Jump to content
Sign in to follow this  
kasper

Swap 1,1 -----> 2,0

Recommended Posts

kasper

Temat był przerabiany acz w tym kierunku jeszcze nie :)

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80755547

 

jest sobie taki silniczek

 

wiem ze wymiana wiąże sie z wymiana zawieszenia wymiana hamulców (przednie wieksze wentylowane a tyl tarcze ) wymiana półoś oraz wprowadzeniem nowego softu do sterownika silnika ew wymiana BSI również

 

pewnie po drodze przekladni na cos się ejszcze napotka

 

wymiana dowodu rejestracyjnego na nowy :niepewny:

 

pytanie jesli silnik byl od 206 z 2002 roku na BSI to myśle ze będzie najmniej problemów

 

no oczywiście o ile silnik jest w 100% sprawny

 

co myślicie o Tym? :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciej

Myślę, że nie warto. Zbyt dużo przeróbek. Musisz do powyższej listy dodać cały osprzęt silnika itd. Lepiej kupić cały samochód z takim silnikiem - wyjdzie dużo taniej i nie będzie Ci się co chwila coś sypało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

osprzęt silnika już jest w cenie ;-) prawda jest taka że budę mam nietkniętą od nowości więc wiem czym jeżdze a przy kupnie takiego 2001 2002 calej 206-tki 2.0 nie wiadomo co się kupuje czy pyzio nie jest po 3 dzwonach albo co :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

Prawda jest też taka, że do końca nie wiesz, co kupujesz. Prawdziwego przebiegu nie sprawdzisz, samego silnika nie odpalisz, więc też jest spore ryzyko.

Ale jeśli masz czas i pieniądze, to zmieniaj. Ale czy to wyjdzie szybciej i taniej, niż poszukać pewnego i dobrego 2.0, to wątpię :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sugar

Koncepcja ciekawa...

Jakbyś notował wszystko skrzetnie, robił fotki przy każdej okazji przerobki...

Byłby bardzo ciekawy manual :)

Taka mała baza dla innych, którzy chcieliby się pobawić w wymianę silniczka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

RuZiolo już próbował tego wyczynu. Ale chyba za dużo chciał na raz bo przy okazji silnik miał mocno dłubnięty. Zawieszenia nie zdążył ruszyć bo się silnik rozleciał.

Zadanie bardzo skomplikowane bo tak na dobrą sprawę musi się zmienić silnik + osprzęt, cała zawiecha, a nawet takie rzeczy jak budziki. Obawiam się że gra nie warta świeczki. Na jednym z zachdnich forów był worklog zmiany silnika (o ile się nie mylę) benzynowego na diesla 2.0 HDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek
wymiana dowodu rejestracyjnego na nowy Niepewny

A masz jeszcze pewnie stary dowod?

Masz troche glowy do mechaniki i swoj warsztat? Jezeli nie bedziesz tego robil sam, tylko polegal na kims, to wg mnie gra nie warta swieczki - za duzo nerwow / zdrowia / pieniedzy do stracenia...

 

Ale pokusa silna, nie? :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
LapkosH

:oops: Sprzedaj swój i kup nowe auto, bo to więcej kosztuje niż się wszystkim wydaje , w gre wchodzą duże pieniądze, mam kolege który montuje silniki i wiem ile czasem to przynosi problemów :? pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80147972

 

Recepta na Twoje Zle samopoczucie spowodowane brakiem mocy :)

 

Wszystko zalezy ile masz pieniędzy na tego swapa ...

 

Masz bazowy model 1.1

To jest tak :

1.Silnnik

2.Zawiesznie .. Wszystko Jest inne ... Nie masz pewnie stabilizatora ...z tyłu a musisz miec...

3.Układ kierowniczy ..

4. HAMULCE

5.Skrzynia ...

6. Szerokie błotniki z przodu :D :D :D

7.Zderzki XS

8.Srodek :) Bedzisz latał po ścianach na zakretach w seryjnych fotelach :) ::P:P:P:

9.Znaczki GTi/S16 To jest 16 złotych sztuka :D:D:D: :P

10. Felgi i opony :) na 165.65.14 czy będzie cieżko z trakcja na pierwszych dwóch biegach :D

Nie no ... tak pólżartem pól serio .. Pamietaj ze dochodza zawsze dodatkowe koszty .... Przelicz sie z kasa ... Rozumiem ze wiesz gdzie bys to wszystko robił Masz zaufany warszatacik

Myśle ze 15 tysiecy to trzeba liczyc ...

 

DEcyzja nalezy do Ciebie ... Zebys sie tylko na bronka wyrobil .. to zacznij JUz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gooffy

jesli nie masz pojecia o mechanice a masz ochote jednak dopac sowjego pomyslu to zapraszam na priv.

sprawa wcale nie jest az tak droga 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no ja powiem tak: heh :)

mozna, i nawet nie o kase chodzi (to juz inna sprawa) a o robote. Jesli masz to oddac komus do zrobienia - nie. Jesli bedziesz robil to sam i masz o tym pojecie (lub ewentualnie sam + ktos zaufany kto tez ma pojecei) to TAK.

i duzo bardziej oplaca sie kupic np rozwalone S16. Silnik na chodzie. Powiedzmy skoszony bok czy tył. Wtedy pewnosc co tam bylo jest wieksza. I zawsze mozesz wiecej czesci przelozyc (nie sam silnik) I mozesz potem wlozyc swoje 1.1 do takiego rozbitka i jeszcze sprzedac. Raczej taka opcje na Twoim miejscu bym rozwazala - nie zakup bloku silnika z allegro ktory cholera wie ile jest wart... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly
Prawda jest też taka, że do końca nie wiesz, co kupujesz. Prawdziwego przebiegu nie sprawdzisz, samego silnika nie odpalisz, więc też jest spore ryzyko.

Ale jeśli masz czas i pieniądze, to zmieniaj.

Tu sie zgadzam.

 

Przerabiałam, kalkulowałam, wygladało bardzo prosto w teorii, praktyka okazała sie robieniem czegos na własne ryzyko i ... mi przeszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzypek
cholera wie ile jest wart...

 

A najczęściej jest to kupa złomu... z przewagą kupy.

Pomysł Kariny jest najsensowniejszy. Bo w sumie jeśli masz pewne bebechy to robienie samego swapa nie powinno byś jakieś straszne. Zwłaszcza patrząc na to jakie swapy ludzie cudują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
z przewagą kupy
juz nie chcialam byc taka obrazowa :P

 

Zwłaszcza patrząc na to jakie swapy ludzie cudują

tak jak mowisz - technicznie to jest pikuś, przy tym jakie rzeczy robi np Ecosse i jakie silniki do pugów wsadza. Tylko zawsze pozostaje ta kwestia kalkulacji. Zdrowo-rozsadkowo - oplaca sie kupic samochdo z docelowym silnikiem. Ale rozumiem Cie kasper. Ja tez tego nie zrobie bo a) samochod nowka sztuka, pewny, tylko i wylacznie przeze mnie jezdzony b) dopieszczony, nie po to zeby teraz wszystko przekladac. Dlatego poki jezdzi to bede nim jezdzic. A na dlubanie odkladac kase...

 

praktyka okazała sie robieniem czegos na własne ryzyko i ... mi przeszło.
no risk no fun ;) kazde modyfikacje, szczegolnie to solidne ingerowanie i szczegolnie w silnik wiaze sie nie tylko z kosztami ale i niestety rysykiem "czy sie uda" i czy bedize tak jak byc powinno... ale jesli sie bardzo chce, to nie probujac - sie nie dowie ;)

 

dlatego ja w przyszlosci planuje probowac. Ale moim planem jet mierzenie sił na zamiary. Czyli z 1.4 8V przeskoczenie na 1.6 8v (to nawet nie jest swap tylko kwestia dorwania tego silnika i przekladki kilku elementów) bo wole nie porywac sie z motyka na slonce a potem zalowac przy kazdej napotkanej trudnosci. Przeskok z 75 na 88 kucy to moze nie kosmos. Ale zestrojenie ECU i wgranie jakiegos porzadnego progsa, jakis custom dolot, poprowadzenie konkretnego wydechu przelotowego od kolektora az po koncowki (to akurat juz jest) i powoi chce sie zblizcy dla magicznej dla mie setki kuców. mysli sie co dalej...

swap na 2.0 pewnie ze by i mozna, ale wymiana 3/4 elektryki, przekopywanie calego puga i zrywanie wszystkiego do golej blachy praktycznie, modyfikacja wszelkich ukladów "postronnych" (hamulcowego, kierowniczego, napedowego etc ) mnie przeraza. Szczegolnie koszty...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

no risk no fun madrze powiedziane 8-)

 

hmm moze pomysle nad 1,4 tak jak mowisz wymiana paru czesci silniczka :)

 

choc wizja 2.0 kusi i to bardzo :)

 

koszt mniejszy na 1,4 a i efekty sensowniejsze :) i mneijsze ryzyko

 

jeszcze byla by opcja turbo

 

znalzlem chlopakow

 

http://www.projectxs.pl

 

w krkaokowie zajmuja sie kompletnym rpzerrabianiem silnikow

 

za 8 tys zaloza turbo i zestroja silniczek

 

wiem wiem turbo przy 1,1 smieszne

 

ale juz nie takie projekty tam robili ;-)

 

warto poczytac :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
moze pomysle nad 1,4
to czemu nie od razu 1.6 8V ? (oprocz tego ze trudniej trafic -szczegolnie na multiplexie, wiem bo poluje :P ) taki sam zabieg.. bloki silników praktycznie te same...

 

za 8 tys zaloza turbo i zestroja silniczek

 

wiem wiem turbo przy 1,1 smieszne

 

i tak i nie... skoro do 1.4 8v wstawił (balus) i uzyskal w sumie 125+ kucy? ponad 50 wiecej? to nie takie az smieszne.. tylko ze dlugo toto nie pojezdzilo i ciagle byly jakies problemy to juz inna sprawa... fakt, dla mnie jak juz uturbiac to cos porzadnego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

latwiej bedzie 1.4 silnikow jest o wiele wiecej ;-)

 

a pozniej ewentulanie turbo :)

 

inaczej jesli daje przyrost w granicach rozsadku a inaczej jesli zyluje sie silnik na maxa

 

tak samo ktos mowil o przlozeniu silnika z RC i tez dlugo nie pojezdizl tylko ze silnik byl mocno naciagniety do 240 KM ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly
no risk no fun madrze powiedziane 8-)

pewnie ze tak :)

 

Taka modyfikacja to fajna rzecz ale dla mnie musiał by byc spełniony jeden warunek (poza finansami) - drugie auto które jezdzi i bedzie słuzyło jako ewentualny zapas. Bo z taka modyfikacją bywa roznie i zawsze ma prawo cos pojsc nie tak i auto stanie sie nie zdatne do jazdy przez pewnien czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziolo

kasper,

 

aj sobie na looz ja juz to przerabialem. nie 1,1->RC + male co nieco.

do wymiana-> zawiecha, wiazka,hamulce,poduchy pod silnikiem,skrzynia tez moze nie dac rady. koszt na plug and play jakies 25 tys + zestrojenie tak zeby sie nic nie walilo co tydzie dodatkowo 5 tys. masz kase to nacieraj zobaczymy czy wyjdzie lepiej niz u mnie :)

 

 

a co do turbo to:

wiercenie w misce olejowej zeby poprowadzic smarowanie to najgorsze. po za tym silnik na dobrym strojeniu i na soft turbo pozyje bez katowania jakies 3 lata - wiec nie wiem czy sie oplaca.

na upartego z 1,1 mozna wyduscic okolo 160KM - silnik zyje wtedy okolo roku bez katowania.

 

ja przerabialem swap (silnik sie rozlecial - ponad 240 KM :twisted: )

zabieralem sie za turbo-uslyszalem wszelkie za i przeciw i projekt upadl bo nie ma sensu ladowac kasy w cos co przyneisie wiecej klopotow z usterkami niz zabawy.

 

 

have fun :)

 

[ Dodano: 21-01-2006, 16:22 ]

tak samo ktos mowil o przlozeniu silnika z RC i tez dlugo nie pojezdizl tylko ze silnik byl mocno naciagniety do 240 KM ??

to moje bylo :) i to nie bylo max wyciagniete z tego silnika :)

 

sprzedaj pedzia doloz kase kup rc i zrob z niego TT :D taka moja rada :P ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
drugie auto które jezdzi i bedzie słuzyło jako ewentualny zapas
albo - zaplanowac taka modyfikacje na sam koniec - na uwieczenie wszystkiego. Jako ze ja zamiwrzam tym pugiem pojezdzic dlugo - dopoki sie nie rozsypie to hardcore'owe modyfikacje odkladam na sam koniec...

 

skrzynia tez moze nie dac rady
MOŻE? przy swapie z 1.1 na 2.0??? chyba raczej MUSI a nie moze, tymbardziej ze skrzynia w 2.0 jest juz z zalozenia inna, inne przelozenia, inaczej zestopniowana, a przy swapie silnika (tymbardziej przy takiej przerzutce z soft na juz konkretniejszego hard'a) trzeba brac tez zmiane osprzetu pod uwage, a jak silnik to TYLKO ze skrzynia... tymbardziej tak diametralnie rozne silniki :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
206maniak
to czemu nie od razu 1.6 8V ? (oprocz tego ze trudniej trafic -szczegolnie na multiplexie, wiem bo poluje :P ) taki sam zabieg.. bloki silników praktycznie te same...

 

1.6 8V na multiplexie nie masz nawet po co szukac, bo nie ma ich. Z tego co sie orietuje to multiplexa montuja od 2002 roku, a jak ja kupowalem swojego w czerwcu 2001, to juz od kilku miesiecy byl w sprzedazy 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
bo nie ma ich

oczywiscie ze sa, byl na allegro niedawno... gdybym miala kase bylby juz mój. Oczywiscie nie z 206tki a z 306tki. Bo w momencie kiedy był juz mux w 206tkach byly juz silniki 1.6 16v

Z tego co sie orietuje to multiplexa montuja od 2002 roku
nie za bardzo. Od połowy 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly
drugie auto które jezdzi i bedzie słuzyło jako ewentualny zapas
albo - zaplanowac taka modyfikacje na sam koniec - na uwieczenie wszystkiego. Jako ze ja zamiwrzam tym pugiem pojezdzic dlugo - dopoki sie nie rozsypie to hardcore'owe modyfikacje odkladam na sam koniec...

Nie nie, nie chodzi mi o to ze sie sypnie calkiem autko a ktos planował nim jezdzic długo (chociaż w sumie to też) ale o to ze robiac swapa trzeba sie liczyc z tym ze auto moze sprawiac kłopoty i być nieobliczalne do momentu niezgrania wszystkiego. A nie ma na co liczyć ze po zamiance na 100% bedzie wszystko idelanie bo to powazna ingerencja w autko. Głupia instalka gazowa - zanim zostanie zgrana z autem upływa troszkę czasu i czesto nerwów własciciela. A jesli ktos potrzebuje auto do jazdy codzienie, zwarte i gotowe to musi miec jakies autko w zapasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
A jesli ktos potrzebuje auto do jazdy codzienie, zwarte i gotowe to musi miec jakies autko w zapasie
aaa - no to fakt, bo to nie jest plug & play 5min roboty.. true...

Share this post


Link to post
Share on other sites
onimusha

Przeglądam forum w wolnej chwili i taki pomysł, jeden z wielu co prawda, się narodził, aby zamienić mój 1.4 16V na 1.6 16V. 88KM/133Nm -> 110KM/148Nm.

 

Te siliniki podobno różnią się tylko pojemnością. Moja wersja auta, ostatnia seria XS przed wycofaniem z produkcji.

 

Tak sobie gdybam na różne sposoby, nie planuję tego zrobić, ale z ciekawości pytam Was o zdanie: czy warto? przebiegu mam 13tys, wiadomo że nigdy nie wiadomo co wsadzę do auta, skąd silnik i czy jest sprawny, ale gdy założymy, że 1.6 będzie w porządku pod względem technicznym, to co może mnie zaskoczyć przy swapie? Myślę intensywnie o wymianie na wiosnę/lato układu wydechowego na dedykowany supersprint z 1.6 16V (ma pasować), więc wydech by już był, a może lepiej szukać silnika?

 

zapraszam do dyskusji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...