Jump to content
  • Similar Content

    • furious
      By furious
      Witam 
      Proszę o pomoc. Niedawno kupiłem 206sw 1,4 8v 75km B+G . Miała odpięty czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, czego nie zauważyłem przy kupnie, bo wtyczka była włożona ale nie wpięta.
      Problem polega na tym ,że kiedy czujnik jest podpięty silnik strasznie kuleje na wolnych obrotach i po wciśnięciu gazu obroty spadają, jeśli wciska się bardzo powoli to nawet się tam wkręca na obroty,
      przy odpiętym czujniku chodzi dość ładnie na wolnych i da się jeździć chodź czasem też się przydławi. Na obu paliwach to samo zachowanie.
      Na komputerze były błędy:
      -p0105
      -p0110
      -p0500
      Ale tak jak mówiłem błędy są tylko jak czujnik jest odpięty. Czujnik jest nowy boscha mam też nowy tańszy zamiennik na podmiankę ,ale na obu jest taka sama reakcja.
      Czyściłem już przepustnice i krokowy, ale bez efektów. 
      Szukałem też nieszczelności w dolocie psikając plakiem ale zero reakcji.
      Proszę o jakąś wskazówkę.
      Pozdrawiam. 
       
    • kociolek
      By kociolek
      Hej,
      Tak jak w tytule - kupię Peugeot 206. Wymagania w skrócie:
      • rocznik od 2001 (czyli z muxem),
      • silnik najlepiej 1.4 - 1.6 benzyna,
      • klimatyzacja,
      • trójmiasto - okolice!
      Wszelkie propozycje wraz z cenami proszę kierować pod tym postem.
       
    • VENA646
      By VENA646
      Witam czy może mi Ktoś powiedzieć konkretnie jakie części i jakie koszta są związane ze zmiana z 1.4(75Km) na 2.0(177Km)oczywiście benzyna bo planuje to zrobić.Będę wdzięczna za każdą pomoc i rade.
    • Lajton
      By Lajton
      Witam serdecznie forumowiczów.
      Dorwałem w swoje ręce puga od dziewczyny, wiadomo model 206, 1.4 benzyna 8v, rocznik 2000, z LPG 4 gen staga.
      Auto od dłuższego czasu ma mega problem z jazdą/odpalaniem na benzynie i nie potrafimy sobie z tym poradzić. Na gazie auto chodzi bez zarzutu, nie gaśnie, ma moc, odpala od strzała (jak jest odpowiednio wysoka temperatura zewnętrzna, żeby gaz mógł się rozprężyć), trzyma wolne obroty. Co do benzyny to bez różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik, chociaż na ciepłym wydaje mi się że nieco szybciej łapie.
      Żeby go odpalić na benzynie to podczas kręcenia rozrusznikiem, które i tak musi być mega długie bo silnik bardzo powoli łapie, to trzeba cały czas pulsacyjnie naciskać i puszczać pedał przyspieszenia. Takie "pompowanie" pedału umożliwia odpalenie auta. Jak już odpali, to w zależności od humoru trzyma lub też nie wolne obroty, a raczej troszkę poniżej wolnych. Jak jest zimniej na zewnątrz to lepiej sobie radzi z utrzymywaniem obrotów, niemniej jednak pyrka jakby chodził na 3 cylindry (bez różnicy czy ciepło czy zimno) i czuć nieprzepalone paliwo. Przy delikatnym lub pulsacyjnym wciskaniu pedału przyspieszenia auto łapie obroty (jednak z opóźnieniem ok 2 sekundowym) i ma się wrażenie jakby jednak pracował na 4 cylindry. Przy wciśnięciu gazu do oporu albo próbie trzymania wciśniętego gazu w 1 położeniu, np w połowie zakresu, auto zazwyczaj się przydusza i gaśnie (jakby paliwa brakowało?). Podczas jazdy na benzynie (rozpędzając na gazie i przełączając na benzynę, bo na benzynie czasem ciężko ruszyć i się rozpędzić, a czasem bez problemu aby po 2 sekundach znów wariować) ostatnio zapalił się check engine po ok 2 km. Auto nadal jechało jak przed zapaleniem kontrolki, czyli delikatnie operując gazem jakoś te 60 km/h jechał. Po przełączeniu na gaz, od razu check engine zgasł, a auto jechało dalej jak zdrów.
      W samochodzie został wymieniony filtr paliwa, sprawdzona pompa paliwa (ciśnienie, po przekręceniu na zapłon, przy pompie wynosi ok 4 bary, tak samo przy samej listwie wtryskowej też 4 bary, a podczas kręcenia rozrusznikiem wskaźnik manometru pokazuje "normal motor"). Wtryskiwacze były sprawdzane, wszystkie tryskają w miarę równo (do dyspozycji było 6 wtryskiwaczy z czego zamontowano 4 najstabilniej pracujące).
      I pytanie: co mu dolega?
      Oczywiście w planach jest podjechanie na diagnostykę komputerową (ktoś, może coś polecić w Krakowie?). Podejrzana jest jeszcze listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia, o ile takie coś tam występuje? Bo pod maską jak patrzyłem to nic nie wystaje z boku z tej listwy wtryskowej, a na aukcjach internetowych widziałem w niektórych przypadkach że coś się tam znajduje. Chyba że jeszcze sonda lambda szaleje? Ale czy 4 gen gazu emuluje sondę żeby po przełączeniu na gaz znikał check engine?
      Pomóżcie bo zbliża się zima i już z gazu tak łatwo nie odpali

Recommended Posts

waldekbwp

Witam

Jaki koszt wymiany jest paska rozrzadu do 206 1.4 8 V

:hurra

 

>>MoD<< Używajacy dobrych części rozrząd można wymienić już za 353 zł z robocizną! Szczegóły kalkulacji w moim poście na drugiej stronie wątku.

Edited by Visterio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

podpinam się pod temat... i doklejam pytanie, mam na liczniku już 115 tys przebiegu wg. instrukcji obsługi powinienem pasek rozrządu wymienić przy 120 tys. czy powinienem sie trzymać zaleceń książki obsługi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
latawiec
podpinam się pod temat... i doklejam pytanie, mam na liczniku już 115 tys przebiegu wg. instrukcji obsługi powinienem pasek rozrządu wymienić przy 120 tys. czy powinienem sie trzymać zaleceń książki obsługi ?

 

 

Jeżeli jeszcze nie był wymieniany to jak najbardziej powinieneś się tym zająć czym wcześniej tym lepiej ( a w tym przypadku te 5 tys. km nie robi różnicy żeby już nie wymienić ) ja mam 80 tys.km na liczniku i wymieniłem ze względu na "lata " paska a nie jego przebieg .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

to musze sie zapytać poprzedniego właściciela czy pasek był kiedy kolwiek wymieniany bo jak nie to ma juz 10 lat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008

Ja za wymianę paska i rolki napinającej zapłaciłem 60 zł, wymieniałem w środę.

Lepiej już wymień bo te 5 tyś. to nie dużo a pasek też już pewnie "dobity"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

spojrzałem w instrukcje obslugi i właśnie przy 120 tys. km powinien być wymieniony, wiec raczej to on ma te 10 lat, a wiec jakie sa to koszty ? ile taki pasek kosztuje ? sama wymiana pewnie nie wiele

Share this post


Link to post
Share on other sites
latawiec
to musze sie zapytać poprzedniego właściciela czy pasek był kiedy kolwiek wymieniany bo jak nie to ma juz 10 lat :(

 

Lepiej się spytaj a jak nie będziesz miał możliwości tego potwierdzenia to koniecznie wymień - tańsze niż remont silnika

 

Poczytaj sobie

http://www.motofakty.pl/artykul/zuzyty_pasek_rozrzadu.html

 

http://www.dziennik.pl/auto/article52082/Pasek_rozrzadu_cala_prawda.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

jadę za jakiś tydzień do mechanika oleje wymieniać bo juz mam czarne wiec przy okazji i porozmawiam z nim na temat tego paska

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008

Ja za pasek, rolkę i wymianę zapłaciłem 185 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
matzek88

pasek powinieneś wymienić już dawno bo 120 tyś to jest górna granica, a drugim powodem do wymienienia paska jest jego wiek i wymienia się co 5 lat:) mnie też to czeka:/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

nie wiedziałem... sam sie domyśliłem ze należy to zrobić... a poprzedni właściciel mnie nie poinformował

Share this post


Link to post
Share on other sites
tkonop
nie wiedziałem... sam sie domyśliłem ze należy to zrobić... a poprzedni właściciel mnie nie poinformował

No właśnie.

 

Czy ktoś ma wiedzę, jakie marki pasków były fabrycznie zakładane?

Czy mógł być założony fabrycznie pasek Gates?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

no ta ale jako brat mógł chociaż powiedzieć ze w najbliższym okresie należy zrobić to to to, to jest moj pierwszy samochód nie jestem alfa i omega

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek_xc
Witam

Jaki koszt wymiany jest paska rozrzadu do 206 1.4 8 V

:hurra

 

700zł z częsciami i robocizną

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

chyba żartujesz ? to wiecej kosztuje niz planowanie glowicy ?

Ja za pasek, rolkę i wymianę zapłaciłem 185 zł
a to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
EndRRiu

ceny sa rozne bo sam pasek i rolka napinacza kosztuje grosze a kompletny rozrzad okolo 400 zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek_xc

kolego za częsci zapłacisz około 400zł a do tego dojdzie ci robocizna i zdecydowanie musisz wymieniając rozrząd wymienić odrazu pompe wody, jeśli uda ci się ten zabieg zrobić taniej niż 700zł to gratuluje,a za 185 zł to sobie nawet samej pompy nie kupisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

no to ładnie... jak za pól roku 700 uzbieram to będzie wszystko...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek_xc

raz na kilka lat trzeba niezależnie czy się jeździ jakbyś miał łańcuch to byś zapłacił około 1200zł więc nie ma co narzekać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

czyli żeby mieć pewność oprócz samego paska co trzeba wymienić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek_xc
wymieniając rozrząd wymienić odrazu pompe wody,

 

i jeszcze wymienia się płyn w pompie tak mi się wydaje

Share this post


Link to post
Share on other sites
EndRRiu

mowimy o ori zestawie bo mozna kupic chociaz nie radze jakis zamiennik na allegro za okolo 200 zl a co do robocizny to zalezy od firmy na ile cie skasuje

ja na cale sczescie znam dobrego i śmiesznie taniego mechanika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Jako, że ostatnio wymieniałem rozrząd w silniki 1,4 8V napiszę Wam po raz ostatni jak to się ma cenowo:

 

Ceny (po lekkim opuście) pochodzą z dnia 21.05.2009 ze sklepu znajdującego się przy ulicy Radwańskiej 50 w Łodzi (chyba, że napisano inaczej).

 

SAMOCHÓD:

Peugeot 206, 1.4 8V, 2003 rok, bez klimatyzacji, ze wspomaganiem.

 

- Pasek rozrządu (GATES 5575XS) (gates dostarczał paski na pierwszy montaż) - 55 zł

- rolka napinająca pasek rozrządu - 118 zł

 

i to teoretycznie wystarczy, ale warto wymienić również:

- pompa wody - bugatti (czyli taka jak na pierwszy montaż) - 120 zł (po upuście ze 140 zł - sklep w Pabianicach!)

UWAGA! w 206 montowano dwa rodzaje pompy wody - różnią się ilością zębów na kole pasowym!

 

dodatkowo można wymienić za jednym zamachem:

- Pasek osprzętu (GATES 6PK1453) - 60 zł

- Rolka napinająca pasek osprzętu - 178 zł

- poduszka silnika (górna przy rozrządzie) - 55 zł

- płyn chłodniczy - koncentrat shell - wystarczą 2 litry koncentratu, a reszte uzupełnić wodą destylowaną.

 

Robocizna, w której skład wchodzi:

- wymiana pompy wody

- wymiana paska rozrządu i jego napinacza

- wymiana paska osprzętu i jego napinacza

- wymiana oleju

- regulacja zaworów

kosztowała 240 zł.

 

UWAGI KOŃCOWE

Przy okazji wymiany rozrządu polecam dopłacić i wymienić pompę wody aby uniknąć przykrych niespodzianek w przyszłości. Ponadto zalecam od razu wymienić płyn chłodniczy (przy wymianie pompy wody i tak trzeba go spuścić, a koszto nowego nie jest duży). Zalecam również wymienic pasek osprzętu (rolkę owego paska niekoniecznie jeśłi nie mamy pieniędzy - chyba, że wykazuje oznaki zużycia) bo i tak wszystko to trzeba zdemontować.

 

PODSUMOWUJĄC:

Rozrząd w 206, 1.4 8V bez klimatyzacji ze wspomaganiem można zrobić na dobrych częściach już za

 

- konfiguracja "uboga" (dla ludzi, którzy oszczędzą tylko pozornie)

(robocizna 180* + pasek rozrządu 55 + napinacz 118) = 353 zł

 

- konfiguracja "mniej uboga" (gdy ktoś wymieniał pasek osprzetu niedawno, i/lub gdy rolka tego paska jest w dorbym stanie)

(robocizna 180* + pasek rozrządu 55 + napinacz 118 + pompa wody 120 + płyn chłodniczy i woda destylowana 45) = 518 zł

 

- konfiguracja "premium" (dla ludzi, którzy chcą mieć wszystko na "tip top", a nie wymieniać na raty)

(robocizna 180* + pasek rozrządu 55 + napinacz 118 + pompa wody 120 + płyn chłodniczy i woda destylowana 45 + pasek osprzętu 60 + rolkna napinająca pasek osprzętu 178) = 756 zł

 

*Cena robocizny zależna od miejsca zamieszkania/mechanika i wielu innych czynników

 

To czy chcemy pozornie oszczędzać proszę rozważyć sobie osobiście.

 

Mam nadzieję, że temat wymiany rozrządu w 1,4 8V się wyczerpał!

Edited by Visterio

Share this post


Link to post
Share on other sites
EndRRiu

mysle ze wszystko wytlumaczyles idealnie i nie powinno juz byc wiecej zapytan:P ale a pewno beda sie licytowac kto zaplacil mniej:lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
matzek88

pompa, pasek, napinacz i rolka. To jest kompletny rozrząd... najlepiej zorientuj się w motoryzacyjnym jakie mają ceny i będziesz wszystko wiedział. Cena części zależy od silnika i od ich firmy, także nie sugeruj się tym co piszą inni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...