Jump to content
draczek

[GUIDE] Montaż Świateł dziennych

Recommended Posts

diabel80

Panowie, nie otwierają mi się fotki z pierwszej strony :( Stąd moje pytanie : gdzie pod maska szukać "+ po odpaleniu " ? Czy w wiązce idącej pod skrzynką bezpieczników ? Czy przewód w tej wiązce ( biały, grubszy ) jest od pompy paliwa ?

Światła zamontowałem, ale zepsuł mi się miernik i za ch...e nie mam jak sprawdzić :(

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Sorry, teraz zobaczyłem fotkę skrzynki :)

Czyli mogę się podpiąć pod bezpiecznik pompy paliwa ( zaznaczony na czerwono ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
_carlos-

na zielono...

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabel80

Na zielono :D nieprzytomny dzisiaj jestem

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90

_carlos-, na bezpieczniku pompy paliwa mam napięcie po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed odpaleniem, także nic mi to nie daje. Chyba ciężko będzie znaleźć prąd tylko na działającym silniku... Chciałbym to w przyszłym tygodniu skończyć, póki co wymyśliłem coś takiego:

 

dafota.2.v341452765887p.jpg.smDSC_0354.jpg&th=2346 dafota.2.ncy1452765887m.jpg.smDSC_0355.jpg&th=9294

dafota.2.4vt1452765887d.jpg.smDSC_0356.jpg&th=9270 dafota.2.zdn1452765887p.jpg.smDSC_0357.jpg&th=4642

 

Czeka mnie jeszcze wycinanie dziur w zderzaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1
_carlos-, na bezpieczniku pompy paliwa mam napięcie po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed odpaleniem, także nic mi to nie daje.

A co to przeszkadza?

Ważne że po przekręceniu kluczyka masz cały czas napięcie, czyli zgodnie z przepisami ;)

Bierz napięcie z pompy, nie szukaj gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90

Chciałem żeby się zapalały dopiero po odpaleniu silnika, ale w ostateczności będzie tak jak piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mim

U mnie po zgaszeniu silnika pompa jeszcze na chwilę się załączy i dzienne (jak jeszcze miałem) to też się zapalały na chwilę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90
U mnie po zgaszeniu silnika pompa jeszcze na chwilę się załączy i dzienne (jak jeszcze miałem) to też się zapalały na chwilę.

 

A no fakt, trzeba będzie poszukać innego źródła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Ej ej ej...nie zżynaj:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90
Ej ej ej...nie zżynaj

 

:ke

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

nie róbcie kina , gratki marcin90

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90

Longbow, ja zżynałem od kolegów bartdobr i OutSideR_22. Obudowy nie ciąłem, bo nie było takiej potrzeby, lampki o grubości ok. 3cm weszły w miejsce oryginalnego odbłyśnika bez problemu po rozklejeniu klosza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

rozkleić halogen w 206 jest tak prosty ze po co rozcinać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

marcin90 przecież żartuję sobie tylko :)

 

lukas......żona zabroniła wrzucać gratów z auta i elektroniki do zmywarki i piekarnika.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

A nie lepiej podpiąć pod wycieraczki?

Prąd idzie tam dopiero na drugiej pozycji stacyjki, nie załącza się po zgaszeniu auta itp...

Co do montowania dniówek w miejsce halogenów - szkoda byłoby mi halogenów.

 

Ja osobiście myślę nad tym by za jakiś czas kupić zderzak z halogenami i wpakować tam tzw. 2w1:

 

http://allegro.pl/2w1-swiatla-dzienne-okragle-led-halogeny-duolight-i5626121328.html

http://allegro.pl/okragle-swiatla-dzienne-led-halogen-2w1-8w-sr-7-cm-i5735492140.html

http://allegro.pl/peugeot-swiatla-dzienne-jazdy-led-halogen-2w1-i5640114203.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

2 link i bym je montował nawet u siebie w Reni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

U Nas jest jeden zasadniczy problem w kwestii prawnej.......nie spotkałem dzienno-halogenów z homologacją pasujących w miejsce halo.....trzeba rzeźbić a na kloszu halogenu RL nie ma....do 307 to jest pierdyliard modeli......i gdzie jest do cholery równouprawnienie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90
U Nas jest jeden zasadniczy problem w kwestii prawnej.......nie spotkałem dzienno-halogenów z homologacją pasujących w miejsce halo.....trzeba rzeźbić a na kloszu halogenu RL nie ma....do 307 to jest pierdyliard modeli......i gdzie jest do cholery równouprawnienie ?

 

No niestety, 206 ma tak półokrągły zderzak, że szkło halogena wychodzi pod kątem 45* i trudno cokolwiek innego wymyśleć. Ja sobie załatwiłem naklejeczki RL00 przyklejane od wewnątrz klosza, widać je na ostatnim zdjęciu z poprzedniej strony (jakby ktoś chciał to mam ich chyba jeszcze z 15). W 100% legalną opcją jest jeszcze coś takiego:

 

http://www.hansen-styling-parts.de/LED-Daytime-Running-Lights-Peugeot-206-2003-2009

 

Kawałek rury, spawarka do plastiku i można się pobawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

No kiedyś natknąłem się na ten wynalazek...wygląda tak średnio jak widzisz.

Z tymi 45* to podeprzyj się solidnym badaniem naukowym poprowadzonym przez jakiegoś radzieckiego metafizyka..........bo zajrzy tu jegomość od dziennych i znowu będzie powtórka z obliczania obwodu koła, pola kwadratu i tabliczki mnożenia do 100:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
charlieland

Nie wywołuj wilka z lasu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

jakiś filozof się znajdzie :P ja nigdy nie mierzę , tylko biore się do roboty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
_carlos-
_carlos-, ja na tym pinie mam cały czas napięcie. Gdzie więc szukać prądu na odpalonym silniku?

 

Przecież pompa paliwa załącza się po odpaleniu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90
Przecież pompa paliwa załącza się po odpaleniu silnika.

 

U mnie zawsze przed odpaleniem pociąga paliwo, czekam aż zgaśnie kontrolka rezerwy i dopiero odpalam. Chwilę po zgaszeniu też się odzywa, jakby dobijała ciśnienie. W każdym razie prąd już znalazłem, ale po zapłonie, w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.

 

---

 

Dziury na halogeny wycięte, dzienne zamontowane i podłączone. Musiałem zrobić instalację od postaw, bo te kable z zestawu się do niczego nie nadają. Jakby ktoś chciał wycinać dziury w wąskim zderzaku, to należy ciąć +-3mm od zaznaczonego konturu "minimum", ponieważ kontury te są chyba z zapasem na uszczelkę maskującą, która jest w zestawie do montażu halogenów. Dobrze, że zostawiłem sobie ten margines bo byłyby wielkie dziury dookoła. Takie zdjęcie na szybko, sprawdzałem jak to widać w mocnym słońcu i jest całkiem nieźle (na żywo bardziej widoczne):

 

dafota.2.4tc1453210674f.jpg.smDSC_0359.jpg&th=1396

 

Szczególne dzięki za porady w ogarnięciu tematu dla lukas1d-17, i kanngax.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

spoko ;D ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...