Jump to content
david_777

Peugeot 206 3.0 V6 SWAP SILNIKA

Recommended Posts

david_777

Witam....moje autko to 206-tka z silnikiem 1.6 8V co mi ani troche nie wystarcza i chcialbym zalożyć jakis mocniejszy motorek. Na początku była koncepcja wsadzenia 2.0 od S16 ale jestem ciekawy czy dałoby sie upchnąć coś większego....z tąd moje pytanko czy ktos wie czy miesci sie V6 do 206-tki? i czy jest z tym dużo problemów czy to w ogole nie wykonalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

Zawsze możesz zmienic na RC :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
david_777

Nie chce RC za drogi poza tym co za sztuka wsadzic cos co jest w 206-tce seryjnie.....jestem ciekaw czy wejdzie V6. jednak co 6 garków to nie 4. Oczywiscie przy takiej przekladce hamulce do zmiany wiec bedzie hamowac

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

Heh hamulce i wiele inych zeczy zapewne :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

3.0 v6 ci nie wejdzie przerabiałem ten temat zanim dałem się w swap chyba że chcesz wyciąć i pospawać połowę przodu bo nic nie jest nie możliwe pozdro

 

 

-----dodane po chwili ( 12/10/2008 o 17:14:01 ) -----

 

 

hamulce i wiele inych zeczy
a to prawda

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

jak przedmówca - z tego co się orientuję (popatrz jak robią to specjaliści: www.ecosse-peugeot.co.uk ) bez cięcia budy nie da rady... za mało miejsca zeby to upchnąć

a przeróbek na pewno masa, heble to podstawa, zawiecha, pewnie i elektryka to nie będzie w 100% plug and play. Ale jesli dysponujesz zasobnym portfelem i chcesz się bawić - to mysle ze warto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

ja uważam że jest to zupełny bezsens. Ile maxymalnie opłaca sie wycisnąc z ośki żeby nie było problemów z trakcją?? 250 koni?? bo więcej to chyba nie ma sensu. Moc rzędu 250 , nawet 300 koni wyciśniesz z mniejszego silnika . Jak masz czas , stać cie na to to nawet 1.8T z grupy volkswagena możesz wsadzić. tak mi sie przynajmniej wydaje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

Zawsze możesz uturbic autko

Share this post


Link to post
Share on other sites
david_777

z Vw??? FUJ........!!!!!! nastepny amator volkswagena co wam sie ludzie w tych glowach uroiło tylko ten volkswagen. czy niema innych aut?

 

 

-----dodane po chwili ( 12/10/2008 o 18:50:15 ) -----

 

 

Dzieki dla całej reszty za dobre rady. Juz ja cos sobie wykombinuje....wolnossącego

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

co chcesz od vagoskiego 1.8T ?

 

dobra podstawa do dalszych modow, silnik seryjnie uturbiony, nic nie bedzie sie srało i strzelalo bo cala podstawa jest przystosowana pod duze moce, dodatkowo utarty szlak modyfikacji, mozna znalezc duzo takich przerobek na internecie i problemow jakie nastapily, dodatkowo2 - potencjal silnika jest ogromny, nawet pod 400km wiec nie jest zle, koszt swapa czy uturbienia wolnossaka napewno jest duzy, no chyba ze robisz to sam bo masz pojecie i warunki do takiego przeszczepu, lepiej kupic RC ale RC wcale nie jest takie szybkie jak sie okazuje :) pozatym wszystkie graty w 1.6 typu, zawias, heble, naped itd sa cienkie :) wytrzymalosc tych elementow po swapie czy uturbieniu bedzie wolala o pomste do nieba

 

pozatym takie v6 to juz troche wazy i nawet jakbys to wcisnal jakos do 206tki to sadze ze samochod przestalby skrecac, przod bylby tak ciezki ze samochod nadawalby sie jedynie do dragow (1/4mili) i jakos stwierdzam ze i tak nie byloby to szybkie :)

 

swap fajna sprawa ale czy koszta tej roboty nie przewyzsza wartosci samochodu ? i czy po pol roku nie stwierdzisz ze dawno nie jechales ta 206tka bo ciagle siedzi w warsztacie na kanale :) albo brakuje kasy albo co chwile cos strzela i trzeba kombinowac :P

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
Nie chce RC za drogi

A swapa chcesz robic??

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

David , rozumiem że Twoja decyzja podyktowana jest tym, że chciałbyś mieć więcej mocy. Jak najbardziej, jestem amatorem, fanem silnikow z grupy Volkswagena. Dlaczego?? hm , to chyba oczywiste , najmniej zawodne , stosunkowo tanie i baardzo podatne na modyfikacje. Nic sie nie uroiło, jestem realistą.

Jeżeli ty upierasz sie przy silniku wolnossącym , to dla mnie jest to już zupełny bezsens. Chyba nie zdajesz dobie sprawy z tego ile taki swap może kosztować.

Ile wyciągniesz mocy z wolnossącego silnika !!!???? Tyle co ma seria, czyli musisz ładować faktycznie v6 żeby to miało sens. aaaa, po co ja sie tu rozpisuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_mw

Jeśli sądzisz, że SWAPowanie tego będzie tańsze niż kupienie RC to się mylisz.... Temat przerabiany kilkakrotnie przez kilku klubowiczów. Poszukaj i popytaj. Części do takiej przeróbki to około 10 tysi + oczywiście robota + dużo czasu. Nikt nie gwarantuje ci, że auto po swapie pojedzie - zawsze się może posypać takie autko....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cwikol

Fakt, że nawet mimo braku sensu (koszty, czas, problem z trakcją i kierowaniem takim autem) 206 3.0 fajnie "brzmi" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412
co chcesz od vagoskiego 1.8T ? dobra podstawa do dalszych modow, silnik seryjnie uturbiony, nic nie bedzie sie srało i strzelalo bo cala podstawa jest przystosowana pod duze moce, dodatkowo utarty szlak modyfikacji, mozna znalezc duzo takich przerobek na internecie i problemow jakie nastapily, dodatkowo2 - potencjal silnika jest ogromny, nawet pod 400km wiec nie jest zle

A może kolega chce przetrzeć nowy szlak, zna się na tym ma do tego zamiłowanie. Ale według mnie koszt takiego swapa byłby szokujący.

Fakt, że nawet mimo braku sensu (koszty, czas, problem z trakcją i kierowaniem takim autem) 206 3.0 fajnie "brzmi"

Bardzo ładnie to brzmi:) Ciekawe jakby chodziło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

bez sensu... kup sobie tłumik, dolot poprawisz sobie samopoczucie. Zbieraj na coś lepszego moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

To fakt jednostki VW sa bardzo dobre do modow i chyba nikt nie zaprzeczy :P co do swapa hmmm 3,0 V6 fajnie brzmi smigaloby zacnie tylko pytanie czy to warte aby brnac w tak posuniete modyfikacj. Zawsze mozesz zakupic s16 i wsadzic zestaw turbo :Dhttp://dp-engineering.nl/EN/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

I tak SWAP nie dojdzie do skutku pewnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
adasiko

a z tego co mi wiadomo, to najwięcej, to 2,2 hdi by sie wcisnęło, ale nawet zobacz jak 2.0 jest wciśnięte, ze nic nie można zrobić przy autku

a właśnie przy jakiej kwocie ty planowałeś oscylować ?

tak jak wszyscy mówią 10 tysi to mi sie podstawa wydaje

sam motor + może jakieś chłodzenie, za ok dyche byś wytrzasnął a jeszcze cała zawiecha i układ przeniesienia napędu oraz hamulce

samemu mi sie by spodobal swap na 2,2 hdi 16v ale jak zobaczyłem koszty silnika, a sprzeglo??, skrzynia ??, a tarczki i zaciski to nie mowie, polosie tez by trza by bylo chyba zmienic

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

Jeszcze zostaje silnik 2,7 HDi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

sprzedaj auto, kup s16 ,dorzuć turbine i sie pochwal. Ktoś to kiedyś na forum musi zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

Proponowalem i jestem ciekawy jak to by smigal i sprawowalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

no ja kiedyś nad tym myślałem, nadal czasami mysle. Rozsądek podpowiada jednak żeby poprostu zmienić auto na mocniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

10tyś na swap to za mało wiem co mówię bo jestem w trakcie i wiem co to znaczy robić przekładkę silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
BaRtO

3.0 V6 jest za ciezki, samochod bedzie sie mega beznadziejnie prowadzil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...