Jump to content
  • Similar Content

    • jakubszynkiewicz216
      By jakubszynkiewicz216
      Hej,
      Z czystej ciekawości ma ktoś z was 206 koła '16 z ładnymi alusami? Chciałbym zobaczyć jak to się prezentuje ?
       
    • Damianos1
      By Damianos1
      Hejka, powoli rozglądam się za letnim setupem i zastanawiam się czy Ouragany wejdą do mojej 206  Z tego co wiem to błotniki (nadkola) mam wąskie. W lecie jeżdżę na oryginalnych felgach Boheme 14 cali, 5,5 J, ET 34, 175/65 R14. Teraz na lato chciałbym założyć Ouragan 16 cali, 6.5 J, ET24 z oponami 205/45 R16. Moje pytanie jest następujące; Czy wszystko będzie pasowało, i czy może mi coś obcierać? Czy 205 na felgę o szerokośći 6.5 J jest ok? Zawieszenie fabryczne, nic nie obniżane. Pozdrawiam   
    • Andrzejjj
      By Andrzejjj
      Witam wszystkich.Nadchodzi zima i chcę kupić do mojej 206cc opony zimowe.Obecnie mam felgi 16 i opony letnie 195/45R16 i chciałem się dowiedzieć czy wejdą mi opony 195/55R16 czy nie będą obcierały.Zastanawiam się też czy nie kupić felg stalowych 15 cali i na nie opony i też jaki rozmiar?
    • mista1979
      By mista1979
      szukałem i znalazlem kilka podobnych tematów ale nigdzie nie widzialem
      tego co jest tu w linku
      http://sklep-moto.pl/tabela-cisnien.php
      jest to tabela dla roznych marek aut i dla peugeota oczywiscie
      dla 206 z podzialem na silniki oraz z obciążeniem auta i rozmiarem opony
      przyda sie tym którzy nie maja nakejki
      oraz dla innych pojazdów mysle
    • ania_i_krzys
      By ania_i_krzys
      Powiedźcie, może macie z tym jakieś doświadczenie - jak się wymienia dwie opony - (z rożnych przyczyn tylko dwie - dwie są dobre a dwie zjechane, nie ma się kasy na cztery sztuki) to te nowe gdzie założyć a gdzie te już używane ale dobre - na tył ?? na przód ?? od czego to zależy...?? czy kierować się napędem czy jest na oś tylną czy na przednią??
ania_i_krzys

Wielkość opony a zużycie paliwa

Recommended Posts

ania_i_krzys

Mam pytanko, jak w temacie...

 

Mam obecnie felgi 14" ze standardową oponą 175/65R14 i przymierzam się do zmiany felg stalowych na aluminiowe 15" lub 16" i opon na lato. Chciałbym kupić oponę nieco szerszą niż obecnie użytkuję i może niższym profilu 60 - 55.

 

I dlatego zastanawiam się jak taka zmiana będzie się miała do zużycia paliwa...zwiększy się, pozostanie bez zmian czy może zmniejszy się, choć w tym ostatnim przypadku wątpię...

 

Z praw fizyki wiadomo że czym większa płaszczyzna styka się z ziemią - zwiększa się tarcie i....

 

Własnie stąd moje pytanie jak to będzie się miało do spalania oraz komfortu jazdy...

Jaką kupić wielkość felgi i jaki profil opony aby warunki trakcyjne jak i komfort pozostały na dobrym poziomie...

Edited by krejzRudy

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin

Jeśli szerokość opony się zwiększy, to i oczywiście spalanie pójdzie w górę. Komfort może spaść, albo w ogóle tego nie zauważysz, ale z całą pewnością poczujesz lepszą przyczepność szczególnie na łukach i zakrętach.

 

Z moich doświadczeń... mam baaardzo twarde zawieszenie. Opony 195/55/15, auto obniżone, a ciśnienie w oponach tak jak każe producent 2,5 wszędzie i jest twardo aż boli. Nie wiem jak będzie na innych oponach i felgach, bo 15 to przecież nieduży rozmiar a już bywa nieprzyjemnie. Oczywiście największy wpływ ma na to u mnie obniżone zawieszenie na sprężynach i belce, więc tym trudniej powiedzieć... Dodam, że taką 206 już kupiłem, nic nie kombinowałem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Felga 15" lub 16" na profilu 60 albo 55 to będzie balon ;) Ja mam oponki 195/45/16 i jest dobrze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz206

Możesz śmiało założyć oponę 185/55 i felgę 15". Spalanie prawie się nie zmieni opona będzie niewiele większa jedynie co to trochę pogorszy sie komfort jazdy ale też nie jakoś drastycznie. Różnica jest jakbyś z 14" przeskoczył na 17", to faktycznie różnica będzie dość spora. Przeskakując o jeden rozmiar zbyt wiele się nie zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra
Z praw fizyki wiadomo że czym większa płaszczyzna styka się z ziemią - zwiększa się tarcie i....
Z praw fizyki wynika że powinno się zmniejszyć, ale praktyka inna wiążąca się z różnymi czynnikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio
Z praw fizyki wynika że powinno się zmniejszyć, ale praktyka inna wiążąca się z różnymi czynnikami.

 

Już chyba wiem dlaczego tak nie jest. Gdyż opona jest sprężysta i podczs toczenia przy szerszej oponie "większa ilość" gumy musi się ugiąć (dlatego opór toczenia róśnie, a co za tym idzie.. rośnie zużycie paliwa).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ania_i_krzys

Mój puzio ma standardowo 14" felgi i z racji tego wszystkie urządzenia pomiarowe itp. jakie są na jego "pokładzie" dostosowane do kół 14", wobec tego jak zmienię felgi na 15" lub 16" to czy nie będzie przekłamań na liczniku prędkości, na ilości przejechanych kilometrów itp...??

 

Czy w przypadku zmiany felg, należałoby coś zmienić w systemie aby były prawidłowe odczyty?? czy to w ogóle się robi, a jak tak to co należy zrobić...?? czy może żyć z przekłamaniem....??

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
czy może żyć z przekłamaniem....??
Tak, może żyć z przekłamaniem licznika.

 

Kalkulatory opon - tego szukaj, aby sprawdzić przekłamania licznika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojt

Ja jeżdżę na 205/15/50 spalanie jest rzeczywiście trochę większe i bardziej czuć koleiny, ale auto jest zdecydowanie pewniejsze w prowadzeniu. Z negatywnych stron to jeszcze tyle, że zawieszenie szybciej się wybija przy naszych "cudownych" drogach. A z pozytywów to efekt wizualny jest zdecydowanie lepszy.

W sumie jest tyle samo plusów co minusów

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekrj

15"

 

175/55r15 drogie

185/55r15 tansze

195/50r15 najtansze

205/50r15 bez sensu

 

wszystkie te opony maja podobny obwód do twoich fabrycznych i mieszczą się w dopuszczalnych 2%

 

16"

195/45r16

205/45r16

215/40r16

Share this post


Link to post
Share on other sites
ania_i_krzys

Czyli większa felga powoduje, iż aby być mniej więcej w tych samych odczytach co standardowa 14" felga należy kupić mniejszy profil opony...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Tak, brawo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
swierg

ania_i_krzys, właśnie tak jak napisałeś, aby nie było dużych przekłamań, im większa felga tym mniejszy profil, tak żeby całkowity obwód był podobny i możesz sobie to sam łatwo obliczyć przy danej szerokości jak dobrać profil, aby obwód był jak najbardziej zbliżony do serii.

 

Jak sam zmieniałem zdecydowałem się na 15" i 185 profil 55. Przekłamań dużych nie było, może nawet mniejsze, bo u mnie to seria już mocno zawyżała (z moich obserwacji wynika, że ok 7%). Komfort, dynamika i spalanie nieznacznie się pogorszyły, prawie niezauważalnie. Prowadzenie oczywiście trochę lepsze. Ale najważniejszy przy alusach jest zdecydowanie wygląd i ja byłem z niego zadowolony. Ja nie zdecydowałem się na większe z kilku powodów 1. im większa felga tym łatwiej ją uszkodzić, a przy okazji zawieszenie 2. wyższe koszty eksploatacji (paliwo, opony) 3. droższe felgi. Wstawiałem nawet zdjęcia mojego Puga na alu. Wg mnie balon przy 55 się jeszcze nie robi. Przy 60, 65 już owszem. Wszystko zależy również od szerokości felgi, ja miałem 6", przy średnicy 15" były głównie 6,5", ale wolałem, żeby opona trochę wystawała, bo trudniej jest zarysować felgę o krawężnik. Mój wybór padł na Dezent P, moim zdaniem dobrze pasują do zaokrąglonych rys 206, a cena nowych była przystępna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wildrhino

Panowie, to takie proste, czemu kolarze nie jezdza na grubych oponach ? bo im ciezko :) potrzeba wiecej mocy na obracanie wiekszego balona (czyt. szerszego, a juz na pewno slabo napompowanego) czyli kazdego ktory ma wiekszy opor toczenia, to ze roznicy nie widac nie znaczy ze jej nie ma, za to lepsza przyczepnosc , cos kosztem czegos bo zycie to sztuka kompromisu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
waldio
zycie to sztuka kompromisu :)

 

 

MOCNY tekst ale jakże prawdziwy.

 

A co do tematu reasumując; Nie wielkość felg bezpośrednio na spalanie a grubość opon na nie załozone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cwikol

Tak czy tam to wszystko i... przecież to wszystko są oczywiste rzeczy.

Do wskazań licznika ważny jest obwód całkowity koła. Licznik nie wie jaką masz felgę, a jaką oponę. Równie dobrze możesz mieć wielki balon na malutkiej feldze co i odwrotnie. Ważny jest jej całkowity obwód = większa felga mniejszy profil, wskazania pozostaną takie same/małe różnice.

Im szersza opona, tym większe opory toczenia = szersza, więcej pali bo więcej trzeba energii na rozpędzenie i utrzymanie samochodu w ruchu.

Do tego nikt nie powiedział jeszcze o masie koła. To też ma znaczenie jeśli chcemy wchodzić już w szczegóły = im cięższe koło tym więcej energii na rozpędzenie go, ale z kolei jak już się rozpędzi to ma własną bezwładność i dalej będzie się toczyć na luzie... idąc tym tropem im więcej będziesz zatrzymywać się i ruszać (pomijając już "eko-jazdę") tym więcej spali, a jeśli będziesz dojeżdżać do świateł to pomoże Ci się to toczyć bla bla bla... tak rozbierając wszystko na czynniki będziesz się zastanawiać do .....

 

 

Większa felga w dodatku alu, z mniejszym profilem na pewno będzie wyglądała o wiele lepiej. Spalanie nie zwiększy Ci się nagle o 3l/100km więc niema co płakać.

Nie jesteś pewien komfortu? Jest zima. Letnie koła klubowiczów leżą w garażach. Poproś któregoś, postaw coś dobrego i pożycz na jeden dzień. Sprawdź jak Ci się jeździ i po sprawie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati102

Odświeżam ponieważ chciałbym prosić o rade. Miałem 14 felgi i opony 175/65/R14

Chciałem zakupić znowu felgi 14' ale w moim temacie z felgami Panowie doradzacie większe. Więc proszę powiedzcie jeszcze jakie najlepiej opony dobrać do alufelg 15' bo na 16 to raczej ciężko żebym się zdecydował. No chyba że nie będzie to kłopotliwe tzn. nie będzie wielkiej różnicy w komforcie jazdy. Nie chcę odczuwać każdej dziurki na drodze i martwić sie czy fela wyszła cało po wpadce w dziure...

 

Czy miedzy 14' a 15' bedzie duza roznica w komforcie? Nie wiem do końca co brać 14 czy 15... może ktoś doradzi?

 

Dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tasaczek

Rozmiar opon:

jdv1256513425p.jpg

dla większego komfortu wybierz te 55.

Czy jest duża różnica w komforcie między 14 a 15? moim zdaniem tak.

Na Twoim miejscu zakupiłbym 15, autko będzie się o wiele lepiej prezentowało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati102

Tasaczek różnica jest mówisz, czyli w 14 komfort jest wyższy tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tasaczek

Zdecydowanie (na zimę mam 14", a na lato aluminiowe 15"). Różnica moim skromnym zdaniem jest znaczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati102

Autko będzie się lepiej prezentowało na 15, ale będzie mniejszy komfort jazdy. Nie wiem chyba teraz jestem bardziej przekonany do 14.

 

I opony 15 -> 195/55R15 droższe o 130 zł Goodyear bo tylko z tej firmy biorę pod uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
195/55R15
To popatrz na 195/50 ;)

 

Na 15" auto będzie "twardsze", ale za to pewniej będzie się zachowywało dużo lepiej w prowadzeniu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati102

195/50 juz lepiej roznica tylko 20 zl, ale 195/50 nie bedzie lipki? jezdzil ktos na takich ? 195/50/R15 ?

 

Na oku mam fele DEZENT F

Tak by sie prezentowało na 14'

 

bez_nazwy_124.png

 

 

 

a tak na 15'

 

bez_nazwy_125.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
tolman

A tak do tematu dołączę się, zakładam zaraz felgi aluminiowe i zastanawiam się ile będzie mi więcej palił samochód? Teraz jeżdżę na 175/65R14, a zakładam na dniach 205/45r16.

 

W sumie to interesuje mnie tylko o ile zwiększy się spalanie, nie dbam o komfort muszę się trzymać dobrze na zakrętach :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tasaczek
Tak by sie prezentowało na 14'

Tak by się prezentował, gdybyś go obniżył i to dość mocno :P

Pooglądaj autka w dziale "Moje auto" i tam zobaczysz różnicę między 15" a 14" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...