Jump to content
sciwu

Swap z 1.4 8v na 1.6.16v

Recommended Posts

sciwu

Siemka :) mam kilka pytań odnośnie zmiany silnika z 1.4 8v na 1.6 16v

pytania :

-czy różnią się skrzynie??

-czy różni się chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy ??

-czy różnią się alternator i pompa od wspomagania??

-czy trzeba coś spawać??(łapy silnika??)

-jak widzę komputer jest już inny :)

-czy trzeba coś zgłaszać do ubezpieczyciela o zmianie silnika na większy ??:)

znalazłem tanio silnik 1.6 16v i dlatego wpadłem na taki pomysł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Powiem tak, oprócz silnika i niektórych wymienionych przez Ciebie komponentów będziesz potrzebował jeszcze kilkadziesiąt innych podzespołów (hamulce, możliwe, że zawieszenie, półosie, itd...). Poza tym największym wyzwaniem będzie instalacja elektryczna i sterowanie silnikiem (chociaż podobno 1,6 16V były bezMUXowe, może to ktoś zweryfikować?). Najłatwiej to jest kupić drugie auto (lub jego przód) i robić przekładkę. Przynajmniej nie zirytuje Cię ciągły niedobór jakiś pierdół.

 

Gdybyś się jednak zdecydował to nie musisz koniecznie zgłaszać zmiany silnika, choć wedle prawa zmianę pojemności należy odnotować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chorus

Skrzynia biegów jest inna na 100%.

 

Było coś takiego jak 1.6 16V na bezMUXie, pytanie czy ten silnik który znalazłeś jest MUX czy bezMUX, bo jak MUX to jeszcze masz inną instalację...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Teoretycznie jest możliwość podłączenia silnika MUXowego z samochodzie bezMUXowym - mam tak u siebie - jednakże wiązało się to z kilkutygodniowym posotojem u elektronika celem uruchomienia autka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

No to jeżeli jest inna skrzynia to dolicz jeszcze półosie.

 

Przeglądając 1,6 16V na allegro mogę stwierdzić, że układ chłodzenia i wspomaganie jest takie samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

bo mam do kupienia silnik 1.6 16v za 600 zł i dlatego pytam tak :) bo sie zastanawiam nad nim :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Koledzy to jest ten silnik :

http://moto.allegro.pl/item914303183_peugeot_citroen_206_306_307_c2_c3_1_6_16v_silnik.html

Tylko prośba żeby nikt mi go nie podkupił :) bo juz tak miałem z lotka wysłałem żeby usłyszeć wasze opinie i mi ktoś ja podkupił....:(

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a jezeli chodzi o zawieszenie i hamulce to i tak było planowane obniżyć samochód na całych maorkach i kupic do przodu wentylowane tarcze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01
mi ktoś ja podkupił....

 

To po co w takim razie ponownie robisz to samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

zeby dowiedziec sie wszystko dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Silnik jak silnik, ze zdjęcia się dużo nie dowiesz. Trzeba przed zakupem sprawdzić kompresję. Najlepiej go dopalić i zobaczyć jak pracuje, chociaż w tym przypadku to trudne, bo jest wyjęty z auta.

 

To nie jest taka prosta zmiana jak np: na inny silnik, w twoim przypadku 1,4 8V. Jeżeli masz zapał, czas i chęci to nic praktycznie nie stoi na przeszkodzie, abyś dokonał swap'a. Tomaszowi się udało z elektryką, więc jest to wykonalne. Ale elektryk się nieźle musiał napracować.

I jeszcze jedno- finalnie to całkowity koszt możesz tak spokojnie założyć jako minimum 4x wartość silnika. Takie koszta, bo roboty b. dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

napisze tak swojego peugeota złożyłem od podstaw czyli była gołą buda wyjęty silnik zawieszenie deska elektryka wszytko składałem go od nowa ... zdaje sobie sprawę ze to nie będzie tak samo ze wszystko podepnę i bedzie gitara tylko chcę się dowiedziec o te rzeczy co napisałem i jeszcze o tego Muxa ... czy bardzo duży jest kłopot z nim ?? czas mam tak średnio (maturalna klasa) ale znajdę i chęci jeszcze większe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206

Kolego zaloz sobie konto na serviceboxie(jest darmowe) i tam sa wszystkie schematy wszystkich wersji silnikowych, mozesz porownywac po numerach czesci.

Mysle ze to bedzie najlepsze rozwiazanie dla Ciebie, bo bedziesz mial pewnosc w 100% co jest takie same , a co jest choć minimalnie inne! :) pozdrawiam

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

http://public.servicebox.peugeot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites
karnish5
z 1.4 8v na 1.6 16v

 

Moim zdaniem nie ma sensu swap'a robić. Na 2.0 to tak...:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Czemu nie ma sensu? 1.6 16V ma za 600zł a dwu litrówki za tyle nie znajdzie i do 1.6 jest dużo więcej gratów do dalszych modów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

Koledzy ale teraz rodzi sie pytanie czy silniki z 2007 roku wychodziły jeszcze bez MUXA??

Share this post


Link to post
Share on other sites
karnish5
Czemu nie ma sensu?

 

Ja uważam, że przy swap'ie na 1.6 będzie na pewno dużo roboty, a przy 2.0 niewiele więcej, a efekt dużo lepszy:jazda. Więc już nie o to chodzi, że jest okazja akurat na 1.6 . Ja bym się z tym nie rwał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Silnik z 2007 roku na pewno jest silnikiem MUXowym ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dav81
Koledzy ale teraz rodzi sie pytanie czy silniki z 2007 roku wychodziły jeszcze bez MUXA??

 

No właśnie, o ile wiem to raczej nie hmm

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

wole jednak 1.6 16v :) mam tylko o 20 koników mniej :) ale troszke kasy zaoszczędzone ...

a takie pytanie na pewno skrzynia od 1.4 nie będzie pasowała do tego 1.6?? bo kurde ten silnik jest głoy znaczy bez skrzyni i kompa ... i nie wime właśnie ile by kosztował komp ze skrzynia ...

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

i nie dostałem jeszce odpowiedzi czy łapy będą pasować bez żadnego spawania ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

na bank nie będzie pasować

do 1.4 pasuje z 1.1 (i odwrotnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

to jezeli to jest z 2007 to mówicie ze MUX jest wiec będzie dużo zabawy z elektryka tak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

U mnie zajęło to ze 2 tygodnie aby uruchomić silnik MUXowy w bezMUXie - nie wiem czy to reguła, ale człowiek się tym zajmujący raczej ogarnia temat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

aha czyli przy tym swapie będzie trzeba znać sie na elektryce niż na mechanice... a moze wiecie jak ominąć tego Muxa ?? i czy sie da??

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Dać się jakoś da, bo moje auto jeździ ;)

 

Elektryka, a raczej elektronika, będzie tu sporym problemem.

 

Na moje oko są dwie drogi:

1. grzebanie w elektronice i podłączenie silnika do instalacji (tak, jak u mnie);

2. przełożenie całej instalacji z auta MUXowego (tak chyba zrobił gofer).

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

a wiesz co robił??gdzie co zmieniał ?? co grzebał ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Nie mam niestety zielonego pojęcia - oddałem samochód do zrobienia i oczekiwałem aż zostanie w pełni zrobiony ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...