Skocz do zawartości
CyberNet

Wymiana wtryskiwacza paliwa w 8zaworowcach :P

Rekomendowane odpowiedzi

CyberNet

Wiele osob sie pytalo o to jak wymienic wiec wstawiam ten o to temat. Milego czytania i obyscie tego nigdy nie musieli robic :)))

 

 

Wymiana wtryskiwacza paliwa w silnikach typu TU (zdjęcia robione przy udziale silnika o kodzie HFX).

 

 

 

Zaczynamy od weryfikacji, który wtrysk jest uszkodzony. Do tego potrzebny będzie nam stetoskop. Jeżeli nie posiadamy stetoskopu, to najlepiej będzie na początek wymienić wtrysk znajdujący się tuż pod dyszą spryskiwacza. Płyn do spryskiwaczy lub/i woda kapie w okolice pierwszego wtryskiwacza od prawej strony samochodu powodując jego częste awarie. Rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie wygłuszenia maski (koszt w ASO około 130 PLN + spinki) lub zaklejenie dziur wokół dyszy silikonem.

 

pict04596lr.th.jpg

 

Aby dokonać sprawdzenia, należy przyłożyć końcówkę stetoskopu kolejno do wszystkich wtryskiwaczy i wysłuchać różnice. Prawidłowa praca wtryskiwacza objawia się harmonijnym stukiem. Brak tego dźwięku oznacza uszkodzony wtryskiwacz. Uruchamiamy silnik i słuchamy.

 

Jeśli uslyszymy nieprawidłową pracę jednego lub więcej wtryskiwaczy przystępujemy do wymiany.

 

pict04601ja.th.jpg

 

Zaczynamy od potrzebnych narzędzi. Do wymiany wtryskiwacza potrzebne będą:

 

klucz 10mm na przedłużce

 

klucz typu torx 30

 

śrubokręt płaski mały.

 

pict04587bv.th.jpg

 

Następnie należy zdemontować cewkę zapłonową. Zdejmujemy przewód odmy poprzez naciśnięcie żółtych elementów (1) i ściągnięcie, w kierunku od pokrywy dekla, zaworów oraz rury powietrza. Odkręcamy dwie śruby mocujące (3) i zdejmujemy ostrożnie kostkę (2).

 

pict04459su.th.jpg

 

Odkręcamy element mocowania listwy wtryskowej. Należy odkręcić nakrętkę (4) oraz poluzować nakrętkę (5) i wyjąć blaszkę.

 

pict04488zs.th.jpgpict04501kz.th.jpg

 

Odkręcamy dwie śrubki mocujące listwę do głowicy.

 

pict04474vq.th.jpg

 

Chwytamy za wtryskiwacze i po kolei wyciągamy z głowicy starając się, aby wtryskiwacze nie wyskoczyły z listwy.

 

Wyciągamy zabezpieczenie wtrysku.

 

pict04497lg.th.jpg

 

Odpinamy kostkę poprzez rozchylenie metalowego drucika po obydwu jej stronach i zsunięcie jej.

 

pict04519if.th.jpg

pict04523mp.th.jpg

 

Następnie wysuwamy uszkodzony wtryskiwacz z listwy.

 

!!! Uwaga !!!

 

Może polecieć paliwo.

 

pict04534ps.th.jpg

 

Zakładając nowy wtryskiwacz pamiętaj o uprzednim nasmarowaniu gumek np. olejem (ułatwi montaż) i uważaj aby nie zabrudzić od środka wtryskiwacza. Po założeniu wtryskiwacza należy ostrożnie założyć blaszkę zabezpieczającą tak, aby wskoczyła na swoje miejsce, tzn. na wcięcie wtryskiwacza oraz na zgrubienie na listwie wtryskowej.

 

pict04577uu.th.jpgpict04553ou.th.jpgpict04563wj.th.jpg

 

Aby zakończyć wymianę wtryskiwacza wykonujemy wszystkie kroki w odwrotnej kolejności.

 

Po całej operacji należałoby wykasować kody błędów silnika.

 

 

 

Podziękowania dla:

 

Gilbi za udostępnienie samochodu

 

Tummi i Fidela za ocenę i poprawki.

  • Dzięki! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tummi

No i git :D Ja jeszcze dodam, ze czasami uszczelki sie katapultuja przy wyciaganiu wtryskwiaczy (a jest to niby teoretycznie niemozliwe :D).

 

T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Seba

Współczuje takiej roboty, dzisiaj byłem w serwisie to się na ogladałem peugeotów które miały wymieniane wtryski (koszt wymiany u nich to 800 zeta ) :mur:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

to co ja robilem. Koszt wymiany wtrysku = jedna butelka alkoholu. Ps ja wogole nie pije :))) + wtrysk - na allegro okolo 150

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Seba

Ja dzisiaj za przegląd bez ich materiałów zapłaciłem 660 zeta :mur:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

Zalety gwarancyjnych przegladow :P ale to nie ten temat :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Seba

Wiem, tylko tak :hyhy: Mi narazie nie grozi wymiana ale kto wie ;) wiadomo do kogo się zgłosze :hurra:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
winyl

I jakos tam trudno to nie bylo.W pol godzinki sie uwinalem.Fajnie sie benzynka polala,jeszcze teraz mi lapki cuchna :).Kupie sobie jedno takie gowno Sagem'a na zapas jak jakis jeszcze padnie,to sobie sam wymienie.Strasznie ciezko jest wlozyc raczke za kolektor dolotowy zeby zluzowac te srubke.Ja rozcialem sobie przedramie o jakis plastik czy metal. :( Moja krew jest na silniku.Ehh

Sagem to jest firma :(.Mialem kiedy phona Sagema jak sie raz sam wylaczyl to juz sie nie wlaczyl.Jeszcze mam w autku ECU Sagem.Boje sie co bedzie dalej.Hej a sa inne wtryskiwacze z niebieskim paskiem niz firmy Sagem?

 

Jak kiedys pracowalem na wtryskarkach plastiku,to w tych maszynach eletrozawory psuly sie co miesiac,a raczej ich cewki sie palily.tam mozna bylo cewke wymienic i po sprawie.Dostalem cale pudlo tych cewek na pamiatke :).Bo juz tam nie pracuje :(

Pozdrowionka dla czlonkow klubu.

Jak ktos chce to wtryskiwacz moge wymienic za piwo,zapraszam.:)Albo zalatwic czesc za 100PLN.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yokass

CZeść Ratunku!!!! Pomóż mi Jestem posiadaczem samochodu peugeot 206 sw 1.4 75 koni benzyna Jest to piękna wersja ze skórami pełny klimatronik !!!!! Mam wielki problem auto pali mi 11 l na 100 km serwisy już mnie znają na pamięć !!! Wymieniłem 2 X sondy czujnik temperatury ustawiłem zawory wymieniłem świece auto nadal tak samo pracuje czyli nie równo chodzi ślinik !!! Jak byłem w czoraj na serwisie to chcieli wymieniać silniczek krokowy i przepustnicę !!! A w końcu skierowli mnie do innego serwisu gdzie maja mi przeprowadzić transmisję danych Pomóż mi co mam robić??? Proszę o kontakt na nr gg 1146654 lub telefoniczny 601693533 błagam Pomocy!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

yokass, napisalem jzu w temacie ktory zalozyles :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tostek

i ja bylem zmuszony do tej przykrej czynnosci. z moich spostrzezen moge dodac ze czasem sie ktorys wtrysk uprze i nie chce wyjsc... ja tak mialem wlasnie z nr 4 (tym ktory najczesciej ulega awarii) chyba z godzine sie z nim silowalem :mur:

 

Irytuje mnie za to roznica cen wtrysku szarego od czarnego z niebieskim paskiem.( pierwszy ponad 100zł drugi ponad 400) dlaczego tak jest? ja wymontowalem swoj i co sie okazuje, czarny z niebieskim.. Ciekawi mnie od czego zalezy ktore montowali w ktorym pugu. Moj jest z 2000r czyli dosc stary. Moze bardziej oplacalnym zabiegiem jest wymiana wszystkich czterech na te tansze? cena wlasciwie wyjdzie ta sama[/center]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
misiek_206

Witam wszystkich.

Jeśli ktoś nie ma stetoskopu to może inaczej sprawdzić który wtryskiwacz nie pracuje. Jak już jest listwa na wierzchu, to wtedy niepodłączając cewki zapłonowej, na przeciwko wtryskiwaczy, (możemy oprzeć o głowicę) kartkę papieru i kręcimy rozrusznikiem tak jak byśmy chcieli uruchomić samochód. Wystarczy aby operacja ta trwała około 2 sekund. Następnie patrzymy na kartkę i pięknie widać , choć nie jest to radosny widok, :rozpacz: który wtryskiwacz nie podaje paliwa.

 

[ Dodano: 18-05-2007, 12:34 ]

A jeśli chodzi o kasowanie błędów po wymianie wtryskiwacz i np. po wypadnięciu zapłonu to nie trzeba jechać do serwisu. Można to zrobić samemu w prosty i sprawdzony przeze mnie osobiście sposób. Ściągamy klemę plusową z akumulatora i zwieramy do masowej która jest podłączona nadal do akumulatora. Następnie zakładamy z powrotem klemę plusową i gotowe. U mnie ten sposób działa i już dwa razy na drodze kasowałem w ten sposób błędy. Oczywiście kontrolka nie zgaśnie, lub zapali się po kilku sekundach jeśli mamy jakiś element uszkodzony. Przy kasowaniu błedów wg opisanego sposobu musimy sobie pomóc czymś metalowym (śrubokęt, klucz do kół, klucz do garażu) ponieważ przewód plusowy od akumulatora nie sięga do masowego.

 

[ Dodano: 18-05-2007, 12:37 ]

Z tego co wiem wtryskiwacza firmy Sagem tego czarnego z niebieską obwódką nr kat. E1894.E0 nie można zastąpić żadnym innym. Jeśli się mylę to chętnie dowiedziałbym się o tym, bo w moim samochodzie też jest ten wtryskiwacz.

 

[ Dodano: 18-05-2007, 22:01 ]

A co do tego kasowania błędów to klemę plusową do masowej dotykamy na około 5 sekund.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

dotykaj dalej a komputer zrobi papa. TO nie volkswagen

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
misiek_206

Robiłem tak już kilkanaście razy i żyje, ba ma się nawet całkiem nieźle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
winyl

Sprawdzic wtryskiwacz. Bo to nic innego jak zaworek elektromagnetyczny.

 

Multimetr nastawiasz na test z piszczalka. Sciagasz zlacza elektryczne i sondy do stykow, troche ciezko to zrobic,ale bez wyjmowania listwy wiesz ktory do wymiany.

 

Piszczy = dobry,albo zatkany

Nie piszczy = do wymiany,znaczy cewka pradu nie przewodzi.

 

Winyl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tygrysek8027

A u mnie słychac takie delikatne stuki jak pracuje silnik na jałowym biegu(podobne do cykania zekarka). Oczywiście słychac je jak sie podniesie maske. Jeden mechanik powiedział mi ze to słychać jeden ze wstryskiwaczy i ze on juz powoli sie kończy. Co Wy o tym sądzicie????

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Silver 16

EE... nie wiem co on tam słyszał, ale to równie dobrze może być pompa, albo ocieranie któregoś z elementów...

Sprawdzić wtryskiwacz. Bo to nic innego jak zaworek elektromagnetyczny.

 

Jeżeli to było do

yokass’a to skąd u niego wtryski skoro to benzyna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nikus_2007

odesłano mnie do pana ponieważ chyba tylko pan może wiedzieć co sie dzieje z moim sprzęgłem.A więc zacznę od początku.Mam 206 od 5 lat i zrobiłem nim 130 tys. kilometrów.Kupiłem auto gdy miało 84 tys. pojazd jest kupiony w polskim salonie i nie był bity ani nie kręcony licznik ale przez te 5 lat wymieniam co 30 tys kilometrów sprzęgło tj.tarczę , docisk oraz łożysko.Te 30 tys. kilometrów to 80 procent jazdy w trasie a 20 po małym mieście gdzie niema świateł wiec sprzęgło nie jest wiecznie używane jak np. w Warszawie a poza tym silnik jest 1,1 wiec niema mowy o jakiś szaleńczych zrywach.Jest spokojna jazda.To nie jest mój pierwszy pojazd i nie trzymam nogi na sprzęgle.objawy sprzęgła są takie że zaczyna mi szarpać przy ruszaniu sprzęgło coraz bardziej i bardziej aż łamią sie ząbki w docisku.Podczas wymiany docisk wygląda tak jakby na ząbki dociskało łożysko bo jest ślad na ząbkach zdartego metalu. Tarcza nie jest spalona tylko troszkę zdarta,Dzwoniłem dziś do serwisu ale niestety nikt nie spotkał sie z tak częstą wymianą sprzęgła.Radzą mi aby linkę wymienić ale sam dziś osobiście patrzyłem i na skrzyni na tej łapie ma ciut luzu więc to nie powinna być wina linki.bardzo proszę o pomoc jak to jest możliwe bo nikt nie wie co się dzieje a ja tak wymieniam te części a jednak to ciut kosztuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
opornik

witajcie:)

dzisiaj właśnie wymienili mi w ASO jeden wtryskiwacz paliwa. Po rostu padł :(

Zmierzona rezystacja = nieskończoności. Wymienili i po problemie. Całe szczęscie, że przedłużyłem gwarancję ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kosmos

Faktycznie dramat by odkręcić tę blaszkę, narazie udało mnie się wyjąć wtrysk bez odkręcania, jutro będę zakładał, ciekawe czy mi się uda, teraz uszkodzony wtryskiwacz zażywa kąpieli w wanience ultradźwiękowej;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siatafaka

Orientujecie się gdzie można kupić blaszkę zabezpieczającą/spinkę do takiego wtrysku? Zgubiłem jedną podczas wymiany wtrysku...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nero32

Witam wszystkich jestem nowym forumowiczem posiadam peugocika 1.4 sw kombi i pozwolę sobie dodać że trzeba wykonać małą operację przed wymianą wtryskiwacza tzn. odkręcić korek wlewu paliwa nie poleci benzynka i rączki będą czyste.

Pozdrowionka dla wszystkich

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chemicznyleon

Witam

Mam pytanko.

Podłączyłem pod interfejs i okazało się ze sypną się wtryskiwacz na drugim cylindrze. Podpowie mi ktoś od której strony są one numerowane a może są opisane ??? bo nie wiem który wymienić.

Dzięki wielkie !!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PawelOknw

cylindry zawsze się numeruje w kolejności zaczynając od strony rozrządu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dragon1974

Witam, myślalem za reset komputera to wystarczy zdjąć czerwoną kleme plusową na chwile i żółta kontrolka diagnostyki śilnika zgaśnie. Właśnie mam problem z szarpaniem śilnika na biegu jałowym poduszki silnika odpadają śilnik krokowy też ponieważ obroty nie falują stoją w miejscu.Zostają wiec wtryski paliwa pytanie czy stare wyczyścic we waniennce ultradzwiękowej czy wymienić na nowe? pug ma 206tyś km przejechane na liczniku rzekomo a faktycznie to moze miec i ze 300 tys

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×