Jump to content
  • Similar Content

    • Viteq
      By Viteq
      Mam w swoim samochodzie centralny zamek, sterowany przekręceniem kluczyka w drzwiach, co bywa upierdliwe jak np. Chcę tylko coś wrzucić do bagażnika. 
      Dzięki uprzejmości użytkownika Stackburn, który rozszyfrował mi VIN, dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy o moim nowym samochodzie. Jeśli dobrze rozumiem, również tego, że wyposażony jest w zdalnie sterowany centralny zamek. Niestety posiadam tylko jeden kluczyk, bez pilota. 
      Jak sprawdzić czy w aucie faktycznie znajduje się odbiornik sterowania centralnym? Jak on wygląda i gdzie powinien się znajdować? 
      Jest możliwość po prostu dokupienia gdzieś czystego klucza z pilotem i zaprogramowania go (wiem, że w niektórych autach to można zrobić samemu sekwencją przekręceń w stacyjce i wciśnięć na pilocie)?
    • MiSz
      By MiSz
      Witam,
      wyciągnąłem akumulator z auta (206, 2002 rok) i po włożeniu go z powrotem centralny zamek nie reaguje. Akumulator jest sprawny i w pełni naładowany, a bateria w pilocie zmieniona. Do środka nie mogę się dostać ponieważ zamek nie działa, a mam tylko jeden - w drzwiach kierowcy.
       
      Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia?
      Czy ktoś wie jak sobie mam z tym poradzić?
    • karoleczek
      By karoleczek
      Witam
      Jestem od niedawna szcześliwym posiadaczem 206-stki . Od sprzedawcy usłyszałem że centalny zamek z pilota nie działa bo wymieniał baterie i wystarczy go zakodować tylko itp.. W każdym razie z pilota nie działa:suchy (ale działa z kluczyka:))) po próbie zakodowania ( nie pomogło ) i po przeczesaniu forum dowiedziałem się, ze może to mieć związek z tym że był wymieniany w moim wozie przełącznik zespolony ( nie przeze mnie lecz poprzedniego właściciela ) i ten nowy nie posiada modułu centralnego zamka z pilota:/: . Po tym krótkim wstępie, pytanie właściwe.
       
      Czy coś takiego http://allegro.pl/peugeot-206-sterownik-centralnego-zamka-2-piloty-i3315383257.html będzie u mnie działać ? Czy brak modułu centralnego zamka definitywnie przekreśla moje marzenia o otwieraniu autka drogą radiowa :niepewny
       
      Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość - mój pierwszy post.
    • dexter92
      By dexter92
      witam od niedawna jestem posiadacza peugota 206 1,4 8v 2002 r i już pojawiają sie pierwsze problemy
      1 . dotyczy centralnego zamka a mianowicie działa jak chce czasem zamknie sie z pilota a przeważnie zamki zaskoczą ale po sekundzie sie otwieraja i trzeba zamek zamykac z kluczyka i tam takze czasem zamknie 3 zamki a czasem tylko od tych drzwi w których jest zamykany podejrzewam wine od tego czujnika ze niby drzwi nie domkniete ale nie wiem gdzie ten czujnik w drzwiach jest
       
      2 . dotyczy kierunkowskazu prawego podczas uzycia go działa on bardzo szybko a efekcie jest jakies zwarcie i lampy z prawej strony migają a gdy włacze awaryjne to kierunkowskaz normalnie działa
       
      3 .dotyczy jakiegos klucza który wyswietla mi sie obok przebiegu ponoć to od serwisu ale wyczytalem ze da sie samemu to skasowac i zrobiłem tak jak było tam napisane czyli przekreciłem kluczyk i przytrzymałęm guziczek ten po prawej w liczniku i jedynie co to wyzerował mi sie przebieg jednorazowy a klucz nadal jest
    • sebah2o
      By sebah2o
      Witam,
      Posiadam Peugeota 206 1,4hdi z 2007 roku, bez żadnej elektryki. Dołożyłem do tego auta centralny zamek oraz elektryczne szyby z anglika też 1,4 hdi ale z 2003 roku. Mój problem polega na tym, że na moim bsi oraz ecu samochód odpala, ale nie chce uruchomić szyb ani centralnego (zmiana w bsi przez pp2000 nic nie pomogła). Wsadziłem zestaw startowy z anglika(bsi, ecu, stacyjka, transponder oraz kluczyk) – w nim chodzi centralny zamek oraz elektryczne szyby ale za to nie mogę odpalić auta, kręci ale nic się nie dzieje. Czy można wrzucić na mój bsi ustawienia dotyczące elektryki z drugiego auta a zostawić ustawienia silnika? Czy może być różnica w podłączeniu wiązek kabli dlatego nowszy bsi nie widzi tej elektryki?? Co można zrobić żeby to chodziło, bo już 3 dzień siedzę i szukam rozwiązań.
kelly

[Guide] Jak wymienić kasetke zamka - centralny

Recommended Posts

kelly

Po co są w aucie awarie? Po to żeby nauczyć się o nim czegoś nowego.

 

Jak wiecie ostatnio po zlocie w Stegnie miałam akcje zamek centralny. Sprawdzaliśmy kable, sprawdzaliśmy kostki, zasadniczo wszystko co mogliśmy i na co pozwalała wiedza o zamkach. Aż w końcu zaczęło się rodzic podejrzenie ze to moduł. Ja wpadłam w spazmy, moje kochane ludki 206tkowe (Kasperek, Kudlaczek i SLKow miedzy golami :P) starały się mnie pocieszyć ale wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazywały jedno - Moduł! Kosztu modułu są very duże wiec kelcie rozpacz ogarnęła (jak się później okazało można założyć inny moduł pod oryginalne bebeszki zamka centralnego i będzie działał tyle ze w innym pilociku np. alarmu a nie w kluczyku).

 

Ale co trzeba zrobić gdy zaczynamy załamywać łapki? Dzwonimy do pana Zbyszka i tu wielki ukłon w jego stronę. Telefonicznie ustala się co nie działa i jakie są objawy po czym fachowiec po kilku chwilach ustala przyczynę usterki. Zamek w drzwiach pasażera!

 

I tu kolejny ukłon dla Nowego za znalezienie zamka na szrocie. Przy okazji wiem już czym się różni zamek z centralnym od zamka bez centralnego. Zamek został dziś założony i wszystko jest bardzo pięknie i miodowo. Kelcia się cieszy, pug się cieszy no i jestem o jedna rzecz mądrzejsza.

 

 

Jak sprawdzić co jest zepsute w centralnym?

 

Mój zamek odbijał przy zamykaniu i ogólnie auto nie chciało się zamknąć. Alarm nie zamykał, guzik w kluczyku tez nie, kluczyk sam tez nie.

 

1. Zdejmujemy klemę z akumulatora na 15 min

2. Jeśli to nie podziała odłączamy centralkę alarmu i sprawdzamy zamek czy się zamyka

3. Jeśli nadal odbija szukamy zamka „z problemem”

 

Jak znaleźć zamek „z problemem” :P ?

 

Zamykamy drzwi (klapa nie musi być zamknięta). I przekręcamy kluczykiem zamek w drzwiach kierowcy. Jeśli zamek się zamyka (zamyka całe autko) i otwiera spowrotem to znaczy ze to nie te drzwi. J Drepczemy do drzwi pasażera i tam to samo – kluczyk w zamek i przekręcamy. Jeśli zamkną się wszystkie drzwi i znowu otworzą to znaczy ze to klapa ale jeśli zamkną się tylko te drzwi a reszta drzwi zostanie otwarta to znaczy ze bingo – ten zamek jest walnięty.

Pamiętajcie ze zamki sprawdzamy kluczykiem a nie pilocikiem w kluczyku.

 

No i co nam pozostaje w tej sytuacji? Jedziemy na szrot i kupujemy kasetkę zamka ale z centralnym – czyli musi mieć gniazdo do wpięcia kostki.

 

Nowa kasetka wygląda tak:

 

p82700080pa.th.jpg p82700099ik.th.jpg

 

 

Wymiana kasetki zamka

 

1.wypiąć kostkę

 

p82700107hp.th.jpg

 

 

 

2. odkręcić trzy śruby na wewnętrznej, bocznej części drzwi

 

p82700115vn.th.jpg

 

3. odczepić cięgno A ; pociągnąć je (powinno być "klik" i już odpięte) w miejscy łączenia z mechanizmem klamki zewnętrznej.

UWAGA! Cięgna nie odczepiamy od kasety zamka, ale od mechanizmu klamki zew.

 

 

p8270014t5oy.th.jpg p82700163cs.th.jpg

 

 

4. teraz trzeba rozłączyć kasetę zamka od "bębenka" zamka(to jest ten element w który wkłada się kluczyk).

Jest to najtrudniejszy etap naszej wymiany. Plastikowy wypust połączony z "bębenkiem" wchodzi w "ucho" kasety zamka i aby to wyciągnąć najlepiej jest włożyć klucz w zamek drzwi i przekręcić tak, by można było przekręcić całą kasetę o około 90stopni do siebie.

UWAGA! trzeba uważać na dwa pozostałe cięgna, które nadal są połączone z naszą kasetą zamka.

Można trochę te cięgna powyginać, naciągać i przekręcać, ale w granicy rozsądku!

Niezbędna jest własna inwencja, trochę sprytu i dużo cierpliwości.

 

 

p82700152ad.th.jpg

 

 

5. gdy uporaliśmy się z punktem 4, to możemy zająć się cięgnem B, czyli cięgnem zakończonym plastikowym "dinksem :P" ryglujący drzwi od środka. Cięgno to jest na końcu zagięte w kształcie litery U więc trzeba trochę się nagimnastykować (przekręcając kasetę zamka w różne strony) żeby wyjąć je z mocowania.

WSKAZÓWKA! przy mocowaniu gdzie koniec cięgna przechodzi przez otwór jest też zapinka w którą wpięte jest cięgno. Należy najpierw wypiąć cięgno z zapinki!

I tu znowu niezbędna jest własna inwencja, trochę sprytu i dużo cierpliwości.

 

 

p8270010e2xr.th.jpg p8270017e2jz.th.jpg

 

6. na koniec zostaje do odczepienia cięgno C, czyli to które łączy naszą kasetę zamka z klamką wewnętrzną. Cięgno to jest na końcu zagięte w kształcie litery U więc trzeba trochę się nagimnastykować (przekręcając kasetę zamka w różne strony) żeby wyjąć je z mocowania.

Z odczepieniem cięgna C nie powinno być problemu, gdyż po odczepieniu cięgna A i B oraz "bębenka" zamka, możemy już swobodnie manewrować kasetą zamka.

WSKAZÓWKA! zalecam najpierw odpiąć cięgno ze wszystkich zapinek na odcinku klamka wew. a kaseta zamka.

 

p8270014o6lv.th.jpg

 

 

I zamek wyjęty

 

p82700197ej.th.jpg p82700184kl.th.jpg

 

7. montaż kasety centralnego zamka jw. tylko że w odwrotnej kolejności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Jeśli zamkną się wszystkie drzwi i znowu otworzą to znaczy ze to klapa

ha! piekn guide, ino trza by dodac male info (oczywiste zrreszta :D ) ze pięcio-drzwiowcy bedą mieli troszke wiecej sprawdzania ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: no tak troszke nie pomyslałam o tym :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio
Jeśli zamkną się wszystkie drzwi i znowu otworzą to znaczy ze to klapa

ha! piekn guide, ino trza by dodac male info (oczywiste zrreszta :D ) ze pięcio-drzwiowcy bedą mieli troszke wiecej sprawdzania ;):P

 

A to ciekawe :P Bo chyba w tylnych drzwiach nie ma czegoś takiego że jak się je zamknie od wewnątrz rygielkiem to się reszta drzwi zamyka... tak nie jest! Poza tym drogie Kobietki... jakbyście chciały zamknąc tylne drzwi kluczykiem? :D Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

zamków od wewnatrz tam nie ma, ale co teraz chcesz przez to powiedziec? ze tylne drzwi nie sa sprzezone z centralnym :przestraszony: ze jak pstrykniesz powiedzmy u kierowcy to co? tył sie nie zamknie?

wiec jak zacznie Ci nawalac czujnik zamkniecia drzwi np, to jak dojdziesz ktore to drzwi? przy 5d nie bedize wiecej roboty? :mur:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

Visterio, silowniki w 5 drzwiowym aucie tez sa tyle ze typu slave i centralny na tył tez jest wiec nie bardzo wiem o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotek

Witam

czy wyjscie na kabelki z zamka oznacza jego mozliwość centralnego sterowania? mam autko firmowo bez c.z. ale mam takie kostki, czy wiec moge jakims tanik kosztem zalozyc sobie CZ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
buba_1983

u mnie jest troche dziwnie z tym zamkiem centralnym ponieważ zamykając kluczykiem tym guziczkiem na nim migają mi kierunki i zamyka się tylko klapa a dzwi każde z osobna zamykają sie tylko kluczykiem .Zamykając dzwi kluczykiem ( mam 3 dzwiowy pug) lewe lub prawe obojętnie zamykam od razu klapę to mam ten centralny czy NIE???

może tylko nie jest podłączony

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

AniracK, kelly, odpowiem oc o mi chodzi po czasie ale zawsze coś ;)

 

z tego co zrozumialem to kelly radzi wsiąść do auta i zamykać poszczególne drzwi rygielkiem ale tak jak anirack napisała z tyłu są zamki typu slave więc niestety nie możemy wsiąć i pstrykac bo jak będziemy tak robić z tylnymi zamkami to cała reszta zamków w aucie nie zareaguje.....

 

a ja akurat doskonale wiem jak działa centralny w pugu bo kazdy z zamkow w każdych drzwiach wyjmowalem coanjmniej 3 razy i już nawet opanowałem od czego są poszczególne kable :P

 

[ Dodano: 03-01-2007, 20:58 ]

buba_1983, skoro z pilota zamykasz wszystkie drzwi a kluczykiem też zamykasz wszystkie drzwi to masz centralny :P

 

strasznie namieszałeś w tym co napisałeś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
buba_1983

no troszkę namieszałem teraz troche jasniej postaram sie

a więc mam kluczyk i wkładając go do zamka w drzwiach zamykam lub otwieram od razu bagażnik

a guzikiem (pilotem) po naciśnięciu zamykam

lub otwieram tylko bagażnik dzwi pozosają bez zmian i wtedy błykają kierunki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

to w takim razie masz centralny ale masz cos z nim skopsane :P bo w jednym i drugim przypadku powinny się zamykac i otwieracw szystkie drzwi i klapa bagażnika (a kierunki oczywiście powinny mrugać tylko przy użyciu pilota).

 

Kolejna kwesita: pugi z oryginalnym centralnym nie mają w listwie nad rejestracją na tylnej klapie dziurki na kluczyk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ewela

Kolejna kwesita: pugi z oryginalnym centralnym nie mają w listwie nad rejestracją na tylnej klapie dziurki na kluczyk!

i tu pojawia się problem... tez mam problem z zamkiem... i jak zamykam drzwi to musze pojedynczo je zamykac.. a ze w klapie nie mam stacyjki to ona pozostaje nei zamknieta:\ he... albo zamkne autko i ono po jakims czasie samo się potrafi otworzyc... nie wiem co się dzieje z tym zamkiem jak próbuje pilotem to zamknie i odrazu otworzy... a jak klucyzkiem to pojedynczo musze zamykac drzwi bo wszytskich na raz nie moge...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

Są 3 opcje odbijania zamków:

- masz rozwaloną kasetkę jednego z zamków

- z zamkach odkręcają się sruby przy rygielkach

- jedne drzwi są nie zamknięte.

 

Zakładam ze u Ciebie ostatnia opcja odpada wiec zostają dwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ewela
Są 3 opcje odbijania zamków:

- masz rozwaloną kasetkę jednego z zamków

- z zamkach odkręcają się sruby przy rygielkach

- jedne drzwi są nie zamknięte.

 

Zakładam ze u Ciebie ostatnia opcja odpada wiec zostają dwie.

 

Ostatnia napewno odpada:) a da się w jakiś sposób samemu coś z tym zrobic??

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

Wymiana kasetki jest bardzo prosta. Ważne zeby wcześniej sprawdzicz która kasetka jest uszkodzona. Na początku topiku opisałam jak to zrobić. No i ważne zeby dokupując kasetkę zwrócić uwage czy ma ona gniazdko na wtyczkę od centralnego. Kasetka na szrocie to ok 40 zeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yelonec

Tak to przeczytałem i jest jeszcze jedna opcja, którą ja stosuje:)

 

mam walnięty zamek w prawych drzwiach i jak się nie chce zamknąć z centralnego bo odbija to wystarczy zamknąć najpierw te prawe drzwi ręcznie rygielkiem od środka. wysiąść i zamknąć lewe drzwi z kluczyka. wtedy zamkną się lewe drzwi i klapa bagarznika. bo prawe już wcześniej zamknąłem :)

 

 

 

Ale mam do was pytanie jeszcze.

Szukałem troche na forum ale nie mogłem znaleźć.

 

Otóż te trefne prawe drzwi czasami się zamykają a czasami nie.

Czy to też może być wina zamka?

Mam takie podejrzenie czy to może np drzwi są jakoś źle ustawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojocie

może mi ktoś pomóc??? mam puga z 2000 i fabryczny zamek centralny, ale nie działa on, to zanczy jak kluczykiem zamykam i otwieram to działa, ale jak chcem zamknąc puga pilotem to tylko odbija, jedynie pilotem mogę otwierać. Byłem w ASO w Chełmie i naprawili na tydzień tylko

pomocy!! :rozpacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tkonop
Tak to przeczytałem i jest jeszcze jedna opcja, którą ja stosuje:)

 

mam walnięty zamek w prawych drzwiach i jak się nie chce zamknąć z centralnego bo odbija to wystarczy zamknąć najpierw te prawe drzwi ręcznie rygielkiem od środka. wysiąść i zamknąć lewe drzwi z kluczyka. wtedy zamkną się lewe drzwi i klapa bagarznika. bo prawe już wcześniej zamknąłem :)

 

 

 

Ale mam do was pytanie jeszcze.

Szukałem troche na forum ale nie mogłem znaleźć.

 

Otóż te trefne prawe drzwi czasami się zamykają a czasami nie.

Czy to też może być wina zamka?

Mam takie podejrzenie czy to może np drzwi są jakoś źle ustawione.

 

Właśnie przytrafiło mi się dokładnie to samo i dokładnie ten sam sposób działa. Dziś rozbiorę to sobie i zobaczę czy czasami wtyczka się nie obluzowała.

 

Dodane 2.10.2008

Chyba się przestraszył że mu chcę pod maskę zobaczyć, wziął się i naprawił... sam... już drugi przypadek w moim autku (pierwszy to obrotomierz). Zaczyna mnie zadziwiać mój Pezio :/

Edited by tkonop

Share this post


Link to post
Share on other sites
fandango
może mi ktoś pomóc??? mam puga z 2000 i fabryczny zamek centralny, ale nie działa on, to zanczy jak kluczykiem zamykam i otwieram to działa, ale jak chcem zamknąc puga pilotem to tylko odbija, jedynie pilotem mogę otwierać. Byłem w ASO w Chełmie i naprawili na tydzień tylko

pomocy!! :rozpacz:

a nie powiedzieli Ci co to było??

Mam to samo...

muszę się za to wziąć bo denerwujące... tylko jak troszkę Cieplej będzie bo garażu nie ma..;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wieslaw3

Naprawa dotyczy zamka drzwi tylnych.

Kłopoty z czujnikiem zamknięcia/otwarcia drzwi, denerwujące mruganie lampki oświetlenia kabiny podczas jazdy, komunikaty na wyświetlaczu o otwartych drzwiach, przy tym piszczenie bipera - to wszystko bardzo wkurzające. :wkurzający

Postanowiłem coś z tym zrobić ;)

 

Jak wymontować zamek z samochodu to już wiecie.

Teraz przy użyciu małego ale solidnego śrubokręta i kombinerek odginamy kilka blaszek:

zamekc.th.jpg

Następnie podważając dookoła rozdzielamy zamek na dwa elementy. Będą nam przeszkadzać różne mechanizmy i cięgna, ale w rezultacie mamy podzielony zamek na dwie części. W jednej znajduje się cała mechanika, w drugiej napęd elektrorygla (ale wymyśliłem:jezor) i czujnik otwarcia/zamknięcia drzwi.

Jednak nie próbujmy (jak ja na początku) dokopać się do styków czujnika bo ta część jest nierozbieralna (raczej nierozbieralna). Zajmiemy się częścią mechaniczną. Tu znajdziemy taki mały plastikowy biały element z nacięta trójramienną gwiazdką:

fot10.th.jpg

który przekazuje czujnikowi położenie drzwi (czy są zamknięte, czy otwarte). Element ten z biegiem czasu się wyrabia co można zobaczyć na tej fotografii:

fot11o.th.jpg

Na tejże fotografii widać też inny element, jaki przygotowałem sobie, celem zregenerowania zużytej części. Ma on z jednej strony 4mm, z drugiej jakieś 1,9mm.

Będzie to trochę taka zegarmistrzowska robota, więc narzędzia też muszą być raczej delikatne

fot12.th.jpg

Regeneracja (trochę zbyt mocne słowo) polega na skróceniu i przewierceniu plastikowego króćca, oraz obsadzeniu na klej (użyłem Poxipolu) w otworze metalowego detalu:

fot13x.th.jpg

Nie zapominając o sprężynce wkładamy nasz zregenerowany element na swoje miejsce. Przed montażem zamka można coniektóre elementy przemyć benzyną ekstrakcyjną i odnowa przesmarować

Rozbiórka nie była łatwa więc co dopiero montaż :przestraszony

Rzeczywiście, mnie udało się chyba dopiero za czwartym razem. Na fotografii zaznaczyłem elementy na które należy zwrócić uwagę przy składaniu:

fot14.th.jpg

1 - sprężynka, która za pierwszym razem mi wypadła,

2 - w to miejsce musi trafić króciec z przeciwnej części zamka,

3 - tu z kolei muszą trafić widełki z przeciwnej części zamka.

Zanim zagniemy blaszki warto podpiąć zamek pod kostkę i zrobić próbę czy wszystko działa.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fandango

hmmm... czas się za to zabrać...

tylko jak w bezmuxie sprawdzić które drzwi...

czy robiłeś ogólne wszystkie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawex

witam mam puga206 z 2000 r 5 drzwi z centralnym i kłopot polega na tym ze: jeśli zamykam samochód od strony kierowcy kluczykiem zamykaja sie wszystkie drzwi jesli natomiast od strony pasażera zamykaja sie wszystkie oprócz drzwi kierowcy i to samo mam jesli chodzi o przycisk w kluczyku jesli zamykam przyciskiem odbijaja i nie zamyka sie wogole a jesli chce otworzyc to centralny otwiera wszystkie procz drzwi kierowcy i tu moje pytanie w czym może tkwić problem??

Share this post


Link to post
Share on other sites
xulka

A ja mam jeszcze inny, choć podobny problem. Centralny po naciśnięciu przycisku na kluczyku zamyka i od razu otwiera wszystkie drzwi. Wkładając kluczyk po stronie kierowcy i przekręcając go znów się zamyka i od razu otwiera. Od strony pasażera nie mogę przekręcić kluczyka. W czym tkwi problem? Rozebrałam drzwi pasażera i po wciśnięciu tego dzyngla wewnątrz auta raz się zamyka, a czasami zamyka i od razu odbija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Ja też mam taki problem mały przy zamknięciu drzwi prawych z kluczyka nawet z palca zamek odskakuje :(

Proszę o porade co się dzieje .

Ps... a przy zamknięciu przez alarm wszystko ładnie choszi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

I co z tym zrobić ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×