Jump to content
jahaja

Układ dolotowy ze stożkiem w moim S16 :)

Recommended Posts

Longbow

Nawet jak wsadzisz pieluchę tetrową (pampersa nie polecam) to przebieg krzywej momentu się zmieni ponieważ skracasz dolot, dłuższy dolot to więcej momentu na niskich, krótszy to więcej przy wysokich.....Opel majstrował tym na wiekszą skalę tworząc twinport. Także Ameryki nie ma....ba spróbuj shamować auto bez wydechu

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Gwoli ścisłości mówimy o N/A.....przy doładowanych jednostkach ma to skromniejsze znaczenie ale coś tam ma do gadania....zresztą tam to silnik tłokowy służy jedynie przeniesieniu jakos energii na koła :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1

U mnie w temacie można zobaczyć przed i po stożku wykres, po stożku nie ma żadnych skoków wykresu, długość dolotu oryginalna.

Można kupić dedykowany kit Simoty do S16 w Polsce za ok 400.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Stozek zawsze zmienia dlugosc dolotu chyba ze dasz go w miejsce ori zaciagu a nie puszki. Widzialem temat gdzie gosciu majstrowal z dlugoscia i wyszlo ze dluzszy lepszy byl. Mi sie rozchodzi o to czy ori pucha nie bedzie restrykcja przy duzej przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1

Wytniesz większy otwór na dole w ori puszce i już, sama pucha jest duża przecież.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Wszystkie otwory w puszce bd mialy mniejsza srednice niz przepustnica. I tak mam poprawiony dolot do puszki na 2x wieksza rure z lepszym miejscem zaciagu bo ori jest do dupy

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Musze tunera wypytac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Za duże będzie złe, za małe będzie złe, za duży dolot to mała prędkość powietrza i słabe napełnianie komór, za mała średnica to niedostatek powietrza i słabe napełnianie.....masz do tego wzory które rozumie ino Hawking

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Akurat rura dolotowa do puszki byla do dupy bo mocno pokarbowana przez co mocno zmniejsza przeplyw powietrza. Do tego zaciag w takim miejscu ze gorace powietrze od hamulcow zaciaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Chyba tylko na postoju...ty wiesz ze wnęki kół to obszar dużych turbulencji....czyt w czasie jazdy to tam masz mini Katrinę

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Angole testowaly po swojemu i po zmianie zgodnie z guidem kilka nm zyskali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Jak dla mnie jedyna słuszna zmiana to na dolot skonstruowany tak aby działał w charakterze doładowania dynamicznego.....zresztą bardzo byłem zadowolony z dolotu racelanda....ale zgubiłem wkładkę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Gdyby tam byl taki przeciag to nikt by nie montowal dodatkowych nawiewow na heble:p

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1

@Longbow, a Raceland nie zaciągał spod maski ?? tyle że w s16 to ciężko zrobić...

 

@MisioLBN, może w sportach/kjsach itp to masz gorące z hebli ale podczas normalnej jazdy......... no chyba że na tor się wybierasz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Idealny nie jest, jak simota zresztą, ale dało się odczuć przy wyższych prędkościach chęć "ciagnięcia"....zresztą był fajny przeskok przy 160kmh z "ryja darcie" robił się momentalnie znacznie cichszy. Aktualnie ogarniam temat "force intake prosto z hasioka", ale muszę poprawić luzy zaworowe, ponieważ przerwy są jak w mordzie rumuna i słabo jest przez to z mieszanką.

 

Niestety, żeby u Was zrobić to jak należy trzebaby zrobić pas przedni z niższą, ale grubszą chłodnicą żeby u góry zaraz za atrapą był lej dolotu......trzebaby policzyć dokładnie target ciśnienia przy prędkościach bo możnaby się zaskoczyć

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Gdyby tam byl taki przeciag to nikt by nie montowal dodatkowych nawiewow na heble:p

 

Tam jest przeciag, ale nie przez felgi i heble.......tylko wokół koła, między innymi przez bieżnik opon, ale możesz kupić takie plasticzki na wahacze, które kierują część powietrza na hamulce, ew wykonać kanały, ale dobrze się to sprawdza z tarczami wentylowanymi od wewnetrznej strony a nie zewnetrznej.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Albo kupić takie felgi:

9519686.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Z obserwacji angoli w s16 dolot z lapakiem nic nie daje bo map sensor nie widzi wiecej powietrza. Niby przy kolo 190 moze dac checka uboga mieszanka. H ich wie tak naprawde. Ja widzialem pare fajnych lapakow do s16 ale to raczej samorobki itd. Mialem w planach ladny lapacz za kratka zdezaka(nie chce ciac ori gt) ale juz sam nie wiem. Moze jak by dal stozek do puchy i od dolu zrobil wielki chwytak... wtedy na sile by nie wtlaczalo do komory a stozek by mial dostep do duuuzej ilosci chlodnego powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

przytnij dol puchy i z tworzywa zrob chwytak pod zderzakiem, troche ryzyko przy wjechaniu w naprawde gleboka kaluze, ale zeby zalac silnik i tak musialbys sie utopic po maske takze plan dobry przy czym puche od srodka wykleic tasma alu. MAP ma zakres albo 0-1BAR albo -1-1BAR więc więcej będzie powodowało błędy bo luftu coraz więcej a paliwa niet, ale może na LPG dałoby się to ogarnąć czy źle myśle ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chudy206

Polecam obejrzenie tego filmiku i generalnie fajny kanał na yt trochę z przymrużeniem oka. co prawda po angielsku ale wykresy z hamowni są napisane uniwersalnym językiem

 

 

Może nie mam dużo doświadczenia w temacie ale ciężko zrobić dolot powodujący zauważalną różnicę do seryjnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Ale W tym teście nie biorą pod uwagę żadnych modyfikacji tylko dolot... U mnie samochodzie są ostre wałki, kolektor ssący z ew12j4, będzie przepustnica z XU10j4rs, Wydechowy 4-1 rurowy reszta wydechu 2.25 cala przelot. Kolektor z Ew12j4 ma dłuższe runnery i większe średnice, tak samo przepustnica jest sporo większa a to powoduje że jest możliwość dostarczenia do silnika większej ilości powietrza. Dlatego zastanawiam się czy ori pucha nie będzie restrykcją przy 170-180km.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Taki wlot do ori puszki dołem zrobić

https://www.google.pl/search?q=google&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIv9mAw5WiyAIVSJIsCh00GwhN&biw=1920&bih=922#safe=off&tbm=isch&q=206+gti+intake&imgrc=gGnZACt4iC77PM%3A

a w puszce

https://www.google.pl/search?q=google&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIv9mAw5WiyAIVSJIsCh00GwhN&biw=1920&bih=922#safe=off&tbm=isch&q=206+gti+intake&imgrc=aMD1UCzuMN-AoM%3A

Tylko przerobić górną część obudowy żeby się zamykało ładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Misiek ale żeby wtłoczyć więcej powietrza do N/A to musisz mieć precyzyjnie zrobiony dolot, a tu masz miszmasz trochę....trzaby liczyć........a złym kolektorem mogłeś popsuć prędkość przepływu powietrza w dolocie co wpływa negatywnie na napełnianie cylindrów

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Jest to jakieś rozwiązanie choć idealnie byłaby sportowa wkładka, ten wlot na dole i gra muzyka....no ale woda

 

yeti kidys wrzucal ten wlot

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Akurat o kolektor się nie martwię bo niektóre angole to go do Rca chciały ładować. Podobno jest spoko bo jest długi. wg angoli sam ten kolektor dolotowy nawet 18km może dodać. Na hamownii wyszło im 160km z kolektorem dolotowym z Ew12j4 i wałkami kent cams. Wałki jakies lewe bo podobno nic a nic nie dawały, dopiero z regulowanymi kołami ugrali 7 czy 8km.

Dużo daje niby porting głowicy ale nie jest wart 2400zł plus zdjęcie głowicy, uszczelki i założenie. Angole twierdzą że głowa w ew10j4 jest słabo wykonana i jest co poprawiać.

Z tym wlotem na dole to się zastanawiam jak to zrobić, niby uciać doł puszki i dorobić z włókna szklanego trudno nie będzie. Podobno w Polsce były robione takie doloty do 206 ( info z Przemo-car który kiedyś był mechanikiem 206 jeżdżącego w rajdach ) może trzeba poszukać tej firmy ? Na bank mają jeszcze formy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Misio misio....blacha aluminiowa....nożyczkami wytniesz, pozaginasz i jedziesz....nikt z tego strzelał nie będzie...chyba

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

W sumie Longbow masz rację i chyba tak zrobie, Policzyłem sobie że powierzchnia filtra to okolo 360cm^2 czyli wystarczy chwytak o wymiarach 18x2 a mogę zrobić 30x2 30x3 coś w ten deseń czyli o sporo większej powierzchni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1

360cm2 to chyba nie jest to samo co 18cmx2 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Pogubilem zera xD wczoraj o 2 sobie to ogarnialem xdd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Mi się czasem włącza "Piękny umysł" na autostradzie i zaczynam liczyć jakieś popieprzone rzeczy których nie wykorzystam ....:D

 

Misio ale to chwytaka nie licz powierzchni filtra (spłaszczonego) tylko pole koła o średnicy przepustnicy i to jest minmalny chwytak wszystko ponad to jest in plus ale bez przesady bo przy pewnej prędkości przekroczysz 105 KPa w kolektorze dolotowym i para pójdzie w komin

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a poprawka bo mówimy o otwartej obudowie filtra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Longbow nasmarowałem posta właśnie z tym co piszesz i kurde mi wcielo neta na chwile w komorce i poszło się jeb.... Powierzchnia przepustnicy to max 37-40cm^2 (owal o średnicy 63-70mm nie mogę zmierzyć teraz dokładnie min i max), oryginalna rura dolotowa ma max 30cm^2 ( średnica 6cm). Puszka została by zamknięta tak jak teraz tylko bym ją przyciał żeby przecisnąć rurę o średnicy przepustnicy i na niej stożek. Chwytak zrobił bym tak jak tu

https://www.google.pl/search?q=google&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIv9mAw5WiyAIVSJIsCh00GwhN&biw=1920&bih=922#safe=off&tbm=isch&q=206+gti+intake&imgrc=gGnZACt4iC77PM%3A

Tylko na trytytki montaż bo bezpieczniej ( jak zahacze to pękną trytyki a nie wyrwie pas).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...