Jump to content
virco

jaki skuter na dojazdy do pracy

Recommended Posts

Damian90

 

Skuter wymaga regulacji (gaśnie na wolnych obrotach), na ową regulację jestem gotowy opuścić z ceny!!!

 

Dodam jeszcze, że tam jest silnik morini, a więc jedna wielka zagadka. Tam nie ma nic do regulacji, a skoro gaśnie na wolnych to może być kompresja, zawór membranowy, cewka, wtrysk, kompresor, komputer, świeca, przewód WN, praktycznie cały silnik. Gwarantuję, że na gaśnięciu się nie skończy, dojdą problemy z odpalaniem, potem wcale nie odpali i poleci na części.

 

Jak ditech to tylko z silnikiem p/g w SR montuje się je od maja 2003 roku. Pokrywa silnika jest srebrna, metalowa, a nie plastikowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco

ostatecznie nie pojechałem, wyciągnąłem od faceta nr ramy i wyszło mi, że to rocznik 2001 a nie tak jak w dowodzie 2005, do tego jeszcze wziałem gościa pod włos i wyszło że świeca też lipna... odpuściłem sobie.

szukam dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco

:)

 

No i już po wszystkim.

Ostatecznie kupiłem Loxoora firmy Peugeot z 2002 r.:)))

 

Wracałem na kole więc skuterek jezdny. Lekko porysowany, ale to mi w ogóle nie przeszkadza.

Na dojazdy do pracy jak znalazł.

 

Troszkę mi brakuje jednak prędkości. ;)

Skuterek jedzie ładnie, dobrze przyspiesza ale Vmax to książkowe 55 km/h jak się rozgrzeje, a tak to śmiga równe 50.

 

Przydało by mi się go troszkę popchnąć tak z 10-15km szybciej i było by idealnie, czy jest o możliwe?

Czy może jednak silniczek za słaby?

Ostatecznie taka aprilia czy też aerox mają większą szmoc ( 4.8/4,4 KM )

a tu tylko Moc: 3,4 KM / 6500 rpm

 

Dane od producenta:

Silnik: jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony powietrzem z wymuszonym obiegiem

Pojemność: 49 ccm

Moc: 3,4 KM / 6500 rpm

Masa: 94 kg

Koła: 16 cali

Hamulce: przód-tarcza, tył-bęben

Zbiornik: 8l paliwo; 1,2l olej

Wysokość siedzenia: 800 mm

Wymiary: dług.-1925; szer.-716; wys.-1126 [mm]

 

Może ktoś polecić jakąś stronkę/forum dotyczącą tuningu tego skuterka, bo niestety w Polsce mało ich jeździ i coś znaleźć nie mogę.

 

Ewentualnie gdzie by z nim podjechać we Wrocławiu?

Choć najchętniej sam bym pogrzebał.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90

Powiedz jaki tam jest silnik? vertical/horizontal, lc/ac.

 

Daj zdjęcia wydechu. Kup odblokowany króciec i poszukaj który kabelek upierdzielić z modułu by kręcił ponad 10tyś .

 

W wydechu albo masz ślepą kiszkę (rurka przy kolanku), albo podkładkę jak odkręcisz wydech tam przy wlocie. To drugie wyłamujesz i wyciągasz, a pierwsze ucinasz i spawasz.

 

Króciec możesz wypiłować, wyciąć co tam chcesz, byle jego przelot był większy niż w gaźniku.

 

Moduł to już loteria.

Po odblokowaniu warto założyć lżejsze rolki (bez klucza pneumatycznego nie masz co podchodzić) by przy przyspieszaniu kręcił wyższe obroty.

 

Koła: 16 cali
yyy?? Nie za duże one? :D

 

Ostatecznie taka aprilia czy też aerox mają większą szmoc ( 4.8/4,4 KM )

Zablokowana ma 3.2km ;)

 

Pozostaje mi jeszcze tylko pogratulować zakupu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco
Powiedz jaki tam jest silnik? vertical/horizontal, lc/ac.

 

tak jak pisałem powietrzem...

 

 

yyy?? Nie za duże one? :D

nie idealne skuterek jest przez to wyższy, a że sam do małych nie należe to nie wyglądam jak wielkolud na hulajnodze :ok

 

poza tym komfort jest lepszy ;]

 

Zablokowana ma 3.2km ;)

 

w niemieckich papierach (tych sprzed kilku lat jak skuter był sprowadzany moc jest wpisana 2.75 KM ;)

 

Pozostaje mi jeszcze tylko pogratulować zakupu :)

 

thx :hurra

 

p.s.

zdjęcia umieszczę za kilka dni, na razie skuter jest u ojca w garażu, muszę kask i zapięcie kupić ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
tak jak pisałem powietrzem...

Chodzi mi bardziej o ułożenie cylindra, czy poziomo do przodu, czy prawie pionowo. Jeżeli to drugie, to nie mam z tym silnikiem zbyt pozytywnych doświadczeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco

silnik to prawdopodobnie 50 cc engine horizontal cylinder

 

kurde ma ktoś info jak dokładnie będą blokady wyglądać?

 

modułu na razie nie ruszę..

 

pierwsze idzie wydech - wywalam kichę i spawam.. coś jeszcze tam może być?? przynajmniej zrywniejszy będzie ..

 

gdzie szukać innych blokad?

i jakiego typu one są?

tzn. wystarczy coś wyjąć czy trzeba wymieniać części itd??

 

ma ktoś może jakiś dokładny manual?

na razie znalazłem 48.. manual ogólny... i26str o silniku..

 

no i jeszcze jest:

http://www.oemmotorparts.com/oem4.asp?M=Peugeot&T=LOOXOR%20%20-%2050%20cc&Y=2002&L=PE-LOOXOR_50

 

czy coś jest przy gaźniku?

jaka świeca będzie najlepsza? muszę niestety wymienić...

 

w środę wieczorem robię wydech i zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites
tolman

A jeżeli myślisz o jakimś tuningu to na pierwszy strzał proponuje wymienić wydech na jakichś sportowy, w 50 dwusuwach wydech to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco

heh, tuning.. spokojnie..

na razie chciałbym blokady zdjąć i zobaczymy jak pójdzie,

brakuje mi te 10-20 km/h więcej mi nie trza..

70cc na pewno nie włożę...

szkoda pieniędzy, a efekt myślę, nie warty będzie kosztów..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
czy coś jest przy gaźniku?

jaka świeca będzie najlepsza? muszę niestety wymienić...

Przy gaźniku większa dysza, musisz poszukać modelu gaźnika i silnik jaki masz i dobrać dyszę. Do tego albo zwężka w filtrze powietrza, albo mniejszy przelot króćca ssącego.

 

Świeca taka, jaką masz. Albo poszukaj sobie na stronie ngk jaka powinna być.

 

Jak masz ślepą kichę to ucinaj i spawaj. Sprawdź czy nie zrobili kombosa i nie wsadzili jeszcze w kolanko podkładki (raczej nie będzie).

 

Jak byś chciał kiedyś kupować cylinder to kupuj 70 takie jak malossi sport, albo stage 6 streetrace. Na tym drugim pisze 49ccm ;). Do minarelli LC kosztuje niecałe 500 zł, do AC peugeota nie powinien być droższy. Do tego wydeszek Yasuni c16, gaźnik 17 i mamy ok 9 koni.

 

Aha zapomniałem o najważniejszej blokadzie która jest prawie w każdym skuterze. Wariator jest blokowany takim pierścieniem. Jest on między talerzami, albo z tyłu jest jakieś metalowe żelastwo na śrubkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
virco
Przy gaźniku większa dysza, musisz poszukać modelu gaźnika i silnik jaki masz i dobrać dyszę. Do tego albo zwężka w filtrze powietrza, albo mniejszy przelot króćca ssącego.

 

Świeca taka, jaką masz. Albo poszukaj sobie na stronie ngk jaka powinna być.

 

Jak masz ślepą kichę to ucinaj i spawaj. Sprawdź czy nie zrobili kombosa i nie wsadzili jeszcze w kolanko podkładki (raczej nie będzie).

 

Jak byś chciał kiedyś kupować cylinder to kupuj 70 takie jak malossi sport, albo stage 6 streetrace. Na tym drugim pisze 49ccm ;). Do minarelli LC kosztuje niecałe 500 zł, do AC peugeota nie powinien być droższy. Do tego wydeszek Yasuni c16, gaźnik 17 i mamy ok 9 koni.

 

Aha zapomniałem o najważniejszej blokadzie która jest prawie w każdym skuterze. Wariator jest blokowany takim pierścieniem. Jest on między talerzami, albo z tyłu jest jakieś metalowe żelastwo na śrubkach.

 

 

nie na razie tuning odpada, chce zdjąć blokady..

ale ciężko coś z częściami, będę musiał poczekać ze wszystkim na koniec świąt..

 

na razi jeżdżę z wydechem w bagażniku bo nie mogę się wyrobić z czasem do punktu z tłumikami...

 

z wariatorem sobie poradzę.. troche zdjęć i filmików na necie już widziałem ale tak:

 

jakie rolki (waga) ? raczej zależy mi na vmax na prostej niż na przyspieszeniu ze startu (więc chyba cięższe... takie jak w serii? 7gram?)

jaki pasek? zwykły czy kevlarowy?

ostatnio dostałem kilka sprzecznych informacji co do paska

kevlarowy podobno trzyma się świetnie, ale nie ma sensu go montować jeśli nie wymieniam wariatora i sprzęgła.. podobno sama wymiana paska na kevlarowy w peugeotach strasznie żyłuje seryjne części..

 

podejżewam jakąś blokadę na gaźniku lub w części związanej z filtrem powietrzem, ale po pierwsze nie mam żadnego info/zdjęć/filmów czego szukać (jak ktoś coś ma, to proszę o linki)

no i jeszcze podobno wszystkie zmiany wiążą się z regulacją..

teraz pytanie jak już coś znajdę to jak regulować? (regulacja jest tylko tą 1 śrubką od gaźnika czy czymś jeszcze??)

 

wydech chętnie bym zmienił, ale 300zł lub więcej to tragedia obecnie dla mojego budżetu, a bez wymiany innych części chyba się nie opłaca..

 

no nic, na razie znalazłem poprzecierane/przyprażone wężyki..

także to muszę wymienić jak i zamontować wydech (jak już go przytnę)

potem czekam na koniec świąt i uruchamiam rolki i pasek...

 

teraz pytanie muszę zrobić przegląd.. najpierw na przegląd czy może od razu wydech?? ale chyba trzeba będzie jakoś pomalować ;/ (czym??)

bo się łatwo zorientują, że grzebane było po świeżym spawie..

 

p.s.

 

ktoś może zaproponować w miarę tanie i dobre oponki:

100/70 16

80/80 16 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
jakie rolki (waga) ? raczej zależy mi na vmax na prostej niż na przyspieszeniu ze startu (więc chyba cięższe... takie jak w serii? 7gram?)

To z wagą i prędkością to są bajki zwykłe. Ja miałem w swoim skuterze rolki 8g, miałem 5.5 i miałem 3 gramy, praktycznie wszystkie wagi pomiędzy podanymi się przewinęły.Na 4.8 najlepiej chodzi. Przy 8g nie było ani przyspieszenia ani prędkości dobrej, to samo przy 3 gramowych rolkach, jedyna różnica, że przy 3 gramowych silnik miał wyskoczyć bo kręcił masakrycznie wysokie obroty, a przy 8 gramach w ogóle nie kręcił obrotów, czasem jak było z górki to osiągał normalną prędkość maksymalną (ok 100) i po zwolnieniu do 70 znowu muł.

Oceń sam jak to teraz chodzi, a potem pomyśl czy może wykręcić wyższe obroty i równocześnie wyższą moc, czy przy niższych ma wyższą moc i dobierz odpowiednio rolki.

 

jaki pasek? zwykły czy kevlarowy?

ostatnio dostałem kilka sprzecznych informacji co do paska

kevlarowy podobno trzyma się świetnie, ale nie ma sensu go montować jeśli nie wymieniam wariatora i sprzęgła.. podobno sama wymiana paska na kevlarowy w peugeotach strasznie żyłuje seryjne części..

Do serii zwykły, mam kevlarowy w serii i skacze po obrotach, muli. Na zwykłym chodzi płynnie, ale znowu zwykły mi się ślizgał... (miększa sprężyna centralna i lekkie rolki).

 

Co ma pasek do sprzęgła? Albo ruszasz sprzęgłem, albo masz sportowe sprzęgło i ślizga się pasek przy ruszaniu. Pasek sprzęgła nie niszczy. Kevlar może przenosić większą moc na koło, jest miększy i to jedyne różnie między nim a zwykłym.

wydech chętnie bym zmienił, ale 300zł lub więcej to tragedia obecnie dla mojego budżetu, a bez wymiany innych części chyba się nie opłaca..

Wtedy prawdopodobnie nową dyszę trzeba kupić (choć nie zawsze), wyregulować gaźnik i dobrać rolki, zwykle lżejsze, bo sportowe wydechy kręcą wyższe obroty.

teraz pytanie muszę zrobić przegląd.. najpierw na przegląd czy może od razu wydech?? ale chyba trzeba będzie jakoś pomalować ;/ (czym??)

Jeżeli ten w stacji diagonostycznej w celu rejestracji to wydech musi być. Inaczej skuter będzie za głośny i nie przejdzie testów, o ile ktoś je będzie robił.

ktoś może zaproponować w miarę tanie i dobre oponki:

100/70 16

80/80 16 ?

Heidenau, pirelli. Jedne z lepszych opon w rozsądnej cenie. Tylko nie kupuj szerszej opony, bo to tylko pogarsza zachowanie na zakrętach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogonek1989

jaki silnik lepszy 2suw a może 4suw ? słyszałem że 2suw dużo pali

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

hmm...? - ja miałem 4-suw i sobie chwaliłem - nie śmierdzi, nie kopci, nie zużywa dużo oleju a może ciutkę wolniej się zbierał niż inne 2-suw-y chociaż nie narzekałem :)

2-suw na pewno będzie lepszy do tunningu mechanicznego(można z nich więcej wyciągnąć) Ale jeśli zależy Ci na sprawnym, skutecznym, (w miarę bezobsługowym) i OSZCZĘDNYM silniku to Zdecydowanie 4-suw będzie najlepszy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciexx123

Kto teraz się bawi w 2-suw, chyba, że chcesz kupić jakąś chińszczyznę w Tesco czy innej Stonce, jeśli tak to radzę, żebyś lepiej porozglądał sięza używanym markowym... Nie wierz w bajki w stylu "oryginalny silnik na licencji Hondy/Piaggio itd" to pic na wode i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

2-suw-y? Zdziwiłbyś się są nadal popularne bo najłatwiej je tunningować - Dużo dostępnych części, a wymiana głupiego tłumika daje sporo mocy(co w 4T nie jest takie oczywiste)

 

Jeśli miałbym Ci coś polecić to:

-Suzuki Katana(2t) - Najnowszy jaki spotkałem to 2006(chyba końcówka produkcji) ale nawet modele z 99r sa warte uwagi - cena pzystępna a świetne skuterki ( chłodzone cieczą!!)

-Aprilla SR (2T) - cholernie gotowe do tunningu ( świetne osiągi ale potrafią ZEŻREĆ sporo paliwa po podkręceniu)

-Yamaha Aerox(2t) - każdy chyba słyszał o tej kosiarce - bardzo łądna, bardzo szybka i bardzo łątwa do tuningu (również chłodzony cieczą)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogonek1989

Mam upatrzony piaggio FR50 (2t) i zastanawia mnie spalanie takiego 2suwa, bo czytałem że potrafią połknąć nawet 5-6 litrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyniu

ogonek nie polecam ci tego piaggio,z tej klasy skóterów jest yamaha/mbk flipper już miałem prawie setkę skóterów i włąsnie ten był najlepszy w klasie z dużymi kołami,objeżdzał 125 i palił nie całe 2 litry 85-90 kmh bez problemu leciał.

Max z tego co wiem to Suzuki katana to jest 4 garowy 600ccm typowy ścigacz,Yamaha aerox najlepszy skuter do tuningu leci spokojnie 140kmh,ale co chwila sprzęgła padają przy małych przebiegach.

Najwygodniejszy skuter i najlepszy w prowadzeniu,to było piaggio x8,mam zamiar jeszcze takiego dorwać,ale 400,w polsce miałem piaggio x8 125 zarejestrowane na 49ccm,spalał około 4 litrów szedł przeciętnie około 120-125,ale siedziało się jak na fotelu,jedynym złym punktem w skutrach są polskie drogi,powyżej 100kmh jak wpadniesz w koleine z małymi kułkami idze dostać zawału serca

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciexx123

zbyniu Katana to typowa nazwa skutera, mówią też tak na inny motocykl Suzuki, ale tamten ma prawidłowe oznaczenie GSX600/750F i jest to klasa sportowy turystyk :-) kumpel takiego ma właśnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogonek1989

nie mam zbyt dużego budżetu chciałbym się zmieścić do 1200 zł

 

ogonek nie polecam ci tego piaggio

 

dlaczego ?

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a co powiesz o YAMAHA REX ? warta uwagi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyniu

yamaszka rex ma ten sam silnik co w chinolach:),już lepiej to piaggio:),no i 2 suw bardzo dobry ma wielką przewage nad 4 suwem i mniej pali

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Zbyniu - pewien jesteś że 2 suw mniej spali niż 4t?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogonek1989
Zbyniu - pewien jesteś że 2 suw mniej spali niż 4t?

 

też słyszałem że 2t nie jest zbyt ekonomiczny

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a jeszcze spotkałem sie z taka marką jak HYOSUNG... słyszałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janusz1973

Honda Zoomer

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyniu

Hyusunga miałem tylko jakiegoś 550 vtwin,i poszedł zaraz:) nawet 12 godzin go nie miałem hehe,spalanie 2 suw ma małe,yamaha flipper 1,8-2,5 l paliła a leciał 85km/h,a chinskie skutery palą 4 litry około,chinski 2 suw z rozregulowanym gaźnikiem nawet 8 spali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...