Jump to content
  • Similar Content

    • gruz95
      By gruz95
      Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.
      Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.
      Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?
      Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?
      Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 
      Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.
    • Kruko32
      By Kruko32
      Witajcie.

      Mam problem z demontażem bębna hamulcowego. Nie daje się go w żaden sposób ściągnąć.
      Nie jest to raczej wina ranta, gdyż do czasu kiedy rozpieprzyłem łożysko, to wcale się nie ruszał.
      Próbowałem już chyba wszystkiego. Walenia młotkiem, używania ściągacza...
      Nic nie pomogło. Skończyło się na tym że uszkodziłem łożysko i teraz koło w ogóle luźno lata, a dalej nie mogę wyrwać bębna.

      Macie jakieś wskazówki, porady? Cokolwiek?

      Pozdrawiam 
    • newluka
      By newluka
      Temat był lecz mój się trochę różni. 
      Moja 307 1.6 hdi traci moc, auto jest w wersji fabrycznej bez fap 
      Turbina jest dobra, sprawdzana u dwóch mechaników 
      Auto się nie grzeje, przynajmniej temperatura jest w normie
      Nagle przy wciśnięciu mocniej w pedał gazu, już od 3 biegu czasem 
      ale przeważnie na 5 biegu powyżej 100 km auto nagle traci moc 
      zapala się kontrolka CHECK 
      Trzeba stanąć, zgasić, odpalić ponownie aby wszystko działało 
      ale znów np. będę chciał wyprzedzić i wcisnę w pedał gazu mocniej 
      i auto przestaje jechać, w sensie traci moc, nie przyśpiesza. 
      Dzieje się tak przeważnie przy wyższych obrotach powyżej 100 km 
      Auto nie kopci, wszystko po za tym jest OK
      Co sprawdzić, co to może być, nie jest to turbo - jest dobre 
      Na kompie nic nie wyszło 
       
       
       
       
    • Madldz
      By Madldz
      Witam wszystkich
      Stoję przed wyborem 2 pugów 1.4 benzyne z 2004 roku z przebiegem 100kk autentyczny!! Oraz 2.0 hdi z 2003 z przebiegiem 189kk takze autentyczny. Wiele czytałem o tych silnikach i nie wiem który wybrać. Autko będzie głównie używane do miasta dłuższe trasy sporadycznie. Oba autka serwisowane na czas. Wersja z dislem dodatkowo po regeneracji tylnej belki. 
      Pozdrawiam
    • malew22
      By malew22
      Witam,
       
      Jako że jest to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość Nie znalazałam podobnego tematu więc liczę na Waszą pomoc. Planuję kupić 206 (2000/2001 rok). Problem mam z wyborem silnika - 1,9 D czy 2,0 HDI? Nie jestem ekpertem... a słyszałam, że HDI wypada znacznie gorzej, szczególnie jeśli chodzi o awaryjność i cenę ewentualnych napraw. Jakie macie zdanie na ten temat?
barti9604

Zimne powietrze coś da???

Recommended Posts

barti9604

Witam!:D

Troszkę się na czytałem, że stożek do silników HDi nie za bardzo się nadaje bo i tak silnik nie pobiera więcej powietrza tylko tyle ile komputer za dawkuje. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy samo doprowadzenie zimnego powietrza coś da??? nie znalazłem tego na forum więc pytam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pablik

Napewno da. Po to się właśnie montuje intercoolery żeby powietrze doprowadzane do silnika było zimne. Ile dokładnie to nie mam pojęcia ale na forum widziałem kogoś z 2.0 HDI i IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
barti9604

A to cos wykombinuje :-) i wrzuce foty w nie długim czasie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
biszkopt
Ile dokładnie to nie mam pojęcia ale na forum widziałem kogoś z 2.0 HDI i IC.

 

Dokładanie IC do 2.0HDI nie jest żadnym cudem, często to się robi w 406 gdyż tam ten silnik występował w wersjach 90 i 110, różnią się wlaśnie tym że mają IC ,konstrukcją turbiny(wersja 110 ma zmienną geometrie łopatek oraz ciśnienie sterowane elektronicznie) oraz tym że 110 ma sprzęgło dwumasowe.Dołożenie samego IC do wersji 90 podnosi już moc do ok 100 bez ingerencji w oprogramowanie i ciśnienie doładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites
barti9604

Przydały by sie jakies foty jak podpiac intercooler miedzy turbo a silnikiem. Nie wiem czy idzie wogole tam cos takiego zrobić :( a to pewnie powietrze jest dławione w ten IC?

Edited by barti9604

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abest

Ceglarz robil IC w 206, da sie to zrobic, jest troche rzeźby ale ak chcesz powazniejsze mody silnika to podstawa raczej

Share this post


Link to post
Share on other sites
kremaster

moim zdaniem zimne powietrze to bezsens bo mieszanka paliwa z powietrzem i tak jest spalana w tłoku a podstawa to chłodzić silnik a z drugiej strony paradoks bo diesle lepiej pracują gdy są rozgrzane i mniej się ścierają np. podzespoły aluminiowe

 

nie jestem mechanikiem, więc proszę o potwierdzenie tej wypowiedzi przez fachowca

Share this post


Link to post
Share on other sites
barti9604

Ciekawe czy będzie gdzie to wpakować do środka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...