Jump to content
Sign in to follow this  
Ceglarz

intercooler w 2.0 HDI z klimą, a jednak się da ;)

Recommended Posts

Ceglarz

Witam

Po długich rozmowach z Mariuszem z Goodhope, odnośnie tuningu HDi, doszliśmy do wniosku, że wirus i IC z 2.0 HDi mogą dać niezłe efekty. Zaczęło sie od kompletowania części, na początek intercooler do 406 2.0 benzyna, i komplet węzy i kolanko z Xanti 110KM. Po zdjęciu zderzaka, zaczęło się pasowanie, miało być cięcie na pół, plan się jednak szybko zmienił, i zakupiłem inetrcooler ze Scenika. trochę przymiarek, następnie próba montażu węża od turbo, okazało sie że turbo w Xanti jest bardziej na środku auta rurka nie pasuje :mur: , kilka narad z bratem, który wspólnie ze mną wszystko "produkuje" i przymiarka owej rury z jego 406 HDI 110KM, pasuje, kilka telefonów z ogłoszeń z allegro i identyczna rura już jechała do mnie :hurra: , gdy dolna rurę upchaliśmy z trudem pod silnikiem odchylając nieco przewody wspomagania, zabraliśmy się za górną rurę, filtr powietrza który z braku miejsca miał być wyrzucony oraz skrzynkę akumulatora. Koncepcja przebiegu górnej rury od IC zmieniła się ostatecznie, i oryginalna rura od Xanti pasuje idealnie :hurra: skrzynkę akumulatora oraz obudowę filtra powietrza ostatecznie przesuneliśmy 4-5 cm w stronę serwa. Obecnie czekam na pospawanie kolanek w IC. Dotychczasowe straty to przebity śrubokrętem paznokieć u brata, kilka obcierek i okaleczeń na rękach. Prace trwają...

5ac31bd4c8ce80ecm.jpgba8c812f28bdab7cm.jpg 47970d26b3e90010m.jpg 7007463e819bb42cm.jpg bd9bef1159cb4bf7m.jpg 7519d1b444a142c7m.jpg 6c68ea20aa00b48cm.jpg c91eb7e2d1166982m.jpgf1d5a95a53ffd0b6m.jpg a8e074a4fbb1d951m.jpg 966de2f5a352e8eam.jpg 0b8e7ce5570f68b6m.jpg147461e5b5e5f742m.jpg 303d5929d5037d21m.jpg f1680e9da2e84014m.jpg c5c07cee4724f945m.jpg 7e1b482d096f0d11m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206

Gratulacje z udanego projektu.Po zakonczeniu prac pochwal sie wykresem z hamowni.

Tez lezy u mnie w garazu kilka gratow do zabawy,tez planuje cos wystrugac na jesien,bo teraz inne mody troszke trwaja. :hyhy:

Najbardziej interele mnie wykresik z IC-kiem i czipsem tak zeby wyszlo chociaz te marne 130 ps i moment z 280nm.Pozdro. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

gofer206, Wykres będzie, ale raczej juz po wirusie, zastanawiam się jeszcze czy na pewno wycinać katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206

Wycinaj kata,zrob wolny uklad wydechowy z kwasowki i wieksza srednice daj.

No i pomysl tez nad dolotem pow,albo wkladka K&N lub stozek kit K&N tylko dobrze zamontowany,aby nie siorbal garacego powietrza.Napewno jeszcze w tym roku wezme sie tez za moc,nawet mysle pomalu o kolejnym swapie. :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

No ąą tak nie będzie, kata wytnę, i czekam na dobre hamulce, trzeba będzie jakoś to wyhamować :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
krecik151

Czekam z zaciekawieniem na dalsze modyfikacje...i czy to bardziej będzie kwesta plug & play czy więcej zabawy z dobieraniem gratów i przesuwaniem sprzętów, tak jak pisałeś o że serwo już zmieniło lekko miejsce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
milan
Czekam z zaciekawieniem na dalsze modyfikacje...i czy to bardziej będzie kwesta plug & play czy więcej zabawy z dobieraniem gratów i przesuwaniem sprzętów, tak jak pisałeś o że serwo już zmieniło lekko miejsce...

jak myslisz ? serwo sie przesunelo czy aku i liltr pow.?czytaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

krecik151, milan, Serwa nie da się przesunąć, tu nic do końca nie jest plug & play ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Kuba-

jak już jesteśmy przy wydechu... to jaka jest fabryczna średnica ? i jaka jest bardziej optymalna ? plotka łosi że za dużo też źle. ktoś eksperymentował ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Banan

Ceglarz RESPECT

 

zabieram sie rowniez do takich przerobek w moim

 

gratulacje

 

P.s ja narazie zbieram osprzet

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope
...Najbardziej interele mnie wykresik z IC-kiem i czipsem tak zeby wyszlo chociaz te marne 130 ps i moment z 280nm.Pozdro. ;)

 

przy ty sprzęgiełku rodem z małego modelarza... hmmm... trzeba by walczyć by wychodziło nie poniżej 2... ale w okolicy 2,3-2,5krpm...ale dziwnie będzie jak na diesla wtedy jechało...

 

Chyba że kolejny mod, to zmiana koła zamahowego z kompletnym dociskiem i tarczą od RHZ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just Me

Wow super projekt!!

Generalnie myslalem ze w dieslu oprocz chipa zabardzo nie da sie juz nic zrobic... Mam tylko jedno pytanko jakie sa koszty takiego przedsiewziecia??

Z necierpliwoscia czekam na efekty ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

FMIC już posklejany, ale autko ponownie rozebrane do lakierki, jutro zamieszczę nowe fotki i jak to wszystko umocowane, zderzak został podcięty, niestety zamiast kratki muszę wstawić siatkę, chcę coś na wzór oryginalnej KAMEI, może ktoś mi podpowie który rozmiar oczka będzie lepszy.

http://moto.allegro.pl/item326913142_siatka_alu_czarna_m_kamei_25x100cm.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
tornado

Gratuluje Projektu! :hyhy: :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

im drobniejsza siatka, tym może będzie brzydsza, ale mniejszy muchołap z chłodnicy się będzie robił, ze siatki owady wymyjesz, z chłodnicy, kontakt z ciśnieniówką może się źle skończyć.

 

aha, załóż na ten wąż bezpośrednio przy filtrze, jakąś opaskę gumową, bądź kawał czegoś gumowego, nawet na kropelkę przyklejonego, guma do gumy będzie trzymac jak szalona. Inaczej będzie ci się cyklicznie w miarę puchnięcia od ciśnienia o obudowę filtra ten wąż przecierał. Podobnie przejrzyj wszystkie potencjalne miejsca kontaktu, typu pas przedni wzmocnienie etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

na moje to jest kupa i to straszna,

wiem wiem ze prubujesz cos zrobic sam i dobrze ale jesli robic to tak jak powinno byc i do tego trzeba sie przyłozyc i zapoznac z tematem. pozatym co na to tuner? jakie mial zdanie bardzo mnie ciekawi.

 

ten gumowy metrowy waz to juz jest masakra, straty maxymalne jakie moga byc, a jak turbo napompuje to wtylko patrz jak on cie sie wyprostuje i cos popsuje w silniku.

 

zeby nie bylo, moja ostatnia robota z ibi.

10488384bw0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

rumianko, tuner na to normalnie zareagował, innej drogi niema w wersji z klima i tak jest ciasno, górnego węża inaczej nie poprowadzisz, to jedyna możliwość. Gdy ukończę zamieszczę fotki, obecnie IC ma nowe alu boczki. A ten wąż pochodzi z Xantii właśnie od IC i tam mu sie nic nie dzieje, myślę że tu też tak będzie, to nie jest jakiś wąż dokupowany i tak wyginany, on ma oryginalnie taki kształt, a okazało sie że pasuje niemal idealnie do 206.

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope
na moje to jest kupa i to straszna,

wiem wiem ze prubujesz cos zrobic sam i dobrze ale jesli robic to tak jak powinno byc i do tego trzeba sie przyłozyc i zapoznac z tematem. pozatym co na to tuner? jakie mial zdanie bardzo mnie ciekawi.

 

ten gumowy metrowy waz to juz jest masakra, straty maxymalne jakie moga byc, a jak turbo napompuje to wtylko patrz jak on cie sie wyprostuje i cos popsuje w silniku.

 

ja bym tego kupą nie nazwał,

w Ibizie możesz tym bardziej przy PD niemal tańczyć pod maską.

Turbinkę wyciągasz i wkładasz górą jak chcesz.

W 206 możesz o tym pomarzyć. Ani dobrze z góry, ani dobrze z dołu.

W ibi masz o tyle dużo miejsca, że fabrycznie upakowali z przodu intercooler w 160tkach bez żadnych ceregieli.

 

Z węża się nie naśmiewaj, bo jest on fabryczny i pakowany do aut przez 3lata przez fabrykę. Nic złego się z nimi nie dzieje po dziś dzień.

Problemem w tym wypadku, tylko jest ciasnota.

 

Sam jestem może zacofany, ale kupa kwasiaka jakoś pokrętnie kojarzy mi się z instalacją do poboru mleka (prywatne odczucie, wybacz, nie mogłem się powstrzymać...... choć oddaję cześć temu kto to wyspawywał bo sporo się z tym napierdaczył).

 

Co nie zmienia faktu, że na takiej odległości wyspawanie wszystkiego w jednym kawałku to jakieś lekkie nieporozumienie.

Po pierwsze na takiej długości pod maską, metal będzie pięknie przejmował temepraturę z komory silnika. Kawał porządnej fabrycznej gumy dwuwarstwowej z umieszczoną weń parcianką, jest naprawdę dobrym izolatorem.

Teraz jest gitara, ale kiedy przy 30 stopniowym upale będzie można gotować pod maską jajka, jednak się to zmieni.

 

Inna sprawa to naprężenia. Widzę tylko dwa elastyczne łączniki na początku i na końcu. Jak to jest zamocowane po drodze ?

Na łącznikach guma będzie się rozprężać więc będzie próbowała przemieszczać całość od siebie. Z każdym przeładowaniem musi gdzieś te milimetry gubić.

 

Można próbować zamocować na stałe, ale wtedy będzie toto świergolić i drżeć. Po to się zwykle stosuje miejscowe łączniki elastyczne.

 

Inna sprawa, to praca silnika, który zawsze na poduszkach odchyla się ku ścianie grodziowej w miarę wzrostu obciażenia na biegach do przodu.

Przy jeździe na wstecznym, ku przodowi.

 

"Co na to twój tuner" ?

 

Nie mniej interesuje mnie druga strona, jak wygląda połaczenie tego intercoolera z turbiną, też jest w jednym 2 metrowym wyspawanym kawałku ?

 

 

Ahhh... tak między słowy, tylko pytam....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko
Turbinkę wyciągasz i wkładasz górą jak chcesz

chyba mowisz o seryjnej turbinie z tdi, u mnie niestety tak nie jest.

 

Z węża się nie naśmiewaj, bo jest on fabryczny i pakowany do aut przez 3lata przez fabrykę. Nic złego się z nimi nie dzieje po dziś dzień.

Problemem w tym wypadku, tylko jest ciasnota.

 

spoko, po prostu wyglada jak wodny waz ktory tak jak napisałem moze sie wyprostowac, jesli to jest seryjny cisnieniowy waz i jest wlasnie tak powyginany to ok,

 

 

Sam jestem może zacofany, ale kupa kwasiaka jakoś pokrętnie kojarzy mi się z instalacją do poboru mleka (prywatne odczucie, wybacz, nie mogłem się powstrzymać...... choć oddaję cześć temu kto to wyspawywał bo sporo się z tym napierdaczył

 

akurat tego nie powiesz ze lepszy jest waz od rur sztywnych, obojetnie z czego, chodzi o efekt naprezania sie wezy i strat przez to. pozatym chyba by dało rade wcisnąc fi50 kwasiaka

 

Co nie zmienia faktu, że na takiej odległości wyspawanie wszystkiego w jednym kawałku to jakieś lekkie nieporozumienie.

Po pierwsze na takiej długości pod maską, metal będzie pięknie przejmował temepraturę z komory silnika. Kawał porządnej fabrycznej gumy dwuwarstwowej z umieszczoną weń parcianką, jest naprawdę dobrym izolatorem.

Teraz jest gitara, ale kiedy przy 30 stopniowym upale będzie można gotować pod maską jajka, jednak się to zmieni.

Inna sprawa to naprężenia. Widzę tylko dwa elastyczne łączniki na początku i na końcu. Jak to jest zamocowane po drodze ?

Na łącznikach guma będzie się rozprężać więc będzie próbowała przemieszczać całość od siebie. Z każdym przeładowaniem musi gdzieś te milimetry gubić.

 

specjalnie bylo to przemyslane i akurat jest tak zrobione bo tylko na tych łacznikach moze sie silnik przesowac, wiesz dobrze o co chodzi, gdyby były łaczniki gumowe wzdłuż auta to by nic nie dały - tylko poprzeczne do ułozenia silnika, i wiecej nie ma potrzeby montowac, a co do temp w dolocie to przez 100km pałowania na trasie rurka od dolotu jest zimna!

 

Nie mniej interesuje mnie druga strona, jak wygląda połaczenie tego intercoolera z turbiną, też jest w jednym 2 metrowym wyspawanym kawałku ?

 

turbina wyciagnieta i porównanie:

20725357xg5.jpg

 

cześć zimna:

62907096rk9.jpg

 

dorobione i pospawane rurki z kwasiaka:

62910113mg4.jpg

 

flansza na map sensor:

19652202tb1.jpg

 

przy okazji został wyczyszczony kolektor dolotowy z tego całego syfu z egr`u

36235013dj7.jpg

 

podstawka do kolektora:

39705159gc4.jpg

 

turbo już załozone:

96357903mf6.jpg

 

no i orurowanie założone:

10488384bw0.jpg

 

34527544wt1.jpg

 

10vh5.jpg

 

12tz8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Ceglarz gratujuje.

Ciekawi mnie końcowa moc i przebieg momentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Na razie jeszcze nie poskładane, po świętach sie pewnie ogarnę z tym całym zawijańcem.

P.S. A już miałem zmienić auto na 307 :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

heh makaron rządzi :hyhy:

 

rumianko

 

to że spokojnie mogłeś zrobić zdjęcie tej fiatowskiej składanki od tyłu świadczy o tym jak dużo miejsca tam pod maską jest.

w 206 o tym zapomnij.

 

I jest do wsadzenia to turbo bez wyciągania silnika, spokojnie. Zawsze wystarczy popuścić poduszkę na prawej podłużnicy i na skrzynii biegów i posunąć go o jakieś 10 cm prawie do przodu. tyle dadzą luzu u góry półosie.

 

ciągle twierdzę że będzie z czasem prężyło na obie gumy i albo obrywać waż albo ściągać opaski.

Przypomnij sobie jak było w oryginale i zwróć uwagę na samo kolanko przy kolektorze ssącym i zastanów się, dlaczego fabryka zrobiła je gumowe, zamiast pociągnąć do końca plastykowy przewód, w końcu był łącznik jeszcze przy samym intercoolerze.

 

no i szkoda troche przepustnicy gaszącej...co komu ona wadziła?

p.s.

wykonanie jak i podejście bardzo mi się podoba.

wyspawałeś tam jeszcze jakieś wyjście na manometr ,by dobrać po tych manewrach odpowiedni mapsensor i doregulować cięgno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko
to że spokojnie mogłeś zrobić zdjęcie tej fiatowskiej składanki od tyłu świadczy o tym jak dużo miejsca tam pod maską jest.

 

heh tylko sama zimna muszla jest od "fiata" w srodku kryje sie gt22 2,7cdi ;)

 

no i szkoda troche przepustnicy gaszącej...co komu ona wadziła?

 

w tej przepustnicy jest egr dla ktorego stanowczo mowimy NIE ;)

 

ciegno zostalo wyregulowane poprzez instrukcje mastersa przez tel. takze nie ma potrzeby, a mapsenror ori jest do 2barow takze nic nie trzeba zmieniac.

 

ciągle twierdzę że będzie z czasem prężyło na obie gumy i albo obrywać waż albo ściągać opaski.

spoko to twoje zdanie, moze tak bedzie moze nie, ja jestem na 99% pewien ze tak nie bedzie, juz troche widziałem projektów i jest z nimi wszystko ok i nie wystepuje tam to zjawisko zwalania wezy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Lakierek wysechł, więc zabrałem się za poskładanie przodu.

b05539b74f39e352m.jpg

5d90887ef5cadc14m.jpg

f88cfe209edf5baam.jpg

8c524a62558fad07m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Nie wiem czy było, ale że się tak zapytam, czy pojemność IC była wymierzona i jest optymalna? Czy założyłeś największy jaki wchodził?

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...