Jump to content
  • Similar Content

    • ensei_tankado
      By ensei_tankado
      Cześć
      zakupiłem filtry do Peugeouta 206:
      oleju - | Filtron OE 667 | 22,99 zł 
      powietrza - Filtron AP 080/2 | 21,99 zł - 1 szt. 
       
      Oba nie pasują do mojego auta o czym poinformował mnie mechanik. Jakie w takim razie kupić?
      206 SW 1.4 75KM 

    • KwM206
      By KwM206
      Witam, w moim peżo mam zalany olej 10w40 od lotosa, po około 5k kilometrów zacząłem słyszeć stuki z silnika, chyba są to popychacze i teraz pytanie, jaki olej zalać żeby zminimalizować te stuki można przejść na olej 5w40? Coś się może stać?Czy zostać przy 10w40 tylko zalać innej firmy? Dodam, że nie bierze oleju i przez te 5k kilometrów nic nie ubyło.
      Jeżeli nic nie pomoże to wymieniał ktoś popychacze w 1.4hdi? Jak się do tego zabrać?
       
    • Chris_C
      By Chris_C
      Witam, jak w temacie.
      Sytuacja wyglądała następująco:
      Przegoniłem auto na autostradzie, nic się nie działo, temperatura wody i oleju nie przekracza 90°. Po zjechaniu z autostrady i zatrzymaniu się przed przejazdem kolejowym (na lekkim wzniesieniu) wskazówka temperatury oleju nagle skoczyła z 90° do 140°, zaświecił się STOP i kontrolka oleju, mocno zaśmierdziało olejem. Samochód zaparkowałem i zgasiłem. Po ostygnięciu sprawdziłem poziom oleju (w połowie miarki) i pojechałem dalej starając się jechać w miarę powoli. Na najbliższej stacji dolałem oleju do maxa i od tamtej pory po przekroczeniu 90° temperatury oleju miga kontrolka oleju i STOP tylko na niskich obrotach. Dziś po całonocnym studzeniu się silnika, podczas jazdy i zagrzaniu oleju do tych 90° miga mi kontrolka oleju (już bez stopu). Podpiąłem auto pod komputer, nie mam żadnego błędu, ani nic.
    • vxrtal
      By vxrtal
      Witam, jest taka sytuacja..
       
      Od jakiegoś czasu mało co używałem auta i po skontrolowaniu poziomu oleju jest go mało, mniej niż połowa. Planowałem jego wymianę w najbliższym czasie, ale jeszcze przez jakieś 1,5-2 tygodnie potrzebne mi jest auto dzień w dzień. (niedługie odcinki, do 40 km w jedną stronę) Wychodzi na to, że będę musiał go po prostu dolać i potem ew. wymienić - tylko kwestia taka, że nie wiem do końca co ktoś wcześniej zalał i chciałbym ogarnąć jakiś niedrogi, dobry olej na przejeżdżenie tych 2-3 tygodni maksymalnie, a potem wymienić go już na coś typu Valvo, czy Motul. W głowie pojawiła mi się myśl odnoścnie olejów Lotos, gdyż ich cena nie jest jakaś wygórowana, a chyba nie są złe? Jeżeli uważacie, że to dobry pomysł, to doradźcie jakiś konkretny olej, który kupię na stacji - ew. który jest łatwo dostępny.
       
      Z tego co słyszałem, zalecali lać 10W40 - ale chcę się upewnić, dlatego przebieg to 260 tysięcy (auto od handlarza, więc doliczcie sobie ile chcecie), silnik 1.4 benzyna, 75KM - 1999 r. A i jeszcze jedno, jeżeli wcześniej był wlany olej X, czy tam Y i teraz jest go po prostu mało, to po dolaniu innego oleju, ale odpowiedniego dla tego silnika nic się nie stanie, nie? 
    • BiggySee
      By BiggySee
      Witam,
      Dawno mnie nie było bo auto oddałem Dziewczynie i przez 2 lata jeździł bez problemu aż do wczoraj.
      Auto nagle przestało hamować, hamulec zapada się na sam dół, sprawdziłem dokładnie co jest przyczyną i doszedłem do tego, że nie było płynu hamulcowego.
      Dolałem, i szukałem przyczyny wycieku, znalazłem jest to dokładnie na wysokości siedzenia kierowcy. Wiecie czy dużo pracy z tym jest? Gdzie i jakie przewody kupić oraz powiedzcie proszę czy na środku są 2 przewody czy coś jeszcze? Jak wygląda wymiana, może ktoś już to robił?
       
      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Fidel

[guide] Oleje, płyny - pojemności

Recommended Posts

Fidel

W związku z powtarzającymi się pytaniami typu "ile oleju ...", "ile płynu ..." na podstawie poniższej tabeli przygotowałem zestawienie pojemności płynów w 206.

pojemki2bs.th.jpg

 

Dane ogólne:

Pojemność zbiornika paliwa w 3d, 5d i SW: 50 litrów

Pojemność zbiornika paliwa w CC: 47 litrów

Ilość czynnika do klimatyzacji - R134a: 700g +/-20g, z silnikiem 2.0 650g

Płyn do spryskiwacza: 2,8l

Płyn do spryskiwacza ze spryskiwaczami reflektorów: 6,6l

 

Poniżej dane specyficzne dla poszczególnych wersji silnikowych:

1.1 benz

Olej silnikowy z wymianą filtra: 3,2l

Olej w skrzyni manualnej: 2,0l

Płyn chłodzący: 5,5l do 7,0l

 

1.4 benz

Olej silnikowy z wymianą filtra: 3,0l

Olej w skrzyni manualnej: 2,0l

Płyn chłodzący: BVM 6,0l / BVA 10,2l

 

1.6 benz

Olej silnikowy z wymianą filtra: 3,2l

Olej w skrzyni manualnej: 2,0l

Płyn chłodzący: 6,2l

 

2.0 benz

Olej silnikowy z wymianą filtra: 4,25l

Olej w skrzyni manualnej: 1,9l

Płyn chłodzący: 7,8l

 

2.0RC

Olej silnikowy z wymianą filtra: 5,3l

Olej w skrzyni manualnej: 1,9l

Płyn chłodzący: ?

 

1.4HDI

Olej silnikowy z wymianą filtra: 3,8l

Olej w skrzyni manualnej: 2,0l

Płyn chłodzący: 8,2l

 

1.9D

Olej silnikowy z wymianą filtra: 4,8l

Olej w skrzyni manualnej: 1,9l

Płyn chłodzący: 8,2l

 

2.0HDI

Olej silnikowy z wymianą filtra: 4,5l

Olej w skrzyni manualnej: 1,9l

Płyn chłodzący: 6,2l

 

 

Jeśli ktoś ma wiarygodne dane dotyczące 1.4 16v benz, 1.6HDi oraz RC, lub jeśli któreś z powyższych danych są błędne lub niepewne, to bardzo proszę o info. Dopiszemy.

 

 

PS. Dziękuję Joanicie za pomoc w tłumaczeniu z francuskiego.

Edited by Fidel
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

dopisz [guide] w temacie i wierć Mareckiemu w brzuchu, żeby wrzucił do encyklopedii ;)

 

Dobra robota :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kiecio0

A może mi ktoś jeszcze powiedzieć jaki olej dolewać do skrzyni jeśli są małe braki? nie chodzi mi o całkowitą wymianę tylko dolewkę do tego oryginalnego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marsto
A może mi ktoś jeszcze powiedzieć jaki olej dolewać do skrzyni jeśli są małe braki? nie chodzi mi o całkowitą wymianę tylko dolewkę do tego oryginalnego

 

Pewnie musisz mieć specjalny pistolet do tego.

 

Ale ja z inna sprawą. Wydaje mi się, że dane dotyczące płynu chłodzącego są trochę przekłamane bo 6 czy 10 litrów to jednak dużo. Nie pamiętam ile tam tego jest ale nie dawałbym więcej niż 3-3,5 litra (p206 - 1.4)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kiecio0

sorki,ale nie chodzi mi o pistolet tylko o rodzaj oleju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dav81

Dzięki za guide, napewno się przyda:brawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marsto
sorki,ale nie chodzi mi o pistolet tylko o rodzaj oleju :)

 

 

No tak, co ślepemu po okularach:victory

przeczytałem "jak olej dolać" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
macio85

hej

sorki może to głupie pytanie ale mam własnie 1.4 benz + gaz i nie wiem co to są za skróty jeśli chodzi o płyn chłodzący (BVM i BVA).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marsto
hej

sorki może to głupie pytanie ale mam własnie 1.4 benz + gaz i nie wiem co to są za skróty jeśli chodzi o płyn chłodzący (BVM i BVA).

 

Ja tam nie wiem. Może jedno do skrzyni manualnej a drugie do automatu. Może to właśnie o to chodzi.

To co znalazłem to

BVA - Boîte de Vitesses Automatique - Francuskie okreslenie automatycznej skrzyni biegow.

więc pewnie BVM to coś tam coś tam - manual

Edited by Marsto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Herfurt

Podłączę się.

Nie wiem jaki jest w tej chwili w moim, a chcę wymienić. Dostałem za free 5l TEDEX RUNNER MOTOR OIL 10W-40. Ktoś używał? Ten będzie ok, czy jakiś lepszy kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz206
1.4 benz

Olej silnikowy z wymianą filtra: 3,0l

Olej w skrzyni manualnej: 2,0l

Płyn chłodzący: BVM 6,0l / BVA 10,2l

Jak wymienialem plyn chlodzący to z bańki 5l trochę mi zostało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
Jak wymienialem plyn chlodzący to z bańki 5l trochę mi zostało

To się tyczy pojemności całkowicie pustego układu.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber

wtrącę swoje trzy grosze...

płyn do wspomagania kierownicy zalecany:Total Fluide AT 42 ok 0.9-1l

płyn hamulcowy zalecany: DOT 4 ok.1.2l

Share this post


Link to post
Share on other sites
ania_i_krzys

A apropos oleju silnikowego do 1,4 HDI - to jest takie minimum czy wchodzi więcej... Na serwisie mówili że wchodzi ok 4,5 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites
G-T-C

Bardzo przydatne, dziękujemy Tobie i Joanicie

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuris

najśmieszniejsze jest to, gdy zapytałem mechanika w serwisie Mario-Car w Tychach ile lać do 1,4 16v to Pan mi powiedział że: 3.0 lub 3,5 a nawet 3,9 zalali i niewiedzą od czego to zależy o_O

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukkash

Na moje oko mozesz nawet borygo wlać, kolor chyba na nic nie wpływa a właściwości chłodzące i brak możliwości zamarzania w obniżonym zakresie temp cechuje każdy płyn...

Jezeli się mylę proszę o korektę

 

Płyn chłodniczy wymieniam (a raczej planuję) co drugą wymianę oleju silnikowego (koszt nie jest duzy bo to ok 50-60PLN), teraz wymieniłem po 8000km, bo mi chłodnica poszła i uzupełniałem obieg wodą aby documowac do mechaniora...

Share this post


Link to post
Share on other sites
czarek

coś mi nie pasuje litraż płynu chłodzącego ja teraz wymieniłem bo przy próbie wyszło tylko -11 i kupiłem 5 litrów to jakiś litr został,niemożliwe żebym wlał połowę przejechałem 200km i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
szuruburek

Dzięki za info. Przydatne informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szogun

A jaki płyn do wspomagania kierownicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
A jaki płyn do wspomagania kierownicy?

a może wystarczy zajrzeć na pierwszą stronę (i przeczytać moją wypowiedź). :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
szogun
a może wystarczy zajrzeć na pierwszą stronę (i przeczytać moją wypowiedź). :victory

 

A jakos przypadkiem ominęłam dziekuje bardzo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
*RAMZES*
szogun napisał/a A jaki płyn do wspomagania kierownicy? a może wystarczy zajrzeć na pierwszą stronę (i przeczytać moją wypowiedź).

 

 

Ja to mam na drugiej stronie :P

A płyn klasy Dextron III ;), niekoniecznie ten Total :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

Na wszelki wypadek obrazek z pierwszego posta wrzuciłem na wrzutnik.

jdv1286671363c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...