Jump to content
sciwu

Swap z 1.4 8v na 1.6.16v

Recommended Posts

sciwu

a z ciekawosci ile skasował ??jak mozesz to napisz na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

U mnie to nie tak prosto policzyć - miałem sobie samochód bezMUXowy. Wsadziłem do tego świeżo zbudowany silnik MUXowy z pucharowej 206ki - potem było wspomniane wyżej uruchamianie i strojenie całości - także nie sądzę aby koszt z mojego przypadku wniósł cokolwiek do tematu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

Koledzy wiec co o tym sądzicie ?? bo już sam nie wiem ... na elektronice nie za bardzo sie znam .... bardziej na mechanice nie wiece może jest na forum gdzieś napisane jak ominąć tego MUXa o bo szukałem i nie znalazłem ... bo z chęcią bym przygarnoł taki silnik ... bo przy 110 KM juz jest co robic bo przy 75 to nie za bardzo sie opłaca...

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Kolego jak mechanicy siedzieli przy Tomasza01 cc tyle czasu to pomyśl czy sam dasz rade ? Jak tak to ruszaj ze swapem a jak nie to odpuść bo malo kto się podejmie potem dokończenia jak rozgrzebiesz auto i stwierdzisz że sam nie dasz rady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

Tak to swapu się nie boje ... boje sie tego ze mogę nie podołać z elektroniką... chyba ze jest jakiś temat gdzie to jest opisane :) albo da się to obejść bez większych kombinacji :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

wyszła jeszcze jedna sprawa :) dodzwoniłem się wkoncu do pana który sprzedaje ten silnik i powiedział mi tak że to jest silnik od automatu wiec skrzyni nie ma i teraz czy komputer od automatu będzie rodził jeszcze jakieś problemy ?? jeżeli się założy skrzynie manualną ?? i jak to sprawdzić czy na 100% to jest MUX??

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Tak to swapu się nie boje ... boje sie tego ze mogę nie podołać z elektroniką... chyba ze jest jakiś temat gdzie to jest opisane :) albo da się to obejść bez większych kombinacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
albo da się to obejść bez większych kombinacji
jak chcesz obejść coś, co ma sterować Ci wszystkim :?

To tak jakbyś chciał z samolotu wywalić system opuszczania kół :)

Nie jestem specem od mechaniki, ale tematów SWAPa było kilka i czytałem sobie.

Takich którzy się napalili na silnik było więcej, i 70% z nich potem na otomoto sprzedawała części albo niedokończony projekt

Niestety, chcesz swap'nąć to musisz poświęcic czas, kasę i nerwy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu
poświęcic czas, kasę i nerwy

-czas tak jak wcześniej napisałem przed matura ale piątki soboty

-"kasa" i to jest ból bo dla ucznia to oszczędności i czy nie bardziej będzie sie opłacać kupić kompletny niż tu sztukować ...

-nerwy mam tez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
i czy nie bardziej będzie sie opłacać kupić kompletny niż tu sztukować ...
no własnie do tego zmierzałem ;)

W kilku tematach o swapach, i innych ostrych modach wyczytałem, że lepiej sprzedać swoje auto, dołożyć tą kasę którą się ma na swap, i kupić cały fabryczny model :)

Chyba, że się jest takim maniakiem jak uczesz, dario to się baw. Ale Oni to już inna bajka chyba niz zwykli śmiertelnicy :) (mania?) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK
Tak to swapu się nie boje ... boje sie tego ze mogę nie podołać z elektroniką... chyba ze jest jakiś temat gdzie to jest opisane :) albo da się to obejść bez większych kombinacji :)

 

Nikt Ci tu Guida nie zrobi, bo za skomplikowane. Albo przekładasz całą MUX'ową wiązkę i masz pewność (jak wyjdzie), że auto odpali, albo kombinujesz i będziesz pierwszy.

 

wyszła jeszcze jedna sprawa :) dodzwoniłem się wkoncu do pana który sprzedaje ten silnik i powiedział mi tak że to jest silnik od automatu wiec skrzyni nie ma i teraz czy komputer od automatu będzie rodził jeszcze jakieś problemy ?? jeżeli się założy skrzynie manualną ?? i jak to sprawdzić czy na 100% to jest MUX??

 

Silnik jest z 2007r i NAPEWNO jest MUX'owy. Instalacja MUX została wprowadzona do produkcji w połowie 2001r w każdym Peugeocie. Jeśli masz wątpliwości, poszukaj na forum.

 

A co do skrzyni- jest do niej osobny kalkulator. Jak zamontujesz manuala to po prostu nie montujesz kalkulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

może i mania:) ale juz mam samochód w którym wiem wszystko ... znam jego każdy centymetr ani grama szpachli nie ma :) a kupie jakiś składak czy coś:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

zrobisz swap, za 2 lata będziesz chciał sprzedać i pojawią się :

- a dlaczego wyszedl z fabryki z silnikiem 1.4 a teraz ma 1.6 :? czyżby walony albo nieudolnie poskladany... itp itd ;)

 

To już Twoja sprawa, ja tylko mówie za siebie- jak ja bym podszedl do tej sprawy :)

Coś za coś ;)

Ale powodzenia, i wytrwałości sciwu, do odważnych świat należy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
wyszła jeszcze jedna sprawa dodzwoniłem się wkoncu do pana który sprzedaje ten silnik i powiedział mi tak że to jest silnik od automatu wiec skrzyni nie ma i teraz czy komputer od automatu będzie rodził jeszcze jakieś problemy ?? jeżeli się założy skrzynie manualną ?? i jak to sprawdzić czy na 100% to jest MUX??

Przecież kompa nie daje.

 

Znajdujesz kompa od bez muxa do tego silnika, zmieniasz niekompatybilne czujniki i właściwie tylko podłączasz wszystko pod instalację auta i większego problemu nie widzę.

Silnik to silnik, nie ma tu nic do gadania, musi sie podporządkować komputerowi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

największy problem z bezmuksowym silnikiem a muxową instalacją polega na tym ze mux potrzebuje sygnał ze silnik działa i potrzebuje do tego sygnał z czujnika położenia wału żeby np liczniki ci nie świrowały i działała cała elektryka ale nie wiem jak dokładnie to wygląda gdy jest na odwrót :/ co do projektu to moje zdanie jest taki jak sprawia ci to przyjemność i możesz sobie na to pozwolić to działaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

własnie czekałem, na wypowiedź tego Pana wyżej :)

amen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sciwu

Szybko go raczej nie sprzedam :) Koledzy Komp od 1.6 8v różni się od 1.6 16v??

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

każdy komp do poszczególnych silników się różni softem

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Tak, komputery różnią się. Są to zupełnie inne silniki. 8V tylko bezMUX, 16V jak już wcześniej wspominałem taki i taki. I wszędzie inny komp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kbarann

Co do swapa bo akurat się tym zajmuje po pracy (małe hobby) to tak akurat jeszcze w 206 tego nie robiłem ale standardowo podstawowe rzeczy to:

1. silnik kompletny trzeba kupić - najlepiej z wężami do chłodnic itp. bo pewnie jest inaczej w 1.4 8V a w 1.6 16V

2. skrzynia biegów również najlepiej z półosiami (to można ominąć robiąc pod zamówienie ale to jakbyśmy wkładali z 3.0 silnik a nie standard)

3. wiązka elektryczna przednia silnikowa kompletna (masz 8V a chcesz wsadzić 16V)

4. nie wiem jak wygląda sprawa chłodnic ale pewnie są takie same

5. łapy silnika i skrzyni biegów - napewno są inne

6. do skrzyni jeszcze może trzeba będzie dokupić lewarek zmiany biegów ale chyba jest to samo... ale to francuz więc może się wsio zdarzyć

7. kolektor wydechowy często brak go przy zakupowanym silniku

8. wspomiany wcześniej komputer i to rozkodowany bez imo

 

a teraz moje zdanie - albo włożyć odrazu min. 2.0 16V , albo pobawić się w jednostkę HDI albo co najciekawsze rozwiązanie wmontowac TURBO w to co masz...

 

rozwiązań jest wiele ale na każde trzeba mieś sporo kasy, swap taki jak chcesz zrobić to i tak wyjdzie z 2000 zł minumu jak nawet nie więcej bo pamiętaj że odrazu trzeba dokupić do tego nowy rozrząd, sprzęgło, oleje i płyny a no i z doświadczenia 8 letniego w zabawie z silnikami - PROMOCJI NIE MA !!! silnik musi kosztować naprawdę swoje pieniądze,a okazje za półdarmo przeważnie kończą się kapitalnym remontem zakupionej jednostki...

 

pozdro jak coś to pisz na PW

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a no i doczytałem że z kasa u ciebie krucho... to lepiej pobaw się w tuning optyczny albo car audio taniej wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy
z 2000 zł minumu
Tyle to chyba trzeba by było zapłacić elektrykowi za to, żeby połączyć instalację bezmux'a z silnikiem mux'owym ;)

Mówisz, że się uczysz, wiec i z kasą krucho.

Przy SWAPie musisz mieć jakąś nadwyżkę pieniędzy, żeby przypadkiem nie uziemić auta na pół roku, bo Ci kasy braknie ..

 

Tak, jak kolega wyżej pisał - doinwestuj w silnik, ale bezmux'owy (2.0 HDi, albo 2.0 benzynkę ;) ) i wyjdzie Cię to o wiele taniej! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kbarann

co do instalacji to jeśli faktycznie będziesz zmieniał z bezmux'a na muxową to najlepiej kupić całą z przednią wiązką...

 

najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest kupno anglika... wiązka może do końca nie pasuje ale da się i to zrobić (nawet samemu) mam kumpla który się uparł i samemu zrobił przekładkę w Lagunie II więc jak ktoś chce to zrobi, nie zawsze w ciągu weekendu. Jemu to zajęło miesiąć ale robił to po godzinach pracy, ale się udało

Share this post


Link to post
Share on other sites
klatwa7

Ja jestem tu nowy ale wlasnie to robie i powiedzial bym ze bez szalu

Wystarczy caly silnik kompletny wiazka do kompa z kompem i jazda plus skrzynia z polosiami nie ma co kombinowac w przerabianie wiazki bo jeszcze cos spalisz i wtedy bedzie problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
klatwa7

sluchajcie mam pytanie bo moje 1.4 jest muxem czy duzo roboty z wiazka jezeli chce wstawic 1.6 16v tez mux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...