Jump to content
  • Similar Content

    • jakubszynkiewicz216
      By jakubszynkiewicz216
      Witam wszystkich właścicieli pugow.
      Sytuacja wygląda następująco:
      Podczas demontażu kierownicy i wymiany elementów kierunkowskazu znajdującymi się za panelem napotkałem problem z bodajże taśmą airbagu załączoną na zdjęciach.
      Po pierwsze nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób to zwinąć tak żeby nie uszkodzić a po drugie otoczka łącząca ze sprężyną wypycha wszystko na zewnątrz przez co nie mogę zamknąć klapki tej taśmy.
      Miał ktoś z tym styczność i może mi wytłumaczyć jak to zrobić?

    • Junk65
      By Junk65
      Witam....
      Całe lata tu mnie nie było...
      Mam pytanko do expertów bo trochę wypadłem z obiegu.
      Kierownice w  P207 polift i przedlift jakoś się różnią?
      Mam taką i nie potrafię odpowiedzieć...

    • GrandJust
      By GrandJust
      Witam,  zabieram sie za wymianę kierownicy w mojej 206, (wole kupic kierownice niz ja obszywac). Mam hb 5d z 2004, poczytałem troche na forum o różnych wersjach po lub przed liftowych z muxami czy bez, problem, że jestem mocno zielony w te sprawy dlatego teraz nie wiem czy ta kierownica: https://www.otomoto.pl/oferta/kierownica-peugeot-206-skora-ID6A8teA.html?fbclid=IwAR13G8-ZWZFClgslpi96vDRUfPlgMYIgXLQrGaPq2lAWzh9uI66nA_VHCoM#98aa2ae571  będzie okej i czy widać to odrazu czy trzeba pisać i pytać z jakiego rocznika jest ta kierownica, z góry dzięki za pomoc
    • Elitpedro
      By Elitpedro
      Witam, przeszukalem całe forum i nikt chyba nie miał jeszcze takiego problemu, a mianowicie nie działa dużo elektryki, światła, wycieraczki, nawiewy, liczniki. Po odpaleniu auta liczniki działają przez jakies 20 sekund, a świateł z przodu nie ma tylko jak sie trzyma włącznik do siebie to świecą sie długie, modul bsi wymieniany, stacyjka dobra kostki, piny wszystkie czyste, jakieś pomysły ?? 
    • darekesp
      By darekesp
      Witam mam taki problem, po założeniu żarówek ledowych w kierunki z przodu i z tyłu migają one szybciej tak jak w przypadku przepalonej żarówki. Kupiłem je bez canbus'a ze względu na to że u nas komputer nie pokazuje przepalonych żarówek więc nie szukałem takich z canbusem. Zauważyłem że przy awaryjnych światłach migają one całkiem normalnie. Pytanie brzmi czy jestem coś wstanie z tym zrobić bo szkoda mi tych żarówek, czy jest jakiś sposób "oszukania" instalacji ?? Jeśli ktoś wie jak to zrobić będę wdzięczny za pomoc szkoda mi wyrzucić te żarówki.


Recommended Posts

Fidel

W związku z powtarzającymi się pytaniami i ciągłymi wątpliwościami dotyczącymi wersji i zmian w 206 w poniższym poście postaram się zebrać najważniejsze elementy, które uległy zmianom w czasie produkcji 206.

 

1999:

- białe kierunkowskazy boczne, ale jeszcze nie "clear", tylko "w kropki" (na początku produkcji były pomarańczowe).

 

2000:

- trzy zagłówki na tylnej kanapie (wcześniej były dwa),

- antena z tyłu dachu w wersji XS i GTi.

 

połowa 2001 - wprowadzenie MUX:

- manetki z okrągłymi końcówkami (wcześniej były lekko spłaszczone),

- płaskie, mgiełkowe spryskiwacze przedniej szyby (wcześniej były bardziej wystające, dające po dwie strugi płynu) - w trakcie dyskusji doszedłem do wniosku, że zmiana była wprowadzana stopniowo i jeszcze w 2002r można spotkać stary typ spryskiwaczy,

- inne radio, konsola centralna inaczej ukształtowana wokół radia, oraz większy pilot sterowania radiem przy kierownicy (wcześniej był mały okrągły),

- inne wyświetlacze - zegarek (taki sam, jak wcześniej), typ A - tylko termometr i radio, typ B - dodatkowo komputer pokładowy, typ C - nawigacja (wcześniej, oprócz zegarka, był tylko jeden rodzaj wyświetlacza, wielkością zbliżony do nowego typu B, ale bez komputera pokładowego),

- zmieniona kierownica i poduszka powietrzna oraz plastiki na kolumnie kierownicy, nowa poduszka jest "pełniejsza" stara była lekko wklęsła po bokach,

- inny czujnik deszczu.

 

2003 - lifting:

- plaster miodu w przednim zderzaku (wcześniej kratka była w paski), ale nadal duży i mały uśmiech montowane zależnie od wersji.

- tylny zderzak typu "sport" we wszystkich wersjach (wcześniej tylko w niektórych konfiguracjach),

- gładkoszybowe przednie reflektory we wszystkich wersjach (wcześniej tylko w niektórych konfiguracjach),

- "poliftowe" tylne swiatła,

- "poliftowa" listwa na tylnej klapie klapie oraz duży lew (wcześniej listwa ze zintegrowanym małym lwem).

 

2005:

- boczne kierunkowskazy "clear".

 

 

Dodatkowe uwagi.

Zderzaki i reflektory przednie nie mogą być przed- i poliftowe, bo obie wersje występowały niemal od początku produkcji.

Przed- i poliftowe mogą być tylne lampy, kratka w zderzaku oraz listwa na tylnej klapie.

 

Szerokie błotniki były powiązane głównie z mocniejszymi wersjami silnikowymi:

- 2.0 - zawsze,

- 1.6 HDI - zawsze,

- 1.6 16v - prawie zawsze (wersje XS, QS), w wersjach XT czy RG (do 2003 r.) wąskie,

- 2.0 HDI - czasami (zależnie od wersji i roku produkcji, np. wczesne XS wąskie),

 

Typy zderzaków:

- zwykłe - przedni z małym uśmiechem, tylny z wklęsłym przetłoczeniem,

- "sport" - przedni z dużym uśmiechem, tylny z wypukłym przetłoczeniem,

- GT - dużo większe od dwóch poprzednich, zwiększające długość auta do ponad 4m, montowane tylko w limitowanej wersji GT (4000 egz.), lub dostępne jako akcesoria.

 

Uśmiech w CC:

- 1.6 16v - 2001r mały, potem zawsze duży,

- 2.0 oraz 16 HDi - zawsze duży.

 

Dodatkowe informacje na temat wyposażenia poszczególnych wersji można znaleźć tu: http://www.206club.net/static.php?ex=nadwozia Przy czym należy podkreślić, że wyposażenie było różne w różnych krajach oraz zmieniało się w czasie.

 

 

Bardzo proszę o zamieszczanie w wątkach poniżej uwag, oraz zdjęć elementów, o których mowa w tym poście.

Z tego tematu prawdopodobnie będą korzystali nowi użytkownicy, więc po wykorzystaniu linków i informacji, posty przeniosę do osobnego tematu, żeby nie wprowadzać zamętu.

 

 

Chciałem jeszcze dodać, że powyższy tekst powstał przy dużym udziale kocurra i Witosa.

Edited by Fidel

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr

Fidel prosił żebym zabrał głos w wątku, jako że współtworzyłem historię zmian...

zabiorę więc merytorycznie :]

 

Malowanie plastików w początkowych latach produkcji występowało rzadko. Bogatsze wersje miały malowane klamki i listwę nad rejestracją, natomiast te na zderzakach i bokach już nie. Komplet malowanych trafiał tylko do takich wersji jak GT czy RG.

 

GTi, XSom, QSom zaczęto malować komplet dopiero od liftingu z 2003 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PrzemkoPW
Komplet malowanych trafiał tylko do takich wersji jak GT czy RG.

W RG też nie były od razu lakierowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joanita

No nareszcie ktoś to zebrał do kupy. ;)

Kilka szczegółów:

2003 - lifting:

- plaster miodu w przednim zderzaku (wcześniej kratka była w paski), ale nadal duży i mały uśmiech montowane zależnie od wersji.

- gładkoszybowe przednie reflektory we wszystkich wersjach (wcześniej tylko w niektórych konfiguracjach),

Szerokie zderzaki zawsze w wersjach: XS, S16, RC.

Gładkoszybówki w GT, S16, RG, RC, XS (od końca 2000 r.).

2005:

- boczne kierunkowskazy "clear".

Pakiet alu w XS.

Szerokie błotniki były powiązane głównie z mocniejszymi wersjami silnikowymi:

- 1.6 16v - prawie zawsze (wersje XS, QS), w wersjach XT czy RG (do 2003 r.) wąskie,

- 2.0 HDI - czasami (zależnie od wersji i roku produkcji, np. wczesne XS wąskie),

Od 2001 r. szerokie błotniki w XS 1.6, od września 2001 również w 2.0 HDi i QS.

 

Można dorzucić linki do tematu o zderzakach i tematu o wyświetlaczach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł S16
Dnia 2.09.2009 o 12:13, kocurr napisał:

Fidel prosił żebym zabrał głos w wątku, jako że współtworzyłem historię zmian...

zabiorę więc merytorycznie :]

 

Malowanie plastików w początkowych latach produkcji występowało rzadko. Bogatsze wersje miały malowane klamki i listwę nad rejestracją, natomiast te na zderzakach i bokach już nie. Komplet malowanych trafiał tylko do takich wersji jak GT czy RG.

 

GTi, XSom, QSom zaczęto malować komplet dopiero od liftingu z 2003 roku.

Czyli mam rozumieć ze gti z 2001 roku nie powinien mieć malowanych listew? a co z klamkami? te mam u siebie lakierowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Sprawdź sobie po vin. Wtedy będziesz miał pewność 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł S16

niestety ten dekoder który tu znalazłem nie rokoduje:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Service box wszystko ci powie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł S16

VF32CRFNF42027288 czy ktoś może mi pomóc ?? jakoś mi nigdzie nie bangla :/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Tutaj wrzuć Vin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł S16

widziałem ten wątek ale to ustrojstwo nie działa :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Wpisz Vin w temacie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×