mati102 0 Posted March 10, 2010 Witam, Od kilku miesiecy slysze dziwne dzwieki z przodu, po wcisnieciu sprzegla jest cisza. Mechanik mowi ze to ŁOZYSKO OPOROWE. I proponuje zakup calego kompletu sprzęgła i wymiane. Co o tym myślicie? Może to być cos innego? Jakiej firmy polecacie komplet sprzęgła mysle o VALEO chyba bedzie najlepsze bo jeszcze LUK wchodzi w grę. Jestem pierwszym wlascicielem przejechane 73tys km. coś szybko to padło... co myślicie ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sebomaster 1 Posted March 10, 2010 Mi po wymianie sprzęgła zaczęło piszczeć łożysko .. oprócz tego wszystko działa OK, więc nie widzę potrzeby kolejnej wymiany.. też jak się wciśnie pedał to nic nie słychać ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcin90 37 Posted March 10, 2010 Mam podobnie. Ja bym się nie przejmował tym na Twoim miejscu, zwłaszcza, że po wymianie może być to samo. Mój mechanik mówił, że spokojnie nawet ponad 100 000 km można na tym zrobić, aż się skończy łożysko i pedał opadnie. Jak się ociepli to nie będzie nic słychać. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mati102 0 Posted March 10, 2010 Po wymianie nie moze byc tak samo w końcu to będzie nowa część wstawiona i powinno być OK, a jak się nie wymieni to wedlug mechanika moze calkowicie paść sprzeglo podczas jazdy a tego bym nie chciał. No chyba ze mechanik przesadza i sprawe zostawic... prosze o jakies wypowiedzi. Moj peugeot potrzebuuje pomocy Quote Share this post Link to post Share on other sites
PrzemkoPW 147 Posted March 10, 2010 Fajne podejście, jeździć tak długo aż się rozpadnie :mur Jak Ci się odzywa łożysko przy przebiegu 73 tys to znaczy że prawdopodobnie ze sprzęgła też nie wiele zostało. Pamiętaj ze wymiana samego łożyska to taka sama robota jak przy wymianie całego sprzęgła. Moim zdaniem w takiej sytuacji lepiej zrobić komplet. A ze swojej strony polecam Valeo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
orzeł206 1 Posted March 10, 2010 Pamiętaj ze wymiana samego łożyska to taka sama robota jak przy wymianie całego sprzęgła. Moim zdaniem w takiej sytuacji lepiej zrobić komplet. true :ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
mati102 0 Posted March 10, 2010 Wymieniłem cały komplet. Wstawiłem LUK-a tym razem. VALEO było od nowości i po 70 tys sie rozsypało. Więc zainwestowałem w LUK-a. Robocizna 300 zł, a komplet LUK-a 280zł Quote Share this post Link to post Share on other sites
PawelOknw 1 Posted March 10, 2010 Patrzenie na to ile tys wytrzyma sprzęglo to glupota.... Nikt nie jeździ tak samo. Jeden przejeździ 200tys km na sprzęgle, a drugi 10tys km. Dzisiaj wymienialem sprzęglo po przebiegu 5!tys km koleś tak spalil sprzęglo że nic z niego nie zostalo, posypal się tylko pyl i kupa dziadostwa z tarcz jak ściagnąlem skrzynie.... Docisk pogięty.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
owl_21 0 Posted March 10, 2010 Raczej rzadko się zdarza żeby sprzęgło zaraz po tym jak zacznie wydawać odgłosy padło na amen, po drodze jeszcze dojdą sytuacje kiedy będzie się "ślizgało" a jak już przy wciskaniu gazu będą szły obroty w górę a prędkość nie, to właśnie czas na wymianę (najwyższy:) ) jak wymiana sprzęgła to tylko całe bo robocizna potrafi być droższa od części Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest marek904 Posted March 26, 2010 polecam firmę : -Borg And Beck-,według zebranych danych lepsze od LUK,za zestaw 3w1 do 206cc 1,6 benzyna zapłaciłem na eBayu 85 funtów z przesłaniem Quote Share this post Link to post Share on other sites
mati102 0 Posted March 27, 2010 Borg And Beck - kupilem to juz i oddalem, a dokladniej mialem miec valeo gość mi przywiózł własnie to, zaplacilem ale sie rozmyslilem, duzo tansze i pytalem w wielu sklepach i powiedziano ze tez duzo slabsze od luka i valeo (mimo ze mieli na sklepie wszystkie) , wiec oddalem i wzialem LUKA. Pytałem też trzech mechaników dwóch mówiło że słabsze od luka, a jeden to nigdy o takim nie słyszał także wolałem nie ryzykować i włożyć coś pewnego czyli LUKA. Bo wymiana kosztuje drożej niż cały komplet. I druga sprawa którą jeszcze chciałem poruszyć w tym temacie, niby VALEO super, najlepsze itp. a mnie sie posypało po 70 tyś km. bo autko mam od nowości, a w nowych dają VALEO z resztą widziałem bo pisze na tym zużytym VALEO marek904 skad zebrales te dane i co to za dane? ze polecasz ten komplecik? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ptasznikos 1 Posted March 27, 2010 To chyba lekkiego życia to sprzęgło nie miało Moje posypało się dopiero po 180 tys, a też fabryczne valeo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mati102 0 Posted March 27, 2010 Według mnie miało lekkie, to było normalne użytkowanie, jeszcze umiem jeździć heh Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest marek904 Posted March 27, 2010 Borg And Beck jest w mustangach czyli chyba jest całkiem dobre a i skrzynie biegów tej firmy tez montują ,ciekawe dlaczego nie montują LUK? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mati102 0 Posted March 27, 2010 I jest najtańsze, ciekawe czemu? i ciekawe czemu LUKA w volkswagenach montują temat rzeka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petru23 1 Posted January 29, 2012 Borg And Beck - kupilem to juz i oddalem, a dokladniej mialem miec valeo gość mi przywiózł własnie to, zaplacilem ale sie rozmyslilem, duzo tansze i pytalem w wielu sklepach i powiedziano ze tez duzo slabsze od luka i valeo (mimo ze mieli na sklepie wszystkie) , wiec oddalem i wzialem LUKA. Pytałem też trzech mechaników dwóch mówiło że słabsze od luka, a jeden to nigdy o takim nie słyszał także wolałem nie ryzykować i włożyć coś pewnego czyli LUKA. Bo wymiana kosztuje drożej niż cały komplet. I druga sprawa którą jeszcze chciałem poruszyć w tym temacie, niby VALEO super, najlepsze itp. a mnie sie posypało po 70 tyś km. bo autko mam od nowości, a w nowych dają VALEO z resztą widziałem bo pisze na tym zużytym VALEO marek904 skad zebrales te dane i co to za dane? ze polecasz ten komplecik? wiem ze odkop jak cholera ale... Borg and Berg to angielska firma, z ponad 100-letnią tradycją. Produkowała wiele części do Roverów (często jako jedyna) na pierwszy montaż. Także na Ford Mustang ma zakładane w fabryce części Borg and Beck. Takze fakt iż u nas w PL nie jest znana to nie znaczy ze jest kijowa. Osobiście jestem na etapie diagnozy co mi nawaliło, czy to sprzęgło czy linka ale jak znajdę B&B to kupię. Quote Share this post Link to post Share on other sites
uszaty69 12 Posted January 29, 2012 b&B jest dobrą firmą i widziałem ich sprzęgła. Nie jest to chłam i chińszczyzna. Mimo wszystko wolę sprzęgła LUK. Dla mnie to jest jakość i nigdy nie było reklamacji. Zawsze klienci chwalą. Weźmy pod uwagę, że do zaoszczędzenia jest 50-100zł, a robi sie to raz na 80-150tys km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petru23 1 Posted February 15, 2012 a jak nie ma się tych 100zł w danym momencie, bo sprzęgło strzeliło a kasy brak? Do tego dochodzi wymiana? I czy warto dopłacać jednak te 100zł skoro i B&B i Luk wytrzymają tyle samo? Dla zasady? Dla świadomości? Czy taka już nasza mentalnosć (Polaków), że jak sprzęgło to tylko Luk, Valeo, Sachs, jak kupowac auto to koniecznie niemieckie z TDI a samochody na F to shit? Po co mam płacić 400zł skoro za 300 mogę miec taką samą lub co najmniej porównywalną jakość czesci? B&B już mam zamówione, także dla mnie sprawa jasna Quote Share this post Link to post Share on other sites
uszaty69 12 Posted February 15, 2012 Po co mam płacić 400zł skoro za 300 mogę miec taką samą lub co najmniej porównywalną jakość czesci? to jest typowa polska mentalność jeżeli już mogę się wtrącić. Zazwyczaj jakość pociąga za sobą cenę i nikt nie powiedział, że że B&B ma taką samą jakość jak LUK. czy warto dopłacać jednak te 100zł skoro i B&B i Luk wytrzymają tyle samo? Dla zasady?Czy według Ciebie to ile wytrzyma sprzęgło odzwierciedla jakość? Nie ma znaczenia to jak sprzęgło chodzi? Jak się dozuje, jak docisk rozkłada siłę, jaki ma skok, jak jest utwardzone miejsce gdzie dochodzi łożysko, jakie jest "czucie" sprzęgła, jakie przenosi momenty, jaki odporna jest okładzina na przegrzanie, jak okładzina zużywa koło zamachowe, jak głośno sprzęgło pracuje, czy ma tłumik między frezem a tarczą odbierający bicia tarczy i koła, czy ma progresywne sprężyny w tłumiku skrętnym? Jakość klocków hamulcowych też przekładasz na przebiegi jakie da się na nich zrobić? (i od razu mówię, że klocki hamulcowe to akurat najbliższy przykład sprzęgła). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Peugeot206Części 1 Posted February 16, 2012 Jeżeli sprzęgło wam pada po 70tys. km, to proponuję zainwestować w szkolenie techniki jazdy. Jak ktoś nie umie jeździć, to nawet te drogie sprzęgła nie wytrzymają długo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zbyniu 1 Posted February 16, 2012 to jest typowa polska mentalność jeżeli już mogę się wtrącić. Zazwyczaj jakość pociąga za sobą cenę i nikt nie powiedział, że że B&B ma taką samą jakość jak LUK. Uszaty masz u mnie co najmniej flaszke za to Quote Share this post Link to post Share on other sites
uszaty69 12 Posted February 17, 2012 może mi się uda kiedyś na zlot znów wpaść, to wypijemy Quote Share this post Link to post Share on other sites
zbyniu 1 Posted February 17, 2012 ale to bedziesz musial przyjechac do angli:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petru23 1 Posted February 27, 2012 edit: nie ten temat Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaczorros 1 Posted March 2, 2012 Zgadzam się z Usztym69. Ja mam przejechane 200tyś od nowości i dopiero zaczyna mi się odzywać łożysko. Tarcze hamulcowe wymieniałem po raz pierwszy też całkiem niedawno. Quote Share this post Link to post Share on other sites