Jump to content
  • Similar Content

    • gruz95
      By gruz95
      Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.
      Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.
      Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?
      Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?
      Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 
      Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.
    • Kruko32
      By Kruko32
      Witajcie.

      Mam problem z demontażem bębna hamulcowego. Nie daje się go w żaden sposób ściągnąć.
      Nie jest to raczej wina ranta, gdyż do czasu kiedy rozpieprzyłem łożysko, to wcale się nie ruszał.
      Próbowałem już chyba wszystkiego. Walenia młotkiem, używania ściągacza...
      Nic nie pomogło. Skończyło się na tym że uszkodziłem łożysko i teraz koło w ogóle luźno lata, a dalej nie mogę wyrwać bębna.

      Macie jakieś wskazówki, porady? Cokolwiek?

      Pozdrawiam 
    • newluka
      By newluka
      Temat był lecz mój się trochę różni. 
      Moja 307 1.6 hdi traci moc, auto jest w wersji fabrycznej bez fap 
      Turbina jest dobra, sprawdzana u dwóch mechaników 
      Auto się nie grzeje, przynajmniej temperatura jest w normie
      Nagle przy wciśnięciu mocniej w pedał gazu, już od 3 biegu czasem 
      ale przeważnie na 5 biegu powyżej 100 km auto nagle traci moc 
      zapala się kontrolka CHECK 
      Trzeba stanąć, zgasić, odpalić ponownie aby wszystko działało 
      ale znów np. będę chciał wyprzedzić i wcisnę w pedał gazu mocniej 
      i auto przestaje jechać, w sensie traci moc, nie przyśpiesza. 
      Dzieje się tak przeważnie przy wyższych obrotach powyżej 100 km 
      Auto nie kopci, wszystko po za tym jest OK
      Co sprawdzić, co to może być, nie jest to turbo - jest dobre 
      Na kompie nic nie wyszło 
       
       
       
       
    • Madldz
      By Madldz
      Witam wszystkich
      Stoję przed wyborem 2 pugów 1.4 benzyne z 2004 roku z przebiegem 100kk autentyczny!! Oraz 2.0 hdi z 2003 z przebiegiem 189kk takze autentyczny. Wiele czytałem o tych silnikach i nie wiem który wybrać. Autko będzie głównie używane do miasta dłuższe trasy sporadycznie. Oba autka serwisowane na czas. Wersja z dislem dodatkowo po regeneracji tylnej belki. 
      Pozdrawiam
    • barti9604
      By barti9604
      Witam!
      Troszkę się na czytałem, że stożek do silników HDi nie za bardzo się nadaje bo i tak silnik nie pobiera więcej powietrza tylko tyle ile komputer za dawkuje. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy samo doprowadzenie zimnego powietrza coś da??? nie znalazłem tego na forum więc pytam
Sign in to follow this  
sebomaster

Sportowe wałki rozrządu HDI 8v

Recommended Posts

sebomaster

Czy istnieją sportowe wałki do HDI ?? Świątek nie ma ich w swojej ofercie, a i na zamówienie się tego nie podejmie. Ma ktoś pomysły kto by dał radę sprostać temu zadaniu?

 

2.0 HDi 8v common rail 90KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

:dupablada Odradzam miałem taki w R19 1,9 TDi zrobiłem nim 10 000km i zawory były do wymiany:wkurzający wymiana tylko wałka nie ma żadnego sensu. (oczywiście moim skromnym zdaniem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JPuszek

kami///o ma rację....

 

Popieram-nakład finansowy duży a efekty mierne.

W benzynie daje dużo-w Dieslu nie aż tyle.

Lepiej kompleksowo pomyśleć o modyfikacji.

Jutro poszukam książkę którą warto przeczytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Może troszkę strzelam ale spójrz w belgijskiej firmie Catcams -> http://www.catcams.be/

:ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Pewnie Panowie że po wymianie wałka trzeba zrobić korektę w ECU..

U mnie ma kumpel w Fabi RS wałki od świątka i sprawują się bardzo dobrze. Kosztowały około 1300zł, a moc wzrosła o 10KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukasgt
Pewnie Panowie że po wymianie wałka trzeba zrobić korektę w ECU..

U mnie ma kumpel w Fabi RS wałki od świątka i sprawują się bardzo dobrze. Kosztowały około 1300zł, a moc wzrosła o 10KM.

 

tak patrze że już masz 125km [mam nadzieje ze z hamowni],więc jeszcze ci mało..?wałki, w diesliu jakoś nie przemawiają do mnie,bo pewnie jeszcze węższy zakres efektywnej pracy się zrobiłby--takie rozwiązanie to chyba tylko w wyczynie na 1/4mili się spotyka

 

ale ciekawi mnie czy te 125 km uzyskałeś samym programem-bo jeśli tak to do większej mocy przydałby się napewno większy intercooler inne wtryski no i większa turbina -a może nawet głowica z wersji 16v??tylko nie wiem czy pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Profil jest nieaktualny ;) 125KM to malutko ... :) chcę więcej :D

mam spory intercooler customowy, co do głowicy przerabiałem dziś temat z kumplami z Motokliniki i nie mają pojęcia czy podejdzie ta z 16v.

 

Nie wie ktoś przypadkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

to ci sami "koledzy od TDI" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Pamiętaj że śmiejesz się z kolegów ze Śląska ;) Z tego co wiem mają lepszą renomę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
Z tego co wiem mają lepszą renomę
:lol kolego a czy nie możesz wreszcie trafić w ten mur do którego usilnie dążysz ( tak tak już blisko) i uwierzyć w to że kupiłeś ( i tak nader żwawego) muła roboczego ? W dodatku we francuskim wykonaniu fabrycznie złożonego na słabych podzespołach ? to nie jest sportowe autko tylko coś co ma udźwignąć 740 kg na plecach i przelecieć z wwa - gda i spalić 5 litrów po drodze.. tak więc do tunningu to nie ten model.. :fool

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

A 206 to auto żeby podjechać po bułki ... i też nie ma tego co tuningować ... super założenie ... naprawdę .. oby tak dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites
tornado
kolego a czy nie możesz wreszcie trafić w ten mur do którego usilnie dążysz ( tak tak już blisko) i uwierzyć w to że kupiłeś ( i tak nader żwawego) muła roboczego ? W dodatku we francuskim wykonaniu fabrycznie złożonego na słabych podzespołach ? to nie jest sportowe autko tylko coś co ma udźwignąć 740 kg na plecach i przelecieć z wwa - gda i spalić 5 litrów po drodze.. tak więc do tunningu to nie ten model..

 

Wreszcie ktoś napisał co myśli. Popieram!

 

A 206 to auto żeby podjechać po bułki ... i też nie ma tego co tuningować ... super założenie ... naprawdę .. oby tak dalej

 

baza jest słaba i tyle w temacie :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
A 206 to auto żeby podjechać po bułki ... i też nie ma tego co tuningować
:yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
:yes:
To po kiego wała wypowiadasz się w wątku o aucie Dario, czy też Uczeszsię? :]

 

Tam są grube projekty, to fakt. Tutaj chodzi o mniejszą moc, tyle że w dieslu.

 

Tutaj ktoś chce iść w stronę Ceglarza, którego też pewnie zachwalałeś..

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope
Pamiętaj że śmiejesz się z kolegów ze Śląska ;) Z tego co wiem mają lepszą renomę ;)

 

Nie mam pojęcia o kim mowa i o jakiej renomie mówisz. Nie szczególnie wiem co to renoma, więc nie dziw się że mi na zdobyciu tego czegoś nie zależy. Wiem co to autorytet i doświadczenie. Coś można wypracować sobie reklamą, na coś innego trzeba sobie zapracować. Ale to chyba nie na temat.

 

Jest tylko jedna znana mi osoba na śląsku (tak i górnym jak i dolnym), która ma na tyle dużo pojęcia by tego się podjąć.

Ale z pewnością nie jest to ona, z dwóch powodów.

Ta osoba nienawidzi klientów którzy szukają pomocy na lewo i prawo tym samym sygnalizując mu brak zaufania oraz ..co najważniejsze NIE LUBI SIEMENSA.

 

Jeśli ktoś cytowany kto służy ci radą miałby pojęcie o modyfikacjach HDI wiedziałby, że twoja ciężarówka na siemensie jest z grubsza nie rozwojowa.

 

Każdy mocny projekt silnika RHY opiera się zawsze na Boschu.

Dlaczego ?

 

Nigdy na SID801A nie wysterujesz vtg, nie dobierzesz większych końcówek wtryskiwaczy, nie wymienisz pompy wysokiego ciśnienia na wydajniejszą, czujnika ciśnienia na 1800Barów, bo nie ma żadnego odpowiednika. DW10BTED4 nie jest rozwinięciem DW10TD. To jest zupełnie inny silnik.

 

Nie da się w nieskończoność sterować czasu otwarcia wtrysku. Żadne dłuższe wałki tego nie zmienią.

 

Czy twój renomowany tuner widział kiedykolwiek łunę niebieskiego dymu za RHY ?

Rozpędź swoją mini ciężarówkę do maksymalnej prędkości i utrzymaj tę prędkość przez 2-3 minuty a sam ją zobaczysz.

 

Od walki z tą przypadłością należy zacząć. Inaczej twoje "140PS" będzie tylko na papierze, na 15 sekundowy pomiar na inercji. Bo obciążenia strach użyć.

 

Poziom 140PS jest do ogarnięcia bez większych mechanicznych modyfikacji nawet na siemensie.

W jaki sposób ?

To wie najlepiej twój tuner.

Jeśli nie wie, albo masz takie wrażenie że nie wie, dlatego szukasz pomocy na forach dyskusyjnych, zmień tunera na takiego który wypełni Cię przeświadczeniem że jednak wie.

 

Bez urazy

pozdrawiam

Mariusz

(z mojej strony EOT)

Edited by goodhope

Share this post


Link to post
Share on other sites
JPuszek

goodhope

Świetnie to opisałeś. Brawo.

Przynajmniej wytłumaczyłeś to FACHOWO i teraz wiadomo.

No cóż sebomaster jak się ma pieniądze albo na siłę chce się coś zrobić to można tylko zawsze trzeba się zapytać sam siebie: Po co?

Nie chce mi się szukać tych materiałów odnośnie modyfikacji 126P więc napisze z grubsza.

 

Miałem 126P i szukałem wszystkich informacji o podnoszeniu mocy (PROFESJONALNEJ) i było 2 albo 3co to robiło.

Jeden Żelewski i jeszcze jakiś (sorry nie pamiętam).

I z Malucha 24KM mogli zrobić w/g 3 wariantów i wychodziło:

1->24KM->26-28KM

2->24KM->35KM

3->24KM->50KM

Tylko że 3 wariant to było z grubsza:

-Inne tłoki

-Inne korbowody

-Inna (wydajniejsza) pompa OLEJU

-wałek rozrządu (fabryczny) Abartcha

-inna głowica itd.....

a cena że tak powiem ZAPOROWA bo 70% silnika było inne.

sebomaster napisał

Pewnie Panowie że po wymianie wałka trzeba zrobić korektę w ECU..

U mnie ma kumpel w Fabi RS wałki od świątka i sprawują się bardzo dobrze. Kosztowały około 1300zł, a moc wzrosła o 10KM.

Tak więc jak się ktoś uprze to można tylko ? ? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Dziękuję :) Właśnie na taką odpowiedź liczyłem :)

Czyli w 2.0 HDI na Siemensie lista modyfikacji jest krótka?

Wydech przelotowy, egr out, remap, intercooler, wkładka K&N ...

I to już wszystko co da się dłubnąć?

Jestem ciekaw do ilu starczają te wtryski ?? do tych 140KM starczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
To po kiego wała wypowiadasz się w wątku o aucie Dario, czy też Uczeszsię?
bo oni nie modzą cięzarówek ? tylko mają turbo-benzyny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
bo oni nie modzą cięzarówek ?
No tak, sorry ..

To, że Dario, Uczeszsie, czy Ceglarz nie potrzebowali nic przewozić, to przecież "ciężarówki" modzić nie będą.

 

To tak jakby powiedzieć, że ich mody są bez sensu, bo 206 to auto do miasta, a tutaj nie potrzeba takich mocy!

 

Sky, głupoty gadasz i tyle ..

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

tylko mają turbo-benzyny ?
A to już nie można się bawić w modyfikacje t.diesla? :rotfl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
A to już nie można się bawić w modyfikacje t.diesla?
jakbyś czytał dokładnie to byś widział że przyczepiłem się bo bazy jaką jest mini-ciężarówka

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

To tak jakby powiedzieć, że ich mody są bez sensu, bo 206 to auto do miasta, a tutaj nie potrzeba takich mocy!
:o ciekawa nadinterpretacja.. nigdzie do takiego stwierdzeia nie dążyłem..

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
nigdzie do takiego stwierdzeia nie dążyłem..
Tak, dążyłeś w stwierdzeniu, że "ciężarówki" nie warto modyfikować.

 

jakbyś czytał dokładnie to byś widział że przyczepiłem się bo bazy jaką jest mini-ciężarówka
Kurde, no to czemu robią mocne, rodzinne auta? hmm Przecież to nie jest baza do dużych mocy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky

ale zaraz.. nadal ciężarówka nie jest rodzinna ;) dobra z mojej strony eot i ost. post w tym temacie. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
ale zaraz.. nadal ciężarówka nie jest rodzinna
Kurde, a ja myślałem, że Citroen Berlingo jest też produkowany jako wersja rodzinna (tj. z tylną kanapą) i oferuje to samo, co przykładowe kombi ..

 

Byzydury gadasz, Sky ;)

To, że Citroen Berlingo wygląda inaczej, niż 206, nie znaczy, że nie może mieć 140KM pod maską..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Panowie co by nie mówić mam wersję Multispace czyli osobową .. Co prawda wożę autem towar, ale też często używam go do nocnych wypadów z kumplami ... Stąd potrzeba trochę mocy :)

Chcę zmienić turbo, ale nikt nie jest w stanie mi powiedzieć jakie będzie pasować najlepiej (planowana moc 150-160KM).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...