Jump to content
Ceglarz

Chip tuning by www.goodhope.pl

Recommended Posts

Ceglarz

Witam

Wielu kolegów z forum szuka miejsca aby zawirusować swoje autko. Swoje poprzednie auto robiłem u jednego z przedstawicielów sieci warsztatów GOODHOPE http://www.goodhope.pl/.

Modyfikacja jest w pełni profesjonalna, wirus jest pisany wg naszego życzenia. Sam planuje zawirusować swojego 206, gdy skończę cała zabawę z IC i hamulcami, ale tym razem wybiorę się do siedziby firmy w Pleszewie. Koszt modyfikacji to 800zł netto, sterowniki EDC16 i SID803 1000zł netto, jeśli ktoś chciałby bez faktury, to kwota netto jest kwotą do zapłaty,

załączam wykresy kilku modyfikowanych tam Peuegotów.

9c46d33c38170ef8m.jpg

080c10ce64860cb1m.jpg

dc87fdf994ca0f49m.jpg

Edited by Ceglarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

A jak sobie chlopaki radza z filtrem FAP?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

ziachu, Co masz na myśli mówiąc "radzić z filtrem FAP"??

Share this post


Link to post
Share on other sites
tornado

Ceglarz, chodzi o to czy robili chipa np w 1.6 HDi z filtrem FAP i jak sobie poradzili z błędami dotyczącymi czystości spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

tornado, pewnei robili, na stronie jest kontakt przez GG, popytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Widzę, że kolega się w moje strony wybiera : zobacz mój profil :P Podaj mi adres tego zakładu... Oczywiście jeśli możesz...

 

AA widzę Dobra Nadzieja. Tam dużo firm jest, ale pierwszy raz słyszę o Chiptuningu.... Szczerze powiedziawszy to Dobra Nadzieja to wieś... Taka prawdziwa wieś....

 

Żeby nie było po prostu daję info o miejscowości:) Nie żebym podważał doświadczenie, czy możliwości ludzi pracujących tam. Może faktyczne nie są źli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

maciej_mw, Z tego co się orientuje, w sieci goodhope działa kilka naście warsztatów, wiele z nich mieści sie na wsiach, mimo to klientów i wiedzy im nie brakuje, poprzednie moje auto było robione u nich, kilku kolegów ma różne diesle wirusowane przez ich firmę, w Siedzibie w Pleszewie jest hamownia. Sprawdź na forum Diagtronika użytkownika goodhope, zobaczysz że poziom wiedzy jest na znaczy, poziomie, na ich stronie jest nr tel, zawsze można podpytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

no wykresy sensowne, ale jak cos to pewnie do Pleszewa trzeba by sie wybrac... bez hamowni to ja nie robie.

 

Z FAP'em chodzi o to, ze to trzeba wiedziec jak zrobic, bo inaczej sa problemy z elektronika. Tylko kilka osob w Polsce to rozkminilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

ziachu, Mariusz twierdzi że nie ma problemu z FAPem, robią także nowe auta, np nowe A3 robił kilka dni temu jego przesdstawicel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bommb

ziachu, kto umie bawić się FAPem ? Możesz podać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Ceglarz, w grupie VAG jest inny FAP i mniej problemow niz w PSA... niestety

 

Bommb, jak ja robilem, to jedyna kompetentna osoba byl Marek Staszewski

i rzeczywiscie... duuuzo bylo zabawy...

kilka pomiarow na hamowni, korekty, testy :(

 

Ale ogolnie nie widze przeszkod zeby podjechac i zwidzic Pniewy... moze jak kilka aut przyjedzie to rabacik sie dostanie :D

pod koniec marca pewnie sie bede decydowal gdzie robic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

ziachu, na stronie goodhope, jest nr tel do Mariusza który robi programy, popytaj, na pewno Ci udzieli odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Jak ktoś się wybiera do pleszewa to sobie spota szczelimy :) A co! ;] może by jeszcze pare osób z konina przywiało :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

ja jestem chetny, juz zreszta sie wypowiadalem w innym temacie, natomiast kwestia jest wolnego weekendu - a z tym znacznie gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Jeszcze kwestia kiedy będziecie, bo za pareś tam dni jadę z rodzicami do Francji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxiak

To taniej niz V-Techu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

maciej_mw, to moze sie spotkamy :hyhy:

najwczesniej koniec marca ale juz widze ze kiepsko z terminami (swieta, sluby) wiec pewnie pierwsza polowa kwietnia

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

Witam

 

 

Na początku chcę napisać, że Marcin, poza moją wiedzą i właściwie wbrew mojej woli, rozpisał się na powyższy temat,

dziś mnie poinformował o tym, pytając o fap.

Poznaliśmy, poprzez to, że skorzystał z usług jednego z moich dobrych znajomych i zarazem reproga, korzystając z modyfikacji bazującej na przezemnie wykonywanej modyfikacji swojego auta.

 

ale od początku, skoro temat już istnieje

 

Do mieszkańca pleszewa i okolic...

Dobra Nadzieja... tak to wioska, siedziba znajduje się 3 km od samego rynku Pleszewa, przy trasie krajowej... trudno zlokalizować w centrum miasta coś, co międzyinnymi rozpędza się do ponad 200km/h wydając przy tym odgłosy rodem z pasu startowego z Okęcia.

 

Wcale się nie dziwię że nikomu nic na temat hamowni nie wiadomo, bo wcale na takowym rozgłosie mi nie zależy. Wręcz jest mi to nie na rękę.

 

Rolki funkcjonują dwa lata, są wykorzystywane wyłącznie na własny użytek rozpracowywania i dopracowywania tematów, które potem trafiają do już ponad 40 warsztatów w całym kraju.

 

Rynek modyfikacji w obrębie byłego województwa kaliskiego właściwie nie istnieje, dlaczego, odpowiedź jest prosta.... tutaj mało kto posiada samochód dłużej niż 3 miesiące, 6 miesięcy to już istny rekord.

Dlaczego ?

Zainteresowani wiedzą najlepiej. Istne zagłębie rynku importowego, kusi do ciągłej zmiany tego czym się jeździ. Mało kto, kto jeździ samochodem 3 miesiące, czy pół roku, decyduje się na wydatek związany z modyfikacją. I wcale mnie to nie dziwi.

 

Zatem na czym opiera się działalność....

Pod kątem chiptuningu, jest to przedewszystkim dopracowywanie rozwiązań, które trafiają potem w różne zakątki kraju.

Na tę chwilę samochody jeżdzące w kraju i pozanim z softem "goodhope" można liczyć w tysiącach.

 

Dziesiatki aut rocznie, wyjeżdzające od nas, z darmowo wykonaną modyfikacją, w ramach jazd testowych, tyczących się wszelakich nowości, nie są niczym nienormalnym.

 

Wszystko po to, by kolejne modyfikacje wykonywane przez "reprogów" był bezpieczne i nie nosiły żadnych nieoczekiwanych następstw.

 

Miejscowa działalność usługowa opiera się niemal wyłącznie, na elektronice, elektryce i diagnostyce samochodowej.

W powalającej większości,z racji też nie ukrywam panujących trendów wśród importerów aut, są to samochody francuskie.

 

Same usługi są wykonywane w 90% dla określonej grupy importerów.

Nie bazujemy niemal wogóle na klienteli indywidualnej.

Dlaczego... odpowiedź szczera i prosta... nie mam osobiście do takowych cierpliwości :mur:

 

Być może, w tym sezonie ruszy regionalna reklama działalności chiptuningowej.

czas pokaże...

Naraziej jednak ciężko się opędzić od pracy, jaka jest z niełatwymi często tematami elektryki i elektroniki, w różnej "jakości" miejscowo i nie tylko importowanych aut. Niestety, coraz częściej, trafiają się tematy, przywożone po 200 i więcej kilometrów, z problemami "nienaprawialnymi"...

 

 

Powyższe wcale nie znaczy, że indywidualny klient nie może się "zchipować"... owszem może,

 

Jeśli chodzi o fap.

Mamy dwa zagadnienia tematu fapa.

Pierwszy, to zagadnienie "neutralizacji"... którego nie popieram

Drugi to częstotliwości nasycania w stosunku do przebiegu między regeneracyjnego.

 

ad1.

właściwie bezkolizyjnie i trwale, bez następstw, można zneutralizować fap w silnikach serii RHS rodem z 307 oraz C5. I to z określonym typem sterownika silnika.

Wszelkie inne tematy, od 9HZ po 4HX... zawsze będą się odbijać mocną czkawką.

ad2.

Oczywiście się zgodzę, że do 9HY należy podejść inaczej aniżeli do 9HZ.

Nie ma co kryć, że samochód z takim silnikiem jeździ lepiej niemal wyłącznie dzięki paliwu.

Z racji, już seryjnych problemów z turbosprężarkami garetta, stosowanymi w tych silnikach, a dokładnie płynności pracy elektrozaworu kopiowania położenia regulacji zmiennej geometrii, nie mozna poszaleć z korekcją doładowania, nie z racji uszkodzenia samej sprężarki, ale problemem z opóźnieniem overboostu.

Zatem, jeśli więcej paliwa, to i wrasta linowo nasycenie filtra FAP w miarę przebiegów między regeneracyjnych.

Cała sztuka, przedewszystkim w zrozumieniu klienta, na ile porusza isę w trybach miejskich, a na ile korzysta z tras.

Jeśli auto jest przeznaczone głównie do jazdy "dookoło miejskiej" niestewty, przyrosty uzyska, niższe, a niżeli ten sam korzystający z auta głównie na trasie...

Dlaczego ?

Odpowiedź prosta. Kalkulator uszlachetniania paliwa, po osiągnieciu spełnionych warunków temperaturowych silnika, paliwa, splin, oraz przebiegu i stopnia nasycenia, czyli wyniku ciśnienia przed i za fap, decyduje, a zarazem wymuszan a sterowniku silnika, wywołanie procedury samoregeneracji filtra. Odbywa się to poza naszą wolą i ma na celu zachowanie odpwoedniej przelotowści samego flitra i uzyskanie założonych norm spalin.

 

Z natury rzeczy, filtr fap, nasyca się w znacznej mierze, przez recyrkulację spalin, sadzę, która powstaje po ich ponownym przepaleniu.

Niestety, choć programowo istnieje taka możliwość, nie można wyeliminować pracy zaworu egr, gdyż nie zaistnieje jeden z ważnych warunków do wymuszenia procedury samoregeneracji, generalnie, zamiast lepiej, wyjdzie jeszcze gorzej.

 

W trybie miejskim, wiadome jest że sam zawór egr, pracuje częściej w pozycji otwartej, a silnik pracując ciągle przy zróżnocowanej prędkości obrotowej, w różnym stopniu nagrzany, poraz kolejny nie spełnia jednego i więcej warunków do uruchomienia trybu samoregeneracji.

 

Do tego dodając większą ilość paliwa, przepalaną na cylindrach, oczywiście nie ciągle, ale przy założonych warunkach ciśnienia na szynie, cośnienia doładowania, przepływu powietrza, temperatury silnika etc... przyczyniamy się do większego nasycenia filtra, przy ciągle niezmienionym stopniu i częstotliwości procedury samoregeneracji.

 

Tyle gadania, efekt jeden. Problem z nasyceniem filtra, częstsza usterka w sterowniku silnika, kontrolka silnika dziarsko świecąca na desce rozdzielczej z niemiłym komunikatem na wyświetlaczu centralnym.

 

Właśnie dzięki,a może poprzez to, wiecej może usyskać, taką modyfikacją, korzystajacy z tras, niż z bujania się od świateł do śwateł...

 

Oczywiscie, można jak za komuny, każdemu po równo...wtedy, ma się granicę bezpieczeństwa zachowaną w każdym wypadku. Niestety, sam efekt nie jest piorunujący... poziom 15% na mocy i 18% na momencie nie jest satysfakcjonujący dla każdego.

 

 

ps. maciej_mw

w celach poznawczych i przy najbliższych problemach z autem, a nie chcę być złym prorokiem, ale zakłądając że to nowy scenic to pewnie niedługo, zapraszam na dogłębną diagnostykę (PSA, Renault, Mercedesa i Opla diagnozuję na poziomie serwisowym)...

baaa... jeśli masz ochotę zmęczyć stwoje "żelazko", zapraszam na rolki, jako że to renault, pewnie w jak każdym, coś mocy fabrycznie będzie brakować...

 

(Dobra nadzieja, krajówka, od Pleszewa wyjeżdzając po prawej stronie, zaraz przy krajówce poniżej jej poziomu, szary parterowy budynek, dwie duże brązowe warsztatowe bramy zawsze kilka padlin do naprawy na podwórzu, bramy wjazdowe niemal zawsze zamknięte, inaczej nigdy by nie było czasu się wyrabiać z tym co zalega,.... ale jest zawsze czynny domofon :hyhy: ),

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

No witam kolegę z powiatu :) No wiadomo.. Piekarzew... Pleszew... :) Z tym, że każdy nastawia się na import czystego bitego towaru. Nie widziałem auta bezwypadkowego z piekarzewa >> Bądźmy szczerzy :) Co do tuningu nie słyszałem nigdy o twoim zakładzie. Kto słyszał coś o tuningu to od razu mówił że w Poznaniu etc. Wiadomo może dlatego, że tak jak kolega wspomniał tu się nie jeździ samochodami dłużej niż 6 miesięcy. Peugeot miał rok i poszedł. lagunę mieliśmy rok i poszła. Scenica mamy już pewnie na dłużej :) Powiedz mi tylko, czy można u ciebie wgrać angielskie menu do Scenica.. Ten dojczowski stirt nam nie odpowiada :) Tylko się nie dziw, bo ja mam 16 lat ;] (mówię tu w imieniu Mojego taty i mnie :) ).

 

Zatem reklamując nasz piękny powiat >> Pleszew - tu kupisz samochód > Wstąp do nas - to jest po drodze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

nie trzeba nic wgrywać, zmiana języka z poziomu urządzenia serwisowego nie stanowi żadnego problemu.

O rok za stare auto, gdyby to było 2006, byłby już dostępny polski... ale tak, z angielskim, ..."owkorzzzz"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Ew. Podaj dokładniejszy adres. Jak podjadę przedstawię się i powiem, że z forum :)

Nie da rady polskiego ?? Kurcze szkoda...

Jest jeszcze sprawa, że on dostał szczała w lewy bok, tj drzwi ale wymienione na nowe, lecz pas się nie zwija ;/ (albo słabo się zwija ). Mógłbyś obadać, co jest nie tak? I ile byś wziął za taki przegląd tego pasa (pewnie coś z napinaczami - tak myślę) i za zmianę języka ?? (muszę tatę przerobić :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

scenic nie posiada napinaczy w pasie, ale w zapinkach pasa. Jeśli pas się nie zwija, oznacza to że kwalifikuje się do wymiany, jest mechanicznie uszkodzony,

 

adresu dokładniej niż powyżej nie jestem w stanie określić, mogę wyjść i pomachać, ale ściemniło się, pewnie nie będziesz widział :hyhy:

menu zrobię wam w prezencie, pas proponuję poszukać sprawnej używki. to ma ratować życie.

 

kończmy te renówkowe wywody

temat miał się tyczyć modyfikacji ropopędnych samochodów peugeot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

a pas byś wymienił ? Zapłacimy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

maciej_mw, Takie luźne gadki na PW pisz sobie, jak goodhope, mówi to temat o modyfikacjach silników HDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Może tak zaproponujemy, aby goodhope zrobił takie FAQ o modyfikacji silników HDI??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...