Jump to content
Brzuch

Nowy projekt 206 4x4

Recommended Posts

Brzuch

Jeżeli chodzi o podwozie to miałem od Partnera 4x4. Nawiększy problem był z dopasowaniem skrzyni i silnika . Zastanawiałem się czy nie nasadzić po prostu skorupy od 206 na Partnera . Ale ten pomysł to był niewypał zbyt mało miejsca w komorze silnika i auto by się strasznie zmieniło pod względem wizualnym a tego chciałem uniknąć. Myślałem też nad przeszczepek z A3 całego układu wraz z silnikem 1.8T. Zabrakło czasu i obcych Pieniędzy. A Quatro to mam w służbowym A6. Może jeszcze kidyś wrócę do projektu z moim synem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prznar1

czyli to co napisałem się zgadza, największym problemem jest silnik i skrzynia. reszta to w zasadzie pikuś.

troszkę źle podszedłeś do sprawy, ale teraz masz chyba wartościowe info, oraz co ważniejsze, wiesz że pierwotny plan to jest kiepski pomysł. nieocenione doświadczenie ;)

nigdy nie jest za późno :P

poza tym zmień warsztat z którym się kontaktowałeś, oraz daruj sobie kwestię haldexa (quattro to tylko marketingowa nazwa). problemy z elektryką. ciężka kwestią może być też tylna rama pomocnicza. trzeba by było zastosować drogie = lekkie materiały aby nie zwiększać znacząco masy, która i tak poleci w górę. podwozia rezać raczej nie trzeba. co najwyżej przespawać kielichy tylnego zawieszenia aby dostosować je do innego typu zawieszenia.

no ale najcięższą sprawą jest komora silnika. to będzie największy problem.

 

najważniejsze abyś się nie poddawał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Wiem że to Haldex:P ale skoro tabliczka Quattro to pisze Quattro:) Rama z Partnera jest bardzo sztywna i podnosi auto dlatego do 206 nie bardzo się nadaje a przecież nie chcemy robić 206 Outroad. Tylko szybkie zwinne czteropedne auto.

 

Projekt jak mówiłem upadł ale może kiedyś wróci

Share this post


Link to post
Share on other sites
fr000nc
Wiem że to Haldex:P ale skoro tabliczka Quattro to pisze Quattro:) Rama z Partnera jest bardzo sztywna i podnosi auto dlatego do 206 nie bardzo się nadaje a przecież nie chcemy robić 206 Outroad. Tylko szybkie zwinne czteropedne auto.

 

Projekt jak mówiłem upadł ale może kiedyś wróci

 

No cóż pozostaje życzyć powodzenia przy potencjalnym powrocie do projektu. Mnie akurat korciłaby wizja zmotania 206 cross country na bazie partnera 4x4. Dużą zaletą byłaby masa własna na poziomie ok. 1200 kg (pobieżny szacunek), co z rozsądnym prześwitem (celować w ok 23cm) mogłoby być ciekawe i mieć nawet jako takie predyspozycje do leciutkiego off-roadu.

 

Teoretycznie - gdyby wziąć jako podstawę z partnera 4x4 cały napęd (silnik, osprzęt, skrzynię, dyfry etc), to jakie przeróbki by to objęło?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch
Teoretycznie - gdyby wziąć jako podstawę z partnera 4x4 cały napęd (silnik, osprzęt, skrzynię, dyfry etc), to jakie przeróbki by to objęło?

 

Z tego co patrzyłem trzeba by było wyciąć podłogę w bagażniku wstawić klatkę w celu usztywnienia całości plus zrobić trochę miejsca w komorze silnika. Oczywiście o nadkolach wspominać nie muszę bo to w końcu ma być off-road.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fr000nc
Z tego co patrzyłem trzeba by było wyciąć podłogę w bagażniku wstawić klatkę w celu usztywnienia całości plus zrobić trochę miejsca w komorze silnika. Oczywiście o nadkolach wspominać nie muszę bo to w końcu ma być off-road.

 

No nadkola , felgi, opony pominąłem. Tak samo jak przespawanie kolumn McPhersona. Może jak już będę sławny i bogaty to się pobawię w takie rzeczy. :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

szkoda, że projekt upadł, ale wcale się nie dziwię... Gdyby był Pug 206 AWD w standardzie, to mógłbym myśleć o nim jako o aucie na kilka lat do zabawy.. Niestety FWD skutecznie mnie odpycha i będzie to tylko przejściowa zabawka :/ Szkoda, bo lubię Puga i jak na 1999r. jest naprawdę dobrze wyposażony i przyjemny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Nie trzeba być sławnym i bogatym wystarczą chęci i czas i szczęscie w znajdowaniu częsci. sprawnego mechanicznie partnera z napędem 4x4 poobijanego z każdej strony można wychaczyć za W GB 600 funtów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fr000nc
Nie trzeba być sławnym i bogatym wystarczą chęci i czas i szczęscie w znajdowaniu częsci. sprawnego mechanicznie partnera z napędem 4x4 poobijanego z każdej strony można wychaczyć za W GB 600 funtów.

 

Tu sławny i bogaty odnosiło się właśnie do większej ilości wolnego czasu i miejsca na wykonanie podstawowych czynności - najwięcej frajdy w takim projekcie dałaby mi możliwość zrobienia jak największej pracy samemu (no, wiadomo, że pewnych rzeczy sam bym nie zrobił w trosce o przyszłe bezpieczeństwo). A póki co 206 jest moim autem rodzinno - zarobkowym. Może kiedyś, kiedy wycofam ją z eksploatacji "służbowej" pomyślę nad ciekawymi modami. Jak na przykład ten:

http://www.dp-engineering.nl/EN/products/turbo_kits/component_package/tu_8v_compo.php

 

ale tutaj doszłaby jeszcze skrzynia biegów, zawias, hamulce, słowem - dużo dobrej zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Taniej by cię wyszło 4x4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89

moim prywatnym zdaniem, 206 jest kiepska baza do takich modyfikacji, dla mnie to mały samochód do miasta który można trochę upiększyć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch
moim prywatnym zdaniem, 206 jest kiepska baza do takich modyfikacji, dla mnie to mały samochód do miasta który można trochę upiększyć...

 

Zgadza się ale jak już coś robić to coś wyjątkowego, niepowtarzalnego, niespotykanego a przede wszystkim niepozornego. Kocham to uczucie kiedy moje zwykłe małe 206 zostawia w tyle cwaniaka w BMW albo Leonie pożyczonym od tatusia (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ):P

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie
Taniej by cię wyszło 4x4 :)

 

żarcik oczywiscie ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

Brzuch - ja już parę razy pisałem - najbardziej lubię nowe Passaty w TDI itp.

 

Vigorado89 - ja np. nie lubię dużo większych samochodów do zabawy. Na trasę - owszem, ale do szaleństw takie małe kupki najfajniejsze... jeszcze żeby ten napęd był inny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vigorado89
Zgadza się ale jak już coś robić to coś wyjątkowego, niepowtarzalnego, niespotykanego a przede wszystkim niepozornego. Kocham to uczucie kiedy moje zwykłe małe 206 zostawia w tyle cwaniaka w BMW albo Leonie pożyczonym od tatusia (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ):P

 

wiem o czym mówisz, moj znajomy wsadził do trabanta 1.8 16v od golfa GTI (obecnie juz 2.0 16v ABF jesli komus cos to mowi) i dla niego to było piękne jak subaru wrx sti go ganiał po warszawie i nie dawał rady.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Vigorado89 - ja np. nie lubię dużo większych samochodów do zabawy. Na trasę - owszem, ale do szaleństw takie małe kupki najfajniejsze... jeszcze żeby ten napęd był inny...

 

jest mnóstwo samochodów nie wiele większych (rozmiarowo) od 206, np stare audi quattro... no ale komuś stare audi może się nie podobać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

mi się podoba ;) nowsze S2 też, Lancia Delta też i dużo dużo innych ;)

206 będzie takim małym klasykiem jeśli chodzi o auta miejskie, gdyby miało napęd 4x4 i mocną wersję podobną do WRC miałby szansę stać się prawdziwym klasykiem.

Można go lubić lub nie, uważać za mały samochód do poruszania się, ale w swoim czasie i wiele lat później był jednym z najładniejszych aut tego segmentu. A i dziś sylwetka nie obrzydza, mimo tylu lat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch
żarcik oczywiscie ? :)

 

To zależy jaki to ma być projekt.

 

Np. mój to miał być szybki zwinny i ciągnąc na cztery kapcie. Wstępna kalkulacja robiona z lekka górką zakładająca moc ok 300 koników to 35tysiecy.

 

Natomiast robiąc off-road tak jak widział to kolega fr000nc koszt inwestycji powinien zamknąć się w kwocie ok tysięcy z kupnem partnera 4x4 z silnikiem 2.0HDI nie na polskim rynku ale w GB i Peugeota 1.1 zakładając że większość robocizny we własnym zakresie.

 

Co do klasyków to Postanowiłem że kiedyś kupie sobie Audi Quattro z 82 rok. Niesamowite piękne auto. Braciak miał takie kilka lat temu i przez to zakochałem się w tym samochodzie siedzi się nisko wygodnie a prowadzenie bajka. Szkoda że je sprzedał :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

35tys. z napędem 4x4 i 300KM? Patrząc na auto uczesza, nie sądzę... dodaj 10tys. moim zdaniem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

4x4 i 300KM to te 35tys moim zdaniem pomnóż razy dwa jeśli ma byc troche profi to ;) Tak pozatym to nie widze sensu wątku bo te auto i tak nie powstanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch

Ludzie małej wiary.

 

Oczywiście jeżeli zlecimy całość prac komuż obcemu to w 35 tysiacach się nie zamkniemy i pewnie trzeba by to było pomnożyć x2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

a samemu przystosujesz napęd z partnera do 300KM? ;) Samo turbo+hamulce+zawias+dolot+wydech+strojenie+wiele innych pierdół to koło 30tys. jest :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brzuch
a samemu przystosujesz napęd z partnera do 300KM? ;) Samo turbo+hamulce+zawias+dolot+wydech+strojenie+wiele innych pierdół to koło 30tys. jest :]

 

Jak mi się znajdę kalkulację to ją udostępnie. :) jeżeli dobrze pamiętam to uturbinienie pyzia to koszt około 18 tysięcy. czyli na resztę zabawy zostaje prawie drugie tyle. dodaj do tego grosiki które odzyskasz sprzedając stare graty. I całość inwestycji zamyka ci się we wspomnianej kwocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw
Ludzie małej wiary.

Raczej realiści, ale ja tam się nie znam ja tylko sprzątam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie
Jak mi się znajdę kalkulację to ją udostępnie. :) jeżeli dobrze pamiętam to uturbinienie pyzia to koszt około 18 tysięcy. czyli na resztę zabawy zostaje prawie drugie tyle. dodaj do tego grosiki które odzyskasz sprzedając stare graty. I całość inwestycji zamyka ci się we wspomnianej kwocie.

 

to ja czekam na tą kalkulację :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG
to ja czekam na tą kalkulację
ja też :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...