Jump to content
draczek

[GUIDE] Montaż Świateł dziennych

Recommended Posts

*RAMZES*
tylko może jakieś zdjęcia wrzucić w którym miejscu macie je zainstalowane to było by świetnie, brakuje mi jakiejś wizji

 

W tym temacie są zdjęcia, wystarczy przejrzeć... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Ok teraz rozumiem :) tak zrobię a wybiorę te chyba philipsy :) jeszcze raz dziękuje

 

Mam zamontowane Philipsy. W zestawie jest taki specjalny "łącznik" do podłączenia pod istniejący kabelek (taka obudowa plastykowa z miejscem, gdzie podczas zamykania jej na kabelku jest on automatycznie nacinany takim a'la nożykiem powodując kontakt elektryczny).

Share this post


Link to post
Share on other sites
etop

Panowie gdzie pod maską znaleźć napięcie po stacyjce?

 

Znalazłem w skrzynce bezpieczników wolna wtyczke jest OK

Edited by etop
odpowiedz na swje pytanie dla potomnych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leonbb
Witam tak sobie czytam o tych światełkach, ogólnie fajna sprawa też się nad nimi zastanawiam tylko może jakieś zdjęcia wrzucić w którym miejscu macie je zainstalowane to było by świetnie, brakuje mi jakiejś wizji. Dziękuję

 

Ja mam tak jak na fotce mojego puzia

Share this post


Link to post
Share on other sites
etop

Zrobiłem dzisiaj w Pugu cc takie światełka dzienne, które świeca żarówkami drogowymi na 30% ich mocy i tylko te pracują, zegarek widać w dzień jak należy bo nie przygasa, nie świeci żadna konsola, żadne postojowe, "światła dzienne" włączają się automatycznie po uruchomieniu a gasną po wyłączeniu silnika oraz oczywiście po przełączeniu na mijania "żądło" także działa jak trzeba komos dać strzałkę, mam tak samo w swoim Mondeo od ponad roku i jest OK

Swoja drogą jeździ tego trochę po kraju i nie ma problemu z oznaczeniami homologacji na lampie bo są oryginalne tylko instalacja przekombinowana:)

ps. link do urządzenia które zastosowałem http://kogiel.za.pl/sklep4/sklep.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fazer
Zrobiłem dzisiaj w Pugu cc takie światełka dzienne, które świeca żarówkami drogowymi na 30% ich mocy i tylko te pracują,

Zdradź jak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro
Zdradź jak :)

 

Masz link z urządzeniem, które trzeba zastosować.

 

A jak to podłączyć? Dużo grzebania? Bo ja mam już trzecie z rzędu paski ledowe i każde mi zakłócają radio albo cb...

Share this post


Link to post
Share on other sites
etop
Masz link z urządzeniem, które trzeba zastosować.

 

A jak to podłączyć? Dużo grzebania? Bo ja mam już trzecie z rzędu paski ledowe i każde mi zakłócają radio albo cb...

 

link masz dwa posty wyżej :)

Roboty mało, wystarczy wyjąc lewy reflektor, odizolować właściwe kable, instrukcja podłączenia jest załączona przy kupnie, to urządzenie jest w kilku wersjach, ja wybrałem najprostsze standard wówczas jest zaledwie 5 kabelków:

- dwa do reflektorów które maja świecić, ja wybrałem drogowe (można też halogeny) w moich dwóch samochodach okazało sie ze po podłączeniu lewego reflektora prawy tez zaświecił wiec praktycznie do podłączenia są 4 kable :) te po konsultacji z producentem zmostkowałem.

- jeden do świateł mijania aby dzienne się wyłączały gdy włączamy światła mijania,

- jeden masa,

- jeden napięcie po stacyjce, który znalazłem w skrzynce bezpieczników od maską.

 

są też wersje:

1. z regulacją świecenia "dziennych", mam ją w mondeo, według mnie zbędne gdyż jeśli chcemy aby żarówka była nieprzeciążona i dłużnej pracowała to i tak mam ustawione na minimum im słabiej świeci tym dłużej żyje:) a ta wersja najprostsza standardowo ustawiona jest na 30% i to wystarczy aby nie oślepiać jadących z przeciwka i być widocznym.

2. z czujnikiem zmierzchu, miałem ją w mondeo ale odłączyłem czujnik bo o zmroku i świcie włączał i wyłączał światła co kilka sekund (mimo zastosowania opóźniacza aby w cieniu nie wariował) rzucałem się w oczy niepotrzebnie i odłączyłem czujnik.

3. z funkcją "Coming Home" światła będą świeciły zamknięciu auta jeszcze przez 30 sekund aby trafić kluczem do drzwi, jednak każda funkcja to kolejny kabelek do odszukania, odizolowania, schowania i ma prawo się też się zepsuć a nie chciałbym aby zaciekło mi się i auto pod domem świeciło do wyczerpania akumulatora:)

ps. standard - proste jak budowa cepa wiec polecam tą wersję

Share this post


Link to post
Share on other sites
pegazik1

A na przeglądzie nie czepiają się takiej modyfikacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leonbb

światła mają homologację i na przeglądach nikt ich się nie czepia

Share this post


Link to post
Share on other sites
_carlos-
światła mają homologację i na przeglądach nikt ich się nie czepia

 

Homologację na co?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leonbb

że światła są dopuszczone do użytku i że policjant nie zabierze Ci dowodu rejestracyjnego

na szkiełkach świateł led jest wytłoczyny nr homologacji

Share this post


Link to post
Share on other sites
_carlos-
że światła są dopuszczone do użytku i że policjant nie zabierze Ci dowodu rejestracyjnego

na szkiełkach świateł led jest wytłoczyny nr homologacji

 

Kolego cytuj, do którego postu się odnosisz, bo napisałeś pod postami o przeróbce Swiateł drogowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leonbb

w temacie jest"montaż świateł dziennych"

Share this post


Link to post
Share on other sites
etop
w temacie jest"montaż świateł dziennych"

przeróbka na światła dzienne przy wykorzystaniu świateł drogowych w 30% mocy

 

A na przeglądzie nie czepiają się takiej modyfikacji?

Staram sie tego uniknąć i przed wjazdem na przegląd po prostu wyłączam tą instalację zwykłym włącznikiem, który zastosowałem na jego zasileniu, znajduje się to pod maską można pociągnąć i do kierowcy aby nie wychodzić z auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
D.A.N.I.

Ogolnie to jest niemiecki wynalazek :) .

Popatrzcie na starsze BMW E-39,nowsze Polo i inne VW,Audi ...

Ja u siebie w CLK tez zamontowalem taki modul,

bo nie chcialem oszpecic autka dodatkowymi Ledami :P .

Jezdze juz tak chyba jakies 1,5 roku,tylko wtedy zaplacilem za taki cos okolo 160 zl :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
pegazik1

Dzięki za info. Ja jednak kupiłem ledy philipsa. Jak na takiego laika samochodowego jak ja to montaż był bezproblemowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sławun

A ja u siebie zamontowałem takie światełka

icon1.gif

wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x480.picture.php?albumid=1470&pictureid=7268

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x480.picture.php?albumid=1470&pictureid=7270

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x480.picture.php?albumid=1470&pictureid=7269

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

user_online.gifreport.gif edit.gif quote.gif quickquote.gifmultiquote_off.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
*RAMZES*
A ja u siebie zamontowałem takie światełka

 

Tako szczerbato gęba trochę :P:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sławun

Może i tak ,ale tylko tam pasowało je włożyć ogólnie chodzi o funkcjonalność ,a jak co to można je zdemontować włożyć nowy plaster i po sprawie.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro

Trochę dziwne te światła. Jak halogeny z terenówki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
sławun

To nie halogeny od terenówki tylko homologowany produkt rodzimej produkcjihmmhttp://www.was.eu/index/product/100

Share this post


Link to post
Share on other sites
etop

jeżdżę dwoma autami z taka przeróbką 30% mocy świateł drogowych na dzienne i nie miałem dotąd zadnej uwagi podczas kontroli drogowej.

http://img51.imageshack.us/img51/9687/drl1.jpg

http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/zrob_sam/55957d1337107621-montaz_modulu_drl_czyli_swiatla_dzienne_ze_swiatel_drogowych-bikepics_2401587_800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sławun

Z tą przeróbką 30% bywa różnie ,czasami ktoś ma taką przerókę i pomimo 30% wykorzystując światła drogowe zdrowo oślepia ,oczywiście nie każde .Prędzej czy pużniej albo dopuszczą legalnie takie rozwiązanie ,albo zaczną zwalczać tego typu rozwiązania.Ja wolałem tego nie stosować ,żeby choćby nie oślepiać innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro
Z tą przeróbką 30% bywa różnie

 

Warto wspomnieć o tym, że w razie jakiejkolwiek szkody, ubezpieczyciel wykorzysta każdą możliwość, żeby nie wypłacić odszkodowania, więc wykorzysta i taki patent. Nie ma homologacji DRL na kloszu = nielegalnie, mogło cię nie być widać itd. Na pewno by tak było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...