Jump to content
rumianko

[guide] Xenony xenony xenony

Recommended Posts

AniracK
Strasznie siada zawieszenie z tyłu ... jak jezdzi kupa ludu ..

dokładnie... sporadycznie może... kiedyś wiozłam 5... raz... i nigdy wiecej :P sorx :P

 

takie są montowane u nas w zegarach
ja mam diody siakies male dziwne :P ale to sa te takie malutkie jak w zegarach i wyswietlaczach?
wymienileś bezpieczniki od świateł z 10A na 15A?
o! dzieki za cenna uwage, koledze wlasnie w 306tce jakis czas temu wywaliło bezpieczniki.... mowisz ze warto zmienic na 15? 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

Zmieńcie z 10 na 15 A. Bezpiecznik wytrzyma ale co z instalacją ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

Wymiana bezpiecznika z 10A na 15A zapobiegnie

przepaleniu.

 

10A nie da rady trzymać ksenonu przez dłuższy czas.

Czasem pada po 2 dniach czasem po 2 miesiacach.

10A padnie, to tylko kwestja czasu.

 

Dodam, że trzeba wymienic bezpiecznik odpowiedzialny tylko

za światła mijania. Reszta zostaje bez zmian...

 

[ Dodano: 30-01-2006, 12:24 ]

Wymiana bezpiecznika z 10A na 15A zapobiegnie

przepaleniu i niespodziewanemu zgaśnięciu.

 

10A nie da rady trzymać ksenonu przez dłuższy czas.

Czasem pada po 2 dniach czasem po 2 miesiacach.

10A padnie, to tylko kwestja czasu.

 

Dodam, że trzeba wymienic bezpiecznik odpowiedzialny tylko

za światła mijania. Reszta zostaje bez zmian...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

To że 10 A nie utrzyma ksenonu to się zgodzę, ale co z przewodami od skrzynki bezpiecznikowej do przetwornic. Wymienić na większe przekroje ?? Tak chyba było by wskazane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

co dziwne braszka robil tez xenon w swojej A3 i ma od ponad roku bezpiecznik 10A i mu trzyma caly czas :)

 

kabli chyba nie trzeba wymieniac bo przeciez zarowka xenonowa pobiera o 20W mniej mocy niz zwlykla standardowa w pugu :wink:

 

ja jeszcze nie wymienilem tego bezpiecznika mam go w samochodzie i czekam na efekty, jak sie spali to wymienie a jak nie to bedzie ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

Sprawdzę jaki jest oryginalnie do ksenonów w moim aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Dujawica, w jakim???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cryzuz

jezdze na ksenonach juz chyba z 3 miesiace bez wymiany bezpiecznika i jest wszzystko dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica
Dujawica, w jakim???

Octavia by Skoda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Teraz mi pasuje... :)

 

Dobry kawał czeskiej motoryzacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

Cryzuz,

ciesz się światłem :)

 

Wymiana bezpiecznika z 10A na 15A to rutyna

w moim zaprzyjaznionym zakładzie montującym ksenony.

 

Na paliwie z Ambera tez mozna latac. Jednym "wybucha" silnik

drugim nie.

 

Bezpieczniki wymieniają panowie siedzący w ksenonach

od 6lat.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

mnie wlasnie interesuje jeszcze apropos podlaczenia samych przetwornic... zeby multiplex (boje sie go :lol: ) tego nie zjadł :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
Wymiana bezpiecznika z 10A na 15A to rutyna

w moim zaprzyjaznionym zakładzie montującym ksenony

może to i racja - a toeretycznie : dlaczego ?

żarówka zużywa mniej energii niż H7 więc nie powinno nić się dziać. To jak działa przetwornica ?? Czy to ustrojstwo bardzo się grzeje, może dogrzewać tym filrt paliwa ??? :lol: :lol:

na moje to i 5A nie powinno się zjarać przy Xenonkach

a to spalenie bezpiecznika to następuje przy uruchomieniu-włączeniu świateł czy podczas działania ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

To pewnie kwestia wyższego napięcia 85V +/- 17 V

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
To pewnie kwestia wyższego napięcia

ale to się nie przelicza na moc - to tak jak w transformatorze - uzwojenia wtórne i pierwotna - wyższe napięcie=niższy prąd, przy stałej mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

GIZMO_206,

 

Wydaję mi się, że przetwornica pobiedra sporo prądu. Natężenie do odpalenia

palnika jest duże, później przetwornica i tak musi pobierać coś aby jeśli ktoś zapragnie

zapalać i gasić lampy co 2 sek - aby one się zapalały i gasły bez "zgrzytów" :)

Mozliwe, ze istnieje mniejsze napięcie robocze palnika przy większym natęrzeniu prądu...

W cewce jest na abarot, wiec to mozliwe.

 

Coś w tym jest.Ksenon też nie lubi spadków napięcia.Zawsze trzeba wyłączyć przez zgaszeniem silnika i włączyć po zapaleniu. Zwykła zarowka przy takich operacjach

lekko przygasa - ksenon nie z tego powodu nie nalezy takich numerów stosować :)

Cytuje kolegę ksenmontera :)

 

Podkreślę, że kolesie siedzący w temacie od kilku lat i robiący kilka samochodów dziennie,

motocykli też (ksenon, biksenon) nie wymienialiby sobie bezpieczników dla jaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

rumianko, jaki kolor ma twoje światło??? idealna biel czy lekko charakterystyczny niebieski ??? (nie mam na myśli soczewki) i czy masz nowe żarniki czy używane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

Ja mam zawsze prawo Ohma przed oczami że opór jest wprost proporcjonalny do napięcia a odwotnie do natężenia. Jeśli napięcie duże to opór też duży. Jak duży opór to kable sie muszą grzać. Jak duży opór to bezpiecznik w górę jak również przekrój przewodów. Proste. No chyba żekable są przewymiarowane z definicji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

rumianko, a jaki masz symbol żarników???

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

Adamurzarniki sa nowki sztuki :) a symbol to chyba D2R

 

, ja mam swiatlo takie nie dokonca jak w xenonie troche mnie to nie zadawala :(

 

a dokladniej jest swiatlo doslownie minimalnie wpadajace w niebieski ale tylko jak patrzysz doslownie na snop swiatla.

 

jak z boku stoje i patrze na swiatlo to jest nawet moze leciutenko zoltawe ale stawiajac z boku samochod z zarowkami cool blue osram to u mnie jest bialutko :)

 

jako wyznacznik swiatla xenonowego daje lagune (tam nie ma soczewki) to moje swiatlo jest wpadajace troszke w zolte. ale bez przesady widac xe to jest xenon ale nie do konca :?

 

dlugosc padanego swiatla jest identyczna (sprawdzalem z A3 i omega) tylko barwa jest troche inna.

 

na wakacje musze kupic lampy soczewkowe wtedy bedzie tak jak powinno byc.

 

jesli by ktos sie pisal to dajcie znac to bedzie taniej :)

 

chodzi mi o lampy z elektryczna regulacja (na ebayu sa po 200E) :)

 

a dokladnie to o takie lampy chodzi allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron

no zobaczymy jak bedzie u mnie w poniedzialek bedzie montaz...xenon bedzie zakladany w "ponoc" dobrym zakladzie wiec sie podpytam jak z tymi bezpiecznikami...

mam nadzieje ze na soczewce bedzie BOMBA :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

scovron, gdzie będziesz montował???

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
Ja mam zawsze prawo Ohma przed oczami że opór jest wprost proporcjonalny do napięcia a odwotnie do natężenia. Jeśli napięcie duże to opór też duży. Jak duży opór to kable sie muszą grzać. Jak duży opór to bezpiecznik w górę jak również przekrój przewodów. Proste. No chyba żekable są przewymiarowane z definicji

ale namieszałeś - prawo Ohma jest OK - ciało udeżone ŁOMEM nie porusza się :P

a na serio - żle do sprawy podcodzisz - nie opór jest ważny a MOC = Napięcie*Natężenie.

Po kolei:

- Jeśli napięcie duże to (opór nic do tego nie ma - jest raczej nie zbyt zmienny) to przy podanej MOCy jest mniejszy prąd niż przy niższym napięciu - dlatego energia przysyłana jest liniami napowietrznymi wysokiego napięcia. Im wyższe napięcie tym niższy prąd i mniejsza strata, czyli spadek napięcia na rezystancji samych przewodów.

- Jak duży opór to kable się nie grzeją bo prąd jest mały - jak mały opór czyli dążymy w stronę zwarcia to prąd coraz większy i kabelki coraz płynniejsze :P do spalenia izolacji włącznie

- Jak duży opór to bezpiecznikowi nic do tego - znaczenie ma prąd - im mniejszy opór, czyli większa moc (przy stałym napięciu, załóżmy w aucie 12V) tym większy musi być bezpiecznik, jak więcej użądzeń równolegle podłączonych do jednego bezpiecznika to trzeba dać większy

- Kable raczej są dopasowane do powstającego w trakcie projektowania obciążenia (MOCY) odbiorników +mały margines oczywiście no i każdego przekroju nie ma więc najbliższy większy od wymaganego. :)

 

Służę elektyczną wiedzą - wyuczoną przez 5 lat technikum :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

A praktyka praktyką...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

No Gizmo_206 zrobiłeś ze mnie :idiota:

Właściwie sam się wygłupiłem. Chyba niedouczony jestem

Dzięki za pouczający wykład :padam:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...