Jump to content
  • Similar Content

    • ultraz
      By ultraz
      Jak w temacie. Nóż widelec ktoś może szuka zauroczony pojazdami ze stajni Lwa.
       

       
      http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=719205770
      Polecam
    • Ivkoo
      By Ivkoo
      406 2.0hdi sedan 2003
      I mam cos takiego ze zaciol mi sie bagaznik i za chiny nie mozna go otworzyc . Jak otwieram centralnym to slychac w klapie ze jak by otwieralo ale gdy wciskam przycisk to nic sie nie dzieje . Kluczyk w klapie bagaznika nie dziala obraca sie wkladka do okola .
      wie, że forum 206, ale może coś poradzicie, tylne fotele się nie składają, jest coś takiego jak awaryjne otworzenie bagażnika w 406. Proszę o pomoc.
sebomaster

Zaciski Brembo 4 tłoczkowe 406 coupe

Recommended Posts

sebomaster

Witam. Czy do 2.0 HDi opłaca się zakładać zaciski 4 tłoczkowe z 406 coupe 3.0 v6?

 

Czy pompa hamulcowa da radę?

Jakiej wielkości felgi są minimalne i jakie ET trzeba mieć?

Gdzie można dostać nowe lub prawie nowe zaciski?

Czy coś jeszcze potrzeba by założyć zaciski do auta?

Jaka jest różnica w hamowaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bommb

Wypowiem się co do wielkości felgi i ET :)

 

Minimalnie 16' a ET 12 plus felga musi być tak wyprofilowana, aby nie ocierała o zacisk. Ja w BBS mam ET10. Nie wiem jakie ET mają seryjne felgi.

 

Dlatego tak dużo jest 406 Coupe (2.2HDi, 3.0 V6) z seryjnymi felgami :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

W berlingo masz pompe 23,81, także raczej na pewno da rade.

Przy oryginalnej feldze ouragan et 28, niezbędny jest dystans +-15mm, na stronę.

Szperaj na allegro ostatnio sporo tego było.

Dario ma chyba pompe 23,81 i u niego wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin

Zaciski możesz dostać na alledrogo. Coś koło 700zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

hmm ale wypadało by jeszcze z tyłu tarcze zrobić żeby jakoś się prezentowało ;)

no i felgi to fakt minimum 16 cali wtedy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Tarcze z tyłu raczej nie mają sensu... prawie cała siła hamowania idzie na przód ;)

Może Dario G wypowie się co do pompy hamulcowej ..

Na Allegro widziałem te zaciski przy felgach 15"

Share this post


Link to post
Share on other sites
POWERMANIAK

ja też się włączę do dyskusji:)

jak dokładnie wygląda montaż takich zacisków-odbywa się to "plug and play"?

czy może trzeba coś pokombinować i przerabiać mocowania zacisków, zmieniać piasty itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

nic nie trzeba przerabiać. Pod tarcze 283mm zacisk pasuje pnp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek
nic nie trzeba przerabiać. Pod tarcze 283mm zacisk pasuje pnp.

 

bo nie zakładałeś tego sam, to pnp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
POWERMANIAK

może bardziej sprecyzuje swoje pytanie:

czy w S16 trzeba będzie coś "kombinować"/przerabiać a żeby takie zaciski założyć?

pasują mocowania? piasta? przewody? itp.

 

dobrze gdyby wypowiedział się ktoś kto ma takie coś w swoim Pugu bądź też robił albo widział jak taki zestaw był montowany.

 

"uczeszsie" pisze że jest pnp , a "marecek" tak jakby podważa jego opinię

wyjaśnijcie jak to rzeczywiście jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie
bo nie zakładałeś tego sam, to pnp ;)

 

to niech wypowie się ktoś, kto zrobił to osobiście :] , bo ja dam sobie głowe obciąć, że mocowania zacisków ani piast zmieniać nie trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206
to niech wypowie się ktoś, kto zrobił to osobiście :] , bo ja dam sobie głowe obciąć, że mocowania zacisków ani piast zmieniać nie trzeba.

Nie trzeba,piasta zostaje ta sama.Tarcze nie pasuja z 3.0 v6 tylko trzeba dac z 206 rc lub 307 o srednicy 283mm.Mialem u siebie juz zalozone,ale okazal sie zonk z moimi felgami.I tu uwaga musza byc odpowiednie felgi,napewno nie z rantem jak w moim przypadku,plus do tego dystans.

Co do tylu tez zmienialem z bebnow na tarcze,i u mnie jest to niebo a ziemia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Tarcza 283mm ? Brembo? Polecacie?

A klocki jakie do tych zacisków? Ferrodo?

Mam felgi Peugeota 16" 4x108 ET16 .. jakiś dystans?

Share this post


Link to post
Share on other sites
POWERMANIAK

no to już się coś wyjaśniło :)

a pod fabryczne S16 felgi podejdzie ? o takie:

 

c117484045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
krecik151

ET12 pod Brembo ! Już w drugim poście było pisane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
Co do tylu tez zmienialem z bebnow na tarcze,i u mnie jest to niebo a ziemia.

Widocznie Ci się tylko tak wydaje ;)

Tarcze z tyłu raczej nie mają sensu... prawie cała siła hamowania idzie na przód

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG
Może Dario G wypowie się co do pompy hamulcowej ..
co do pompy to mam seryjną nic przy niej nie grzebałem i działa wszystko bez zastrzeżeń :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie
no to już się coś wyjaśniło :)

a pod fabryczne S16 felgi podejdzie ? o takie:

 

c117484045.jpg

 

Napisałem już, że do tej felgi niezbędny jest dystans +- 15mm na strone !

Share this post


Link to post
Share on other sites
PrzemkoPW
Tarcze z tyłu raczej nie mają sensu... prawie cała siła hamowania idzie na przód

Rozdział siły hamowania to mniej więcej 70% przód i 30% tył. Jeśli dla Ciebie 30% to prawie nic to powodzenia, najlepiej wywal hamulce z tyłu w ogóle, po co zbędny balast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Hamulce z tyłu często służą jako funkcja ESP lub do hamulca parkingowego (ręczny) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PrzemkoPW
Hamulce z tyłu często służą jako funkcja ESP lub do hamulca parkingowego (ręczny)

No i co w związku z tym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pawełkowy
Tarcze z tyłu raczej nie mają sensu... prawie cała siła hamowania idzie na przód
Sorry, ale mam nadzieję, że się nie zdziwisz.

 

Moim zdaniem to podstawa, w końcu one przejmują jakąś część hamowania. Poza tym przy większych mocach auto nie będzie tańczyć przy hamowaniu gdyby były tylko bębny z tyłu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

te niby małe 30% z tyłu to jest stabilizacja podczas hamowania jak by tył nie hamował jest ryzyko że auto poleci bokiem

nie będzie tańczyć gdyby były tylko bębny z tyłu?
nie bębny też robią dobrą robotę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

W związku z tym muszą być ;) wróćmy do tematu o zaciskach Brembo, a nie gdybaniu o tarczach na tył ...

Gdzie można takie nowe zaciski upolować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Jak chcesz nowe to zapraszam na pw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×