Jump to content
Ceglarz

Chip tuning by www.goodhope.pl

Recommended Posts

krejzRudy
Może tak zaproponujemy, aby goodhope zrobił takie FAQ o modyfikacji silników HDI??
Jak sam Kolega powiedział, jest bardzo zabiegany, więc nie wymagajmy od niego zbyt wiele !

 

Będzie chciał, to pomoże ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

No nic na mus. Każdy robi to co chce i na co ma czas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tornado

Niom i wyszło na to ze fap to zło. goodhope, ja ze swojej strony dziękuje za obszerna informacje na temat chiptuningu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

No w sumie to wszyscy powinni podziękować ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bommb

To nici z chipsa w moim 2.2HDi ?? :mur: :mur:

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope
To nici z chipsa w moim 2.2HDi ?? :mur: :mur:

 

a niby dlaczego ?

Cała masa softu do 2.2 hdi wyszła spod mojej ręki. Od C5, 406, poprzez 607, po 807/C8...

Przy rozsądnym podejściu i nie wygórowanych oczekiwaniach właściciela, nie ma z nimi problemów.

Poziom 155-160PS i 360-370Nm, przy założeniu że posiada swoją serię, nie jest niczym nienormalnym.

 

Schody zaczynają się z 2.2 BiT.... póki co jest problem z CRC... ale temat jest w fazie dojrzewania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
To nici z chipsa w moim 2.2HDi ??
Czemu nici ? Chip pewnie i może być, ale przyrost będzie mniejszy, niż w innych silnikach (bez FAPa, jak rozumiem).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bommb

Właśnie takiego wzrostu oczekuje 155-160PS i 360-370Nm :)

 

Ale jak słyszę ile może być problemu z FAPem później to się zaczynam mocno zastanawiać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
Ale jak słyszę ile może być problemu z FAPem później to się zaczynam mocno zastanawiać...
Ziachu jeździł i nie narzakał ;) Zagadaj do niego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bommb

Tak wiem o tym Rudy_Tychy, jak przyjdzie większe ciepełko i będę już naprawdę zdecydowany wtedy zacznę rozmawiać z ziachem :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

A 2.0 HDI 90tka ze Sterownikiem Siemens kolega robi? A jesli tak to po kablu czy trzeba rozbierac sterownik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope
A 2.0 HDI 90tka ze Sterownikiem Siemens kolega robi? A jesli tak to po kablu czy trzeba rozbierac sterownik?

 

oczywiście i to całkiem sporo...

 

co do czytania, nie ma urządzenia które bezinwazyjnie czytałoby i programowało te sterowniki. Jeśli nawet są, wymagają wprowadzenia procesora w boot mode, co i tak wymaga rozebranie ECU.

Mało tego, po takim odczycie częśc komunikacyjna zawartości flasha robi się lekko śmieciowata i tylko na ten sposób może być spowrotem zaprogramowana. Pozatym, zawartość taka staje się bezużyteczna dla innych potrzeb... więc dla świętego spokoju sterownik zawsze jest rozbierany i robiony na piechotę.

Całość, modyfikacja z rozbiórką i hamowaniem przed/po nie trwa dłużej niż 60-90 minut a efekt...

można zobaczyć na wykresie, jednym z wielu, który przytoczył Marcin w pierwszym poście. to ten wykres z opisem 307RHY z 90/205 na z tego co pamiętam 118/255...hamowałem niedawno to samo aut oraz jeszcze, rozjeździło się do poziomu 121/259...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Witam,

 

więc dla świętego spokoju sterownik zawsze jest rozbierany i robiony na piechotę.

 

a jak sprawa wygląda w przypadku sterowników Boscha? Też są rozbierane i robione "na piechotę" czy po kablu? Jakich przyrostów można się spodziewać bez ruszania ciśnienia doładowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

każdy bosch via OBD

 

trudno mówić o przyrostach kiedy nie ma się zmierzonej serii

średni poziom bezpiecznej modyfikacji to 20 na 20... czyli 20% momentu i 20% mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

goodhope, dzięki za odpowiedz ;)

 

Z tego wynika, że 45% przyrostu mocy w moim Pugu po samym programie to powinna być mieszanka wybuchowa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

No bo właściwie Witos, Twoje to jest mieszanka wybuchowa. Świadczą o tym wyniki na ćwiartke i starty z RCkami :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

także tym bardziej dziwne, że u mnie motor jest jak igiełka :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

nie rozumiem, skąd te 45% wziąleś...

 

40% na max mocy zyskuje się tylko w autach z problemem niedogrzewania się silnika... nie z racji super poprawki, ale umiejętnego podejścia do programu, dzięku któremu zaniechuje się wcześniejszego "babola" któy powodował kastrację.

 

Jedynym silnikiem z jakiego można wyciągnąć bez ceregieli do 40% wiecej mocy, to rodem z Partnera/Berlingo niskopodatkowe fabrycznie kastrowane 9HW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
nie rozumiem, skąd te 45% wziąleś...

 

już tłumaczę.. seria była zmierzona na 86 koni, po programie wyszło 124. Samochód po modyfikacji przejechał już ponad 130 tysięcy km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Witos, wypada jeszcze dodac ze te 124 to sawno temu bylo... pojechlabys wreszcie na hamownie :P

 

A wracjac do tematu, to wystarczajaco przekonujaco kolego goodhope prawisz. Jak tylko juz odbiore samochod to bede mial twardy orzech do zgryzienia, gdzie pojechac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Witos, wypada jeszcze dodac ze te 124 to sawno temu bylo... pojechlabys wreszcie na hamownie

 

fakt, dzięki Ziach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Jeśli możesz to wymień modyfikacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Z tego co pamietam to Witos to 124 PS mial TYLKO na programie by Masters :)

 

A ze teraz jak jest nowa turbinka i brak kata i wiecej KM to inna sprawka :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Z tego co pamietam to Witos to 124 PS mial TYLKO na programie by Masters

 

dokladnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
Z racji, już seryjnych problemów z turbosprężarkami garetta, stosowanymi w tych silnikach, a dokładnie płynności pracy elektrozaworu kopiowania położenia regulacji zmiennej geometrii, nie mozna poszaleć z korekcją doładowania, nie z racji uszkodzenia samej sprężarki, ale problemem z opóźnieniem overboostu.

 

Mam pytanko.

Wczesniej mialem 206 1.6 hdi 110KM (K9HZA). Wg instrukcji jak i wykresow z hamowni osiagal on moc 260Nm (overboost). Pozniej byl chip(~128KM/~290Nm). Ponize wykres przed i po.

skan11rjt7.th.jpg

Teraz w 407 mam "ten sam" silniczek 1.6 hdi 110KM (D9HZC), ale juz wg instrukcji ma on 240Nm i nie ma nigdzie zaznaczone, ze ma overboost.

Czyli mam rozumiec, ze go nie ma i ze nie bedzie problemow z opoznieniem overboostu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...