Jump to content
shimo

[2.0 HDi] Wymiana poduszki silnika [pod komputerem]

Recommended Posts

shimo

Witam.

 

Robił to ktoś z Was sam? Ostatnio miałem duże wibracje na budzie, które wg mechaników sobie wymyśliłem. Ale że się uparłem że są to wymienili mi 2 stare poduszki [jedna wymieniona w zeszłym roku - ta pod kompem]. Po wymianie urojone wibracje się zmniejszyły, ale to nie to... Nie dość że wibracje to jeszcze szarpanie przy ruszaniu. Wkurzyłem się i między te małe odbojniki [wymienione w zeszłym roku na jesień] a poduszkę wcisnąłem z obu stron grube gumowe uszczelki. Co się okazało wibracje zmniejszyły się prawie do zera. Prawie bo wiadomo, że obecna konstrukcja jakieśtam wibracje przenosi, ale to jest ewidentnie wina tej poduszki...

Chcę ją sam wymienić, ale widzę że łapę chyba trzeba wyciągnąć przez obudowę rozrządu... Podejrzewam, że trzeba ściągnąć jedną z osłon rozrządu - trochę śrubek jest. Ktoś to robił sam? I jest mnie w stanie lekko naprowadzić?

I czy wg was powinienem te odbojniki znów wymienić? Nie wyglądają na uszkodzone czy coś...

 

PS. Nie mogę już tytułu zmienić [why?] - chodzi o 2.0 HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

ja to robiłęm sam w moim 1.4 benzyna - tą poduszke pod kompem jest moim zdaniem najłatwiej wymienic samemum.

 

Najpierw prponuje Ci odkręcic poduszke od dołu zanim jeszcze cokolwiek zaczniesz robić bo potem może być ciężko (zwłaszcza jak nie masz kanału, a silnik będzie mało pewnie opierał się na lewarku). Podstaw lewarek pod silnik, tak, żeby miał się na czym oprzeć, poodkręcać komputer i taki metalowy "mostek" nad poduszką. I tu.. nie wiem jak jest w 2.0 HDI, ale... analogicznie myśląc odkręć łapę silnika i w zasadzie poduszkę będziesz miał w rece.

 

Odbojniki małe tez możęsz wymienić - nie powinny być drogie, a szkoda wykonywać robotę dwa razy.

 

Więcej nie pomoge bo nie wiem jak to wygląda dokłądnie w 2.0HDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimo

W 1.4 PB chyba ta łapa nie przechodzi przez osłonę rozrządu. A i nie rozumiem jak mam ją od dołu wykręcić jak ona jest przykręcona do gniazda i do łapy, od góry... Zobacze jak to w 1.4 wygląda.

 

Dzięki :)

 

W 1.4 ta łapa jest jakby od góry i spokojnie ją można odkręcić... A w 2.0 HDi ta łapa przechodzi przez obudowę rozrządu i to że ją odkręcisz to nie znaczy ze ja wyciągniesz... Bynajmniej ja tak myślę, że ona nie wyjdzie bez rozebrania obudowy... Ktoś to robił w 2.0 HDi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimo

To jak? Rzuci ktoś jeszcze jakieś cenne rady? W środę bym się za to zabrał...

 

Tych odbojników mi szkoda. Dopiero co je założyłem, a komplet 60 zł... Ale jak trza to trza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
To jak? Rzuci ktoś jeszcze jakieś cenne rady?

dzisiaj obejrzałem jak to jest u mnie (u ciebie pewnie jest tak samo). poduszka do silnika jest przykręcona dwoma torx"ami (od góry jakiś duży rozmiar) i oparta na wsporniku.wydaje mi się że wystarczy odkręcić te torx"y i wszystko powinno wyjść bez problemu i nie trzeba zdejmować osłony rozrządu i demontować tego wspornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimo

Dzięki, zobaczymy, odkręcę i zobaczymy czy wyjdzie... Jak nie to rozbiorę obudowę rozrządu. U mnie jest więcej torxów - chyba 3.

 

A wiecie jaki jest rozmiar tej nakrętki od góry co przychodzi od góry i przykręca łapę do poduszki?? Bo wiem, że muszę kupić taką nasadkę a nie chcę rozbierać tego tylko po to żeby pomierzyć... Ktoś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimo

Witam.

 

Zabrałem się dziś za to i w ciągu 1,5 h udało się wymienić tę nieszczęśliwą gruszkę... Sukces jest taki, że mimo iż wygląda na sprawną to była uszkodzona - na nowej nie ma tych wibracji i jest cud, miód i malina :D

 

Torksów faktycznie jest 3 sztuki... Nakrętka na poduszce to 17stka - kupiłem specjalnie

nasadówkę przedłużoną co by to wykręcić...

 

Wyglądało to mniej więcej tak:

1. Odkręcenie komputera - klucz 10, 1 śruba

2. Odkręcenie ogranicznika pod komputerem - klucz 13, 2 śruby

3. Odkręcenie nakrętki przytwierdzającej łapę do poduszki - klucz 17 nasadowy - dłuższy, 1 nakrętka

4. Wyciągnięcie lewarkiem silnika trochę w górę - ja się zaczepiłem o podporę półosi

5. Odkręcenie łapy - torx [ale nie pamiętam niestety jaki], 3 śruby

6. Tutaj zaczęła się zabawa... Wpierw próbowałem jakoś wyciągnąć łapę, ale z powodu tego, że gwint śruby z poduszki jest dość długi t jest to nie możliwe... Dlatego wziąłem się za odkręcenie poduszki - od góry na obwodzie poduszka ma 3 nacięcia służące do przykręcania/odkręcania poduszki za pomocą klucza uniwersalnego [młotka :) ] oraz np. niezbyt ostrego śrubokręta Gwint jest normalny [prawoskrętny]. Udało mi się ją odkręcić prawie do końca [trochę klepania po tym jest]. Wtedy dźwignąłem lewarkiem silnik maksymalnie wysoko i przysiadłem na pasie przednim... Jakimś cudem udało się wyszarpać łapę... Ufff to była męka - na prawdę. Możecie wyczyścić gniazdo poduszki w ramach odpoczynku :)

7. Odkręcenie do końca poduszki

8. Wkręcenie nowej [w podobny sposób jak wykręcenie]. Pamiętajcie, żeby ją dobrze wkręcić. W tym miejscu można założyć także nowe odbojniki. Ja w końcu nie zakładałem bo mam całkiem nowe i sprawne... Z resztą wymieniałem je bez odkręcania łapy... Ale teraz jest prościej jak coś.

9. Teraz na powrót trzeba się męczyć z włożeniem łapy... Jeśli silnik jest odpowiednio wysoko i przysiądziecie na pasie przednim to z bólem bo z bólem ale uda się łapę wcisnąć na miejsce... Silnik pchnąć w tył i ustawić tak żeby dziury pasowały ze śrub łapy. Jak się uda dobrze wcelować [to ważne bo możecie zniszczyć gwinty!] to wkładacie śruby i lekko je dokręcacie. Po kawałku każdą...

10. Jak już śruby lekko trzymają łapę to pod auto i opuścić auto o połowę na lewarku.

11. Dokręcić mocno, ale nie na maxa śruby łapy.

12. Całkowicie opuścić auto i wyjąć lewarek.

13. Przykręcić łapę do poduszki.

14. Dociągać po kolei śruby z łapy i poduchy.

15. Resztę poskręcać i poskładać tak jak żeście odkręcili :)

16. Umyć się i pierdyknąć do łóżka :D

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Łatwo nie było, ale faktycznie da radę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemeksik

Witam !

Przepraszam że odgrzewam kotleta, ale stoję przed wymianą poduszek silnika w 2.0 HDi,

 

I mam pytanie, jakiej firmy brać poduszki ? Sasic ? Swag ?

 

Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greg..

I kotlet znowu odgrzany - czy jest coś o czym powinienem wiedzieć wymieniając poduchę w 2.0 16V; chodzi o prawą poduszkę silnika. Czy wszystko powinno pójść według planu czy coś mnie może zaskoczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
malkos5

Witajcie, ja właśnie jestem już po wymianie poduchy,robota poszła w miarę szybko i bez niespodzianek. Tylko nurtuje mnie jedna rzecz, objawem u mnie było to że podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 było słychać puknięcie dosyć głośne, po wymianie jest o niebo lepiej ale jeszcze gdy na 2 wcisnę i szybko puszcze gaz słychać delikatne puknięcie. Co to może być? z poduszek została mi do wymiany jedna, ta co jest pod samochodem, czy to może być winowajca?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojmierzw
Witajcie, ja właśnie jestem już po wymianie poduchy,robota poszła w miarę szybko i bez niespodzianek. Tylko nurtuje mnie jedna rzecz, objawem u mnie było to że podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 było słychać puknięcie dosyć głośne, po wymianie jest o niebo lepiej ale jeszcze gdy na 2 wcisnę i szybko puszcze gaz słychać delikatne puknięcie. Co to może być? z poduszek została mi do wymiany jedna, ta co jest pod samochodem, czy to może być winowajca?

 

Generalnie w 2.0 HDI są 3 poduszki, jedna pod kompem z prawej strony, druga pod silnikiem (najgorsza do wymiany, trzeba rozpinać półoś) i trzecia pod akumulatorem poducha skrzyni biegów, wymień sobie tą (jeżeli w 1.1 jest podobna konstrukcja)

 

Ps. przy przykręcaniu łapy do wspornika okazało się że gwint w jednym otworze we wsporniku jest zerwany i drugi też się ledwo trzyma, mam już ten wspornik tylko czy do jego wymiany muszę rozpinać rozrząd ? Ktokolwiek wie niech napisze(sorki za mały offtop)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartini6

odgrzeję kotlek po raz kolejny.... mam problem z szarpaniem, wymieniłem już poduszkę od strony rozrządu ponieważ oberwała się całkowicie xD, niestety nadal szarpie, przymierzam się do wymiany okrągłej poduszki na dole, w katalogach pokazuje mi kilka podusze, czy to mogą być jakieś odbojniki??? mam 3 poduszki i dodatkowo pokazuje mi jakieś dwie inne, i wyglądają jak jakieś odbojniki

Share this post


Link to post
Share on other sites
kruczek89

pod kompem są właśnie te odbojniki

 

ja bym jednak kierował się ku poduszkom bo to one przenoszą wibracje jak sa uszkodzone

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartini6

wibracji niema, tylko szarpie autem przy zmianie biegów, zwłaszcza jak rusze dosść dynamicznie żeby odstawić mlodego szczyla w golfie IV z czerwonym TDi hehe (sory za rasizm samochodowy ale jakoś do VW już nie mam zaufania)

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0nradoo

To ja też odgrzeje kotleta :D ile poduszek jest w 206 cc 2.0 16v ? mam kupić jakąś taką która jest koło miski olejowej (trzeba odkręcać półoś). Rzuci ktoś jakiś link ewentualnie numer części ?:)

 

Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
ile poduszek jest w 206 cc 2.0 16v ?

dafota.2.a761388429053i.jpg.smNowy obraz.....jpg&th=6203

są 3 poduchy .

ta koło miski olejowej ( na obrazku nr 13 ) ma numer ref. 1844 68 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0nradoo

a masz może wiedzę jaka będzie dobra - chodzi mi o markę ? Ile może kosztować. Jaka jest uczciwa cena za wymianę tej poduchy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
masz może wiedzę jaka będzie dobra - chodzi mi o markę ? Ile może kosztować. Jaka jest uczciwa cena za wymianę tej poduchy ?

niestety , ale w tej kwestii nie pomogę .

Share this post


Link to post
Share on other sites
meewosh

Witam wszystkich.

 

instrukcja demontazu bardzo sie przydala, ale mnie spotkal problem dosc nietypowy, przy probie odkrecenia poduszki urwalo sie jej mocowanie w karoserii:[

Poducha krecila sie w miejscu skokowo. Mechanik ktory poprzednio wymienial (zmieniam febi na corteco bo strasznie czuc na karoserii wibracje odkad wymienilem wszystkie poduszki) chyba za mocno dokrecil (albo raczej do*@$al mlotkiem) :)

Na dzisiaj sie p9ddalem bo dostalem prawie goraczki z nerwow ale jesli kogos to spotka to trzeba wymontowac reflektor i bedzie dostep do tego mocowania - kwadratowa "nakretka" z gwintem jest zamocowana/przynitowana kawalkiem blachy. U mnie strzelila ta blacha i kwadrat sie krecil w miejscu. Rozwiazaniem jest rozwalenie tej blaszki do reszty, u mnie wystarczylo walnac 2 razy przecinakiem. Potem kwadrat trzeba zlapac plaskim kluczem i probowac odkrecic poduszke. Mozna probowac ewntualnie go heftnac.

Moze sie komus to przyda.

 

Swoja droga zastanawiam sie ktora moze najbardziej przenosic wibracje na bude, u mnie drza nawe oslony przeciwsloneczne, nawet kolo pasowe wymienilem i teraz wsadzam od nowa poduszki po jednej ale z Corteco.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaarroo

1,4 HDI: wymieniona łapa i dwa odbojniczki: pierwsze zadanie to podtrzymanie silnika lewarkiem, następnie odkręcenie łapy, poduszka, dwa odbojniki, wymiana, spuszczenie lewarka= koniec :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
forfiter206

Cześć!

Ja za wymianę poduszek zabieram się jutro.

Objawy jakie mam: przy ruszaniu, zmianie biegów słuchać jak rura wydechowa jeździ po obejmach do przodu i do tyłu. Piszczy strasznie.

 

Foto poduchy i odbojników:

 

http://pokazywarka.pl/2ea1vn

 

http://pokazywarka.pl/budiq8

 

Dam znać po wymianie. Mam nadzieję, że problemy ustąpią.

 

update 24.04:

 

Poducha i odbojniki wymienione. Piski nadal są, ale już mniejsze.

Poducha pod skrzynią też jest do wymiany - jest zerwana.

 

Będzie trochę zabawy, bo starą poduchę niełatwo będzie wyjąć a nową wsadzić. Trzeba będzie zdemontować tę "kość" w której to siedzi i próbować wybić starą cześć a włożyć nową... Ktoś z Was już to robił?

 

update 6.05.2015:

 

Poducha pod skrzynią wymieniona. Różnica widoczna od razu. Uff...

Nie polecam tego robić samemu ani też zlecać tego serwisowi, który skasuje Was 190 zł za wyjęcie prawej półosi + naciągnie na założenie nowego uszczelniacza za 30 zł (bo nie jest to konieczne), oraz złożenie wszystkiego do kupy = ~ około 220 zł (wycena serwisu na takiej zielonej ulicy :) ).

 

Wymiana w każdym innym serwisie to koszt max max max 80 zł + koszt poduszki (SASIC 30 zł).

 

Pozdrawiam!

Edited by forfiter206
update postu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pegi 2001

Witam Czy mógłbym prosić link do odbojników bo nie mogę znaleść

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pegi 2001

 

 

 

U mnie są dwa różne odbojniki. Na drugiej aukcji jest już inna poduszka tyle że w opisie ma że jest z tyłu z prawej a ta poprzednia z przodu z prawej . To co zamówić tą i tą ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
yongjunior

Czy wymiana w 1.4 hdi tej poduszku silnika jest rzeczywiście taka łatwa i jestem to w stanie sam wykonać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...