Jump to content
kubsiol

Co powiecie na turbo soft

Recommended Posts

kubsiol

Witam,

 

Cały czas myślę nad tym czy robić coś pod maską...

 

Kończę audio i mógłbym się za to zabrać.

Ale wizja grzebania w aucie przez pół roku mnie przeraża, no i nie chcę zrobić takiego potworka jak DarioG.

 

Polukałem w necie, swap to też ciężki i długi temat.

 

A co powiecie na soft turbo?

Idea taka sama tylko np 0,5 bara doładowania.

 

Nie potrzebuję póki co 200koni na moje jeżdżenie "wokół komina".

Ale seryje 90 to trochę mało. Myślę że tak około 120 by mnie już bawiło.

 

Koszty około 6-8tyś więc znośnie i myślę że mój 1.6 8v pochula trochę.

 

Podobno nie trzeba wymieniać tłoków ani rozprężać silnika, ale nie wiem czy to prawda

 

Przykładowy link

http://stuninguj.pl/index.php?cat_id=244&prod_id=7429&p=2

 

Może ktoś to gdzieś widział.

 

Ja wpadłem na 106 1.6 8v z soft turbo na 0,6 bara i dawało radę :D

No i to psssst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

kubsiol... moim zdaniem, lepiej sprzedać obecnego Lwa, te 8000zł dołożyć i kupić S16 (np. od Cwikol'a- wiesz co masz) ;))

Oczywiście zaraz sie posypią opinie że a, b, c, d ... x... ale to moje zdanie więć je wyraziłem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bist
kubsiol... moim zdaniem, lepiej sprzedać obecnego Lwa, te 8000zł dołożyć i kupić S16 (np. od Cwikol'a- wiesz co masz) )

Oczywiście zaraz sie posypią opinie że a, b, c, d ... x... ale to moje zdanie więć je wyraziłem

 

Jedna rzecz, Kubsiol włożył kupe roboty, kasy i czasu w swój samochód. Przywiązanie jest większe kilkukrotnie od posiadanej mocy pod maską :P Ja mam 1.1, a włożyłem w niego dużo zapału i pracy i będę się przez to z nim dłuugo bujał, bo po prostu uwielbiam ten samochód :)

 

Kubsiol pyta o konkretną rzecz :) Soft turbo, nie o zmiane auta. Więc raczej tego typu opinie go nie zainteresują .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pawełkowy

Przecież masz prawie 120 KM......... na polskajazda.pl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bist

A co do tematu, soft turbo jest bardzo fajną alternatywą dla rozbudowanych projektów :) Masz szanse wrócić do serii bez większych problemów. A dostajesz dobrego kopa ( nie taki jak przy standardowej turbinie z nowymi sterownikami :D, ale zawsze ). Jeżeli nie szkoda jest tych 6 - 9 tys ;) To montuj :) o walorach estetycznych pod maską oraz dźwiękowych już nie wspominając :P Rozpływam się jak słysze pssst :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412
Chcesz troche mocy ??? Proszę bardzo : http://allegro.pl/show_item.php?item=871232757

I co Ci po tym, szkoda że nie dodałeś chwilowego wzrostu mocy...

Co do soft turbo plusem jest brak ingerencji w bebechy silnika, a następnie możesz wrócić do serii demontując cały osprzęt. Główny czynnik to przywiązanie do auta, tak jak już wspomniano jeżeli nie żal Ci 6-9tysi to nie wahaj się. Odezwij się do k-sport'u firmy, która robiła autko darioG może podpowiedzą co i jak. Pozdrawiam

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Jeszcze jedno. Myślisz nad soft turbo, a może warto spojrzeć na kompresor tam tez może być psss.:)

np tutaj:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45503&hl=kompresor

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw
I co Ci po tym, szkoda że nie dodałeś chwilowego wzrostu mocy...

To mi po tym że ja bym się nie bawil w soft turbo. Jak już turbo to pelną mocą :D Takie moje zdanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412

Ale ja nawiązałem do Twojego linka z tlenkiem co daje zabawy na ~20sek. Butle musisz też ładować, a i słyszałem o eksplozjach silników po zamontowaniu zestawów z za dużą mocą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw
słyszałem o eksplozjach silników po zamontowaniu zestawów z za dużą mocą.

Wlaśnie slyszaleś..... Jak ktoś ustawia dysze na strzal +75KM to nic dziwnego że silniki nie wytrzymują. Dysza na jakieś +25KM i nie powinno być niespodzianek w razie potrzeby przyciśnięcia strzal i banan na twarzy murowany :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

6-8 tysi ? nie sądze, żeby sie udało..

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

6-8tys są zestawy na alledrogo made in czajna :D dziadostwo jakich malo..... Turbo to nie taka prosta sprawa zalożyć i w tej kwocie nie będzie dobrego projektu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubsiol
Przecież masz prawie 120 KM
90 to nie prawie :)

 

30 kucy to spora różnica. a przy turbo będzie dźwięk i pssst.

 

Auto mam całe wygłuszone stp, obniżone, pomalowane całe we wrześniu, obszyte bajerki od Junka, środek s16 :D więc nie ma mowy o sprzedaży :P

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Jeszcze jedno. Myślisz nad soft turbo, a może warto spojrzeć na kompresor tam tez może być psss.

np tutaj:

http://www.racingforum.pl/index.php?...3&hl=kompresor

_________________________________

zestaw zdemontowany z tej hondy jest na allegro :D

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

To mi po tym że ja bym się nie bawil w soft turbo. Jak już turbo to pelną mocą
nie potrzebuje czegoś takiego. Do wymiany byłyby tłoki, korbodowy, skrzynia, pewnie połowa zawieszenia i napędu...

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

6-8 tysi ? nie sądze, żeby sie udało..
Ty coś o tym wiesz stary. Ile według Ciebie styknie na taką zabawę?

Co jeszcze bym musiał wymienić? Założyć IC'ka (tu akurat koszt nie jest wysoki).

 

ITAL to Toruń więc jakieś 60km od mojego miejsca zamieszkania.

Może tam chłopaki coś doradzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz206

Ja też myślałem o podniesieniu mocy mojego puga ale po głębszym zastanowieniu się sprzedałem go i kupiłem mocniejsze auto i do tego mniej pali. Dostaniesz kilka koni więcej większe spalanie i pytanie jak zniesie to silnik. Czy nie będzie bardziej awaryjny. Wybór jest trudny ale ja bym nie wydał 6-8 tyś na ok 30KM. Puga masz fajnego nie chcesz go zmieniać więc lepiej pogodzić się z tymi 90KM :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac412

Założenie kompresora dałoby 120-130 koni i pewnie zamknął byś się w 10tysi.:whstl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
40k pln
;-)) no i tyle po modach :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

Moim zdaniem jeżeli w ogóle na chwilę się ucieszysz z poprawy osiągów, szybko się znudzisz :/ Niestety... Ja mam 110 w serii + dolot + tłumik (liczę, że chociaż +5km dodałem :D) i niestety brakuje mocy jak cholera :(

 

Owszem wszelkie kompakty dieslowe w okolicach 140 km zjada taki pug ale nie jest to coś, co potrafi zadowolić :(

 

Moje zdanie jest takie: albo stać cię na prawdziwą zabawę i porządne zrobienie autka (typu dario), które nie nadaje się do zwykłego użytkowania na codzień niestety albo daj sobie spokój i uzbieraj na coś lepszego. Tomek zrobił RCC. Od razu powiem, że nie widziałem jak jeździ, ale obstawiam, że podobne do pucharówki 1.6. Oczywiście, na pytanie czy warto odpowiedź brzmi NIE ;) ( w sensie finansowym. W sensie hmm metafizycznym jeżeli uwielbiasz swoje autko jak najbardziej :D) Ja osobiście odpuściłem sobie dalsze "inwestowanie" w autko i zbieram na mocniejszy wóz.

 

Musisz sobie przemyśleć czy jednak warto bo niestety chyba z forum jedyną osobą, która może sobie pozwolić na pierdnięcie i uturbienie auta jest alanos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
KARMAZ
Przecież masz prawie 120 KM......... na polskajazda.pl :)
e nie ma tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

Kolektor, turbo, wydech - już masz koło szóstki, ósemki. Czy soft, czy nie, to miejsca pod maską jest tak samo mało, a fmica trzeba upchać, no i potem czymś to wysterować. Po drodze milion pierdółek, które w rezultacie dadzą kolejne "kilkaset" zł. W środku jakiś zegarek doładowania, egt też by sie przydał. Może i da sie zrobić druciarnie po kosztach, ale czy to ma sens ? Takie kombinacje z 206stkami w pl są czymś zupełnie nowym i na prawde mało osób ma doświadczenie w tym temacie. Uturbiając takie 1.6 bedziesz pewnie pierwszy w polsce, także nie licz na to, że ktoś da Ci gotowy kosztorys tematu.

Na pierwszy ogień idzie kolektor wydechowy. Zobacz gdzie i za ile ktoś Ci go wyspawa, a podejrzewam, że i tak skończy sie na dp.engineering, gdzie graty nie są tak pnp jak opisuje producent.

Reasumując, Jak masz dużą wiedze i samemu poskładasz temat do kupy, to może w 20 sie zamkniesz, takie moja zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anum
40k pln

 

Trochę mnie załamałeś, myślałem, że da radę się w 20k zmieścić, no ale.... pomyślimy ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
Trochę mnie załamałeś, myślałem, że da radę się w 20k zmieścić, no ale.... pomyślimy ;>
każdy tak myśli z początku.. potem wycena tunnera zwykle jest bliżej 30k.. a w efekcie dobrze się trzeba spinać żeby w 40k zamknąć zabawę.. tym bardziej przy takim setupie Turbo: 2 x KKK K03 Supercharger: Eaton M45, gdzieś tam po drodze doliczcie jeszcze jakieś sprzęgło.. i kilka innych niezaplanowanych drobnostek które na początek pozwolą doprowadzić auto do 100% sprawnej serii ( zawsze się przecież może okazać że wasz silnik ma luzy na panewkach a komora spalania uległa owalizacji.. to tylko tanie auta dla ludu.. ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
luki198400

hmm ciekawa propozycja z tym soft turbo ciekawe jak by to podeszlo do s16 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz206

I teraz kolejne pytanie czy jestes tak bardzo przywiazany do puga, ze zainwestujesz 30-40k ,ktorych nie odzyskasz.Czy nie lepiej sprzedac puga plus 30-40k wtedy jakie auto mozna kupic.Szybsze i mlodsze.Jest to odwieczny dylemat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...