Jump to content
  • Similar Content

    • foee89
      By foee89
      Witam,
       
      czy ktoś byłby na tyle dobry, aby mógłby przesłać mi modyfikacje / program silnika bez FAP? Chodzi mi tutaj o silnik 1,6 HDI 110 KM ale bez FAP.
      Początek VINu jest taki:
      VF32H9HYA.......... bez FAP
      VF32H9HZA.......... z FAP
       
      Chciałbym wgrać taki program i zobaczyć jak silnik będzie się zachowywać.
      W internecie znalazłem tylko program do Peugeota 307
       
      Ps. Tutaj jest taki samochodzik bez FAPa:
      http://otomoto.pl/peugeot-206-06-1-6-hdi-110km-esp-alu16-C17638802.html
       
      Pozdrawiam,
      foee89.
    • michapi
      By michapi
      Witam
       
      To mój pierwszy post. Posiadam 307 2.0 HDi (110 KM) z grudnia 2001r.
       
      Problem twki w tym że autko stało całą zimę, nie było jeżdżone. Gdy chciałem go odpalić akumulator był już za słaby, więc wyjąłem go, naładowałem, wsadziłem znowu, podłączyłem. Przekręcam kluczyk a on kręci, kręci i nic nie może wykręcić. Świeci się kontrolka silnika, nie gaśnie po dłuższym oczekiwaniu.
       
      Wcześniej podczas użytkowania parę razy pojawiał się błąd antipollution Fault któremu towarzyszyła kontrolka silnika. Pug 2 razy zgasł, ale po chwili odpalił pewnie w ekomodzie. Czułem że autko straciło mocy. Co mnie dziwiło turbina potrafiła się załączyć od 3 tys, 3,5 ... a to chyba nie jest normalne. Pomimo tych problemów normalnie odpalał, bez żadnego zachrzęknięcia, przekręcałem kluczyk i auto odpalało.
       
      Macie może jakieś koncepcje co to może być ?
       
      Ja osobiście myślałem że to sprawka FAP'a ale nie mam pewności
       
      Dzięki za wszelkie odpowiedzi
    • dada10
      By dada10
      Szukam 206 SW. Znalazlem ogloszenie auta z 2003 roku z silnikiem 2.0 HDI 90KM (66KW). Czy w tych latach te silniki miały juz koło dwumasowe i FAP?
       
      Dziekuje za odpowiedz!
    • autonagar
      By autonagar
      Mamy wielu znajomych z koncernu PSA z racji silnika 1,6 THP ale najbardziej pomagamy HDI





biszkopt

FAP - bezproblemowe usuwanie już realne.

Recommended Posts

biszkopt

Niedawno dowiedziałem się, że usuwanie FAP-a, który sprawia tak wiele problemów jest już realne,dlatego postanowiłem podzielić się tą wiedzą. Patent na to ma Polska firma. Koszt takiej usługi to ok. 1500-do 1700 zł w zależności jaki model auta.

Oto namiary na firmę, która to opatentowała http://emulatory.com.pl

 

Tutaj szerszy opis:

 

http://emulatory.com.pl/upLoad/Emulatory%20FAP-DPF.pdf

 

Może komuś się przyda ta informacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miras

na allegro kiedys bylo ale teraz niewiedze ogloszenia o usunieciu fap-a gosciu z okolicy kalisza usuwa za ok 350 zl. Ktos z forum cytrynki u niego robil i nic sie niedzialo

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedyryder

Również we Wrocławiu montują takie moduły symulujące FAP, u mnie wszystko działa bez problemu a cena prawie o połowę niższa! Stronka na której znajdują się namiary to filtrfap.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE

Tak jak piszecie możliwe jest już wyłączenie obsługi FAPa/DPFa.

 

Nie radze montować żadnych modułów/emulatorów itp. no chyba że chcecie ryzykować:ok

http://tdi-chiptuning.pl/FAP.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

TuneFORCE, co powiesz na temat dpf w 2.2 i-dtec hondowskim?

 

Ja mam przebieg niecałe 9 tysięcy km i dwa razy już byłem w aso, pierw przy przebiegu 700-800 km, a drugi raz dzisiaj. Powiedzieli mi, że to jest samochód nie do miasta (no qrwa, śmiechu warte...) i, że ileś tam cykli mogą takiej regeneracji zrobić, a potem tylko wymiana, a koszt to 20 K zł.

 

Straszne bagno ten dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ania_i_krzys

Skoro taki problem z tym filtrem to nie lepiej przegonić puga raz na jakiś czas - raz a porządnie i wtedy filtr sam się oczyści, poprzez spalenie sadzy jaka w nim osiadła...??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

w peugeocie wypalanie filtra jest w inny sposób rozwiązane, zresztą to nie dpf, tylko fap.

 

Tak tylko sobie myślę z tym butowaniem... jak się diesla butuje, to wywala dużo więcej sadzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE
TuneFORCE, co powiesz na temat dpf w 2.2 i-dtec hondowskim?

 

Ja mam przebieg niecałe 9 tysięcy km i dwa razy już byłem w aso, pierw przy przebiegu 700-800 km, a drugi raz dzisiaj. Powiedzieli mi, że to jest samochód nie do miasta (no qrwa, śmiechu warte...) i, że ileś tam cykli mogą takiej regeneracji zrobić, a potem tylko wymiana, a koszt to 20 K zł.

 

Straszne bagno ten dpf.

 

 

Nie przerabiałem jeszcze tej hondy ale mysle że nie będzie z tym problemu.

Tak jak piszesz najgorzej mają właściciele aut jeżdżących w mieście,

,,butowanie'' ,,raz na jakiś czas'' nic nie daje, trzeba wykonać odpowiednia procedurę i w odpowiednich warunkach ,,wyczyścić'' filtr w ostateczności pozostaje procedura serwisowa.

Dlatego najtańszym i najprostszym rozwiązaniem jest wyłączenie i usuniecie filtra cz.st.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Dziś np. po tankowaniu pojechałem w trasę i robiłem procedurę jak przy wypalaniu filtra...

 

Rozpędziłem się, 3 bieg, 2300 obrotów, tempomat, 60 km/h i tak przejechałem 17 kilometrów z małą (300 metrów) przerwą, bo musiałem zahamować, bo skręcał ktoś w boczna drogę.

 

To wystarczy raz w tygodniu? Poza tym samochód jeździ w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE

Wypalanie należy przeprowadzać zgodnie z zaleceniami producenta - czyli wtedy kiedy komputer nas o tym poinformuje - jak ktoś ma czas może to robić częściej ale nie za często bo każde ,,wypalanie'' skraca żywotność FAPa/DPFa

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258
Dziś np. po tankowaniu pojechałem w trasę i robiłem procedurę jak przy wypalaniu filtra... Rozpędziłem się, 3 bieg, 2300 obrotów, tempomat, 60 km/h i tak przejechałem 17 kilometrów z małą (300 metrów) przerwą, bo musiałem zahamować, bo skręcał ktoś w boczna drogę. To wystarczy raz w tygodniu? Poza tym samochód jeździ w mieście.

ale przecież wypalanie nie nastęuje bezpośrednio po zatankowaniu hmm chyba że ja się mylę bo Ty masz DPF a nie FAP'a ;) bo wypalanie mam miejsce w momencie kiedy zajdzie taka potrzeba czy gdy czujniki różnicowe ciśnienia przed i za filtrem osiągną wartość przypisaną konieczności wypalenia.

Pozdro Karol :)x

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Tak, u mnie w hondzie powinna najpierw wyskoczyć kontrolka informująca o tym, że należałoby przeprowadzić wypalanie (kontrolka bez wykrzyknika). Wtedy byłoby wszystko dobrze, bo wiedziałbym kiedy należy to zrobić. Natomiast, u mnie od razu wywala kontrolkę z wykrzyknikiem (już drugi raz) bez poprzedzenia jej kontrolką bez wykrzyknika.

Z kolei, kontrolka z wykrzyknikiem stawia pod ścianą i jest się bez wyjścia, bo informuje ona o tym, że filtr DPF jest niedrożny i należy jechać do aso na regenerację.

 

Dlaczego tak się dzieje???

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25
Dlaczego tak się dzieje???

może specjalnie tak zrobili żeby serwis hondy więcej zarobił?,

TUNE FORCE widze że działasz nie tylko na forum A6, he, he

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

shiver z tą kontrolką to bujda w 407 w instrukcji obsługi pisze, że ma się lampka świecić w czasie wypalania, a się nie pali :Px

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

To skąd ja kurna mam wiedzieć, że się zapełnia ten syf?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

na przykład po zwiększonym zużyciu paliwa (chwilowym)

powinno zdecydowanie wzrosnąć o jakieś 2-3 litry przy normalnej jeździe ;)x

chodzi o to żeby zwiększyć temperaturę w układzie wydechowym (czyt. FAPie/DPFie) aby mógł się dobrze wypalić :)x

Pozdro Karol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Nie da rady spokojnie jeździć gapiąc się cały czas na chwilowe spalanie. Jednym słowem porażka jakich mało. Diesel nie do miasta, nosz kłerwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

to nie trzeba patrzeć non-stop na wyświetlacz ;)x

to jest do wyczucia kiedy to się dzieje przynajmniej w 1.6 HDi ja tak mam ;)x

u mnie jest cyknięcie stycznika, po czym zwiększa się spalanie chwilowe (to jest ta ekologia :Px) podobno włącza się podgrzewanie tylnej szyby i lusterek w celu obciążenia silnika, ale ten fakt to póki co tylko raz widziałem ;)x

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE

Czy FAP/DPF jest pro ekologiczny?

Proponuję poszperać w necie i poszukać informacji na ten temat albo najlepiej zapytać się chemika o skład spalin w autach bez filtra i tych z aut wyposażonych w f.c.s...koszty produkcji, utylizacji itd. pomijam...zresztą podobnie sprawa się ma z napędami hybrydowymi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

A jak z usuniętym dpf pojedziesz do niemców lub innych napalonych na ekologię, restrykcyjnych krajów, to co zrobisz? Gdyby to wykryli, to pewnie będą prze jaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE

1. Wywala się tylko wnętrze filtra pucha zostaje - nikt nie będzie zaglądął do środka no bo jak?

 

2. Wbrew pozorom jakość spalin nie spada do wartości nie mieszczących się w normach

 

3. FAPy/DPFy usuwa się również w Szwecji i Norwegii i auta przechodzą przeglądy - a tam prawo jest duużo bardziej restrykcyjne.

 

4. Zawsze można dodatkowo zrobić korektę programu tak aby emisja szkodliwych związków była mniejsza

 

 

Robimy sporo T5ek jeżdżących po Niemczech i do tej pory nikt do mnie nie wrócił żeby mu FAP/DPF "włączyć" na nowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

Jaki koszt takiego zabiegu w 2.2 i-dtec accorda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE

poszło na PW;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TDR_2007
poszło na PW;)

 

witam , jaki jest koszt usunięcia całkowicie fapa

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

mam C 5 i do szału mnie doprowadza ten wynalazek , jestem zainteresowany wywaleniem go całkowicie ale nigdzie nie moge znaleść jakie są koszta może ktoś się orienuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuneFORCE
witam , jaki jest koszt usunięcia całkowicie fapa

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

mam C 5 i do szału mnie doprowadza ten wynalazek , jestem zainteresowany wywaleniem go całkowicie ale nigdzie nie moge znaleść jakie są koszta może ktoś się orienuje

 

poszło na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...