Jump to content
Sign in to follow this  
SLKow

Przekładka - 1.4 benzyna na jaki?

Recommended Posts

SLKow

Tak jak pisałem - tłoki są do dostania tylko na zamówienie i tylko przez serwis, bo akurat w moim silniku montowali jakies zmienione i szybko porzucili ten pomysł :( Od standardowych z 1.4 różnią się wysokością boków (tak "optycznie" tłumacząc) oraz tulejami, aby można było wstawić te standardowe trzeba by zmienić i wał z korbowodami.

Mechanik nie jest z Lublina tylko z mojej rodzinnej miejscowości - Opola Lubelskiego i tam też ma warsztat.

Co do relacji, to jeżeli tylko będę miał taką możliwość to będę robił fotki i wszystko opisze 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

baaaaarrdzo by było fajnie :mec

 

czyli BARDZO upraszczajac:

 

tłoki + tuleje (skok tłoka?)

 

a gdyby ktos sie cisnal na nie zmieniania tloków to wał i korbowody?

 

(przyznam ze nie do konca jestem w temacie swap'owania dlatego trzeba mi to po prostemu ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow

tutaj akurat nie mówiłem o swap'owaniu tylko o różnicach pomiędzy wersją mojego 1.4 8V a innych 1.4 8V. Peugeot a ogólniej PSA tak czasami nakombinuje, że niby te same silniki a dość znacznie się różnią. Dlatego właśnie boję się kupować 1.4, żeby nie trafić na tą samą serię co mój :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

aaaaaa, to czyli jednak sie nie dogadalismy... :niepewny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow

 

tylko ja chyba wszystkiegno nie załapałam do konca.... wyszło na to ze CZYM sie w takim razie dokładnie RÓŻNIĄ? :P

 

faktycznie nie odpowiedziałem na to :)

O to czym się różnią można teraz spytać panów z EXPAKa w Lublinie (przecież to "najlepszy" w rankingach serwis Peugeota w Polsce). Pod koniec dyskusji stwierdzili, że jednak powinna pasować i rama montażowa i skrzynia biegów oraz prawdopodobnie też elektryka i "osprzęt", ale to jest razem z silnikiem, wiec to mniejszy problem.

 

Podsumowując: silnik 1.5 (tak mówią w Peugeocie na 1.6 :) ) powinien pasować w miejsce 1.4 a czy będzie? Prawdopodobnie dowiemy się wkróce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no to pozostaje tylko czekac na dalesze relacje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzycho

a jak wyglada/wygladal twoj silnik?

takie wystepowly chyba w 2 wersjach, z katalizatorem przy kolektorze i pod podloga:

14c.jpg

14a.jpg

ten jest podobny do mojego - z zaworem pompy powietrza recylkulatora spalin:

14b.jpg

a tak wyglada 16 8v 90 km po malych przerobkach :P :

16a.jpg

 

interesuje sie bo mamy ten sam rocznik i gdyby trafila mi sie tak kosztowna awaria to bym sie zalamal :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no wlasnie...

 

z tego co wiem nowe (moj jest 2003 po facelifcie i juz tak ma) maja katalize zaraz za kolektorem, pionowo przy bloku silnika

starsze maja pod podwoziem (tam gdzie inne maja teraz srodkowy tlumik)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow

Katalizator mam pod silnikiem. Silnik podobny do tego na pierwszym zdjęciu. Co do awarii, do tą serię robili tylko w 99 roku :zly: Sprawdzić można po numerach silnika, porównując części - najłatwiej różnicę widać na tłokach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rochelle

Witaj. Jesli chodzi o lublin, to slyszalam, ze duzo silniKow jest w glusku. Sa tam ludzie, ktOrzy speCjalizuja sie w sprowadzaniu silnikow na zamowienie z ZacHodu. PolecAM, bo są wporzo, daja gwarancję.

Pozdrawiam, Rochelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

ooo dzieki za info!!!

 

a tak w ogóle to WITAMY SERDECZNIE nową PANIĄ!!!

 

heloł heloł heloł :) i zapraszamy :) - szczegolnie do podzielenia sie jakimis fotkami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

witamy

ale opis pod nickiem dosc "strasznie brzmi"

ale mam nadzieje ze bedzie milusio

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

hehehe a Twoje "krzaczki" w podpisie jak brzmią? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

nic orginalnego

 

Peugeot 206

po japonsku

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

a po japońsku nie piszą pionowo? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

pisza ale marek by mi łeb urwał jak bym mu taki opis w pionie zapodał

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

prawda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow
Witaj. Jesli chodzi o lublin, to slyszalam, ze duzo silniKow jest w glusku. Sa tam ludzie, ktOrzy speCjalizuja sie w sprowadzaniu silnikow na zamowienie z ZacHodu. PolecAM, bo są wporzo, daja gwarancję.

Pozdrawiam, Rochelle.

 

byłem oczywiście i na Głusku i Głuszczyźnie, mają parę silników do Peugeota (po 3 na skład), ale albo gaźnikowe, albo na jednopunktowym wtrysku..

Co do gwarancji, to jednak nie jest do konca prawda :/ Oni mówią "musi chodzić" i to jest właśnie ich gwarancja :D resztę trzeba w razie czego wykłucić...

PS. Kupowałaś coś u nich? Coś większego?

 

PS2. Witam na forum 206-tki mimo, że masz Golfa i troszke nas okłamałaś podając skąd jesteś :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail

Jak sie juz bawisz w SWapy ... to cos czego nie bedziez załował ...

 

Od S16... albo od RC..... A póziej sie zajmiesz... hamulcami ... od 306..s16... chodzą przyzwoicie...

 

Jest mnóstwo stron..... http://www.unallautos.de..... http://www.auotscout.com.... gdzie masz czesci szukaj silników.... powinno byc sporo....

 

To sa szybkie samochody .... ludzie kupują zapierdzielaja..... i owijają je na drzewach .. na pewno ćos bedzie...

 

W myśl zasady jak juz zabawa to zabawa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

fakt, szybszy = wieksze prawdopodobiensto ze gdzies "sie trafi" ;) ale z drugiej strony jak trafiony to raczej rzadko w tył czy bok... przewaznie juz BUM konkretne a wtedy z silnikiem tez roznie bywa.... ale szukac na pewno zawsze warto ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow
no to pozostaje tylko czekac na dalsze relacje :)

 

zgodnie z obietnicą opiszę naprawę - troszkę z opóźnieniem bo juz prawie miesiąc jeżdże, ale lepiej późno niż wcale:)

tak więc byłem już bardzo bliski kupienia 1.6 8V i przełożeniu, ale trafiłem na 1.4 8V tylko że z jednopunktowym wtryskiem, kompletny i sprawny za 500zł i doszliśmy do wniosku że może da się coś z tych dwóch silników coś złożyć (1.4 8V wielopunktowy i jednopunktowy mają prawie taki sam korpus, głowice pasują).

Po rozebraniu zakupionego silnika okazało się, że tłoki są prawie dwa razy wyższe niż w moim a sworznie dużo grubsze, potwierdziła sie więc opinia że mój silnik nie był zbyt trafnie zaprojektowany, skoro we wczesniejszych i poźniejszych silnikach stosowali tłoki, sworznie i korbowody (wyższe i grubsze).

Na szczęście tuleje tłoków, tłoki i korbowody pasowały do mojego silnika, skoki były takie same itd..

2 dni i silniczek miałem złożony, posprawdzany i jak nowy :D

 

Tak więc w porównaniu do kosztów samych części w sklepie/serwisie (3500 za "zestaw naprawczy") wyszło mnie duuużo taniej (z robocizną ~900zl)... no i mam drugi silnik na zbyciu.

Przejechałem już 3000km i wszystko jest ok, zero klekotania :) a miałem już chwile zwątpienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no to brawo :)

 

a nie orientujesz sie jak to jest (glownie o skoki tłoka wlasnie mi chodzi) miedzy 1.4 8V a 1.6 8V - czy jakas przekladka wchodzi rachube (z dwoch jeden ;) ) w sensie czy korbowody, tloki, sworznie etc etc da sie pozamieniac, jak, czy trudno z tym bedzie, czy jest sens, i co co jeszcze oprocz tego? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SLKow

z tego co sie dzieki temu remontowi dowiedziałem to te silniki są prawie identyczne i różnią się właśnie skokiem tłoku (inne korbowody) ale nikt nie był do konca pewny... można to sprawdzić porównując średnice i wysokość tulej z 1.4 i 1.6. co do kompa słyszałem też podzielone opinie, jedna że na kompie od 1.4 1.6 8V chodzi bez problemu a druga że będzie wariował (ASO).

w 1.6 jest inna skrzynia (dłuższe przełożenia) tak więc w pugu ze skrzynia z 1.4 a silnikiem 1.6 powinny być lepsze osiągi (tak przynajmniej mi się wydaje), kwestia tylko czy nie będzie ona zbytnio przeciążona..

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

przeciązona moze byc, a nawet chyba bedzie ale coz ;) (ale qrcze, ja slyszalam wlasnie inna wersje... ze 1.1, 1,4 i 1.6 maja te same skrzynie... no ale to jest sprawa do sprawdzenia bezproblemowo w ASO)

ja tez wlasnie slyszalam ze 8V sa bardzo do siebie podobne- ta sama "baza"... hmm czyli inny skok tłoka = inne korbowody... kwestia czy cos jeszcze :twisted: :twisted: :twisted:

 

[ Dodano: 2005-03-19, 18:43 ]

PS ale dzieki bardzo - to juz zawsze jakies informacje dla mnie ;-) gdybys kiedys zasłyszał cos jeszcze to bede wdzieczna baaaardzo za wszelkie podpowiedzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chrisx

Powiem koledze tak jak wkładac inny to tylko 1.6 ale 16v masz 110kucyków i to w tym autku jest juz fajnie. A co do elektroniki to nie masz multiplexu czyli odpada 50% kłopotu. A zresztą da sie zrobić bo nie jest tego wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...