Jump to content
Sign in to follow this  
Z@M!

Jakie modyfikacje do 2.0HDi????

Recommended Posts

greg25

no to nie takie proste jak przy LPG starego typu że sobie zwiększasz pokrętłem albo zmniejszasz dawkę gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki egr w poniedzialek sie sprawdzi i moze wywali kata :) a co dalej ?? cos co nie wymaga duzo przerobek i tygodnia siedzenia co zrobic??

Share this post


Link to post
Share on other sites
bluestar

Co daje zaślepienie EGR i jak to się w praktyce robi? Czy wystarczy zdjąć sam wężyk z EGRa i zaślepić go np śrubką?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

yyy... a skad pomysl na zaslepianie egr w 1.6 16v benzynie?

tu jest mowa o dieslach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ruszok
oki egr w poniedzialek sie sprawdzi i moze wywali kata :) a co dalej ?? cos co nie wymaga duzo przerobek i tygodnia siedzenia co zrobic??

Powiedz mi.. Masz jakieś info jak się dobrać do EGRa w 2.0?? Bo ja tam coś próbowałem ale nie bardzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

nie... wiem tylko jak w 1.4 hdi.

takie rzeczy to cybera pytaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Ja u siebie mam zaślepiony EGR dwiema blaszkami, jedna przy kolektorze wydechowym, jedna przy ssącym, wężyk z EGR zdjęty, zaślepiony śrubką. C do odkręcania EGR, to za łatwo nie jest, trzeba dobre klucze, sporo siły i szczęścia, nie obędzie się bez otarć, bo w 2.0 HDI jest dość ciasno pod maską ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bluestar
yyy... a skad pomysl na zaslepianie egr w 1.6 16v benzynie?

tu jest mowa o dieslach.

 

 

wściekłego dieselka też mam i zaślepiłem wężyk EGR śrubką i szczerze mówiąc efoktu nie czuję

 

[ Dodano: 22-07-2008, 11:52 ]

Ja u siebie mam zaślepiony EGR dwiema blaszkami, jedna przy kolektorze wydechowym, jedna przy ssącym, wężyk z EGR zdjęty, zaślepiony śrubką. C do odkręcania EGR, to za łatwo nie jest, trzeba dobre klucze, sporo siły i szczęścia, nie obędzie się bez otarć, bo w 2.0 HDI jest dość ciasno pod maską ;)

 

 

Rozumiem że trzeba odkręcić EGR i zaślepić doloty??? Dzięki za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
szczerze mówiąc efoktu nie czuję

a jakies mialy byc?

 

w 1.4 hdi to sie robi glownie dlatego ze ten zawor sie zacina i skrzeczy.

nie wiem jak w 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites
ruszok

No mi tam skrzeczeć nie skrzeczy... Czy się zacina?! Nie wiem :P Jak jadę nie kopci. Jak gazuję na postoju to też nie. Jedynie leciutko widać dym jak się go odpali... Idzie taka leciutka fala (lekko widoczna) i tyle. Więc raczej jest ok. Ale pytam profilaktycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

z forum: http://www.tdciforum.co.uk

 

 

"I have noticed theres been quite a few topics popping up asking what needs doing to take this engine up to a certain bhp level so thought Id write a quick guideline of what modifications to do to acheive your required bhp figure, also a rough guideline of what they will cost to give you an idea.

 

Stage 1 115-120bhp:

De-Cat Exhaust - £30-70

Panel Filter/ Induction kit - £20-60

Re-map - £200-250

Remove EGR - Free http://www.tdciforum.co.uk/viewtopic.php?t=1577&sid=ece3da9074b8051d21cad3868e5b4eb3

Total = £250-380

 

Stage 2 145-160bhp:

Frount Mounted Intercooler - £550-1200

Boost upped to 18-21psi - £0-25

Custom built intercooler map £130-800

Uprated Brakes £130-200

Total = £1060-2065

 

Stage 3 180-200bhp:

Uprated Clutch £300-500

Uprated Injectors £250-300

Bigger VNT Turbo £200-400

Custom Manifold £100-200

Uprated Fuel Pump £100-250

Uprated Fuel Pressure Sensor

VAC Solenoid

Boost Sensor

Custom Map £130-800

Total = £2250-5355 and flippin quick!

 

Optional Extras:

Lowered £80-400

Quickshift £25

Stainless exhaust system £250-300

 

Im not 100% whats needed for the stage 3 as I havnt achieved this personally and there isnt a hugh amount of information out there for taking the 2.0 HDi above 150bhp but it is possible if your pockets are deep enough.

 

Also remember that it would make sense to figure out how far you want to push it before you purchase a map. Otherwise you will end up paying for a new one after each stage and that could soon add up!

 

Hope this helps a few people"

 

 

Odnośnie stage II (145-160bhp) uważają, że aby osiągnąć taką moc wystarczy IC, zwiększone ciśnienie doładowania i remap. Ok, tak to wygląda w teorii.

A czy może orientuje się ktoś jak to wygląda w praktyce? Jak sprzęgło, jak wydajność wtryskiwaczy, jak pompa paliwa? I ile czasu turbina to wytrzymuje?

Nie wiem czy w Polsce jest jakiekolwiek 2.0 HDi RHY zrobiony na taką moc, jednak w innych krajach jeżdzą. Czy ktoś zna jakiś konkretny przypadek i może się na jego temat wypowiedzieć?

 

[ Dodano: 24-07-2008, 6:50 ]

ruszok, tutaj masz cały wątek na temat zaślepiania EGR

http://www.tdciforum.co.uk/viewtopic.php?t=1577&sid=ece3da9074b8051d21cad3868e5b4eb3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceglarz

Witos, Ja pokuszę się o stage II, martwi mnie jedynie zbyt wysoka temperatura oleju, bez chłodnicy na lato niema co sie pokazywać, bezpieczniej byłoby założyć turbo np. z większą strona zimną niż podnosić ciśnienie na obecnej, np seryjne turbo ze zmodyfikowaną nieco stroną zimną.

Sprzęgło.... hmmm, bez wymiany się nie obędzie, można by pokusić się o sprzęgło Sachsa w cenie 915 zł, ale sam sprzedawca nie wie czy to jest tarcza czy kpl, tarcza, docisk, łożysko, lub wybrać sprzęgło wykonane na bazie oryginalnego przez http://sprzegla-regeneracja.pl/ koszt 360-460zł.

Sprawą oczywistą przy te mocy, będzie poddymianie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

O jaką konkretnie chłodnicę oleju chodzi? Chłodzoną powietrzem? Mocal? Jaka pojemność wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Ceglarz jak poprawić dolot w 2.0 HDI ?? Nie chodzi mi o stożek, ale o jakąś rurę do wlotu powietrza itd ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412

Takie plany a teraz kolega sprzedaje autko?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Autko wystawiłem na próbę ;) Niestety brak zainteresowania .. a może to i lepiej ;) Plany reaktywuję ;)

Obecnie wywaliłem oil catch tank (zbiorniczek na opary z odmy) .. miał za wąskie króćce i wytworzyło się ciśnienie w skrzyni korbowej, które wypchnęło bagnet i 1,5L oleju..

Wszystko pod maską było zarzygane... Tak to jest jak się bawi w redukcje :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Jakiej wielkości chłodnicę oleju? Co do sprzęgła to chyba zdecyduję się na Sachs Performance.. ciężko pedał chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
Co do sprzęgła to chyba zdecyduję się na Sachs Performance
Gubisz się, facet, w zeznaniach ..

W innym temacie (tuning by GH) piszesz, iż idzie już z DE zestaw Sachs'a do Ciebie ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Paczka w drodze ;) ale czy założę to sam nie wiem .. może odsprzedam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

Na bank znajdziesz masę chętnych w pl na sprzęgło za 2 tysie do hdi :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Sprzęgło założone Sachs Performance .. pedał chodzi leciutko :)

W specyfikacji technicznej napisano że docisk wytrzymuje do 350nm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Przymierzam się do kupna zestawu do chłodzenia oleju ;)

Na razie zakupię podstawkę pod filtr oleju z termostatem i przymierzę czy się zmieści ..

Czy tam jest gwint M20x1.5 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...