Jump to content
Samdra85

Tłumik

Recommended Posts

Samdra85

jako, że mój tłumik jest już w opłakanym stanie, planuję założyć jakiś sportowy wydech, żeby osiągi poprawić no i dźwięk wydobyć z silnika..

 

ten mi się podoba: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=716466203

 

ale nie wiem czy jest kompatybilny z moją 206?

 

A jeśli nie ten to co polecacie? Wiadomo, że musi być duży, żeby spaliny szybko wylatywały, musi mieć ładny ryczący dźwięk no i żeby dodawał kilkanaście koni.

 

ps. może tą modyfikację połączyć ze strumienicą? i/albo z filtrem stożkowym?

 

ps2. czy jak będę wstawiał filtr stożkowy to opłaca się montować intercooler pomimo, że jeszcze nie mam turbo??

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Zrób cały wydech przelotowy od początku do końca, znajdź jakiś inny tłunik niż ten, również musi być przelotowy z conajmniej czterema końcówkami o średnicy >100mm każda. Dodatkowo struminica, magnetyzery, intercooler (im większy tym lepszy), turbo nie potrzebujesz.

Dodatkowe tysiąćpińcsetstodziewićstet koni murowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
darkseed

jeżeli osiągi to musisz wymieć cały wydech...czyli poczynając od kolektora ,jeżeli wymienisz tylko końcowy to tylko dzwięk będzie rasowy

wydech polecam Ulter-a dedykowany pod 206

Edited by darkseed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85
z conajmniej czterema końcówkami o średnicy >100mm każda.

 

To będzie wyglądał jak golf...

 

jeżeli osiągi to musisz wymieć cały wydech...czyli poczynając od korektorów,jeżeli wymienisz tylko końcowy to tylko dzwięk będzie rasowy

wydech polecam Ulter-a

 

ile taka inwestycja kosztuję? bo wygląda z Twojego opisu, że sporo :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
To będzie wyglądał jak golf...

 

no co Ty! Jak BMW M3!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85

Jasne, BMW ma 2 x 2 wydechy a nie 1 x 4 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzechu16
A jeśli nie ten to co polecacie? Wiadomo, że musi być duży, żeby spaliny szybko wylatywały, musi mieć ładny ryczący dźwięk no i żeby dodawał kilkanaście koni.

Odnoszę wrażenie, że to prowokacja :) Teksty typu "ryczący dźwięk" i "dodawanie kilkanaście koni" poprzez zmianę wydechu kojarzą mi się z jakimś "miszczem tjuning". Chyba, że masz 17 lat i chcesz szał we wsi zrobić. Nie rób burako wozu z Peugeota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ŁukaszBiały
ile taka inwestycja kosztuję

 

Planujesz pobic rekord Polski w mocy Puga , a nie orientujesz się w takich sprawach :>

 

To będzie wyglądał jak golf...
[

 

No co Ty. To jest full profeszjonal tjuning :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85

Mam pordzewiały oryginał, więc chcę wymienić na sportowy - chyba normalne, że sportowy wydech dodaje mocy bo jak by tak nie było to nikt by tego nie robił....

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

ŁukaszBiały - tą 206 z silnikiem nissana 200nx`a nie robię osobiście, robi to mój mechanik/blacharz - ja się aż tak na tym nie znam.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

A warto zapytać użytkowników forum co kupić bo oni mają największą wiedzę na ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
czyli poczynając od korektorów
kolektora

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Dobra, wyprowadze Cie z bledu.

Tak, wydech moze dodac mocy, pod warunkiem zrobienia go od poczatku do konca.

Kilkanascie koni z 1.4??? :lol

W 1.6 , ktore ma w serii 110, daje jakies 7-9KM. Tylko pamietaj, ze mowie o zmianie ukladu wydechowego, a nie koncowki, czy tlumika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85
Po co się rozdrabniać . Wkładaj jeden duży wydech, a nie 4 małe.

Tak jak tu http://www27.patrz.pl/u/f/13/87/35/138735.jpg

 

Nie chce ciąć zderzaka.

 

Dobra, wyprowadze Cie z bledu.

Tak, wydech moze dodac mocy, pod warunkiem zrobienia go od poczatku do konca.

Kilkanascie koni z 1.4???

W 1.6 , ktore ma w serii 110, daje jakies 7-9KM. Tylko pamietaj, ze mowie o zmianie ukladu wydechowego, a nie koncowki, czy tlumika.

 

Dzięki za poważną odpowiedź, jednak można na Ciebie liczyć w potrzebie!

 

Ale gdzie szukać takiego wydechu? i czy żeby wymienić ten kolektor to trzeba rozbierać silnik? i jak z emisją spalin skoro jak rozumiem pozbędę się też katalizatora?

 

ps. no i co z sondą lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

patrz:

- wymieniając kolektor nie musisz wyciągać silnika, ale dużo z tym roboty jednak jest

- wywalając kata, automatycznie możesz mieć spory problem z przeglądem i policją na drodze(tylko kumatymi policjantami)

 

Oprócz spalin, jest też głośśśśśno...

więc zastanów się, czy warto dla 1KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85

Ja chcę mieć katalizator, żebym spełniał normy emisji spalin!

 

a może da się zostawić katalizator w tym sportowym wydechu?

 

jakie 1km? :o czytałem na jakiejś aukcji ze sam tłumik końcowy daje do 10% mocy więcej!! no to cały układ ile? 15% - 20?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
a może da się zostawić katalizator w tym sportowym wydechu?
w może da się zjeść cukierka w papierku??

 

Albo rybki albo akwarium niestety...

 

Albo chcesz sportowy wydech, 1KM więcej i łądny dźwięk albo chcesz być w zgodzie z prawem i naturą

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

jakie 1km? czytałem na jakiejś aukcji ze sam tłumik końcowy daje do 10% mocy więcej!
w BRAWO GIRL?

Obudź się chłopie!

Takie pierdoły to mogą pisać na forach Calibry Team...oni wierzą że naklejka Pioneer daje 15KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

Te prowokacje stają sie juz zbyt oczywiste, ale widze, że skuteczne :) Tak czy siak, forum troszke ożyło, fajnie :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

a ja głupi się dałem sprowokować... ehh...

chyba na ten spot do Cz-wy na kolanach pójdę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
beata3720

:rotfl, mało się nie zadławiłam, to się nazywa mieć wylot :lol2

 

a poważnie, jak kolega Samdra85 chce tuningować, to życzmy mu powodzenia, z gustami się ponoć nie dyskutuje ;), widać, że kolega powaznie podchodzi do tych spraw, więc może bardziej doświadczeni koledzy o innych gustach estetycznych nie będą tak bezlitośnie jeździć po nowym koledze :hyhy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Uczeszsie mogę coś zapytać?? :D od początku nie daje mi spokoju jedna sprawa :D

Te dwie urocze istoty w Twoim avatarze to znajome czy poprostu taki avath.był na google czy cuś?? :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Wymienić kolektor wcale nie jest aż tak trudno a tym bardziej w 1.4 gdzie miejsca jest dużo ale licz sie z kosztami bo sam kolektor to już nie są male pieniądze. Do tego dochodzi caly uklad z nierdzewki i tlumik końcowy. Uwierz że wymiana końcowego tlumika nie doda Ci mocy a napewno nie takiej rzebyś ją odczul, jedynie doda fajny pomruk (bo o ryku sinika 1.4 też nie można za bardzo powiedzieć).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzechu16
Te prowokacje stają sie juz zbyt oczywiste, ale widze, że skuteczne:]

Proponuję zamknąć temat i syfu nie robić :)

A co do tematu, takie nakładki na wydech powinny Ci wystarczyć: http://allegro.pl/item720430583_phaeton_nakladka_na_wydech_koncowka_tlumnika.html nad którymi koniecznie musisz nakleić naklejkę SPARKO albo choć by KASTROL + tak jak ktoś pisał Pajonier na szybie i już masz kilkadziesiąt koni więcej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85

No dobra, sam już nie wiem. Stary tłumik mam do wywalenia na 100%

 

co zrobić - wsadzić oryginał?

wymienić samą końcówkę i liczyć na kilka koni więcej?

 

bo całego wydechu nie wymienię jak nie da się, żeby był katalizator.. no i drogo

 

poradźcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
jakie 1km? czytałem na jakiejś aukcji ze sam tłumik końcowy daje do 10% mocy więcej!! no to cały układ ile? 15% - 20?

i jeszcze kup dwa magnetyzery i superhiperchip za 6pln. bedziesz mial +40% :] a i zapomnialem o uszlachetniaczach do paliwa dajacycj +10% czyli juz w sumie z Twoim wydechem bedzie 70% przyrostu mocy :rotfl

sam tlumik koncowy, moze CI co najwyzej dac dobre samopoczucie i dzwiek mily dla uszu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samdra85

taaa, 200zł za końcówkę a tam mam cały wydech taniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...