Jump to content
Sign in to follow this  
hugodragon

TURRRRRRRRRBO

Recommended Posts

Chorus

hugodragon, nie chcę wychodzić na jakiegoś specjalistę (bo i nie jestem i się przyznaję :D), ale tak na logikę - nie lepiej i taniej wymienić swojego Puga na RC albo GTi/S16? Jak i tak miałbyś wydać ponad 10 tys? Wydaje mi się, że RC w dobrym stanie (tylko skąd takie wziąć? :P) pojeździ dłużej od Twojego silnika przerabianego. I będzie mniej kłopotliwe. Jeśli się myle, proszę krzyczeć :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Myśle, ze kolega PUG MAXI moze sie wypowiedziec na temat modyfikacji 1.6 16V N/A tak aby to lepiej jezdzilo.

Kiedys z Partykiem modyfikowali wlasnymi patentami i auto 16.3 na 1/4 pojechalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Jest taki KIT jaki stosuje Peugeot Sport w puchrowych 206 XS.

W skład wchodzi nowy komp, dwa nowe wałki, inny dolot powietrza i inny układ wydechowy. W sumie ze 109 robi się 130KM bez jakiś wiekszych cudów. Oczywiście da się to wszystko zrobic taniej niż PP, pytanie czy 130KM Cię zadowoli.

 

Turbo:

Tego nie da się zrobić tanio! Zaufaj mi, nie stać Cie na tanie turbo, jak robić to tylko dobrze i nie tanio. O ile z mechniczną stroną nie ma większych problemów bo wszystko można dokupic to zawsze jest problem z elektroniką. W starszych Pugach nie ma z tym większego problemu bo tam jest wszystko miło i przyjemnie to w nowych zaczynają sie juz schody. Napewno nie pociągnie tego seryjny komp, trzeba kupić SMT6, STM7 lub innego kompa zewnętrznego. Do wymiany odrazu jest sprzęgło, duży moment obrotowy zabije seryjne. Na początku seryjne graty powinny dac radę, ale jak urośnie Ci apetyt to już środeczek musi być już kuty.

106_1141_1389821025engine.jpg

 

SWAP:

Jak to już ktoś zauważył to też nie jest zła opcja. Jak wiemy nasz ukochany producent ma lub miał w swoim programie kilka fajnych silniczków. Podwozie auta jest przystosowane do wiekszej mocy, buda wytrzyma prawie wszystko wiec ja szukał bym silnika od 306 GTI-6/Xsara VTS 2.0/ZX 2.0 16v po 96r czyli 2.0 16v 163KM. Motorek jest bardzo fajny, można połączyć go ze skrzynią 5 biegowa z S16. Elektroniką rajdową powiadają że da sie z tego wycisnąc jeszcze coś.

306_235_473260148cor306gti_2_02_large.jpg

 

 

Drugi silnik to 2.0 16v Mi16 klasyka gatunku, to na jego bloku zbudowali pierwszy silnik 206 WRC. Seryjna moc to 155KM, spokojnie wystarczy do napędu 206. Silnik może kręcić się po drobnej korekcie mapy do 8000 obr/min.

306_268_2131172335jim306s16_1_07_large.jpg

 

 

Trzecia propozycja to 1.9 16v 147-159KM, pierwszy Mi16. Szukaj go w 405 Mi16 lub 309 GTI 16v. Mały diabełek, osiągi podobne jak Mi16 2.0 ale inny dolot i ekektronika.

309_175_1360571378daniel309gti_2_06_large.jpg

 

Nie ma złych pomysłow tylko czasem brakuje kasy......

Share this post


Link to post
Share on other sites
hugodragon
hugodragon,. Jeśli się myle, proszę krzyczeć :P

 

spoko9 spoko

ale i tak nie oddam mojego 206cc

zadnego innnego narazie nie chcem na zamiane

chyba ze drugie jako dodatek

 

[ Dodano: 04-04-2006, 08:09 ]

oki zamykamy juz ten temacik

wystrczy mi wrazen.

 

wole na wizuala postawic

juz postanowione!!

 

wszystkim dziękuje za uwagi i komentarze :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
Micz

hugodragon, na deser dodam że ja będę cierpliwie czekał aż mi minie gwarancja i wymienie na 100% na silnik od RC. Już to postanowiłem i zrobie to poprostu dla fanu :) Nie ważne ile miałbym za to zapłacić :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
hugodragon

micz to mi sie podoba

ja tez nie patrze na kase - tylko zeby miec satysfakcje

rispect for You

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziolo

hiehie ja tez nie patrzylam na kase poku mi zeswapowany silnik sie nie rozlecial podczas jazdy.

no ale coz. powodzenia chlopaki trzymam kciuki.

jesli bedzie to dzialalo przez miesiac bez awarii stawiam skrzynke wodki :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Micz

hugodragon, ciesze się że chociaż ty rozumiesz robienie czegoś dla idei nie ważne jakim kosztem ;] RU_Ziolo, W takim razie prędzej czy później będziesz skrzynke wódki w plecy, będę Cię 3mał za słowo!! :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuba

pugi to autka dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy oraz z lekkim zacięciem stylistycznym, a nie dla amatorów ścigania się spod świateł z każdym samochodem, który lekko przygazuje...

Jeżeli o to chodzi, to raczej bym rozglądał się za bardziej opływowym autkiem, no i przede wszystkim mocniejszym w serii ... :zabawa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Cuba na Jowisza, co ty gadasz?

Peugeot od zawsze kojarzony był ze sportem, główny nacisk na image marki to były własnie rajdy.

Peugeoty to właśnie są małe ścigacze, a ich naturalnym środowiskiem jest kręty OS albo tor wyścigowy.

A takie nazwy jak Rallye, GTI, XSI, S16, Mi16, XS, RC ? Uważasz że są to auta dla emerytów?

Nawet 206 jest/była produkowana jako XS, S16/GTI, GT i RC, tyle sportu w jedenym tylko modelu?

 

A może ja się myle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Micz

jak rc jest dla emerytów to mówcie mi dziadku :) :mur:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hugodragon
Cuba na Jowisza, co ty gadasz?

no bez kitu tez tak mysle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sugar

Micz, hugodragon, no to czekamy na uturbione 2l benzyniaki u was - sugerowałbym jednak montaż silnika 5.7L V8 HEMI Magnum montowanego w Dodge'ach - skoro koszta nie grają roli to możecie poszaleć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six

koledzy mają za dużo kasy.....

po co swap?

nie lepiej zakupić porządne autko ==> KOENIGSEGG??

Share this post


Link to post
Share on other sites
sugar
nie lepiej zakupić porządne autko

To miłośnicy 206 ;) nie bluźnij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuba
ich naturalnym środowiskiem jest kręty OS albo tor wyścigowy

 

to zapytam się w ten sposób... co było pierwsze?? wersje użytkowe, czy GTI, S16, RC?? osobiście uważam, że zaczęto modyfikować te autka po docenieniu ich niewielkich gabarytów, masy i zwinności. Zaczęto montować mocniejsze jednostki napędowe i ulepszać osiągi. Ale pierwotynm środowiskiem tego modelu jest miasto... Obecnie można twierdzić oczywiście (w zależności od upodobań) odwrotnie... ;)

prawda jest jedna, każdy fan 206-stki postrzega ją na własny sposób w zależności od własnych predyspozycji i sposobu użytkowania, czasami odnośnie również i portfela :hyhy:

 

[ Dodano: 05-04-2006, 14:40 ]

główny nacisk na image marki to były własnie rajdy

 

a jeszcze odnośnie rajdów... rajdy (czyt. "reklama"). Może nie w najtańszym wydaniu ale najbardziej trafiająca do zmotoryzowanej społeczności. Któżby nie chciał kupować i cieszyć się z jazdy modelem, który znajduje się w rajdowych czołówkach??? :hurra:

 

[ Dodano: 05-04-2006, 14:42 ]

producenci samochodów nie żyją z rajdów tylko ze sprzedaży... Ich głównym celem jest jak najlepsze wypromowanie i maksymalizacja sprzedaży...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sugar
Ich głównym celem jest jak najlepsze wypromowanie i maksymalizacja sprzedaży...

True

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko
5.7L V8 HEMI Magnum montowanego w Dodge'ach

 

czy kiedykolwiek miales stycznosc z tym silnikiem? oprucz fajnego glosu jaki wydaje to nic kompletnie dobrego w nim nie ma ;) ten silnik zostal stwozony po to zeby amerykanie mogli dojezdzac nimi do pracy i wozic towary po 2 tony po 200mil,

 

silnik jest wytrzymały bardzo, przejezdza spokojnie po 500tys mil. ale mocą to on nie szaleje. i jeszcze ta skrzynia biegow, warczy ryczy i nic wiecej, odpycha sie jak maluch.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel
pugi to autka dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy oraz z lekkim zacięciem stylistycznym, a nie dla amatorów ścigania się spod świateł z każdym samochodem, który lekko przygazuje...

Jeżeli o to chodzi, to raczej bym rozglądał się za bardziej opływowym autkiem, no i przede wszystkim mocniejszym w serii ...

Bez urazy, ale trochę bredzisz.

Nie można generalizować, że wszystkie pugi są "dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy". Nawet nie można powiedzieć, że wszystkie 206 są "dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy". Weźmy np. 406 coupe 3.0 V6. Gdzie Ty tu masz ekonomiczną jazdę? Chociaż przyjemna jest na pewno. ;) A wracając na ziemię, tzn. do 206. Dwa z pozoru identyczne samochody mogą mieć zupełnie inne możliwości. Nie da się porównać 1.1 z RC. Poza paroma blachami to są zupełnie inne samochody, z różnymi osiągami, z różnymi kosztami eksploatacji i skierowane do różnych klientów.

 

Prawdą jest natomiast, że rajdy są środkiem do powiększenie sprzedaży. Ale usportowione wersje samochodów są projektowane razem ze słabszymi. Bo na wersjach usportowionych też są niemałe pieniądze do zarobienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Micz

Fidel, Nic dodać nic ująć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

PIERWSZE BYŁO 205 GTI A POTEM DŁUGO NIC.

 

A GTI projetktuje się równocześnie z 1.1, dużo podzespołów jest identycznych. Testuje sie je zawsze w najszybszych i najcieższych wersjach bo jak tam wytrzyma to wytrzyma wszędzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuba
Nawet nie można powiedzieć, że wszystkie 206 są "dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy". Weźmy np. 406 coupe 3.0 V6. Gdzie Ty tu masz ekonomiczną jazdę?

 

a o czym mozwa?? o 206 czy 406 ?? w której 206-stce schodzących z taśmy masz taki silnik??

 

Bez urazy, ale trochę bredzisz.

zatem nie tylko ja to robie :hyhy: (bez urazy)

 

Nie można generalizować, że wszystkie pugi są "dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy".

 

poza tym nie pamiętam, żebym uzył w swoim poście słowa "wszystkie" (albo jego synonimu...

 

Wiem, że nie sprecyzowałem wypowiedzi ale sorry Fidel, troszkę się czepiasz....

 

[ Dodano: 05-04-2006, 21:34 ]

PIERWSZE BYŁO 205 GTI A POTEM DŁUGO NIC.

 

PUG MAXI, mowa o 206...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

Cuba, napisałeś:

pugi to autka dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy oraz z lekkim zacięciem stylistycznym, a nie dla amatorów ścigania się spod świateł z każdym samochodem, który lekko przygazuje...

Nie napisałeś, że chodzi Ci o tylko 206, więc odniosłem się do wszystkich peugeotów. Jednym z nich jest 406 coupe z silnikiem V6.

Ale jeśli chcesz zawęzić dyskusję do 206, to proszę bardzo. Ustalmy uwagę na dwóch wersjach: 206 GTi lub 206RC. Dla ułatwienia dodam, że pierwsza z nich ma silnik 2.0 137KM, a druga 2.0 177KM. Szczególnie RC ma małą konkurencję na drogach.

Czy nadal uważasz, że twoje powyżej zacytowane słowa, tzn. że peugetoty są dla miłośników przyjemnej i ekonomicznej jazdy można odnieść do tych 206?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pablo

P206 ma taką gamę silników i wersji, że można jeżdzić przyjemniej, ekonomiczniej i zarazem baaaardzo dynamicznie!

 

Tak więc - prawda wyglada trochę inaczej... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...