Skocz do zawartości
biszkopt

[guide]-Procedura prawidłowego zresetowania BSI

Rekomendowane odpowiedzi

biszkopt

Czasem MUX-owa 206 głupieje, warto spróbować zresetować BSI. Kiedyś miałem tak że przestały cykać mi kierunkowskazy, chociaż działały poprawnie. Reset pomógł. Istotne jest żeby uśpić BSI przed odcięciem zasilania, w przeciwnym przypadku może ulec uszkodzeniu. Poniżej uniwersalna procedura resetowania BSI w Peugeotach. Część z kluczykiem można w sumie pominąć.

 

- opuścić okno kierowcy, zamknąć wszystkie drzwi i podnieść maskę

 

- upewnić się że wszystko jest powyłączane, w tym także lampki w podsufitce, i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki

 

- odczekać pełne 3 minuty (BSI idzie teraz spać - patrz uwaga 1 poniżej).

 

- odłączyć akumulator na 15 sekund (lub więcej - można teraz np wymienić aku na nowy)

 

- podłączyć akumulator, odczekać 10 sekund (patrz uwaga 2 poniżej)

 

- włączyć światła przez okno kierowcy

 

- włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa

 

- wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund

 

- wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka

 

- spróbować odpalić silnik

 

Efektem ubocznym jest konieczność ponownego ustawiania godziny w zegarku, traci się średnie przebiegi w komputerze i zaprogramowane stacje w radiu. Jeżeli okno kierowcy nie będzie się chciało zamykać do końca(dotyczy szyb sekwensyjnych), domykać je po kawałku, a jak się zamknie całkiem, to trzymać przez parę sekund przycisk zamykania żeby się przyuczyło.

 

Powyższą procedurę należy także przeprowadzać w przypadku konieczności wymiany akumulatora, lub prac wymagających jego odłączenia. Wtedy oczywiście odłączamy akumulator na dłużej niż 15 sekund.

 

Uwaga 1: Podczas usypiania BSI nie włączać niczego, nie otwierać drzwi, w autach z alarmem nawet zamknięcie i ponowne otwarcie maski może spowodować przerwanie usypiania. Nie używać pilotów radiowych od tego lub innego samochodu w pobliżu. Odłączyć wszelkie urządzenia od złącza diagnostycznego.

 

Uwaga 2: Podczas podłączania akumulatora upewnić się że wszystko jest odłączone i pozamykane. Podłączenie akumulatora w momencie gdy jest włączony jakiś odbiornik prądu potencjalnie grozi skokiem napięcia w BSI, i co za tym idzie uszkodzeniem jego konfiguracji lub oprogramowania.

 

info zaczerpnięte z postu użytkownika: DeDragonSlayer z http://406-klub.pl

Edytowane przez biszkopt

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Paweeł
..

- włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa

 

- wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund

 

- wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka

 

...

 

Super guide! Tylko pytanko, bym dobrze zrozumiał - wciskam przycisk od centralnego, kiedy kluczyk jest w stacyjce w zapłonie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt
Tylko pytanko, bym dobrze zrozumiał - wciskam przycisk od centralnego, kiedy kluczyk jest w stacyjce w zapłonie?

 

Tak, należy ponownie zsynchronizować zamek z pilotem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
EndRRiu

a jak nie mam ori centralnego to procedura jest podobna:?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt
a jak nie mam ori centralnego to procedura jest podobna

 

jak nie masz orginalnego centralnego , to pomijasz punkt związany z ponowną synchronizacją kluczyka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

Niestety, ale na moje BSI to nie działa. 2.0 HDi BSI chyba ver 2 siemensa. Jedyne co się skasowało to data na wyświetlaczu. Przebiegi, spalanie, stacje - wszystko zostało. Próbowałem zrobić to jeszcze raz i to samo... Udało się to komuś w 206?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

Ta procedura nie ma na zadaniu skasować wskazania kompa, czy stacje radiowe, ale ma przywtócić prawidłową logike pracy BSI, np przy nieprawidłowym wskazaniu poziomu paliwa ,itp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo
Efektem ubocznym jest konieczność ponownego ustawiania godziny w zegarku, traci się średnie przebiegi w komputerze i zaprogramowane stacje w radiu.

Nic takiego się nie stało. No chyba, że w 206 się to nie kasuje... Bo jak mam niby inaczej poznać czy się zresetowało...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
swiergas

ale z tego co widze to nie masz mux-a

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo
2.0 HDi BSI chyba ver 2 siemensa

Jednak myślę, że mam dwa"peugieoty" i ten ma mixa... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

No to jak z tym resetem? Próbował tego ktoś? Zrobiłem jeszcze razi to po prostu nie działa. Wszystkie stany w BSI są takie same przed i po "resecie".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

shimo, a w jakim celu robiłeś reset BSI?Występowały jakieś anomalie w pracy?Jeśli nie to jak chcesz zobaczyć efekty?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

Inny odczyt pokazuje planet a inny wyświetlacz jeśli chodzi o spalanie chwilowe. Nie wpadłem na to aby zlecić reset na planecie więc próbuję teraz.

 

Ale czemu piszesz, że nie zobaczę efektu nawet jak wsio ok? Sam przecież piszesz, że:

Efektem ubocznym jest konieczność ponownego ustawiania godziny w zegarku, traci się średnie przebiegi w komputerze i zaprogramowane stacje w radiu.

To chyba jest widoczny efekt resetu tak? Więc o co Ci chodzi bo nie rozumiem tego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

Dobra może jestem upierdliwy, ale mam wrażenie że to się nikomu nie udało. Komputer pokładowy jak świrował tak świruje. Spalanie obliczone wynosi 5,6 a komp nagle pokazuje 7,6. Masakryczne chwilowe i przebiegi do tankowania... Nie mogę się póki co dostać na PPS, a to co napisane w 1 poście wg mnie nie działa. Albo czegoś tam brakuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

No i dziś stało się coś bardzo dziwnego. Zaświeciły się wszystkie kontrolki, zniknęły wszystkie przebiegi i to co się świeciło na kompie, migał STOP i rezerwa, wskazówki zegarów się nie podnosiły, poziom oleju same kreski, temperatura zewnętrzna kreski, radio pika jakby się VIN nie zgadzał - mimo wyciągniętego kluczyka dalej tak samo. Odpaliłem samochód, nic się nie zmieniło dalej dyskoteka, nie działają zegary itd. Nie było komunikacji z BSI. Opiszę w punktach:

1. Zaparkowałem, włączyłem spryskiwacze, przetarłem szybę i zgasiłem.

2. Przekręciłem kluczyk na osprzęt przez przypadek 2 razy bo mi zakapało szybę, grało radio.

3. Otworzyłem drzwi bo chciałem poprawić wycieraczkę i słyszę bardzo dziwne coś... Jakby "kumulacja" tych piknięć radia ja się VIN nie zgadza. Ptrzę na licznik a tam DISKO... Słucham i radio zaczęło pikać.

4. Odpaliłem samochód, nic się nie zmieniło więc zgasiłem, dalej nic.

 

Bałem się tak jechać [byłem u znajomej] więc rozłączyłem aku na chwilę. Po podłączeniu cisza, nic nie miga. Były zamknięte drzwi. Więc wchodzę... Zapala się lampka i znów wszystkie kontrolki, miga stop, nie ma przebiegów itd... Zmartwiłem się, że BSI poszło w pi... daleką drogę. Pomyślałem, że powoli się do domu dokulam. Siadam, zamykam drzwi i zapinam pasy... Znów słyszę ten dziwny dźwięk jak na początki gdy BSI się rozłączyło... I nagle eureka... Włączyły się nawiewy [klucz był w pozycji zapłon], wróciły przebiegi i podniosły wskazówki na zegarach - wszystko wróciło do normy... Odpalił jak gdyby nigdy nic... Teraz jest wszystko ok, ale na wyposażeniu auta mam obowiązkowo płaską 10 :)

 

Co się strachu najadłem to moje... Ale reset BSI pełną parą poszedł...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość kris606

Pożyteczna sprawa,pozdrawiam:ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marco1978

Czy jesli pokazuje mi na komputerze podpietym pod BSI i pokazuje mi info "niewłasciwy stan licznika" czy jak zresetuje BSI odblokuje mi sie licznik i wskaże ponownie juz dobry ? ktoś wczesniej podejrzewam cofal licznik i zrobił to nieumiejąc lub rzeczywiscie uszkodził BSI w ten sposób i jedyne co zostaje zaprogramować na nowo a skąd wziąć nowy soft ? wiem musze to okreslić po numerach BSI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt
zy jesli pokazuje mi na komputerze podpietym pod BSI i pokazuje mi info "niewłasciwy stan licznika" czy jak zresetuje BSI odblokuje mi sie licznik i wskaże ponownie juz dobry ? ktoś wczesniej podejrzewam cofal licznik i zrobił to nieumiejąc lub rzeczywiscie uszkodził BSI w ten sposób i jedyne co zostaje zaprogramować na nowo a skąd wziąć nowy soft ? wiem musze to okreslić po numerach BSI

 

w tym przypadki można spróbować przed teletransmisją zrobić kompletne kasowanie błędów poprzez PPS-a oraz ponownie zainicjować i zresetować BSI,łacznie z czyszczeniem wszelkich wskazań liczników itp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
koczownik

A jaka jest procedura kasowania BSI w bez MUX-sie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

Nie ma BSI nie ma procedury jego kasowania :)

 

BezMux cierpi na brak BSI...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a jesli wymienilem akumulator i nie zrobilem czegos takiego to stanie sie cos chyba nie ??

co nie ?? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shimo

Po 1. u mnie to nie działa więc u Ciebie pewnie też...

Po 2. wyjmowałem/odłączałem już kilkakrotnie akumulator po czym go po prostu podłączałem i jechałem - nic się nie działo...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Phantom

Odgrzebię temat.

Sprawa tyczy się GTi 2002r.

Niestety po nieudanym montażu alarmu przez pewnego partacza z Chorzowa Batorego (jak to czytasz to wiedz, że jesteś partaczem i druciarzem!).

Podczas druciarstwa tegoż pana wyskoczyła kontrolka STOP i (!) mimo, że ręczny spuszczony, nic nie trzyma kół, auto hamowało poprawnie.

Dodatkowo temperatura przestała być wskazywana a zostały tylko -- -- -- --

Niby dziś auto było w ASO Peugeot'a w Tychach i zostało to naprawione (ale osobiście wątpię w każde słowo tego człowieka) więc pomyślałem, że gdyby okazało się to fikcją - czy taka procedura może pomóc?

Dodam, że kontrolka się przed montażem alarmu nie wyskakiwała, a temperatura była odczytywana poprawnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sisiok88

Mam małe pytanie. Czy taki restear BSI moze pomóc w niedziałającym pilocie od centralnego zamka?? Od kupna niestety mi nie działa myslałem ze moze baterai po wymianie na nowy niestety nic. Jeśli mogło by to pomóc to jak zakodować pilot w pamieci. prosze o jakąś prawdziwą procedure poniewaz znalałem na forum conajmniej 10 różnych.

z góry dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
danieldomal

Od kupna nie działa w sensie, otwierałeś auto z pilota i po paru dniach od kupna przestał działać, czy poprzedni właściciel powiedział, że działał, ale pewnego dnia po prostu przestał? ;>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×