Jump to content
Silver 16

Olej pod maską Pilnie proszę o pomoc

Recommended Posts

Silver 16

Uruchomiłem dziś samochód, silnik zaczął wariować lekko, ale to normalne podczas mrozów. Jednak coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić pod maską.

Okazało się że cała lewa strona umazana jest w oleju (prawdopodobnie wczoraj podczas powrotu do domu to się stało, ponieważ dziwnie się zachowywał). Podniesiony bagnet sugeruje, że właśnie stamtąd prysną olej, czyli musiał być jakiś spory skok ciśnienia).

Pytanie jest następujące:

1. Najważniejsze, co mogło byś tego przyczyną?

2. Czy po dolaniu oleju (ponieważ zostało go mniej niż minimum), mógłby zrobić około 6 km aby dojechać w poniedziałek do mechanika, czy trzeba holować albo lawetę wołać?

Mam 2.0 benzynę.

Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rado-83

Sprawdź czy odma nie jest zapchana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16

faktycznie :D Tylko na tym mrozie... i tak już ją taśmą izolacyjną sklejałem, bo w rękach się latem połamała. A teraz przy -13... Chyba trzeba nową kupić.

Mam nadzieje, że to tylko to, ale może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przem

Miałem przypadek w Pyziu gdy zamarzła odma to wywaliło simering na wale od strony rozrządu. No i wyciek oleju gotowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

Najważniejsze to dolej olej!

Żeby nie narobić więcej problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Ja sobie Oil Catch Tankiem niechcący zapchałem odmę .. wypluło przez bagnet 1,5L Motula :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
guciobiker

że sie podłącze pod temat, w 1.1 w którym miejscu jest odma??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84

Hehe to jakaś plaga dziś miałem identyczny problem wywaliło mi olej z silnika zaświeciły się kontrolki oleju ręcznego i STOP zjechałem na stację a pod maską impreza

:) w poniedziałek mechanik mi powie co jest nie tak, zacznę od pomysłu kolegi Rado-83 z odmą, który może być bardzo trafiony.

U mnie cały olej wyleciał bagnetem, silnik cały czas pracował, nie długo bo zaraz go zgasiłem.

 

OGROMNE DZIĘKI dla PrzemkoPW który pomógł mnie z holować

 

a tu efekt imprezy:

 

spacerek012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16

kolor oleju jest w miarę w porządku, u mnie był trochę ciemniejszy, mam nadzieję, że od zużycia, a nie dlatego że spaliny się cofają w silniku, wtedy to auto-szlif i gruba kasa. Jak tak sobie myślałem na ten temat to mógłby być jeszcze filtr oleju zapchany i zamarznięty, z tym, że nie jestem pewien, ponieważ pompa oleju zasysa go i nie wiem czy wytworzyła by takie ciśnienie.

Jak byś mógł to powiedz co mechanik powiedział, bo też miałem zamiar dziś jechać, ale niestety grypa mnie rozłożyła i nie nadaje się do niczego, a szczególnie do wychodzenia na ten mróz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84

u mnie olej razem z filtrem jest wymieniany 2 razy do roku pełny syntetyk nie za bardzo ma prawo być czarny, co do spalin hmmnie wiem ciężko powiedzieć.

Mechanik stawia na odmę zobaczymy co wymyślą po 17h dzwonię

Share this post


Link to post
Share on other sites
PrzemkoPW
OGROMNE DZIĘKI dla PrzemkoPW który pomógł mnie z holować

Jak się kiedys przystąpiło do programu klubowego assistance to trzeba być konsekwentnym :D a na serio to nie ma sprawy, dobrze ze mogłem pomóc.

Jak już będziesz znał diagnozę to wpisuj tu bo sam jestem ciekawy przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84

no to werdykt jest następujący w odmie lub jej okolicach skropliła się woda w rezultacie odma zamarzła i ją rozsadziło część podobno dostępna tylko w ASO szczerze nie wiem, ani ja, ani mechanik jaki jest jej koszt

może ktoś wie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
PrzemkoPW

A z jakiegoś rozbitka nie da rady wyciągnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16
część podobno dostępna tylko w ASO
a dokładniej to jaka cześć... nie powiedział? Jutro będę dzwonił żeby się do swoich mechaników umówić.

A skoro coś jest rozsadzone, to odpada mój pomysł, żeby zalać byle jakiego oleju (takiego jak był, tylko najtańszego w razie gdyby miało znów chlapnąć) i podjechać 6km. Chyba jednak nie warto ryzykować.

A może wie ktoś, co by się stało gdybym przewód od odmy odłączył?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84
a dokładniej to jaka cześć... nie powiedział?

 

no właśnie całą odmę lód rozsadził i do niczego się nie nadaje szczerze to nie mam pojęcia bo nawet tego w rękach nie miałem to jest jakiś wężyk, a z czego to jest wykonane czy guma czy jakiś plastyk to nie znam szczegółów.

 

A skoro coś jest rozsadzone, to odpada mój pomysł, żeby zalać byle jakiego oleju (takiego jak był, tylko najtańszego w razie gdyby miało znów chlapnąć) i podjechać 6km. Chyba jednak nie warto ryzykować.

 

sugerował bym z holować go na warsztat bo zatrzesz silnik i będziesz miał więcej roboty, czego oczywiście nie życzę.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

A może wie ktoś, co by się stało gdybym przewód od odmy odłączył?

przewód od odmy służy do odprowadzania nadmiaru oleju który płynąc tą "rureczką" wraca z powrotem do silnika, jak odepniesz odmę będzie prawdopodobnie taki sam efekt jak z eksplozją oleju przez bagnet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
do odprowadzania nadmiaru oleju który płynąc tą "rureczką" wraca z powrotem do silnika,

a tak konkretnie to odma służy do odprowadzania nadmiaru ciśnienia z komory korbowej. :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84
A z jakiegoś rozbitka nie da rady wyciągnąć?

Ciężko znaleźć, albo ja nie umiem szukać ceny w używce to ok 70-120zł ciekawe ile aso mi za to zaśpiewa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16
przewód od odmy służy do odprowadzania nadmiaru oleju który płynąc tą "rureczką" wraca z powrotem do silnika, jak odepniesz odmę będzie prawdopodobnie taki sam efekt jak z eksplozją oleju przez bagnet.
Oj chyba tu się mylisz i to mocno. Odma jest separatorem oleju, więc tego oleju może w niej być tyle co kot napłakał (bo wydaje mi się, że odprowadza pary oleju). Ja tą rurkę kiedyś już wyjmowałem, jest z cieniutkiego, karbowanego plastiku, normalnie kruszy się przy wyciąganiu. Więc nie możliwe że w niej panuje znacznie wyższe ciśnienie, a po jej wyciągnięciu raczej spadło by i nie możliwe było by wywalenie oleju przez bagnet, co najwyżej chlapnęło by parę kropelek w miejscu gdzie była podłączona. I dlatego zastanawiałem się czy na ewentualny dojazd do mechanika jej nie ściągnąć. A pytanie bardziej dotyczyło innych konsekwencji odłączenia tej "rurki". Ale faktycznie nie sprecyzowałem. No i jeszcze teraz się zastanawiam… kurde no bo jak to możliwe że w tej cienkiej rurce zapanowało tak duże ciśnienie, że aż bagnet wypchnęło… chyba szybciej rurka by pękła. Nie wiem, ale może z drugiej strony, jeżeli była bardzo szczelna… albo zamarzło coś tuż przed nią. Dobra tak czy siak będę holował do warsztatu, bo nie warto ryzykować. Ale gdyby znalazł się ktoś, kto wie co się dzieje z pracą silnika po odłączeniu przewodu odmy to bardzo chętnie poczytam w celach edukacyjnych :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber

jeżeli odma się zapcha (lub zamarznie) to silnik musi odprowadzić którędyś nadmiar ciśnienia ze skrzyni korbowej i jest to najczęściej otwór bagnetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16

No i super, ale ja nadal nie wiem, co by się stało gdybym ten przewód odłączył (albo gdyby pękł). Rozumiem że pewnego rodzaju spadek mocy, ale pewnie niezauważalny. Chciałbym znać jakieś objawy, na wypadek gdyby mi kiedyś trzasną, wtedy po objawach odrazu chwycę za taśmę klejącą i polecę zalepiać odmę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
co by się stało gdybym ten przewód odłączył (albo gdyby pękł).

będzie ci silnik po trochę rzygał olejem (odma z reguły ma w środku jakieś siatki-filtry które zatrzymują ten olej).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16

Własnie tak myślałem, dzięki za potwierdzenie :D

 

Byłem dziś u mechanika, stwierdził że to na 100% zapchana (zamarznięta odma) i wcale nie trzeba jej wymieniać, a większość warsztatów naciąga klienta na wymianę (chyba że faktycznie coś pękło). Wystarczy zostawić autko w ciepłym, żeby rozmrozić, można zapatrzeć się w farelkę. Dolać oleju (więcej niż 2 litry nie powinno wywalić więc w taką ilość warto się zaopatrzyć), lekko odkręcić korek wlewu oleju, przytrzymać bagnet i odpalić auto. Dobrze by było poczekać aż porządnie się rozgrzeje i przegonić się gdzieś na wyższych obrotach. No i oczywiście nie zapomnieć o zakręceniu korka przed jazdą...

 

Odpalanie samochodu na takim mrozie powinno przebiegać podobnie, czyli odkręcić lekko korek, przytrzymać bagnet, rozgrzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wielki206

Witam

U mnie w niedziele wywaliło olej na zalałem cały parking:) Zamarzła ta nieszczesna odma. Ściągnąlem pokrywe silnika odpiąłem i jezdze juz 3 dzień i jest jak na razie dobrze, trzeba było tylko rozgrzać autko i uzupełnić ubytek oleju. Ja poprostu wywaliłem tą rurke która tam była, bo jak próbowalem zobaczyć jak wyglada w środku pękła, i wstawilem kawałek węża autko smiga jak przed tą przykrą niespodzianka:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16
bo jak próbowalem zobaczyć jak wyglada w środku pękła
złóż w miarę w całość i sklej taśmą izolacyjną. W niej jakieś filtry i sitka są i temu kosztuje sporo. Ja tak zrobiłem i śmigam z nią ze 2 lata :D

 

Dziś też się za to zabrałem, w garażu (udało mi się mieć dostęp do takowego :P) odmroziłem samochód. Niestety żeby się tam dostać musiałem lawetę wołać, bo nie mam ucha do holowania z przodu. Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że takie nie będzie mu potrzebne :P W międzyczasie wymontowałem odmę i ją porządnie przedmuchałem. Olej wlany, 2 literki. Niestety przez nieuwagę (moja również bo nie zauważyłem przy porządkowaniu bagażnika i milionie innych jakże ważnych spraw) znajomy zostawił na dłuższą chwile lampę na przewodzie paliwowym przy listwie, chwała bogu, że to nie był ogień jaiś albo, że w poblizu żadnego nie było, bo tylko dym poszedł i zrobiła się mała dziurka w tym przewodzie... i kolejna godzina bezsensownej roboty). Po uruchomieniu nagrzaniu i odczekaniu sprawdziłem stan oleju.... i tu zaskoczenie za mało... cóż to musiało być za ciśnienie żeby ponad 2 litry oleju wywaliło przez bagnet? Dolałem jeszcze pohulałem po mieście. Wrażenie jakby chodził nawet lepiej niż przedtem, ale może to tylko złudzenie, bo przecież aż 3 dni nie jeździłem Pyziakiem :P:P No i chwilowo (mam nadzieje, że ta chwila będzie należeć do baaardzo długich lub nieskończonych) problem został zażegnany :D Może kogoś kto ma ten sam problem przeczytanie tego uspokoi i zaoszczędzi sobie pieniędzy na warsztatach... to naprawdę nie jest trudne. A żeby odpiąć przewód odmy, to dodatkowo trzeba ściągnąć jedynie to cudo (jest ouźno i nie za grom nazwy nie przypomne sobie), które jest przyczepione do przepostnicy i połączone z filtrem powietrza. Taki spory kawał plastiku :P w innym wypadku jest ryzyko połamania i klejenia taśma odmy. Trzymajcie się i spokojnej zimy bez zapchanych odm :P

Przypomniało mi się że jak lawetą jechałem to kolega do mnie dzwonił i mówi tak... eee słuchaj, co się mogło stać jak olej wywaliło przez bagnet w peugeocie, bo u sąsiadki właśnie widzę, że cały silnik wyświechtany... nie mogłem się powstrzymać i wybuchnąłem śmiechem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragon_84

Moje 206 uratowane z nową odmą nowym olejem i hula :P koszt naprawy 360zł (sama odma 130zł)

 

Kolego Silver 16 to nie jest kwestia że nie jeździłeś dawno jak odma jest zapchana to samochód troszkę się poddusza i wolniej się zbiera, ja u siebie też odczułem różnicę w przyspieszaniu.

 

Jak macie problemy z odpaleniem a akumulator jest ok, gaśnie po odpaleniu, na światłach, dusi się, dławi - koniecznie sprawdźcie odmę to nie wiele kosztuje a zaoszczędzicie nerwów i ewentualnych bardzo drogich napraw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...