Jump to content
Ceglarz

Chip tuning by www.goodhope.pl

Recommended Posts

APROPO
z tego co mi wiadomo zmiana wydechu w dieslu to raczej malo daje czegokolwiek ... zreszta wiem jak jest u mnie...

 

jezeli robisz caly wydech, ze zwiekszana srednica to przyrost bedzie, wiem ze u mnie w ibi po zrobieniu nowego moze dojsc okolo 10km

 

koszt takiej operacji to okolo 1500 zł zalezy czy na 1 tlumiku czy na 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witam

W ostatnia sobotę zebrałem się i pojechałem do Dobrej Nadziei :hurra: , i zaczęło się... bardzo dobre podejście do sprawy Mariusza i udało się małe co nieco uzyskać. wykresy kolejnych modyfikacji załączam na dole, pytających czemu tak mało, uspokajam, mamy przyrost ponad 50% i bez dymu (mod 3 ma minimalna mgiełkę tyle co RHZ dymi w serii), nie wierze w mity 135-145Km bez dymu. Ma być bezpiecznie, bez dymu i jest... a jest przyjemnie, nie ma uderzenia nniutona wywracającego wnęczności. Załączam także wyniki pomiarów z G-techa Pro, z dwiema osobami i 15 kg bagażu. Wydech jeszcze z katalizatorem. Doładowanie 1,2 bar po programie, przed programem 0,95-1 bar.

 

Mod pierwszy i seria, seria w trzecim pomiarze wyszła 84KM i 203Nm

 

b6c2b73a20fa690bm.jpg

 

Mod drugi

 

26526188d4034583m.jpg

 

Mod trzeci, na tym obecnie śmigam

 

54f1b8ac965df6fem.jpg

 

Uwaga a teraz coś dla mitomaniaków, czyli 3300obr i 170km/h w RHY i takie tam :hyhy:

Na jednej z hamowni uzyskałem wynik 130,6KM i 300,9Nm

 

Poniżej pomiary G-techem, kierowcą był Mariusz, czyli kierowca pierwszy raz jeżdżący tym autkiem, pasażerem ja i 15 kg bagażu.

czas 0-100kmh, ET, moc na kołach wszystko poniżej

 

135fe70b8a5364f6m.jpg

e4a9c3fe6b6c00e6m.jpg

57e65335c406a4ebm.jpg

36da4d4cd3435bbam.jpg

8ff9d132792457b2m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxiak
jezeli robisz caly wydech, ze zwiekszana srednica to przyrost bedzie, wiem ze u mnie w ibi po zrobieniu nowego moze dojsc okolo 10km

 

koszt takiej operacji to okolo 1500 zł zalezy czy na 1 tlumiku czy na 2

_________________

 

ciekawe ile u mnie by to kosztowalo ... Jaka szerokosc rury wchodzi w gre na calej dlugosci ? Jaki tlumik dac ? Gdzies da sie kupic dedykowany jakis ? Zalamali mnie bo "fachowiec" w sklepie nic nie wiedzial i chyba chetniej by sie spac polozyl niz mi pomogl :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

czyli co w końcu? 283Nm ? I tak respect... bo z takim wynikiem nie znajdziesz żadnego szybszego 1.8T na ulicy (chyba, że podjedziesz do piastowa :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel
283Nm ? I tak respect... bo z takim wynikiem nie znajdziesz żadnego szybszego 1.8T na ulicy
A zakład, że znajdzie? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Ceglarz, no to teraz musisz podjechać na oficjalne zawody, zmierzyć czas i w razie czego chętnie oddam tytuł "the fastest" :)

 

Gratuluje, fajnie, że coś się wkońcu zaczęło dziać w temacie 2.0 HDi :)

 

Hamownia inercyjna jak widzę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Dodałem do tematu screeny z pomiaru G-techem PRO. Wszystkie pomiary z dwiema osobami na pokładzie i 12-15kg ładunku. Ostatni wykres podczas trzeciego hamowania wyszedł na 124KM, ale Nm nie pamiętam.

Choć jedna hamownia pokazała lekko ponad 130KM i 300Nm. Jeszcze wytnę katalizator i po pewnym czasie auto stanie na rolki, a może powrócę do drugiej modyfikacji.

P.s. Na tytule mi póki co nie zależy, nie ogarniam zbytnio auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Jak dla mnie takie pomiary g-techem nie bardzo oddają rzeczywistość, jednak jeżeli będzie poniżej 16 na zawodach to szacun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Tutaj najlepsze ET 15,69 wyszło na prostej drodze bez górek. 0-100km/h w 7,8s.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Witos, Tutaj najlepsze ET 15,69 wyszło na prostej drodze bez górek. 0-100km/h w 7,8s.

 

tak tak, tylko tak jak pisałem, g-tech nie oddaje rzeczywistości, chociaż fajnie byłoby gdyby rzeczywiście tyle miał :)

Jakieś killowanko na mieście już ogarniałeś? Kierowcy pseudosportowych aut nieźle muszą sie dziwić jak taki mały Pug tak jezdzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Jedno starcie ustawione z kolega w golfie III 138KM/269Nm, nie potrafiłem ruszyć, było po deszczu, jedynka pisk i stałem w miejscu po włozeniu 2 zacząłem ruszać gdy on już 4 długości mi uciekł, ale z każdym biegiem doganiałem go i na mecie raptem 1 długość straty, odcinek 350m. On po przejechaniu moim 206 powiedział że musimy powtórzyć kiedyś gdy ogarnę sie z jazdą i będzie sucho, bo niemożliwe że auto tak jeżdżące zostało w tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

Ceglarz, będziesz na zawodach w przyszłym tygodniu w Ułęży? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

marecek, Kiedy i gdzie dokładnie?? To jest koło Ryk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

pro RR z pomiarami radzi sobie bardzo dobrze...

przy odpowiednio ustawiony rollout i pitchfactor i ...daje sporo z rzeczywistości...(weryfikowane metodami chłopskimi ze stoperem w ręku i słupkami drogowymi za oknem ;) )

 

niestety, na ćwiartkę, zbyt wiele zależy od kierowcy, zbyt mało od urządzenia pomiarowego....

 

 

kolejna konieczna modyfikacja...

to chłodnica oleju....

 

Ceglarz, pamiętaj o tym... bo się w końcu wirnik kiedyś ukręci... jeśli planujesz jakieś ściganka...

(może warto spróbować na początek z jakimiś lepszymi odporowadzającymi temperaturę olejami, jak sam sugerowałeś)

 

soft jak soft, samochód jak samochód...

tych którzy spróbują skomentować że szału nie ma,

 

przypominam, że intercooler mocy nie dodaje i tu także nie dodał...

zdecydowanie uodpornił silnik na puchnięcie... i o to w tym wszystkim chodziło...

 

Sam obstaję jednak, dla auta użytkowego przy obecnym osprzęcie, za pierwszą bezpieczniejszą propozycją w postaci 117 / 27x .... mając takie 206, jako N-te auto w domu, pewnie na tym bym poprzestał...

Ale klient nasz pan ;)

 

te symboliczne 7PS i 13Nm, niesie za sobą, dość spore obciążenie termiczne dla silnika...które trudno zgubić, stąd, chłodnica oleju, aż się prosi (w tym aucie, jednak nie będzie wcale łatwo ją zamontować )...

 

Marcin już coś wymyśli :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Więc...

Olej już w drodze... będzie Motul X-cess 8100, polecany przez wielu posiadaczy HDI.

Chłodnica chłodnicą, póki co trzeba założyć czujnik temp oleju wraz z zegarem. Sam czujnik będzie umiejscowiony zamiast korka spustowego.

Co do samej chłodnicy oleju może uda się już kolejną zmieścić, póki co jeżdżę wolno do 130-140km/h a przeważnie 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

no to podsumowaliście :)

 

Ceglarz - http://wst.org.pl/ Ułęż k. Ryków (Ryk? - nie wiem czy dobrze odmieniam). 24 maja. Tylko kask potrzebny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

marecek, A przejazdy otwarte będą, nie chcę startować, nie z bardzo jeszcze ogarniam auto, chciałbym tylko przejechać sie po torze, ew czas zmierzyc. Da rade w ten sposób, jak z kosztami wtedy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Ceglarz, gratuluje udanego wyniku ;)

goodhope wie co robi :P przynajmniej tak mi sie wydaje i ja z efektow klikania w dobrej nadzei jestem zadowolony :P

 

[ Dodano: 15-05-2008, 2:24 ]

no i seria CI wyszla taka jak u mnie po modach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

no chlodniczka bedzie na pewno potrzebna, nawet seryjny 2,0 hdi potrafi sie zagrzac spokojnie do 120C, pomyslcie nad EGT to tez jest wazne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxiak

Ceglarz, gdzie zamawialesolej i ile on kosztuje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

maxiak, Kupowałem na allegro, trafiła się okazja za niecałe 100zł za bańkę, ale sprzedawca miał tylko dwie. A tak normalnie da się spotkać w cenie 140-160zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

niedawno odwiedził mnie, kolejny forumowy bywalec...Pretorian

 

i niestety, przykro mi Misiek, twoje 1.4 nie jest już jedynym poprawianym na forum :rozpacz:

 

a oto, co po szybkiej robótce z tego wyszło...

 

206_4bieg_zestawienie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pretorian

Potwierdzam, miałem troche daleko ale naprawde warto było. Samochód teraz lata w porównaniu do serii. Pozatym naprawde polecam goodhope wie co robi i zna sie na tym.

Nastepny moj dieselek tez bedzie chipowany u niego !! :zdrowko:

 

aha spalanie zmniejszylo sie okolo pol litra moze wiecej, przy caglym butowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Trochę OT...

Ja dziś pojawiłem się na zawodach w Rzeszowie. Mój czas to 16.1s, nerwy i stres mnie pochłonęły, podkręciłem do odcięcia na dwójce i to była strata, w pierwszym przejeździe nie mogłem wbić dwójki, dopiero za 4 razem w trudem się znalazła. Spotkałem i poznałem forumowego marecka, auto ma wspaniałe. Dzięki Marku za małe co nieco ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Mój czas to 16.1s

 

gratuluję, nie jest źle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...