Jump to content

Kryzys finansowy - widzicie co się dzieje na świecie?


Shapeshifter

Recommended Posts

a ja za studia płace i za kilka lat też będe absolwentem ;)

a jak powinno być? w sumie nie jestem za tym, żeby studia były za free, mógłby być system stypendialny, każdy kto ma powyżej jakieś średniej uczy się za darmo, wyniki w sporcie tak samo, reszta powinna płacić jakieś czesne

Pozdro

Link to post
Share on other sites
  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Shapeshifter

    70

  • arturd001

    12

  • GOLDI

    10

  • Bul3k

    9

żeby studia były za free, mógłby być system stypendialny, każdy kto ma powyżej jakieś średniej uczy się za darmo, wyniki w sporcie tak samo, reszta powinna płacić jakieś czesne

Weź Ty się puknij w czoło...

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter
nie ma to jak merytoryczna dyskusja
Taka w tym temacie miała, stricte, być.

Jak ktoś nie ma rzeczowych argumentów, to uprasza się go o nie zabieranie głosu.

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter
to zdanie odnosiło się do postu powyżej --> look
Wiem, nie pisałem do Ciebie.
Link to post
Share on other sites
Weź Ty się puknij w czoło...

 

zrobiłem to :P i co? zero zmiany w moim myśleniu :)

Sorry no, taki mam pogląd na świat, w którym imo nie ma nic za darmo.

Pozdro

Link to post
Share on other sites

jeee bijcie sie !!! na gołe klaty !!!

mialo byc love a tu co ?

 

Kazdy wie jak powinno byc ale kazdy tez wie ze tak nie bedzie wiec nie ma co sie pukac (w czolo przynajmniej).

 

niczego tu nie zmienimy.

trzeba ten caly shit przeczekac.

 

 

na pocieszenie ----> :majty

Link to post
Share on other sites

studia tylko płatne w Polsce...:lol: przykład moich studiów. AWF rehabilitacja. Było nas 120, skończyło 50. Wyższa szkoła mazowiecka(szkoła prywatna) dostała pozwolenie na kształcenie fizjoterapuetów... 1500 osób na roku :/ Kilku wykładowców z awf-u pracuje tez w tej prywatnej szkole. Opowiadali, że egzaminy muszą być bezstresowe :P czyli tak na prawdę wszyscy zdają wszystko a potem idą do pracy (jeżeli ktoś będzie na tyle tępy, żeby ich zatrudnić!) Życzę powodzenia osobom, które się natkną w chorobie na takich "specjalistów". Oczywiście trochę uogólniam, bo znam 1 ;) osobę z tamtej szkoły, która ma całkiem dobre pojęcie co się dzieje... ale tylko 1 :)

 

Prywatne płatne szkoły? Anglia, USA ok, ale nie u nas.... przecież tu będzie chodzić o kasę a nie o poziom nauczania....

Link to post
Share on other sites

Zawsze znajda sie platne szkoly w ktorych bedzie sie ksztalcic debili, ale na zachodzie jest tak samo. Tam tez sa szkoly ktore dbaja o reputacje i takie na ktorych kupuje sie wyksztalcenie...

Link to post
Share on other sites
Jak to mówia największe fortuny rodzą sie w czasach kryzysu

dla tych, którzy mają teraz gotówkę na zakup nieruchomości nastały świetne czasy, można wybierać, przebierać, negocjować, kupować od tych, którzy czują oddech banku na karku... ale pytanie kto ma gotówkę? znam kilka osób ktorzy świetnie się dorobili na wcześniejszych kryzysach

 

przetrwają nasilniejsi. znajomo brzmi...

 

natomiast krach w stanach był do przewidzenia, wiedział o tym każdy kto zna system udzielania kredytów dla matołów w USA... centralne gromadzenie punktów za każdy nawet najmniejszy kredyt, co w praktyce oznaczało - kupujesz na raty toster, pralkę, telewizor, potem może jakiś samochód - spłacasz to w miarę regularnie, jest pięknie przez rok czy dwa. bank sie cieszy, lud się cieszy... za chwilę masz tyle punktów, że twoja zdolność wynosi milion dolców... i bierzesz milion, bo jakoś to przecież będzie. american dream.

 

to kraj debili a debilom kredytów nie udziela się w ten sposób. proste.

Link to post
Share on other sites
Może shl? Albo iskra? JAka jest twoja branża? Jakbyś chciał to daj znać, miałem tam kiedys kontakty, zawsze można odnowić
co do iskry to tez sa zwolnienia juz,(pare znajomych polecialo z narzędziowni) a do shl nie przyjmują studentów dziennych(no chyba ze masz jakieś duże wtyki :) ), a mi chodzi żeby sobie dorobić bo mam troche wolnych dni to nie będę siedział w domu, muszę czegoś poszukać i tyle.(choc nie jest łatwo)

greg25 dzieki za pomoc:) pozdro

Link to post
Share on other sites

Ostanio przeglądałem ceny działek- ot tak gazeta wpadła mi w ręce. Nie siedzę w temacie, ale osłuchałem się że niby ceny nieruchomosci spadają. Jakoś nie zauważyłem. Powiedziałbym że nie rosną. ALe czy to znaczy że spadają?

 

Może jest jakiś promil ludzi którzy mają ciśnienie żeby szybko sprzedać i obniżą cenę, ale dla wiekszości to dobre hasło reklamowe, które ma przyciagnąc klientów.

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

W długim terminie ceny nieruchomości szeroko rozumianych i tak wzrosną (będą wzrastały). Cykliczny spadek ich wartości, to zdrowa oznaka.

Link to post
Share on other sites

To skoro tak mówisz to powiem że recesja też jest częścią cylku koninkturalnego i to też jest zdrowy objaw, bo przez cały czas nie może wszystkim wszystko rosnąć :)

Link to post
Share on other sites

a jak myślicie kiedy ceny mieszkań trochę odbiją w górę? bo muszę sprzedać mieszkanko w gdańsku , ale mam jeszcze pół roku więc wystawię dobrą cenę i będę czekał aż się znajdzie chętny , nie chcę sprzedawać po niekorzystnej dla siebie cenie

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter
To skoro tak mówisz to powiem że recesja też jest częścią cylku koninkturalnego i to też jest zdrowy objaw, bo przez cały czas nie może wszystkim wszystko rosnąć
Oczywiście, recesja też jest (może być) częścią cyklu. Niemniej, w ostatnich paru dekadach nie było jakiś silnych recesji, a były mocne spowolnienia, dlatego, to co dołapało usa i europejskie gospodarki i globalną gospodarkę, to jest coś co ma wielką siłę i strasznie zawikłane powiązania gdzie jeden sznureczek ciągnie następny i wali sie jak domino.
Link to post
Share on other sites

nawet w domino day nie wszystkie domino sie przewraca :).

Zawsze mówiłem że globalizacja wcale nie jest dobra i fajna! Wole małe firmy które szybko podejmują decyzję niż molochy i giganty zwane korporacjami (z procedurami i certyfikatami), gdzie brak decycyjnosci jest powalający (kapitalizm w wykonaniu takich firm jest gorszy od komunizmu) :)

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Kto może i chce niech ogląda sesję na warszawskiej giełdzie w najbliższy piątek od godz. 15:10 do 16:10. Zapowiada się nieciekawie.

 

Komisja Nadzoru Finansowego spodziewa się dużej podaży akcji w ostatniej godzinie sesji 19 grudnia, w dniu wygasania grudniowej serii kontraktów terminowych, ze względu na dużą koncentrację krótkich pozycji w ręku jednego zagranicznego inwestora finansowego - podała KNF w komunikacie prasowym.

 

 

ard.gif00

000

"Według stanu na koniec sesji w dniu 15 grudnia br. na rynku kontraktów terminowych FW20Z08 mieliśmy do czynienia z liczbą 90.141 otwartych pozycji. Po stronie krótkich pozycji można zauważyć dużą koncentrację - pozycje należące do jednego inwestora (zagranicznej instytucji finansowej) stanowiły 39,53 proc. wszystkich otwartych pozycji" - podano w komunikacie.

 

KNF podała, że w ostatniej godzinie notowań podczas sesji 19 grudnia spodziewana jest duża podaż akcji spółek należących do WIG 20.

"Zarówno przyjęte przez inwestorów instytucjonalnych strategie inwestycyjne, jak i zaobserwowany poziom koncentracji krótkich pozycji, mogą generować ryzyko pojawienia się dużej podaży akcji spółek należących do WIG20 w ostatniej godzinie notowań, która jest podstawą do wyznaczenia ostatecznego kursu rozliczeniowego kontraktów terminowych" - podała KNF.

KNF zwraca uwagę, że na polskim rynku giełdowym można zaobserwować stosunkowo niską płynność na rynku akcji oraz wysoką, w porównaniu z rynkiem kasowym, wartość obrotów kontraktami terminowymi na WIG20.

"Ze względu na praktyczny brak krótkiej sprzedaży nie jest możliwy arbitraż polegający na jednoczesnym zajęciu długiej pozycji na kontraktach terminowych na WIG20 i krótkiej pozycji na rynku kasowym" - napisano.

 

 

"Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) we współpracy z KNF podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie potencjalnego negatywnego wpływu tej sytuacji na stabilność i przejrzystość obrotu giełdowego" - dodano.

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Na 19 grudnia 2008 przypada seria rozliczeniowa kontraktów terminowych (są 4 takie dni w roku), dzień ten jest zwany dniem trzech wiedź. Nie chce mi się opisywać jak to wygląda, dlatego zaproponowałem by jeśli ktoś chce i może, to niech ogląda sesję od 15:10 do 16:10. To w tej godzinie będzie drżała ziemia.

 

 

 

UPDATE

 

Stopy procentowe w USA obniżono do rekordowego w historii poziomu 0,25%. Mam nadzieję, że wiecie co to znaczy?

Jeszcze tylko zostało ewentualne obniżenie o 0,25 pb, ale to już by było zero.

Fed praktycznie wystrzelał się z amunicji i nie ma asów w rękawie jeśli chodzi o politykę monetarną.

Tam sytuacja naprawdę musi być ekstremalnie fatalna, skoro dokonują tak drakońskich ruchów :sciana

Oczekuje osłabienia i to znaczącego waluty usa względem pln!

Link to post
Share on other sites

oki będę patrzył.

Spadnie ale potem w następnym tygodniu się odbije :)

Mam czas spoko do emerytury jeszcze trochę czasu.

A Wy jakoś tak pesymistycznie jakbyście 100 tyś utopili na giełdzie :)

Link to post
Share on other sites

Pewnie zależy jak dla kogo. Wszystko jest wzgledne jak powiedział Einstein :)

Zapewne dla mnie jest to kwota nie do pogardzenia :)

Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

OPEC tnie wydobycie ropy, a ropa (kontrakty na ropę) tak na to reaguje...

 

crudewm7.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...