Skocz do zawartości
Olivier

[GUIDE] MONTUJEMY SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW - MUX

Rekomendowane odpowiedzi

Olivier

Po drobnych zmianach zewnętrznych wyglądałem tak :mec:

1dscn5566as2.th.jpg 2dscn5567pz3.th.jpg 8149aeb38c824434m.jpg

Później przyszedł pomysł na jakieś lepsze światło – padło na zestaw xenonów h1 8000K. Bez porównania z tym co wcześniej tam siedziało:

3dscn5569ds3.th.jpg

Kolejną rzeczą, która przyszła mi do głowy był to zestaw oryginalnych spryskiwaczy często montowany w wersjach skandynawskich lub w platynowych:

06d427rj6.th.jpg 8d5f27qc8.th.jpg 8f9e27uu2.th.jpg 09a727ia9.th.jpg 86c527cc3.th.jpg ce8427lg6.th.jpg de4327dd4.th.jpg

Żeby zrealizować ten pomysł musiałem zakupić kilka części.

1) Zderzak z listwą wyciętą na spryskiwacze ( można w swoim starym XS wyciąć otwory i efekt będzie identyczny:

325575135yf7.th.jpg 344372403ta4.th.jpg 344710042pk5.th.jpg346448661nw2.th.jpg

2) Nakładki:

32c4dd01dc9d4753m.jpg 157626fe75f6f110m.jpg da8485b20bfc91eam.jpg 2210bcfcb2b0b407m.jpg 06c13773f1f46bf8m.jpg 82c4f50c78212f82m.jpg

3) Dysze ( tu już przymierzyłem nakładki ):

1dscn6906ys6.th.jpg 2dscn6908rz8.th.jpg 3dscn6913on0.th.jpg

dscn6909hn9.th.jpg dscn6910fv8.th.jpg dscn6912je2.th.jpg dscn6914tx7.th.jpg dscn6915oa8.th.jpg dscn6917ef2.th.jpg dscn6918zz7.th.jpg dscn6919tz5.th.jpg dscn6920pn5.th.jpg

4) Pompka:

5400971a0ad89307m.jpg 1c55c93a824b4e4bm.jpg

5) Trójnik:

8bbc5e220bc295bcm.jpg a246d48efa9bea26m.jpg

6) Zbiornik:

09506f2d9e02d4a3m.jpg 70cfc192a4d044e5m.jpg 4cb2d3ab61e07b93m.jpg 26fcd636c0940b45m.jpg

7) Gumowa podkładka, która przychodzi między pompką sprysków a zbiornikiem:

40b9d6ca8f6e29e4m.jpg

8) Śrubki do przykręcenia dysz:

ae129101cef56660m.jpg

9) Wąż gumowy i metalowe opaski zaciskowe ( tu już częściowo złożone z nowym zbiornikiem)

27df2801242c0720m.jpg 171626eb0e8e8a01m.jpg 898591d23a78fb64m.jpg

Całość powinniśmy złożyć według schematu:

spryskixd1.gif

i nr referencyjnych podzespołów:

spryskikataloggn7.th.gif

Dokładne ceny można sprawdzić w sklepie JDKulej sklep

Od cen brutto możemy odjąć 15% bo taki u nich mamy upust (dla 206club.net).

Operację właściwą zacząłem od zdjęcia zderzaka przedniego wraz z nadkolami przednimi

[Guide] Jak zdjąć zderzak przedni

Do tego wymontowałem reflektory przednie. Każdy trzyma się na 3 śrubach nr 10.

Później przyszło na belkę zderzaka (przykręcona ona jest na 2 śrubach). Do niej montujemy dysze i przez nią przechodzi wąż od spryskiwaczy. Możemy już w gotowe otwory przykręcić dysze:

1e01176357a828f4m.jpg 796e8a94f29b748cm.jpg ca700c225c69d91am.jpg 4781f61f05f4b249m.jpg 13956a9fef1cd84fm.jpg

Pamiętaj, że wypustka dyszy musi być na zewnątrz i jej ruchoma nakładka musi być wsunięta w belkę!!! ( foto niżej)

814866bfa7e8ec0bm.jpg 85d9eaaa718e7f1cm.jpg

 

Po przykręceniu dysz zabrałem się za wymianę zbiornika, do którego teraz będą podłączone 2 pompy.

Trzyma się on na 1 śrubie nr 10. Po jej odkręceniu należy lekko go pchnąć do tyłu ( wysunąć go z oczka pod belką ):

557f4ba013feb764m.jpg

Po jego wyjęciu krótkie porównanie:

307f6ec77f191f39m.jpg 5d63d813fc7961a2m.jpg

Nie ma co się obawiać, że nie będzie pasował. Wszystko będzie ok. Ja mam wąskie błotniki i nic nie przeszkadza w jego zmianie.

Po tej podmianie wszystko należy zmontować. Zaczynamy od połączenia wężyków i skręcenia ich opaskami. Podpinamy kostki od zasilania pompy spryskiwaczy szyb i reflektorów. W mojej wersji kostka sprysków była podwieszona. Wystarczyło ją tylko podpiąć.

ZANIM SIĘ DO TEGO ZABIERZESZ SPRAWDŹ CZY MASZ KOSTKĘ POD SPRYSKIWACZE.

Znajduje się ona przy zbiorniku spryskiwacza, zazwyczaj jest podwieszona do wężyka.

Przy okazji składania auta można podmienić sobie kratkę zderzaka. Ja wcześniej zakupiłem lśniący nowością plaster miodu wraz z zaślepką na klakson:

866ad7c6e9332a5cm.jpg 983b7db0e6a03d1cm.jpg b8a6420956f0fab4m.jpg db5a379d7d7fdd4fm.jpg

Można zmienić sobie reflektory na inne np.: z h4 na h7. Ja zmieniłem na podwójne soczewki IN.PRO z elektryczną regulacją i fantastycznym xenonem h7 8000K:

e8d3e223ce960870m.jpg 9c28b298b7f3ce99m.jpg 0088826fda782a94m.jpg 7a6e3aff1ac22775m.jpg ccc309328efabf77m.jpg 9eea1a78ea0bc68bm.jpg 759fcd427d9ecaf9m.jpg 11b92376c03055b3m.jpg

 

Po całe tej zabawie przyszedł czas na elektrykę, tzn. na aktywację wycieraczki reflektora i automatycznych świateł dziennych ( wszystko oczywiście w BSI przez komputer). Aktywowałem światła dzienne( same się włączą po odpaleniu silnika i same wyłączą po jego zgaśnięciu) , ponieważ mogę normalnie spryskiwać szybę przednią bez włączenia spryskiwaczy przednich. Spryskiwacze zadziałają tylko jak ręcznie włączę światła. Oszczędność płynu :).

Kolejną rzeczą którą musimy wymienić jest moduł BSM. Ja w serii ,z racji tego, że mam światła przeciwmgielne miałem BSM B3. Niestety spryskiwacze reflektorów obsługuje tylko BSM B5 ( zwany jako bm34). Tylko w bm34 jest przekaźnik wycieraczki reflektora. (Nie kupujcie BSM B4 bo nie będzie to działało!!! Sprawdziłem na własnej skórze:P

Moduł ten znajduje się pod okrywą silnika z prawej strony:

e25e0e376cc37e72m.jpg ff0651ac08f724f6m.jpg

Należy odłączyć akumulator i powypinać wszystkie kostki; po środku okręcić kluczem 13 śrubę; odpiąć z dołu bezpieczniki i podmienić moduł.

fab8c1ecd4693890m.jpg 72ebc8f7a9b83c6bm.jpg aa96855bf63d2600m.jpg 086a7f8a46df325em.jpg 9ca9cdabb4bd650bm.jpg 80e3e4fc64f1c169m.jpg b18f866353c3771cm.jpg e40aa1d77b7c87a9m.jpg

Po całej tej zabawie wszystko wygląda tak (BSM B5 – bm34 – nr ref. 6500Y1):

 

0132a33510da2593m.jpg a51fddda7fcb8f98m.jpg

 

czas wykonania: około 4h + aktywacja na kompie

$: too much :)

 

I efekt końcowy:

ef1fcbfd334838f0m.jpg

 

 

f i l m __v i d e o__ j a k__ t o __ w y g l ą d a

 

Pozdro @ll.

Dzięki za pomoc Tummi & ...Michal.

  • Lubię To! 1
  • Dzięki! 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kunc

Gratuluje GUIDA. Fajny bayer tylko cena tego wszystkiego troche wysoka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biz-on

Dobra robota. Ten guide uzmysłowił mi, że nie chciałoby mi się bawić w to, więc xenon raczej odpada hehe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz206

Ekstra guide , gratki spryskow i wytrwalosci :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tummi

;) Nareszcie :D Gratki :)

 

Chcialbym, zeby Adasiko zrobil podobny guide jak to u siebie rozwiazal. Wiadomo, ze nie tak profi (fabryka :D), ale tez dziala (?).

 

T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adasiko
dziala (?).

działa, działa, tylko zaślepki nie chciały przyjść, a teraz u lakiernika siedzą :D

 

Olivier

gratulejszyn za wytrwałość w projekcie

 

a ja jeszcze sie męczę bo prąd uciekł mi z zapalniczki :P

 

pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ela

dobra robota :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamil20011

SUPER :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomas

Ladnie ladnie ;) Profi wykonanie. Juz jest prawie do konca legalny xenon :D

 

A gdzie felgi podziales?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Olivier

Thomas :/:musiałem jeszcze dobić gumki na 14' i w listopadzie zapodam nowe Proxes lub Eagle F1 albo Parada :luka

next sezon będzie wypaśny:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinek

Gratulacje. Efekt super

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo

Narobiłeś się przy zakładaniu jak i robieniu "felietonu" do forum, BRAVO!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Konnis

pytanko jest to guide jak zrobić spryski do peugeota z muxem a jak to zrobić przy pugu bez muxa

czy sama pompka do sprysków szyby przedniej i tylnej wydoli jak się podłączy dodatkowo spryski reflektorów ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Machalas

dobra robota

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jarek 060179

ładnie wygląda i działa podziwiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adasiko
pytanko jest to guide jak zrobić spryski do peugeota z muxem a jak to zrobić przy pugu bez muxa czy sama pompka do sprysków szyby przedniej i tylnej wydoli jak się podłączy dodatkowo spryski reflektorów

 

w zyciu, zdechnie :P, tam serio jest potrzebne duzo wody :P litr w okolo 10 sekund ? moze nawet krócej kiedyś dokładnie zmierze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ania_i_krzys

Ile taka przyjemność kosztuje...mam wersję X-Line i muszę dużo zmieniać??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Olivier

ania_i_krzys, jeśli gdzieś dorwiesz zderzak z dziurami, albo samą listwę na zderzak z dziurami to zostają Tobie:

-zbiornik;

-druga pompa pod spryski;

-dysze;

-zmiana bsm;

-węże i trójniki + opaski;

-konfiguracja bsi.

 

/może uda się zmieścić w 1k.

Pozdro Oli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uszaty69

super guide. Oby takich więcej an forum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adasiko

znaczy dziury pod spryski idze samemu zrobić natomiast potrzebne wytrawne oko

a zmiane bsm i konfigurowanie bsi ja osobiście pominąłem bo są inne patenty na to :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tasior

Hmmm tak sobie myśle że mógłbym wykorzystać lampy angel eye bez silniczków które i tak podobno niewiele dają , założyć do tego h1 8000k a instalacje od silniczkow wykorzystać do spryskiwaczy na światełka .. Co wy na to ?

Koszta zmaleją a efekt prawie taki sam :hurra

Btw . trzeba kupowac nowy zbiornik czy moŻna w starym wywiercic otwór na extra silniczek ? tak sobie pomyślałem iż jakbym zamontował go troche wyżej to miałbym zawsze rezerwe płynu na spryskiwacze szyb hmm

Edytowane przez krejzRudy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adasiko
Hmmm tak sobie myśle że mógłbym wykorzystać lampy angel eye bez silniczków które i tak podobno niewiele dają , założyć do tego h1 8000k a instalacje od silniczkow wykorzystać do spryskiwaczy na światełka .. Co wy na to ?

nie nie da sie w sprsyakch reflektorów dlatego ta pompka jest taka droga bo ma wlasnie tyle siły zeby zapompowac tyle wody zeby wodą ! wypchneła dysze do góry

Btw . trzeba kupowac nowy zbiornik czy moŻna w starym wywiercic otwór na extra silniczek ? tak sobie pomyślałem iż jakbym zamontował go troche wyżej to miałbym zawsze rezerwe płynu na spryskiwacze szyb

 

jasne ze sie da ale wtedy starcza ci na maks dwa psiknięcia na reflektory (nie przesadzam) tylko dlatego szukalem zbiornika 6l, bo 1 litr to mi na dwa psiknięcia schodzil i to tylko takie musnięcia, a teraz ok 4-5 normalnych prysniec na reflektor starcza

 

Koszta zmaleją a efekt prawie taki sam

 

jeśli chcesz zejsc z kosztów to mozesz poprostu zwykle dysze (te dwa strumienie) wwsadzić w zderzak i podłaczyć sie zamiast tylnej szyby i prosze koszta ok 20 - 30 zł

noo chyba ze zainwestujesz w wypaśne świecąco mrugające dysze :mur :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uuki89

Sory za off top. Gdzie można dostać takie brefki na lampy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
winyl

Nie ma tej fotki z nr części. Mogę prosić te numery ale tekstem bo znowu fotkę skasują, a zamierzam zamontować i nie wiem jakie części kupić.

 

Dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rhoody

Witam,

 

poproszę też o numery części składowych, potrzebuję dokładnie dyszę i nakładkę. Z góry dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×