Jump to content
Sign in to follow this  
Skrzypek

Rozwój silnika 1.6 16v N/A

Recommended Posts

Skrzypek

Tak sobie grzebałem w "śmieciach" i wygrzebałem co następuje:

 

"Temat: 1.6 16v Cytuj wiadomość

Kazdy ma wlasne podejscie do tematu. Jesli chodzi o wytrzymalosc bloku silnika to jest naprawde duza. Jak juz mowilem znam przypadki wyciagania ponad 200 km z tej jednostki. Nawet s1600 bazuje na tym silniku. Co do twoich potrzeb strzalu od czasu do czasu to bym sie zastanowil. W mojej osobie nie znajdziesz zapalenca do NO2. Za podobne pieniadze sugerowalbym jednak zabawe w dobre markowe walki i dobry program. Swojego czasu rozwazalem dwie opcje albo turbo w mojim 206 albo wersje N/A. Strzal z NO2 nie dosc ze nie jest najzdrowszym dal silnikow jakie by one nie byly to wiaze sie z bardzo krotkotrwalym przyrostem mocy. Osobiscie rozwazalem dwie opcje. Walki oryginalnej rajdowki pucharowej 206. Sa ostrzejsze. Co powinno sie wiedziec o walkach to to ze im ostrzejsze tym gora lepiej chodzi ale gorzej z dolem. Dlatgeo jesli dobierzesz zbyt ostre to moze sie okazac ze bedzie ci autko na luzie nie rowno chodzic (pol biedy jesli delikatnie bo to wtedy nawet fajan sprawa, gorzej jesli przegniesz i bedzie prawie gasnac). Walki z pucharowki maja swoje zalety : zaprojektowal je Peugeot wiec nie ma prawa ci sie nic stac z silnikiem i sa naprawde dobre. minusem jest cena bo za dwa musisz liczyc kolo 3 tys. Druga opcja to minimalny przyrost mocy w sensie mniejszy tak do 118 km. Wtedy wkorzystujesz walki z 106 GTI to ten sam silnik co u ciebie tylko ma ostrzejsze walki i inny program (najlatwiej dostepne i najtansze).Trzecia opcja ktorej ja bylem najblizej (mimo ze mialem dojsscie do Peugeot Sport Polska i moglem miec te walki pucharowe po bardzo dobrej cenie) to dunska firma, niestety nie pamietam nazwy w tym momencie. Ale jak poszperasz o CamShaftach to znajdziesz. Maja cala game do silnikow peugeota walkow. Doslownie jak w sklepie z segarkami, jakie chcesz i do czego chcesz. tam wersje typu street, race etc. Dobierasz odpowiednia tobie i w dluga. Co powinienes wiedziec to to ze komp ktory masz jest dosyc sprytna bestia. Ten ktory ja mialem tak dziala to i twoj powinien. Albowiem po zmianach w dolocie powietrzai wylocie potrafi bodajze do 3% zmienic wlasne ustawienia DObry bajer nie. Gdzies to wyczytalem Co do wydechu to jesli EL-TEC to tylko caly uklad. Kolega ma w 205 i doslownie bajka chodzi Ja mialem koncowy supersprint i tez bylo czuc ze nie jest tylko dla ozdoby. Jak juz zdecyduejsz sie na zabawe w to to pamietaj o kolektorze. Niby dedykowany superspinta jest 4-1 i daje przyrost mocy , ale zaufaj wujkowi ST.Patrickowi i zakup gdzies 4-2-1 doslownie roznica ogromna a pasuja jak klocki lego jeden do drugiego. Podsumowujac

 

KOlektor 4-2-1

 

Uklad wydechowy calkowity EL-TEC (1200)lub czesciwo Supersprint i skladac do calego

 

Walki

 

Soft

 

Oczywiscie stozek z dobrym dolotem i izolacja termiczna + specyficzna budowa przekazu powietrza do przepustnicy

 

I po takiej zabawie bedziesz mial do 4 tys spokojna jazde a potem jak chwycisz 4 tys to zaczniesz sie trzymac kierownicy.

 

Oczywiscie wazne jest tez zawieszenie zeby sie nie bujal, ale to inna bajka. Ja w swojej nowce obinzylem belka zalozylem zolte koni sport regulowane a na przod zalozylem springsy vogtlanda - polecam (30 mm)

 

Pozdr

autor st.Patrick"

 

Może się przyda komuś... a może nie :P

Ale wrzuciłem, bo zastanowiło mnie to, że auto Żuśki tylko po zrobieniu dolotu/ECU dostało 17KM więcej i trochę mnie to zastanawia.... nie to, żebym się czepiał, tylko myśle sobie już od jakiegoś czasu nad wzmacnianiem pyzia (niestety $$$ nie chcą nadciągać.... :( ) irozważania dotyczą głównie czy lepiej zaturbić gnojka czy może rzeczywiście N/A... :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

coz mam ten sam silnki i tez sie bije z myslami :) z jednej strony po rozmowie z Chojnackim opcja GT + smtp6 miala dac przyrost ok 18% za ponad 3000 i jak twierdzil moze cos jeszcze sie da wyskrobac z do- i wy- lotu ale np po doswiadczeniach alanosa z wymiana calego wylotu na supersprinta przyrosty nie sa zachwycajace. Wszystko to przy zalozeniu ze auto ma byc do jazdy "cywilnej"

No i tak mysle ze chyba lepiej wyjdzie po prostu kupic S16 i moze przy niej tylko dac nowy soft... bo nie wyglada na to zeby taniej dociagnac z tego silnika i nie zmienic przy okazji auta w niedajaca sie eksploatowac na codzien wyscigowke

 

[ Dodano: 12-01-2006, 15:44 ]

aha gdzies wynalazlem, nie pamietam gdziej hiszpanskie 1,6 16v zrobiona na 151KM i ok 180nm i mysle ze to juz max wyzylowanie tego silnika na auto cywilne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek

A może jednak... turbo? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

gdzies tu na forum czytalem o przerobce, swietne osiagi.... tyle ze auto nie jezdzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek
tyle ze auto nie jezdzi

 

O a to czemu? Monsieur G. montował?

Wiem, że jeden człowiek z Pugi Sport Club zaturbiał "własnoręcznie-garażowo" chyba 1.4, oraz wiem, że 307 z 1.6 16v była zaturbiana u Pana G. ...eee, i właściciel tej 307 rzekomo nie był niezadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

moze, tyle czytalem na forum, jezdzil ladnie ale przestal

poza tym ile turbo? 6000 - 8000 zl, sadze ze nie warto zarowno finansowo jak i ze wzgledu na spokoj uzytkowania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek

aha gdzies wynalazlem, nie pamietam gdziej hiszpanskie 1,6 16v zrobiona na 151KM i ok 180nm

 

 

Ba, ale żeby wycisnąć tyle co powyżej napisane to pójdzie tyle samo kaski jak nie więcej, aszczerze mówiąc tak dłubnięty N/A już raczej nie będzie przyjazny do użytkowania w mieście.

A turbina za 7kpln da nam tyle samo i dużo wyższą kulturę. I tak sobie myślę, że jeśli by to dać firmom PromotoR lub VTG to nawet nie trzeba by przesadnie się telepać nad spokojem uzytkowania...

W sumie takie VTG zaturbiło nawet Accorda type-R z V-Tekiem i całym dobrobytem inwentarza, więc dal nich takia soft suszareczka to powinno być jak "splunąć i rozmazać" ... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma
żeby wycisnąć tyle co powyżej napisane to pójdzie tyle samo kaski
wlasnie dlatego mysle ze nie warto tylko zamiana auta na S16/GTi plus box :)

zdaje sobie sprawe z mozliwosci tuningowcow, ale mam wrazenie ze te wszystkie auta sa robione tylko po to zeby sie poscigac na 1/4, no dla mnie to nie te priorytety.

np widze ze mozna 2,0HDi 90KM zczipowac na 120KM, ale skad inad wiadomo, przynajmniej takie sa opinie, ze "bezpiecznie" to max 110KM, to zeby zobrazowac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitch
adze ze nie warto zarowno finansowo jak i ze wzgledu na spokoj uzytkowania

 

kad inad wiadomo, przynajmniej takie sa opinie, ze "bezpiecznie" to max 110KM, to zeby zobrazowac

 

 

S16/GTi plus box

 

 

na jakim forum to wyczytałeś? :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek
tylko zamiana auta na S16/GTi

 

Widzisz, z tym, że ja wiem co mam - nowka z salonu niebita itp. A drogą proponowaną przez Ciebie czasem można się nieźle naciąć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos

Skoro mowa o moim silniczku to wspomne że mam cały układ przelotowy z ostatnim tłumikiem SUPERSPRINT na sprzedaż okazyjnie.Ok 100 km przejechał... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail

Panowie chcice Zapie#@$% ???

 

Kupicie Sobie RC-owki ...

 

Taniej wyjdzie .....

Jak sobie policzycie wszystko i zabawe w tunning w polskich firmach tunnningowych ... liczbe czesci barbrania poprawek .. problemów ... a na koncu zuzycia paliwa waszych dłubanych 1.6...

 

Przyjedziecie na zlot i seryjne GTi da wam Łupnia ??

 

Warto ??

 

na 150 koni mozna wskoczyc gti samym wydechem i programem...

 

nie warto nie warto ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek
nie warto nie warto ..

 

 

Może i nie warto.... ale satysfakcja gwarantowana :P

no i ile osób ma np. 206 1.6 turbo?

 

EDIT: koszt turbo = ca. 9000pln

Jeśli bym sprzedał swojego to wiem, zę więcej jak 29 nie wyciągnę

A za 38 RC nie kupie.

więc "Panie Rafale, o czym my tu tak właściwie mówimy???" jak to powiedział do mnie dyrektor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitch

Turbo trzeba liczyc ok 10 000 pln przy założeniu, że nie będziecie dmuchac zbyt dużo. Bo potem trzeba wkładac kuciznę i koszty rosną. Ja na ulice w 1,6 bawiłbym się w profi wydech i dolot, wałki, może ciut więcej paliwa i ECU. Sądzę, że taki setup da wiele frajdy z budowy i z jazdy

 

206gti- żadne auto nie jest tak szybkie, żeby nie mogło być szybsze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek
przy założeniu, że nie będziecie dmuchac zbyt dużo.

 

Do 0,5 - 0,8 bar kucizny (jak to ładnie ująłeś :) ) zakładać jeszcze nie trzeba. Cały czas mówimy o soft-turbo.

 

 

na ulice...profi wydech i dolot, wałki, może ciut więcej paliwa i ECU.

 

A nie będzie z tego czasem "szarpak" ? Istotna jest dla mnie również kultura pracy takiego zespołu napedowego.

 

żadne auto nie jest tak szybkie, żeby nie mogło być szybsze

 

Amen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

darksmile, to nie sa opinie z forum tylko moje zdanie zdobyte podczas rozmow z trzema firmami tuningowymi, przy zalozeniu ze mam takie a nie inne preferencje co do auta po przerobkach

206 GTi, coz racja :)

Skrzypek, no niech tam, ale po tych przerobkach i tak nie bedziesz mial auta ODPOWIEDNIEGO RC

ja raczej mysle o sprowadzeniu czegos z zachodu, bo tez mi sie trudno przestawic z nowokupionego, przez siebiekupionego prawieidealnego itd

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitch
A nie będzie z tego czasem "szarpak" ? Istotna jest dla mnie również kultura pracy takiego zespołu napedowego.

 

Moja teoria dot. tuningu-w mom przypadku silnka-jest taka, że wszsytko trzeba robić z głową i najlepiej od razu. Czyli nie należy bawić się w dokładanie poszczególnych częsci a zebrać kasę i stworzyć dokładnie to co się chciało. Dzięki temu łatwo jest zapanowac nad projektem. Wiem, że łatwiej wydawać powiedzmy 500 pln miesięcznie niż raz w roku 6000. Ale ja zastosowałem tą metodę-wsadziłem od razu wszystko co chciałem i jestem bardzo zadowolony.

 

Co do kwesti technicznych to np. każdy producent wałków oferuje kilka specyfikacji do danego slnika. Masz zazwyczaj wałki na ulice oraz kilka specyfikacji wyścigowo-rajdowych. Wałek uliczny to zazwyczaj zmoyfikowana seria. Oznacza to, że na dole dzieje się tyle samo ale zyskujesz górę. Włałki sportowe spowodują, że na dole nie będzie się działo kompletnie nic natomiast na górze będzie masakra. Niestety przy jeździ w mieście taki setup sprawia, że będziesz używał max 3 biegu bo na wyższych zawsze będziesz poniżej tych "fajnych"obrotów. Tak więc liczne musisz zastosowac uliczne wałki. Np PiperCams robi do twojego silnika tylko jeden rodzaj wałków z serii FastRoad. Podają przyrost o ok. 10 KM.Numer kat. części P206PB270

Do GTI mają jeszcze np UltimateRoad,Rally i Race ale, szczególniedwa ostatnie, to HC. I trzeba do nich stosować sztywniejsze sprężynki.

 

Dolot. O tym też warto pomyśleć i nie jest to tak prosta sprawa jakby się wydawało. Napewno trzeba wymienić filtr na jakiś o wiekszym przepływie. Warto też sprawdzić, czy za seryjną puszka nie ma jakiegoś wąskiego gardła. Może trzeba będzie zastosować kolektor z jakiejś bardziej usportowionej wersji.

 

Wydech, to też niby prosta sprawa. Jednak prosta rura nie sprawdzi się ze względu na hałas a dedykowane zestawy nie zawsze są dobre. Może ktoś sprawdzał jakiś i jest w stanie coś powiedzieć. Do Hondy np. chłopaki odradzają Supersprinta. Może w przypadku Puga jest inaczej ale sugerowałbym wizytę w MG Motorsport. To solidna, rodzinna firma ze śląska w której powstają prawdziwe arcydzieła.Pozosaje jeszcze kwestia kata, który warto by usunąć.Jeżeli nie boisz się przeglądów i nie zależy ci na środowisku to kat ląduje w smietniku. Jak jestes z partii zielonych to zakładaj sportowy czyli taki, który ma o wiele większy przepływ od seii i nie zatyka tak wydechu.

 

Regulator ciśnienia paliwa też będzie ważny. Dzięki niemu zwiększysz ciśnienie co umożliwi "wlanie"większej ilości wachy po korektach ecu.

 

Teraz stroisz kompa. Bawisz się nim, tak żeby to wszsytko co włożyłeś działało poprawnie i sprawiało duuuużo frajdy. I sądze, że przy właściwym doborze podzespołów tak właśnie będzie.

 

Możesz jeszcze zabrać się za obróbkę głowicy. Wypolerowanie kanałów dolotowych nie zaszkodzi. Powazniejsze mody. sugerowałbym wykonywac w firmach o naprawdę ustalonej renomie.

Co do kompa-to jeżeli mas tak jak ja, czyli zawsze Ci mało- to olej ori i pomyśł o jakimś Piggy Backu bo jak pójdziesz ostro w N/A to trzba będzi i tak tym sterować :D

Chociaż przy lżejszych modyfikacjach można wymienić ori na jakiś n grupowy. Mamniejsze obostrzenia jeżeli chodzi o ekologię i ochronę silnika. Co za tym idzie więcej da się z niego wycisnąc.

 

Oczywiście może się okazać, że będziesz miał za słabe sprzęgło i trzeba będzie wsadzić coś mocniejszego. Nie musi to być jakiś hardkorowy spiek, bo w wolnossaku nie ma zbyt dużo momentu, więc da się z takiego sprzęgła korzystać bez szarpania. Równoczesnie zainwestuj w jakieś spręzyny i amorki, lepsze tarcze i klocki. I będziesz miał fajnego streetkillera nadającego się do jazdy po mieście

 

[ Dodano: 13-01-2006, 01:08 ]

adze ze nie warto zarowno finansowo jak i ze wzgledu na spokoj uzytkowania

 

Bzdura. Modyfikacja turbo daje największe przyrosty za najmniejsza kasę. I daje przyrosty momentu, z którego korzystasz co chwilę a nie mocy, z której korzystasz raz w roku jak jedziesz do cioci do Berlina i od Śiwcka gonisz autobanem. Dobrze uturbiony silnik o który dbasz (olej co max 10 000, filtry, dobre paliwo) będzie bardzo trwały.

 

kad inad wiadomo, przynajmniej takie sa opinie, ze "bezpiecznie" to max 110KM, to zeby zobrazowac

 

Skąd wiadomo? Kto tak powiedział? Jakie elementy nie wytrzymają wyższej mocy

 

 

S16/GTi plus box

 

Box? Taki do diesla? Czy bluebox? Jeżeli to ostatnie to na pewno jedną z tych trzech firm z którymi gadałeś jest Vtech :D

 

i nie żebym się czepiał :D ale wbrew temu co piszesz

 

moje zdanie zdobyte podczas rozmow

to nie jest twoje zdanie ale opowieści tunerów, nastawione na zciągnięcie nie znającego się na rzeczy klienta, które bezmyślnie powtarzasz.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

darksmile, szczerze mowiac to wlasnie podobne modyfikacje i to wszystkie na raz mialem na mysli i teraz ile to kosztuje, bo nie 6000?

co do nastepnych cytatow to podkreslam ze chodzi mi takze o moje priorytety, nie zalezy mi na aucie ktore bede musial co 3 miesiace serwisowac u montazysty turbo, nie zalezy mi na aucie ktore bedzie dymic i strzelac z rury kosztem mocy wiekszej o 10KM, nie zalezy mi na aucie ktore kazdy bezie slyszl z odleglosci 2km, nie zalezy mi na aucie ktore bedzie szorowac po kraweznikach ze wzgledu na obnizenie. co do boxa to smtp6 chyba, chyba nie v-tech :) no bo w ttc to masakra cenowa

tak w ogole to twoje opinie uwazam za jedne z bardziej profesjonalnych na tym forum :) ale ja mam troche inne potrzeby :) no i dla tego mysle ze taniej i bezpieczniej po prostu zmienic auto na "fabrycznie" mocniejsze

 

[ Dodano: 13-01-2006, 01:19 ]

jeszcze co do mojego zdania ktore jest oczywiscie wypadkowa opini to na czyich mialoby sie budowac jesli nie na slowach tunerow, wazne ze nie jednego i wazne ze nie byle kogo

peace :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitch

Widzisz dlatego swją wypowiedź zacząłem od filozofii. Moje auto ma prawie 100% mocy więcej. Od nowości do osiągnięcie mniej więcej 150 000 km jeździło na programie. Potem pojawiły się wszystkie szpeje, moc wzrosła drastycznie a ja własnie dobijam do 200 000 km. Modyfikację przeprowadziłem na wiosnę. Długo o niej myślałem, zaplanowałem wszystko. I dzięki temu mimo, że smigam duzo i naprawde nie oszczędzam auta (ostra jazda po ulicy+regularne wyścigi w sezonie) oprócz paliwa, oleju i filtrów nie robię przy samochodzie NIC. I to jest własnie prawidłowo przeprowadzona mdyfikacja. A przykładów takich modów jest wiele.

 

 

Co do ceny seupu powyżej to możesz zadac sobie trud i sprawdzić bo ja nie wiem :). Będę strzelał.

Wałki to gdzieś 2500, wydech 1500, dolot nawet z kolektorem max. 700, reg. cisnienia paliwa z Delty Integrale (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81176406) 150 , złożenie tego do kupy 1000, program 1500. Razem 7000 pln. Dużo, ale nikt nigdy nie mówił, że tuning jest tani.

 

Oczywiście możesz założyć wałek Świątka, który podejżewam jest tańszy. Możesz zrobić wydech z prostej rury z jednym tłumikiem w zwykłej, a nie najlepszej firmie. Możesz poskałdać to sam, bo taka modyfikacja to nie jest jakieś straszne wyzwanie dla kogoś kto chociaż raz zalądał sam do silnika. Możesz też włożyć mocniejszy silnik albo kupić inne auto, ale i tak po jakimś czasie będziesz chciał więcej.

 

Mnie, poza jazdą mocnym autem, bawi jego wzmacnianie i sprawdzanie ile silnik wytrzyma. Oraz rozkminianie co można jeszcze zrobić. Tak już mam więc moje spojżenie na tuning jest dośc specyficzne :D

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

darksmile, napisz jesli mozesz ile cie orientacyjnie ale szczerze wynioslo podniesienie mocy o 100%, ty masz diselka prawda? jaki to byl w serii?

to tak dla zaspokojenia ciekawosci bo sam juz wiem ze "prawie na pewno" nie bede sie bawil w duze modyfikacje. wiedza jest cenna ale chyba nie bede ryzykowal sprawdzenie ile moje auto i silnik wytrzyma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mitch

przy opisanych wyżej nie sprawdzasz wytrzymałości ŻADNEGO podzespołu

 

przy moich modyfikacjach sprawdzasz wytrzymałość większości. Wiem już, że np tłoki wytrzymują 980 st EGT :D (teraz już jest ok 100 st mniej), seryjne sprzęgło nie wytrzymuje.

Jak się Karina zgodzi to mogę gdzieś w offtopicu ten projekt opisać :D. Przybliżone koszty poszły na PW :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma
Jak się Karina zgodzi
prosze o zgode :) warto wiedzie co za co nawet przy tak roznym od 206 autku :)

dzieki za PW, tak szczerze mowiac myslalem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek

taoma, ja nigdy nie zamierzałem budować RC na bazie 1600 :)

Szczerze mówiąc niebardzo by było po co :) Miałem już kiedyś 200-konne auto i mi wystarczy :) Chyba nigdy nie wykorzystałem jego potencjału nie licząc 2 czy 3 wyścigów spod świateł :P

A do pyzia chciałbym 140KM... No może 150, ale to już byłby "onanizm" i na pewno nie chcę więcej.

Ktoś tam napisał, że przyjedzie GTI tylko z softem i wydechem i mnie złoi nawet po turbinie.

A niech łoi :D Bo ja wiem, że przyjedzie pewnie kiedyś też taki koleś co będzie miał 500KM i złoi GTi... później ktoś złoi 500-konnego... itp...itd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
taoma

Skrzypek, moje potrzeby i podejscie sa dokladnie takie same :) jesli myslalbym o aucie ktorego nikt nie zloi to chyba musialbym miec milion euro:)

ale zwracam uwage na nieoplacalnosc tego przedsiewziecia przy naszym silniku, bo jak widzisz z poprzednich moich postow nie bawi mnie juz samo dlubanie

ale ja dziadek jestem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek

taoma, zawsze zostaje swap na 3.0 V6 :)

 

EDIT:

Mnie dłubanie też nie bawi. Ale kupiłem auto z którego jestem zadowolony ogólnie. A z życia wiem, że jak zacznęzmieniać na takie, z którego będę zadowolony bardziej to na 70% trafię na minę.

Więc stąd pomysł niewielkiego ulepszenia pyzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...