusy pojazdu:

Twardy jak deska i bardzo głośny ale sam już nie wiem czy to zalety czy wady ;) a poza tym to naprawdę elastyczny motor w małej i lekkiej budzie dobrze się sprawdza na mieście

- Opis: Citroen C2 VTS (mały ale wariat)

w serii:

125 PS i 151 Nm

8,3 sek. 0-100 km/h

Alufelgi 16’’ Suzuka

Dodatkowe ospojlerowanie

Obniżone i utwardzone zawieszenie

Większe tarcze z przodu (wentylowane) + tarcze z tyłu (nie wentylowane)

 

TUNING

- Szyby przyciemnione na czarny kolor

- Car audio by Extreme Car Audio, strojone w VIP Audio (mało ważąca instalacja) :)

- Reflektory przerobione na bi-ksenonowe (soczewki od E klasy)

- Instalacja TURBO – Grabowski Powered

- Wylot na masce – każdy po troche

- Dodatkowe wskaźniki – też każdy po troche :)

 

SILNIK

- Sterowanie – autorski projekt Pana Grzegorza Grabowskiego, szczegóły objęte tajemnicą

- Turbo od Volvo S60, seria: TD04-16T

- Kolektor seryjny, przerobiony pod TURBO

- Układ wydechowy 2,36 cala z kwasówki, cały przelotowy, jeden tłumik przelotowy, bez katalizatora

- Dolot ze stożkiem K&N

- InterCooler – od jakiegoś fiata turbo diesla

- Pompa paliwa - (chyba seria)

- BOV - seryjny, zintegrowany ze sprężarką, w układzie zamkniętym

 

WNĘTRZE

- Dodatkowe wskaźniki na słupku - Auto Gauge Defi style (temperatura wody, BOOST, EGT)

 

CAR AUDIO

- Lekka, prosta instalacja 6.1 uprzyjemniająca stanie w korkach, opierająca się głównie na komponentach Alpinie i JBL + wytłumienie drzwi i boczków oraz wstawione dystanse

 

CIEKAWOSTKA !!!

Zastosowanie siłownika elektromagnetycznego do dynamicznego sterowania WestGate’em i mapami paliwowymi (Zdjęcia nr 17 i 18)

 

W skrócie działa to tak, że pod pedałem gazu jest włącznik stykowy, który przy wciśnięciu gazu w opór zamyka obieg elektryczny i uruchamia tym samym siłownik. Siłownik za pomocą układu linek i sprężyn przestawia WestGate’a oraz wysyła sygnał do sterownika o zmianę mapy paliwowej.

 

Mówiąc bardziej po ludzku – gdy operujemy gazem nie wciskając go do podłogi doładowanie jest znikome, silnik jest troszkę dynamiczniejszy a zużycie paliwa jest wręcz seryjne. Gdy jednak wciśniemy gaz do oporu, WestGate się przestawia, mapa paliwowa się zmienia i mamy 186 koni i 230 Nm pod maską ;).

 

Największa zaletą tego rozwiązania jest to, że w każdej chwili sam mogę decydować czy silnik ma być „seryjny” czy doładowany. Pozwala to zaoszczędzić duże ilości paliwa, i to zarówno na trasie jak i w mieście. Po przejechaniu 1500 km z tym układem wychodzi w sumie, że spalanie jest równe seryjnemu, ewentualnie może wzrosnąć średnio o 0,5 litra na 100 km, ale to też może być kwestia tego, że teraz częściej chce sie wykorzystywac moc :)

 

TERAZ FOTY:

 

Zdjęcie nr 1 - Przód przed modyfikacjami

01_Przod_seria.JPG

 

Zdjęcie nr 2 - Przód po zalożeniu Turbo, IC i filterka

02_Przod_IC_i_filtr.JPG

 

Zdjęcie nr 3 - Widok na turbo

03_Turbo_gora.JPG

 

Zdjęcie nr 4 - Turbo z bliska (obecnie jest na nim płytka osłaniająca maskę przed gorącem)

04_Turbo_gora_zoom.jpg

 

Zdjęcie nr 5 - Turbo, widok z prawej

05_turbo_bok_prawy.JPG

 

Zdjęcie nr 6 - Turbo, widok z lewej

06_turbo_bok_lewy.JPG

 

Zdjęcie nr 7 - Wydech, początek

07_%20wydech_poczatek.JPG

 

Zdjęcie nr 8 - Wydech, środek

08_wydech_ciag_dalszy.JPG

 

Zdjęcie nr 9 - Końcówka wydechu

09_tyl_nowa_koncowka.JPG

 

Zdjęcie nr 10 - Widok na filtr (obecnie jest lekko osłonięty przed wodą i błotem)

10_widok_na_filtr.JPG

 

Zdjęcie nr 11 - Zegary na biało

11_zegary_biale.jpg

 

Zdjęcie nr 12 - Zegary na czerwono

12_zegar_czerwone.jpg

 

Zdjęcie nr 13 - Wylot gorącego powietrza na masce (trzeba było zrobić, i to koniecznie)

13_maska_z_prawej_daleko_i_lapmy.jpg

 

Zdjęcie nr 14 - Wylot z bliska (profi robota :) pozdro dla Pawła)

14_maska_z_lewej_Blisko.jpg

 

Zdjęcie nr 15 - Odetkany grill (do chłodzenia atmosfery pod maską - tędy zasysya zimne a maską wychodzi)

15_odetkany_grill.JPG

 

Zdjęcie nr 16 - No i rezultaty - wykresik na hamowni

21_Nowy_wykres-186_KM.jpg

 

Zdjęcie nr 17 - A tu dorobiłem własnie fotki tego mechnizmu (ten srebrny cylinderek po lewej) do sterowania WestGate'em i mapami, ale zeby to dobrze skumac to najlepiej zobaczyc

18_silownik.jpg

 

Zdjęcie nr 18 - Jeszcze raz to samo

19_silowni_poziom.jpg

 

Zdjęcie nr 19 - A tu moje klosze przerobione na bi-ksenony, pokazuje bo tez profi robota, pozdro dla chlopakow z VIP Audio!

20_lampa_ksenon.jpg

 

 

Na koniec dodam, że z modyfikacji silnika jestem szalenie zadowolony. Auto przejechało już niemal 10 tyś km całkowicie bezawaryjnie a dynamika jest po prostu nie do porównania.

 

Zachęcam innych do przecierania szlaków ;)

 

Z chęcią odpowiem na wszelkie pytania, jeśli tylko będę potrafił.

 

Pozdrawiam!

 

Losdamianos

Share this post


Link to post
Share on other sites
focus

fajnie fajnie, C2 zawsze mi sie podobalo.

 

tyle ze nie rozumiem, czemu sie chwalisz na forum innej marki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25

gratuluje pionierskiej przeróbki i życzę miłych wrażeń z użytkowania małego potworka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
Z chęcią odpowiem na wszelkie pytania
Koszta turbo i całego jego osprzętu ? (jak nie tu, to na PW)

 

Jestem pod wrażeniem ... Przyrosty są ogromne !

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Gratuluje przerobki, piekny potworek. Mimo ze inna marka to tez bedzie milo sie spotkac na jakims spocie :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

Gratuluję pomysłu i determinacji!

 

na pewno świetnie jeździ. Jak już pojawiłeś się na forum to nie ma bata i na spota przyjeżdżaj :) Nie sądziłem, że sama seria jest taka mocna...a z turbiną to już kosmos :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Gratulacjje.

 

Ja to auto kojrzarze z pewnego odcinka Czasu Tuningu. Bylo pokazane w parze z Mondeo ST220. W ramach prezentacji naglosnienia w ECA.

 

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

o rany! :D ależ to musi zapie... :DDDDDDD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chorus

Projekt super, najlepsze, że wszystko się udało!

 

A jak to musi ZA... jechać, to mniej więcej imaginuję, ostatnio jechałem Clio RS => 200 HP...

 

I najgorsze jest to, że to jest mega za$%^&*(, a ja ciągle chciałbym więcej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail

Przepraszam ze jestem mało delikatny ale ...

 

ile ??

 

Około...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos
fajnie fajnie, C2 zawsze mi sie podobalo.

 

tyle ze nie rozumiem, czemu sie chwalisz na forum innej marki...

 

Dlatego że ja go zaprosiłem i zaproponowałem by przedstawił swój projekt tutaj i dlatego że męsko potraktował silnik rodem z PSA czyli w sumie od Peugeotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
tyle ze nie rozumiem, czemu sie chwalisz na forum i nnej marki...
:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:

 

chocby dlatego, że to też francuz, co wiecej, ten sam koncern, co wiecej TEN SAM SILNIK, i komuś z nas opis i to PROFI opis guide krok po kroku moze sie przydać. Możemy się uczyć od kolegi losdamianos.

 

gratuluje projektu!!!!! SUPER ROBOTA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szisz

GRATULACJE :hurra:

fajnie że są ludzie którzy podejmują się takich przemian :D :hyhy: :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
eMeM

a to w czasie deszczu woda przez ta maske nie wlatuje ? ;)

 

moc moze nie jest szczegolnie duza ale w tak malym autku subiektywne odczucia musza byc naprawde konkretne

 

najwiekszy + za brak oznaczen vts czy innych turbo na klapie :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom206

Czesc Damian

Miło, że wpadłeś na forum :) i przedstawiłeś swój projekt.

Akuratnie wczoraj miałem okazje oglądnąć C2 i byłem pod wrażeniem, byłbym pod większym, gdyby pogoda dopisała i jazda nie skończyła się na dwójce ;) Z wczorajszego spotkania dużo się dowiedziałem, co na pewno zaowocuje przy pracy nad moim silnikiem, a tej pracy będzie dużo, więc pomoc się przyda :)

 

Francuzy też mają potencjał :hyhy:

:zdrowko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos

Dal mnie dużym plusem jest to że auto jest jeszcze dość praktyczne, i co najważnieksze wygląda ładnie, lekko stylistycznie zmodyfikowane bez przesady:ze smakiem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
łysy

Jakbym miał takie auto też bym się chciał pochwalić. Fura konkretnie zrobiona. Już widzę te miny kierowców swoich "superszybkich maszyn" (calibra, golf 3 albo inne bmw) ,których to autko, jest w stanie "objechać". Tylko pogratulować. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

losdamianos, gratuluję udanej modyfikacji.

 

co wiecej TEN SAM SILNIK
Nie bluźnij córko. To jest trochę inny silnik. Już sama moc o tym świadczy (110KM vs 125KM). O ile wiem, inne są wałki i soft. Co jeszcze, nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
losdamianos
Jak już pojawiłeś się na forum to nie ma bata i na spota przyjeżdżaj

 

no ja z miła chęcią. tylko dajcie znac gdzie i kiedy. i oby pogoda dopisala :)

 

Ja to auto kojrzarze z pewnego odcinka Czasu Tuningu. Bylo pokazane w parze z Mondeo ST220. W ramach prezentacji naglosnienia w ECA.

 

no zgadza sie. bylem wtedy jeszcze ze swoim audio. na dzien dzisiejszy audio jeszcze się trochę podrasowało ale i odchudziło

 

o rany! ależ to musi zapie... :DDDDDDD

i

A jak to musi ZA... jechać, to mniej więcej imaginuję

 

no co bede duzo mowic. oczywiscie na drodze jest jeszcze duzo szybszych aut,

ale wrazenia z jazdy takim pudełkiem sa bezcenne !!

niewielka masa, krótki rozstaw osi - kierownice czasami trzymam zębami

 

moc moze nie jest szczegolnie duza ale w tak malym autku subiektywne odczucia musza byc naprawde konkretne

 

dokładnie :)

a to w czasie deszczu woda przez ta maske nie wlatuje

 

troche leci, ale to musi konkretnie padać i musisz stać w miejscu. to wtedy troche leci na kolektor wydechowy i para leci i syczy i z C2 robi sie mały parskający byczek. hehehhe :rotfl

mam nadzieje, ze mu to nie zaszkodzi

 

Już widzę te miny kierowców swoich "superszybkich maszyn" (calibra, golf 3 albo inne bmw) ,których to autko, jest w stanie "objechać".

 

- bezcenne :]

 

To jest trochę inny silnik. Już sama moc o tym świadczy (110KM vs 125KM). O ile wiem, inne są wałki i soft

 

no oba silniki sa z tej samej rodziny TU5. w VTS'ie są ostrzejsze wałki, wydajniejszy kolektor wydechowy i lekko podciągniety soft.

 

 

 

Ciesze sie bardzo, ze jest duze zainteresowanie. jeszcze bardziej sie ciesze, ze moge cos pomoc.

 

naprawde, jesli ktos ma w planach turbo i jeszcze sie waha czy to zrobic, to niech to robi.

 

ja na zastanawianiu spędziłem ponad pół roku i teraz wiem, że był to czas zaje...biście stracony

 

nie wazne czy masz VTS'a czy silnik 1.1 (akurat 1.1 to grabowski tez uturbil - w citroenie C1 na 120 KM)

 

FUN z jazdy jest niemiłosierny !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter
w citroenie C1
w C1 jest 1.0 o trzech cylindrach i mocy chyba 68 BHP. W peugeotach i citroenach 1.1 to 4 cylindrowe 60 BHP.

 

akurat 1.1 to grabowski tez uturbil - w citroenie C1 na 120 KM
robi wrażenie :D moc wzrosła prawie o 100% !

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Nie bluźnij córko. To jest trochę inny silnik
:P :P :P true true, to nowsza konstrukcja, czepiasz sie synu :P ale baza ta sama i jednak ciagle PSA, wiec podejrzewam ze 3/4 pomysłów mozna spokojnie podpatrzec ;-)

 

- kierownice czasami trzymam zębami
i o to chodzi!

 

i jeszcze sie waha czy to zrobic, to niech to robi.
człowieku kusisz........ najpierw Alanos opowiadał mi o Twoim projekcie, ale ja miękka faja, nie nie nie, musze najpierw inny silnik znalezc, odlozyc kase, spora ingerencja jednak, e nie, moze pozniej..... ale teraz kiedy to widze with my own eyes..... kusi jak diabli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Witam,

gratuluje projektu, dużo o nim czytałem na streetracing.pl, jak również jakieś tam małe kille opisywane przez innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
losdamianos
w C1 jest 1.0 o trzech cylindrach i mocy chyba 68 BHP. W peugeotach i citroenach 1.1 to 4 cylindrowe 60 BHP

 

dokładnie, to właśnie ten silnik uturbił, tylko mi sie cos pomylilo. Uzyskali z niego 110 KM

 

jakies 1.1 tez bylo i tam bylo 120 KM tylko nie pamietam co to za auto bylo, chyba seicento

 

losdamianos napisał/a:

akurat 1.1 to grabowski tez uturbil - w citroenie C1 na 120 KM

robi wrażenie moc wzrosła prawie o 100% !

 

no generalnie to oni sie trzymaja zasady, zeby przy softowych Turbo nie przekraczac 100 KM z litra pojemności silnika. Ale jak widac, to zawsze wychodzi troche wiecej, tak jak u mnie: z 1.6 powinno byc 160 KM a jest 186 :]

 

baza ta sama i jednak ciagle PSA, wiec podejrzewam ze 3/4 pomysłów mozna spokojnie podpatrzec

 

oj chyba nawet wiecej niz 3/4

 

ale ja miękka faja, nie nie nie, musze najpierw inny silnik znalezc, odlozyc kase, spora ingerencja jednak

 

a po co inny silnik, szkoda zachodu zeby swapa robic, to jest robota mega trudna, czasochlonna i zawsze sa jakies problemy i niespodzianki. no chyba ze starsznie Ci zalzey.

 

z Twojego 1.4 tak bez problemu moznaby zrobic 140 KM - 150 KM zgodnie z zasada, o której mowilem wczesniej. I jesli silnik jest zadbany i nie mial zadnych awarii wczesniej to bedzie smigac z tym turbo dlugo i szczesliwie. i nawet nie mowie jaka mine mialby wlasciciel np 206 S16 jak takie 1.4 by go objechlo spod swiatel :rotfl

 

a jak bedzie malo to tak jak u mnie... furtka szeroko otwarta na wszelkie upgrade'y. w tej chwili moja instalacja pracuje na 20 moze 25%

 

co do ingerencji w silnik to takowej w ogole nie ma. cały bajer Soft Turbo polega na tym, zeby seryjnego motoru i jego elektroniki nie dotykac. cala instalacja jest zrobiona calkowicie dookola tak, ze silnika w ogole sie nie dotyka a elektronika o niczym nie wie

 

mozna ewentulanie porozmawiac o wiekszym obciazeniu silnika, to owszem. ale przy zachowaniu zdrowego rozsadku wszystko powinno smigac jak nalezy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

Wiem, że o pieniądzach sie nie rozmawia, ale powiedz proszę tylko czy zmieściłeś się w 10 tys?

Share this post


Link to post
Share on other sites
losdamianos
Wiem, że o pieniądzach sie nie rozmawia, ale powiedz proszę tylko czy zmieściłeś się w 10 tys

 

napisze na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×