Jump to content
rumianko

[guide] Xenony xenony xenony

Recommended Posts

scovron
scovron, gdzie będziesz montował???

na Krzywoustego u tego goscia od Subaru...chyba ze znasz jakeis lepsze miejsce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

scovron, a jak tam z elektryczna regulacja? masz czy bedziesz tylko w max 2 osoby jezdzil?

 

jak dasz rade to zrob cos takiego:

 

zrob zdjecie bez xenonu np. w lesie lub gdzies gdzie jest kompletnie ciemno i jak ci zaloza xeny to zrob w tym samym miejscu identyczne zdjecie, jestem ciekaw roznicy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron

zawsze jezdze max w 2 osoby ale tez wydaje mi sie ze jak zaloze twarde amorki na tyl obnize belke...to tyl bedzie na tyle twardy ze nawet jak wsiadzie 3 osoba z tylu to "dupcia" i tak bardzo nie usiadzie ----- moze sie myle ???

 

zdjecia beda na pewno BEFORE and AFTER :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica

W to nie wierzę. Dupcia jest miękka. Widać to szczególnie jak zaciągnie się ręczny. Auto Klęka na tylne łapy nawet bez dodania gazu. Gdyby zaciągnąć ręczny i lekko dodawać ruszać tosię fajowo buja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Zawsze trzeba wyłączyć przez zgaszeniem silnika i włączyć po zapaleniu

hmmm to taka opcja niezbyt mi sie podoba przy moich automatycznych swiatlach :|:P

 

 

chodzi mi o lampy z elektryczna regulacja (na ebayu sa po 200E)

a co po kupnie na ebayu z reklamacja? regulacja lubi w nich siadać, podobnie jak neonowe ringi, nie lepiej dopłacić i kupic u dostawcy? bo jak rypnie to koniec... szukaj wiatru w polu... :/

 

 

xenon bedzie zakladany w "ponoc" dobrym zakladzie wiec sie podpytam jak z tymi bezpiecznikami...

no no, to ja czekam na relacje :)

 

Gdyby zaciągnąć ręczny i lekko dodawać ruszać tosię fajowo buja
tak tak znany zlotowy numer, ale co ma bujanie na recznym do jazdy? jesli z tylu beda TWARDSZE amorki (i nie koniecznie o obnizeniu tu mowie) to doopa bedzie sie bujac mniej - oczywiste, acz na dziurach bedzie mogla podskakiwac - takie mamy drogi :/

 

ale tu o xenonach nie o zawieszeniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica
jesli z tylu beda TWARDSZE amorki (i nie koniecznie o obnizeniu tu mowie) to doopa bedzie sie bujac mniej

Raczej sprężyna utwardza a nie amortyzator :)

Same amorki nie dadzą rady. No chyba że zamiast nich wstawimy kołki drewniane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron

no nie wiem mi wydaje sie inacze...zobaczymy jak to bedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

Hmm.Drewniane kołki :) tego jeszcze chyba nikt nie opatentował :)

Dobre!

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

kiedys w junaku mialem zamiast amorow tylko prety pochromowane. masakra dupa bolala tak ze szok :) hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206

Oleandro, wiem już dlaczego wymieniamy bezpiecznik - mała cytata:

 

Dlaczego przetwornice lamp xenonowych są tak drogie, a ich diagnostyka i naprawa to bardzo złożony proces? Każda przetwornica montowana seryjnie w aucie, to bardzo zaawansowane elektronicznie urządzenie, współczesne konstrukcje oparte są o specjalizowane mikrokontrolery, niejednokrotnie ich integralną częścią jest również system poziomowania reflektorów. Oto zadania, jakie wykonuje prawidłowo działająca przetwornica:

 

TURN ON - przetwornica zostaje zasilona, kontroler steruje w sposób pozwalający zgromadzić maksymalną energię w uzwojeniach zapłonnika, trwa to ok. 30ms.

IGNITION - zapłonnik generuje impuls 23kV w celu zapalenia łuku w lampie, jeśli po 20-tu próbach nie nastąpi zapłon, kontroler wstrzymuje pracę przetwornicy.

TAKE-OVER - utrzymanie łuku i konserwacja elektrod lampy, regulacja mocy lampy w granicach 75W przy maksymalnym prądzie do 12A, trwa to ok. 1/3 sekundy. W tych fazach lampa zasilana jest prądem stałym.

WARM-UP – cykl przełączenia polaryzacji prądu lampy po 10ms z ujemnego na dodatni. Moc dostarczana do palnika utrzymuje się na poziomie 75W przy prądzie do 2,6A

RUN-UP – przełączanie polaryzacji prądu lampy 400Hz do momentu, gdy napięcie na lampie osiągnie 50V RMS, lampa osiąga swą maksymalną intensywność, trwa to 6-8 sekund.

STADY-STATE – stabilna praca lampy, utrzymywanie stałej mocy i intensywności światła.

 

:!: :!: wymieniamy bezpiecznik na 15A - pobór prądu 12A przez około 1/3 sekundy może nam załatwić bezpiecznik - nie od razu, ale za którymś razem nie wytrzyma

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko
lampa osiąga swą maksymalną intensywność, trwa to 6-8 sekund.

 

to jest jedna z piekniejszych rzeczy jaka jest, zapalanie samego xenona jest swietne, najpierw blysk jak z malego flasha :)

potem barwa swiatla doslownie niebieska, bardzo malo jest swiatla trwa to jakies 2s

 

i koncowy efekt swiatlo zmienia sie z niebieskiego w bialutki snop swiatla po jakis 5s jest juz max dzialania xenonu i caly czas swieca pelna para :twisted:

 

najlepiej to wyglada jak stoje pod sciana w nocy efekt niesamowity :)

 

dobre jest tez zgaszenie xenonu, jest tak ze jak zrobie na wylacz to od razu nie ma swiatla troche inaczej to wyglada przy normalnej zarowce H widac ze zarnik gasnie w przeciagu chyba 1s a xenon nie ma chyba zadnego czasu gaszenia jak jest wylacz to nie ma swiatla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Raczej sprężyna utwardza a nie amortyzator

a od kiedy z tyłu masz spreżyny? ;) amorki są inne - chocby w wersji GTi / S16, i mowie teraz o tylnim zawieszeniu, i uwierz - tył jest twardszy, wiec skoro nie ma sprzezyn to co to powoduje? ;):P

 

no ale tu o xeeeenoooooonaaaaach miało być :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur
Raczej sprężyna utwardza a nie amortyzator
-dokładnie odwrotnie...

AniracK, belka skrętna jest rodzajem sprężyny ...

GIZMO_206, jedna z lepszych rozprawek jakie słyszałem... ;-) -chyba nie można lepiej wytłumaczyć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
po jakis 5s jest juz max dzialania xenonu i caly czas swieca pelna para

a jeszcze fajniejsze jest to że jedna żarówa może tak dawać do około 18.000 godzin, czyli około 2 lata non-stop 24h na dobę lub inaczej myśląc jak ktoś troszkę jeździ, np. około 4-5 godzin dziennie to żarówki będą mu służyć przez około 10 lat :D

 

jedna z lepszych rozprawek jakie słyszałem

znalazłem w internecie - nurtowała mnie budowa takiej przetwornicy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Warto tylko dodać że barwa światła się zmienia w ciągu żywota takiego żarnika... -ciekawie wygląda konanie :) czyli ostatnie 8-5 godzin... barwa jest ciemno-pomarańczowa... i szykujemy 100PLN :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron

zarowka h1 200zl :(

 

[ Dodano: 03-02-2006, 09:52 ]

aaa i niestety xenony u mnie musza jeszcze poczekac tydzien...zabraklo dla mnie przetwornic ale bedzie nie dlugo dostawa....

 

trzeba czekac :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

GIZMO_206,

 

Bobra robota! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dujawica
-dokładnie odwrotnie...

Przyznam się żenie zaglądałem pod spód Puga, ale z miłą chęcią to zrobię.

Sugerowałem się na rozwiązaniach powszechnych. OT

Co do padnięcia ksenonów kolega miał w nowym mondeo jedną lampę w kolorze grapefruita. Nie oświetlało to ładnie uwierzcie mi. Padła przetwornica i nie było dobrego napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
zabraklo dla mnie przetwornic

a jakie zamawiasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron

zwrotnice HELLA i zarowki Philips...widze ze sa na allegro ale Adamur dal mi numer do swojego kolegi ktory sie tym zajmuje i wole poczekac i wziasc od "pewniaka"...

 

mam nadzieje ze szybciej sie wszytsko rozstrzygnie bo juz nie moge patrzec na te lampy w pudelku :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

Koleś ostatnio zamontował do Primery kseny na soczewce od Vektry B.

 

Spolerowali mu pryzmat i wstawili soczewe...wyszło miodzio.

 

Ma nowe przetwornice Philipsa i żarówki jak ja - Philips.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

extra takie cos wyglada, niby orginalny reflektor i wstawiona soczewka i szklo spolerowane, widzialem takie cos w maluchu :eek: tak tak w maluchu zajebiscie to wyglada :)

 

Oleandro mozesz sie spytac tego twojego znajomka od xenonow czy jest jeden rozmiar soczewek czy jest pare i tak na prawde czym sie rozni soczewka H1 od xenonowej. :) a i jakie soczewki xenonowe sa najlepsze ja slyszalem ze najlepsze siedza w mercu ale tylko tak slyszalem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
zwrotnice HELLA i zarowki Philips

czyli dokladnie to samo na co ja sie czaje... zdaje sie ze sa dwa rodzaje jeszcze - hermetyczne i nie...

 

takie cos w maluchu
xenon w maluchu? :lol: :lol: :lol: :lol: instalacja drozsza od samochodu :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleandro

rumianko,

 

Średnice "oka" soczewki są różne...Te od Vectry B mają 3/4 średnicy moich.

Czy są lepsze i gorsze? Tak są. Nie wiem co jest determinantem...zapytam go przy najblizszej okacji.

 

Soczewka H1 od H7 różni się gniazdem żarówki :) i wielkością. Wszystko da się przerobić.

 

Tu jest CC na biksenonie i dalej mój.

 

http://www.ksenony.koszalin.pl/peugot/206/206.html

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
scovron
czyli dokladnie to samo na co ja sie czaje... zdaje sie ze sa dwa rodzaje jeszcze - hermetyczne i nie...

ja zdecydowanie biore hermetyczne :) tylko trzeba czekac

Ma nowe przetwornice Philipsa

a jakie przetwornice i zarowki sa najlepsze albo takie ktore mozesz polecic...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...