Jump to content
Brzuch

Nowy projekt 206 4x4

Recommended Posts

kami///o

Oj pójdzie na to kasy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lion206

Trzymam kciuki żeby się udało, jak nawet cinquecento jeździ z silnikiem 2.0, to już mnie nic nie zdziwi. Tak btw (sorki że śmiecę):

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

no i jak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
oliw3r

też jestem ciekawy wiec podłączam się do pytania wyżej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Zaraz po nowym roku jadę do wawy ze wstępnym kosztorysem i propozycją projektu. W irlandi stoi zaklepane berlingo 4X4 ze ścientym dachem i uszkodzonym silnikiem ( nie wnikam co się stało). Kolejnym problemem jest to że chcą pokroić moje GT jako dawcę do nadwozia a to mi zupełnie nie pasuje. Mam nadzieję że nowy rok przyniesie jakieś rozwiązanie i rozpoczęcie projektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

to piknie, że coś sie dzieje w temacie. Kto będzie budował ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

mam nadzieję że italy ale może to nie zależeć odemnie projekt i kosztorys robiłem ze znajmomym mechanikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412

To sponsor już jest? Czy na razie wszystko w toku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Jak będzie sponsor to się pochwalę że zaczynam narazie szystko w trakcie negocjacji. Nie jest łatwo namówić kogoś żeby dał ci 40-60 tyś na projekt który może wcale niejeździć. Ja nie odpuszczam tak łatwo

Share this post


Link to post
Share on other sites
diablocreo

temat umarł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Jak zawsze..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Rzadko kiedy wypala dobry projekt..

Ja przy swoim dostawczaku rodzinnym zjadłem mnóstwo nerwów i jestem przy końcu projektu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
diablocreo

mnie interesuje samo 4x4 chciałem się dowiedzieć z kąd można by wziąść napęd albo czy ktoś jest w stanie zrobić taki napęd

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

405 t16

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky

hoho.. ale się uśmiałem jak przeczytałem jeszcze raz te pełne nadziei słowa, :rotfl wysżło jak zawsze..

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

:lol jak znajdziesz 405 t16 daj znac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

Mi nie potrzebne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
papuc_2004

bujaj sie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pabloo

a 1.8t np z leona?

nada się, zmieścić się zmiesci, ale co z napędem?

przekładka trudna czy do ogarniecia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Trudna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pabloo

No tośmy pogadali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

A czego oczekiwałes ?? Zostaje tylko buda 206 całe podwozie i mechanika do rzeźby...

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

może nie 206, ale..

 

:]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pabloo

ale... to nie skręca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prznar1

sorry za odkop ale uważam że to co chcę napisać, jest warte odkopania.

 

206 AWD to zacny pomysł. zwłaszcza że 206 święciła nie małe triumfy na rajdowych trasach. ale przejdźmy do konkretów.

 

co poszło nie tak? brak woli i samo zaparcia. ale projekt upadł więc też to olejmy

 

technicznie ożenek 206 z napędem na obie osie nie jest taki trudny jak się dla wielu wydaje. problemem nie jest skorupa 206 czy brak miejsca na wał i półosie z dyferencjałem oraz zawias z tyłu. 206 ma kosmicznej wielkości tunel środkowy (zawsze mnie to zastanawiało dlaczego pug zrobił taki duży, może miał w planach jakiegoś 206 AWD, albo projektował auto z nastawieniem na rajdy, nadwozie też jest niebywale sztywne jak na auto z tamtego okresu i tej klasy) oraz ogromne ilości miejsca pod podłogą z tyłu. wał, półosie oraz dyferencjał powinny się zmieścić bez większego problemu i bez rezanki, czyli sztywność nadwozia jest niezmieniona oraz co ważniejsze, cenne i kosztowne godziny pracy na rezanie odpadają.

 

głównymi problemami są ożenek zawieszenia z budą oraz ożenek silnika z układem przeniesienia napędu. w przypadku zawieszenia trzeba by było zmienić geometrię, ale to jest kaszka z mlekiem w porównaniu do rezania budy, którego najprawdopodobniej nie trzeba by było robić.

w drugiej sprawie i wg mnie jest to wyraźnie trudniejszej od kwestii zawieszenia, przy założeniu że bierzemy silnik z palety francuskiego producenta, jest właśnie ożenek owego silnika z skrzynią zdolną współpracować z centralnym dyferencjałem, oraz miejsce na przedni dyfer. WRC ma + 2 centymetry na rozstawie osi, które poszły na przód, właśnie po to aby było więcej miejsca w komorze silnika. normalnie dali by to na tył auta aby ułatwić sobie robotę z rozkładem masy.

 

trzecią kwestią jest to o czym wspomniał Pabloo, czyli kosmiczna podsterowność 106 AWD. auta z napędem na obie osie nie cierpią mieć krótkiego rozstawu osi, ujawnia się to straszną podsterownością. dodatkowo powiększony rozstaw kół (nie osi) pogłębia ten efekt. ale to jest też mały problem.

 

dodam też że największym błędem autora był wybór gratów z logiem gryfa. trzeba było olać kwestię marki, i brać na warsztat starsze subaru GC, dostępne w hurtowych ilościach w naszym kraju, i to za grosze. wybebeszyć co potrzebne, a resztę opylić na części (część inwestycji by się zwróciła). co by to dało? pewność że mamy solidne podzespoły które są w stanie wytrzymać docelową moc, oraz co ważniejsze, że części nie zabraknie. zaletą tego rozwiązania był by też fakt, że mamy aktywny układ przeniesienia napędu niesterowanego elektrycznie czy tam elektronicznie. centralny mechanizm różnicowy to jest zwykłe sprzęgło wiskotyczne, zafiksowane tak aby w normalnych warunkach dawać 50:50 mocy przód:tył. a przedni i tylny dyfer to jest proste LSD z jakimś tam limitem uślizgu (nie pamiętam ile).

tylny zawias też można by było przenieść od subaryny.

wyszłoby hybrydowo, ale powinno działać.

 

mam nadzieję że się komuś to kiedyś przyda.

 

E: zapomniałem też dodać że napęd od subaru niweluje też kwestię elektryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...